Seuraavat asiat ärsyttävät suunnattomasti kaupan kassalla:
a) Kuitin tyrkyttäminen pikkuostoksista. En HALUA kuittia ostettuani yhden suklaapatukan.
b) Käteisellä maksaessa kuitin sullominen vaihtorahan väliin niin, että alimpana ovat setelit, välissä kuitti ja päällimmäisenä kolikot.
c) Kortilla maksaessa kortin PAKETOIMINEN kuitin sisään. AARGH!
d) S- tai Plussa-kortin perään kyseleminen, jos niitä ei tarjoa pankkikortin kanssa. EI TARVITSE KYSELLÄ, annan kyllä kortin jos haluan. Ja jos on pakko kysyä, niin miksi kysymys esitetään menneessä aikamuodossa ("oliko S-etukorttia")?
e) Ostosten tunkeminen erinäisiin pikkupusseihin. Jokaista sukkaa tai varsinkaan pakasteita varten EI tarvitse erillistä pussia!
Kommentit (116)
Tietysti se tarvitaan, jos selän taakse kuulee jonkun kävelevän.
on kaukana ihan kassan vieressä, enkä itse siihen vielä yllä, niin takana oleva alkaa suurella ähinällä ja puhinalla kurkotella selkäni takaa siinä toivossa, että hän yltäisi siihen.
Ei luulisi, että se hihnalle latominen olisi siitä kymmenestä sekunnista kiinni, joka menee ennen kuin kassa laittaa seuraavan kapulan siihen väliin ja ehkä jopa heittää sen kapulan valmiiksi toiseen päätyyn.
MIten niin ei voi tietää, että kapula tarvitaan?
Tietysti se tarvitaan, jos selän taakse kuulee jonkun kävelevän.
siellä selän takana ei ole ketään, kun menee pussittamaan ostoksiaan. Ihan vapaasti voi kuvitella, että sieltä tullaan kapuloita heittelemään hihnalle, kun sen voi tehdä seuraava asiakaskin.
se rationaalista vai ei. Minä tahdon sen kapulan valmiiksi siihen hihnalle. Ja lisäksi ihmiset voisivat peseytyä päivittäin. Hiuspohjat haisevat pahalle jonoissa.
on kaukana ihan kassan vieressä, enkä itse siihen vielä yllä, niin takana oleva alkaa suurella ähinällä ja puhinalla kurkotella selkäni takaa siinä toivossa, että hän yltäisi siihen.
Ennättää sen lähempänäkin kassaa sieltä etsiä. Ei ne ostokset sekaisin mene, vaikkei se kapula siinä ennen ostosten latomista olekaan paikallaan.
"Tai että aletaan kaivaa pörssiä laukusta vasta kun kassa on sanonut hinnan. "
" juurikin nuo hidastelijat, jotka alkavat kaivaa lompakkoa vasta sitten kun summa ilmoitetaan. Voi sen kortin ottaa esille jo valmiiksikin."
Minulla on yleensä kärryllinen ostoksia ja joita alan pakat aheti kun olen saanut kaiken nostettua hihnalle. En tosiaankaan viitsi pakata lompakko tai kortti kädessä. Ei niiden esille ottamiseen mene kuin muutama sekunti sen jälkeen kun kassa on ilmoittanut hinnan.
se rationaalista vai ei. Minä tahdon sen kapulan valmiiksi siihen hihnalle.
Ostosten perään saatan sen joskus huomaavaisesti laittaa, jos siinä sattuu jo joku jonottamaan. Muuten en. Yritä kestää ja laittaa kapula ihan itse.
a) sen on VELVOLLISUUS kassalla tarjota sitä kuittia - jos sitä ei tarjoa, voi tulla ikävyyksiä myöhemmin kassalle.
b) no tyhmää tuo onkin, tarkotus on, ja se kassoille aina pyritään opettaa, et eka annetaana siakkalle kolikot, sitten setelit+kuitti
c) se kortti nyt vaan on suhteellisen helppo kassalle antaa sen kuitin kanssa takas, harvempi sitä kuitenkaan _paketoi_, päällekkäin ne usin on
d) Se kportti on taas VELVOLLISUUS kassalta kysyä. koska kaupalle ne etukortilliset asiakkaat on erityisen tärkeitä. tulee moitteita jos korttia ei kysy, sil kortti voi olla vain unohtunut -> seuraa ongelmia kun asiakas myöhemmin alkaa kitisemään plussapisteidensä perään
e) valitettavasti myös pussin tarjoaminen on VELVOLLISUUS; jonka kysymiseen kassa on ohjeistettu. Sillä pyritään tarjoamaan asiakkaalle se, ettei jätsit sula kassiin ja sotke kaikkea, ja että ne sukat ei likaannu...
verran ajoissa, että ehtii kaivaa kortin esille kun viimeiset tavarat menevät kassan käsien läpi.
