Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seuraavat asiat ärsyttävät suunnattomasti kaupan kassalla:

Vierailija
29.05.2011 |

a) Kuitin tyrkyttäminen pikkuostoksista. En HALUA kuittia ostettuani yhden suklaapatukan.

b) Käteisellä maksaessa kuitin sullominen vaihtorahan väliin niin, että alimpana ovat setelit, välissä kuitti ja päällimmäisenä kolikot.

c) Kortilla maksaessa kortin PAKETOIMINEN kuitin sisään. AARGH!

d) S- tai Plussa-kortin perään kyseleminen, jos niitä ei tarjoa pankkikortin kanssa. EI TARVITSE KYSELLÄ, annan kyllä kortin jos haluan. Ja jos on pakko kysyä, niin miksi kysymys esitetään menneessä aikamuodossa ("oliko S-etukorttia")?

e) Ostosten tunkeminen erinäisiin pikkupusseihin. Jokaista sukkaa tai varsinkaan pakasteita varten EI tarvitse erillistä pussia!

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun kotiäitien ainoa päivän sosiaalinen kontakti on kaupankassa ja päivä pilaantuu toki, jos arvon rouvaa huonosti kohdellaan... LOL

Vierailija
82/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tympii kaupoissa yksi juttu ihan tosissaan, ja olen siitä muutaman kerran niissä maininnutkin...

Se, että jos avataan lisää kassoja yhdelle kassalle jonottavien asiakkaiden käyttöön, niin nämä jonon hännillä olvat ryysii vasta avatun kassan ensimmäisiksi asiakkaiksi! Sinne kuuluisi mennä ensin he, jotka ovat jo kauemmin jonottaneet!!!! Ei mitään tilannetajua ihmisillä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla kolikot putoavat asiakkaan oikealla puolella olevasta automaatista kuppiin mista ne on helppo kouraista lompakkoon ennenkuin kassa on edes kerennyt antaa kuittia ja seteleita. Pakkaajakin on ennattanyt laittaa suurimman osan ostoksista jo karryyn ja kysya tarviinko apua niiden lastaamisessa autoon. Kerran tarvitsin kun oli rannetulehdus. t.usalainen

Itse en kymmenen vuotta Usassa asuneena ole tuota koskaan nähnyt, lie teidän paikallisessa kaupassa tuollainen systeemi. Mikä oikeasti on parempaa, että Usalla yleensä on pakkaaja kassalla tai sitten kassa pakkaa eikä tarvitse itse räpeltää toisten tullessa päälle.

jos asuu jossain tuppukylassa. Ainakin Albertsons ja Safeway ketjuissa nain on.

t.usalainen 40v. asunut.

Vierailija
84/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana tuleva laittaa kapulan ostosteni perään ja alkaa ladata tavaroitaan hihnalle vaikken minä edellä olevana en ole vielä ehtinyt laittaa kaikkia omia tavaroitani hihnalle. Ei tässä maailmassa voi kenelläkään voi olla niin kiire, ettei voi antaa edellä menevän rauhassa latoa ostoksiaan hihnalle. Se ei myöskään nopeuta kassalle pääsyä yhtään. Inhottavaa yrittää siirtää takanatulevan ostoksia ja kapulaa kauemmaksi kun yrittää ladata omiaan hihnalle.

Vierailija
85/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana tuleva laittaa kapulan ostosteni perään ja alkaa ladata tavaroitaan hihnalle vaikken minä edellä olevana en ole vielä ehtinyt laittaa kaikkia omia tavaroitani hihnalle. Ei tässä maailmassa voi kenelläkään voi olla niin kiire, ettei voi antaa edellä menevän rauhassa latoa ostoksiaan hihnalle. Se ei myöskään nopeuta kassalle pääsyä yhtään. Inhottavaa yrittää siirtää takanatulevan ostoksia ja kapulaa kauemmaksi kun yrittää ladata omiaan hihnalle.

Minä ainakin ladon ihan rauhallisesti ostoksiani sen takana tulevan ostosten väliin. Silloin tämä yleensä älähtää, jolloin hämmästelen kovasti, että kun on vielä tämä kärryllinen tavaraa puolillaan, niin en ajatellut, että joku toinenkin tässä jo tavaraa nauhalle latoisi. Ja sitten poimin ne omani sieltä välistä pois kysellen, että oliko tämä nyt teidän vai minun. Sitten menen kärryineni siihen kassan luokse ja annan loput tavarat hitaasti yksi kerrallaan maksuun. Lopuksi pyydän kassaa (siis ennen maksamista) vielä käymään läpi kaikki ostokseni, että ne varmasti ovat oikein.

Siinä vaiheessa se joku takanani on yleensä hyvin, hyvin vihainen. :-)

Vierailija
86/116 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ihan tuppukylässä ;) Itärannikolla, suuren kaupungin metron alueella. Käytetään pääosin Target, Giant, Wholefoods, Trader Joes enkä ole tuollaista systeemiä koskaan nähnyt. Albertson kauppoista en ole kuullutkaan joten ei varmaan olla ihan naapureita, Safewayta emme juuri käytä.