MUTTA KUN MÄ TAHDON sen kapulan valmiiksi, ärsyttää jos sitä ei laiteta. Pakkohan se on itse siihen asettaa, jos edellä oleva asiakas ei jaksa kättään nostaa. Mua ärsyttää, ärsyttää ja mua saa ärsyttää, nii.
oon varmaan just sellanen hapannaama jota me kaupankassat vihaamme :D
Se kuitti PITÄÄ antaa ja sitä etukorttia PITÄÄ kysyä, luuletko ihan oikeesti että tehdään ne sun kiusaks? Sitten jotkut mulkerot alkaa vielä siinä kiukutella että EN HALUA KUITTIA JA EI OLE KORTTIA, eikä veisi vähemmän energiaa sanoa ne ihan asiallisesti? Hauskimpia ovat nämä vekkulit jotka ei voi turpaansa avata vaan koittavat ovelasti taitella sen kuitin pois sieltä rahojen välistä, ja sitten suututaan kassalle kun rahat lentelee. Huoh mitä urpoja.
Noi pikkupussit onkin mielenkiintoisia, osa välttelee niitä ku ruttoa ja saa slaagin jos alan laittamaan pakasteita pussiin, osa taas haluaa KAIKEN pikkupussissa, siis ihan oikeesti jokainen leipä ja maito PITÄÄ laittaa omaan pussiin :D
Kolikot annan toki ekana käteen, muuten ne valuu siitä päältä enkä itsekään oo mihinkään kortin paketoimiseen.
T: kaupantäti
Pakkohan se on itse siihen asettaa, jos edellä oleva asiakas ei jaksa kättään nostaa.
on niin kovin usein jaksanut nostaa sen kätensä jo ennen omia ostoksiaan.
verran ajoissa, että ehtii kaivaa kortin esille kun viimeiset tavarat menevät kassan käsien läpi.
En huomaa asiaa, ennen kuin kassa ilmoittaa "125,15". Siinä voi tosiaan mennä jopa 5 sek arvokasta aikaa hukkaan, kun säntään hihnan päästä, kaivan lompakon ja kortin. Eikä minulla ole aikomustakaan muuttaa tätä tapaa.
Nimittäin minulla on tavaraa sen verran, että yleensä saan Prisman hihnat tukkoon, eikä se liukuhihna kulje mihinkään ennen kuin olen saanut tavaroita vähemmäksi. Sillä pakkaamisella on kiire.
A) kuitti annetaan aina asiakkaalle koska jos tuotteessa jotain häikkää ni kuittia vastaan saat uuden tilalle. Kato jos ei oo kuittia ja meet vaihtaa ni sulle ei välttämättä vaiheta ja sit sä vasta vikisetkin!!!
b ja c ihan sama ja jollakin on oma tyylinsä laittaa kuitti...
D) bonus/plussa korttia kysytään kans aina koska joku ei vaan satu muistaa ja sit maksun jälkeen muistaaki ja haluu pisteet kotiin ni sit vaan tulee turhaa jonoa ym....
ja
E) pakasteet six pikkupussiin ettei "sulaessaan" ei kastele muita ostoksia
Ja kassat ihan koulutetaan tähän ja se on sitä ASIAKASPALVELUA mistä asiakkaat ei osaa ainaskaa kiittää ainakaan kaikki ja jos et tee noin ni sitki valittavat...
Ikinä ei ole hyvä!
ärsytä minua. Se ärsyttää, jos kassa kommentoi ostoksiani, kuten hakiessani kilon karkkia lapsen synttäreille, muuta ostokset olin jo tehnyt aiemmin. Vaikka siinä oli paljon karkkia, niin kassan "onpa paljon..." yrmistelyt eivät kuulu asiaan.
Ikinä ei ole hyvä!
ei vaan pitäisi päästää ihmisten joukkoon.
Kun olet itse sen lottolappus ja röökiaskis saanu ja maksanu ja saanu vaihtorahat ja yrität saada pikaisesti kaikkia lappuja ja kuitteja ja rahoja takaisin lompakkoon niin joko myyjä kysyy seuraavalta mitä saisi olla tai seuraava asiakas huutelee jo sieltä vakioveikkauksiaan. Ei siinä mitään, nopeuttaahan se, mutta MIKSI SEN SEURAAVAN ASIKKAAN ON SURVOTTAVA ITSENSÄ SIIHEN LUUKULLE?!? Vaikka se näkee, että edellisellä on vielä kädet täynnä työtä niissä lappusissa?!? Siinä sitten keräilet kolikoita ja lottolappuja kouraas ja yrität selvitä johonkin pois survojan alta.
a) Kuitin tyrkyttäminen pikkuostoksista. En HALUA kuittia ostettuani yhden suklaapatukan.
b) Käteisellä maksaessa kuitin sullominen vaihtorahan väliin niin, että alimpana ovat setelit, välissä kuitti ja päällimmäisenä kolikot.
c) Kortilla maksaessa kortin PAKETOIMINEN kuitin sisään. AARGH!
d) S- tai Plussa-kortin perään kyseleminen, jos niitä ei tarjoa pankkikortin kanssa. EI TARVITSE KYSELLÄ, annan kyllä kortin jos haluan. Ja jos on pakko kysyä, niin miksi kysymys esitetään menneessä aikamuodossa ("oliko S-etukorttia")?
e) Ostosten tunkeminen erinäisiin pikkupusseihin. Jokaista sukkaa tai varsinkaan pakasteita varten EI tarvitse erillistä pussia!
Olen huolissani siitä, millainen asema naisilla tässä maailmassa on -kaikilla ei tosiaankaan ole mahdollisuutta synnyttää sairaalassa tai edes pohtia, rokotuttaako lapsensa vai ei. JOka viides nainen kuolee synnytykseen.
Minua huolestuttaa nälänhätä josta tässä maailmassa kärsii niin moni, kun me täällä pohjoismaissa syömme itsemme ylipainoisiksi, kun lapsia kuolee nälkään.
Minua häiritsee Suomessa se, kun vanhemmat ovat välinpitämättömiä jälkikasvunsa tekemisistä ja lapsistaan: miksi haluta perhettä, jos lapset juoksevat illan yksin pitkin pihoja.
Minua häiritsee välinpitämättömyys yleisesti ottaen.
Minua häiritsee ap:n kaltaiset pikkusieluiset valittavat ihmiset, joilla ei todennäköisesti ole mitään muuta ajattelemisen aihetta.
ärsytä minua. Se ärsyttää, jos kassa kommentoi ostoksiani, kuten hakiessani kilon karkkia lapsen synttäreille, muuta ostokset olin jo tehnyt aiemmin. Vaikka siinä oli paljon karkkia, niin kassan "onpa paljon..." yrmistelyt eivät kuulu asiaan.
jonka pakko kommentoida melkein kaikkien ostoksia / vääntää jotain tökeröä smalltalkkia. Ei edes ymmärrä vihjettä jos väsyneen duunarin näköinen tulee siihen ja vastailee tympeästi (ei jaksa jutella), vaan jatkaa höpöttelyä.
Aina samalla kun vetelee ostoksia kertoo onko itse kokeillut ko. tuotetta ja oliko hyvää / pahaa. Kamalinta oli kun olin viereisellä kassalla ja tämän höpöttäjän asiakkaaksi tuli semmoinen tosi pullero tyttö, osti hirveästi sipsiä ja karkkia yms (ilmeisesti itselleen) ja maksuvaiheessa tää urpo kassa kysyi tosi kovaa että "Juhlat tulossa vai?" ja tyttö lehahti ihan punaiseksi :D
on, että jonoon seuraavaksi putkahtava asiakas laittaa kapulan itse. Turha sitä sinne on ostosten perään työntää, jos sille ei ole tarvetta. Sitä edellä oleva asiakas ei voi aina tietää, kun taas omat ostoksensa toisen perään latova tietää jo kassalle tullessaan, että nyt se kapula tarvitaan.