Taalla kolikot putoavat asiakkaan oikealla puolella olevasta automaatista kuppiin mista ne on helppo kouraista lompakkoon ennenkuin kassa on edes kerennyt antaa kuittia ja seteleita. Pakkaajakin on ennattanyt laittaa suurimman osan ostoksista jo karryyn ja kysya tarviinko apua niiden lastaamisessa autoon. Kerran tarvitsin kun oli rannetulehdus. t.usalainen

Itse en kymmenen vuotta Usassa asuneena ole tuota koskaan nähnyt, lie teidän paikallisessa kaupassa tuollainen systeemi. Mikä oikeasti on parempaa, että Usalla yleensä on pakkaaja kassalla tai sitten kassa pakkaa eikä tarvitse itse räpeltää toisten tullessa päälle.

jos asuu jossain tuppukylassa. Ainakin Albertsons ja Safeway ketjuissa nain on.

t.usalainen 40v. asunut.

Vierailija
87/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ihan tuppukylässä ;) Itärannikolla, suuren kaupungin metron alueella. Käytetään pääosin Target, Giant, Wholefoods, Trader Joes enkä ole tuollaista systeemiä koskaan nähnyt. Albertson kauppoista en ole kuullutkaan joten ei varmaan olla ihan naapureita, Safewayta emme juuri käytä.

jos asuu jossain tuppukylassa. Ainakin Albertsons ja Safeway ketjuissa nain on. t.usalainen 40v. asunut.

Albertson on toiseksi suurin kauppaketju Amerikassa.

Vierailija
88/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanoin vain etten ole kuullut, ei se tarkoita onko se iso vai ei vaan, että meillä sellaista ei ole ollenkaan. Enkä, koskaan väitänyt ettei sinun kaupoissa sellaisia laitteita olisi, meilläpäin ei ole, teillä on. Ja miksi minun pitäisi tehdän mitää researchia kaupoista, joissa en kuitenkaan kävisi.

Usalaiseksi olet kummallisen suomalainen...

jos asuu jossain tuppukylassa. Ainakin Albertsons ja Safeway ketjuissa nain on. t.usalainen 40v. asunut.

Vierailija
89/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhat opiskeluajat tätä ketjua lukiessa. Olin silloin töissä kassalla.

Ensin on liian pitkä jono, mistä nuristiin, sitten olin liian nopea, vaikka en sekoittanutkaan eri asiakkaiden ostoksia, mutta nopeus kuulemma ahdistaa. Kerran minulle valitettiin siitä, etten tervehtinyt sanomalla päivää vaan hei. Oli ilmeisesti liian tuttavallista. Muistan, kun kerran vahingossa viilipurkki kaatui nurin, ei siis oikeasti rikki, vaan kallelleen, ja sitten viili oli asiakkaan mukaan pilalla, kun päällä oleva "kerma" menee muun purkin kanssa sekaisin. Ainakin 10 kertaa päivässä sain tekonauraa tälle vitsille: ei ole plussaa, vaan vain miinusta. Sitten oli niitä, jotka yritti varastaa muovikasseja enkä todellakaan tarkoita niitä asiakkaita, jotka vain heilauttivat muovikassia nenäni edessä eivätkä sanoneet mitään vaan todellakin muovikassinäpistelijöitä. Mutta kiva, että ap:lla on noin pienet huolet.

Vierailija
90/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilin saldo ei todellakaan näy kassahenkilölle missään vaiheessa, turhaa huolit siis. Vaikka nostaisit rahaa tililtäsi kassalla (S-pankki), emme siltikään näe saldoasi.

Itse luulin että nimi näkyisi myyjän näytöllä kun maksaa kortilla mutta aloitettuani itse työt kaupan kassalla huomasin ettei sekään ole totta.

Vierailija
91/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytä minua. Se ärsyttää, jos kassa kommentoi ostoksiani, kuten hakiessani kilon karkkia lapsen synttäreille, muuta ostokset olin jo tehnyt aiemmin. Vaikka siinä oli paljon karkkia, niin kassan "onpa paljon..." yrmistelyt eivät kuulu asiaan.

jonka pakko kommentoida melkein kaikkien ostoksia / vääntää jotain tökeröä smalltalkkia. Ei edes ymmärrä vihjettä jos väsyneen duunarin näköinen tulee siihen ja vastailee tympeästi (ei jaksa jutella), vaan jatkaa höpöttelyä.

Aina samalla kun vetelee ostoksia kertoo onko itse kokeillut ko. tuotetta ja oliko hyvää / pahaa. Kamalinta oli kun olin viereisellä kassalla ja tämän höpöttäjän asiakkaaksi tuli semmoinen tosi pullero tyttö, osti hirveästi sipsiä ja karkkia yms (ilmeisesti itselleen) ja maksuvaiheessa tää urpo kassa kysyi tosi kovaa että "Juhlat tulossa vai?" ja tyttö lehahti ihan punaiseksi :D

Mistäs sä tiedät että lehahti, vilkaisitko olkasi yli.

Vierailija
92/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin että nimi näkyisi myyjän näytöllä kun maksaa kortilla mutta aloitettuani itse työt kaupan kassalla huomasin ettei sekään ole totta.

Miksi se nimi sitten nlukee kuitissa?

Vierailija
93/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössösukupolvi valittaa, kun kaikki ei mene niin kuin itse haluaisi. Se on voi voi, kaikkia kun ei voi miellyttää. Vitun horo valittaja ämmät, elämässä on suurempiakin murheita, kuin ettei kassatäti anna rahoja takaisin oikeassa järjestyksessä tai takana oleva tökkii kärryllä persuksille........ AARRRRRRGHHHHHHHHHHH!!!!!!!

Kyllä typeriä ihmisiä sitten riittää. Minä haistatan teille kaikille isot PASKAT!

Vierailija
94/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun asiakkaat, ihan aikuiset naisetkin heittää sen kuitin mun syliin sanomatta mitään, tai nakkaa sen kassan päätyyn vaikka roskis on vieressä.

Jos ei osata käyttää sitä asiakaserotinta.

Asiakas joka NUOLEE SORMIA, että saisi rahat irti toisitsta. Jos kassa nuolisi sormia...niin varmaan kenkää tulisi.

On se kumma kun asiakas saa olla miten mulkku tahansa.

:D

Vierailija
95/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanoin vain etten ole kuullut, ei se tarkoita onko se iso vai ei vaan, että meillä sellaista ei ole ollenkaan. Enkä, koskaan väitänyt ettei sinun kaupoissa sellaisia laitteita olisi, meilläpäin ei ole, teillä on. Ja miksi minun pitäisi tehdän mitää researchia kaupoista, joissa en kuitenkaan kävisi. Usalaiseksi olet kummallisen suomalainen...

Vierailija
96/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ladon ihan rauhallisesti ostoksiani sen takana tulevan ostosten väliin. Silloin tämä yleensä älähtää, jolloin hämmästelen kovasti, että kun on vielä tämä kärryllinen tavaraa puolillaan, niin en ajatellut, että joku toinenkin tässä jo tavaraa nauhalle latoisi. Ja sitten poimin ne omani sieltä välistä pois kysellen, että oliko tämä nyt teidän vai minun. Sitten menen kärryineni siihen kassan luokse ja annan loput tavarat hitaasti yksi kerrallaan maksuun. Lopuksi pyydän kassaa (siis ennen maksamista) vielä käymään läpi kaikki ostokseni, että ne varmasti ovat oikein. Siinä vaiheessa se joku takanani on yleensä hyvin, hyvin vihainen. :-)

Vierailija
97/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kassa hakkaa sillä välipuulla ostoksiani lyttyyn saadakseen tilaa seuraavan asiakkaan ostoksille.

Ei ole minun vikani, että kassalaarit ovat liian pieniä. Eikä kauppa voi väittää, että ostokseni olisivat liian suuret.

Kaikkien täytyy vain odottaa, että ehdin pakata alta osan pois. Pakkaan niin nopeasti kuin kykenen, mutta kun ne maitopurkit ovat junttaantuneet (ja menneet lommolle) päätylautaa vasten, että saa kiskoa ne sieltä pois.

Vierailija
98/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saan kaupasta ostamani tavarat maksettua kassalle. Ei ole monimutkainen toimitus. Ja muita ihmisiä erilaisine tapoineen on muutenkin elämässä ympärillä. Tietysti ne siinä kassallakin tekee kaiken just eri tavalla kuin minä, mutta mitäs sitten?

Olin kassalla 2,5 vuotta ja koskaan ei voi olla asiakkaan mieliksi, jos aasiakas päättää niin. Eräänä päivänä mulla oli sellainen perusilme päällä ja asiaka A tulee ja sanoo, että et sitten osaa hymyillä. Tämän jälkeen tulee asiakas B ja kommentoi, että mitä sä mulle hymyilet - älä hymyile! Sen jälkeen ei hirveesti natinoita kuunnellut: toiselle on liian hidas, toiselle liian nopea. Joillekin se on elämää vaikeampi asia, ruokaostosten maksaminen.

Vierailija
99/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen!!!!!!!

Vierailija
100/116 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipätevää esittävä kassa joka vetelee ostoksia överi nopeesti kassan läpi ja yrittää näyttää helvetin pätevältä toivoen, että asiakkaat ajattelisi: "ooh, onpa ihanan ammattitaitoinen viivakoodinlukijaneiti siinä!".

Sitten ne niskaan hengittäjät jotka kurottelee sitä seuraava asiakas kapulaa ja tunkee ostoksiaan siihen kassan päähän kun liukuhihnalla ei vielä ole tilaa. Ei se homma sen nopeammin etene vaikka tönii jonossa edellä olevaa.