Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua poikani kaveria yökylään!

Vierailija
16.05.2011 |

Ekaluokkalaiseni poikani kaveri/naapuri on tulossa meille yökylään. Vanhempansa sitä ehdotti poikien kuullen, enkä keksinyt mitään syytä kieltäytyä.

Naapurin poika on todella ärsyttävä, kokonsa vuoksi ei pysty juoksemaan, pelaisi vaan pleikkaa. Kimittää ja valittaa vaan koko ajan jostain, kantelee ihan tavallisia asioita mulle.

Olen poikaa sietänyt meillä sen max 2 t kerrallaan, mutta nyt siis menisi pilalle koko viikonlopun ilta+aamu. Kaiketi sentään yöllä osaa nukkua. Pyllyänsäkään ei kykene tai osaa itse pyyhkimään.

Millä ihme verukkeella tuon voisi estää? Vai purenko hammasta (ehkä räjähdän) ja tuuppaan pojille sipsiä ja annan pelata pleikkaa? Meidän pojankin sitten pitäisi mennä naapuriin vastavuoroisesti yöksi, se onnistuu kyllä. Mutta mikä ihme järki tuollaisessa yökyläilyssä edes on? Luulin aiemmin, että se on teinien tai esiteinityttöjen puuhaa.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehty kärpäsestä härkänen. Kai nyt yhden yökyläilyn aikuinen jaksaa, vaikka poika on AP:sta vastenmielinen kimittäjä-pullukka. Eikö aikuinen voisi katsoa poikaa ohi äänen ja kilojen? Siellä voi olla ihan tavallinen pikkupoika, joka ei varmaan ole kovin suosittu kaveri.

Eli poikien pitäisi vuorotellan olla toisillaan yökylässä.

ap

Vierailija
82/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han just kertoi että pojan äiti oli ehdottanut yökyläilytavan aloittamista, eli jatkossa vuoroteltaisiin. MInusta parempi on puhaltaa peli poikki heti alkuunsa jos ei tuohon halua alkaa. Nimittäin ikävämpää kai se on jos kerran pääsee ja sen jälkeen ilmoitetaan että nyt ei sitten enää ikinä. Tulee mieleen että mikä meni pieleen? Oliko niin kamalaa? Jne. Paljon fiksumpaa on jutella ennen ensimäistäkään yökylää että te ette halua aloittaa näitä yökyläilykä vielä näin nuorena, että katsotaan parin vuoden päästä vaikka uudestaan. Oletko ap muuten varma ettei naapurisi lue tätä palstaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poika tulee teille kylään, miksette lähtisi ulkoilemaan, saisi hänkin raitista ilmaa ja eipähän tule toista kertaa jos ei teidän tavat miellytä. :) Meillä käy kylässä niin vilkas poika (jota äitinsä ei komenna/vahdi) että on pakko aina ehdottaa ulos menoa ettei ole koko koti sekaisin ja remontissa.

Kerran jopa raahasin väkisin läheiseen metsikköön (missä oma poikani viihtyisi tuntikaupalla), ja marisi ja kitisi koko ajan. Hyvä etten joutunut kantamaan sitä 100 m matkaa sieltä pois.

Ei ota käteensä mitään mailaa, ei potki palloa, ei kiipeä puuhun, ei keinu, ei leiki hiekkalaatikolla, ei tutki ötököitä...

ap

Vierailija
84/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ap istuu miehensä kanssa ja vatvoo naapurin lapsen ärsyttävyyttä?????

Ja kuluttaa aikaansa pohtimalla kuinka saisi vaan lapsen yökyläilyasian peruttua?

Oliskohan aika yrittää hankkia elämään myös henkistä sisältöä? Miksi sosiaalisuus on monelle näin ahdistava taakka että jopa pienten lasten kyläily saa ärsyyntymään?

Vierailija
85/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kyllä tule kukaan.

Vierailija
86/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkossakin vastavuoroisesti oma lapsesi menisi heille ja tämä naapurin lapsi alkaisi vierailla teillä yökylässä, olisi parempi että et aloita

tapaa ollenkaan.

Ilmoitat naapurin lapsen vanhemmille, ettei yökyläily sovikaan.

Vierailija
87/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on 4 lasta. Ovat nyt jo teini-iässä. Vuosien varrella meillä on kulkenut porukkaa yö-ja päiväkylässä. On ollut lihavaa, laihaa, suulakihalkioista, kiusaajaa, vinkujaa, masentunutta, urheilullista jne...

Edelleen meille kokoontuu viikonloppuisin paljon nuorisoa. Ovat kuin kotonaan ja eivät minua paljon häiritse. Hienoa on kun kylillä moikkaavat minua ja tulevat juttelemaan ja kysyvät, koska voi tulla yöksi tms. Osalla heistä on kännykässään minun numero ja soittavat jopa joskus minulle suoraan, että käykö sulle jos tulisin ens perjantaina teille ja olisin lauantai-iltaan.

Minusta on kiva kun tiedän, missä nuoreni ovat. He ovat meillä keittiössä monesti viikonloppuisin keittämässä kaakaota ja juttelemassa tai katsoamssa telkkaria tai pelaamassa. Mukavia poikia, jotka tulevat joskus kaveriksi tyhjentämään tiskikonetta, ettei XXXX mutsin tarvi yksin kaikkea tehdä.

Meille sopii tällainen elämäntyyli, että nuoret voivat suht vapaasti kulkea meillä. Toki yökyläilyt kysytään aina. Mutta ei heistä mitään riesaa ole kun iltaisin ovat omissa huoneissaan ja puuhastelevat siellä. Mieluummin niin päin, että tiedän, missä nuoret ovat kun ovat meillä.

Vierailija
88/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ap istuu miehensä kanssa ja vatvoo naapurin lapsen ärsyttävyyttä????? Ja kuluttaa aikaansa pohtimalla kuinka saisi vaan lapsen yökyläilyasian peruttua? Oliskohan aika yrittää hankkia elämään myös henkistä sisältöä? Miksi sosiaalisuus on monelle näin ahdistava taakka että jopa pienten lasten kyläily saa ärsyyntymään?

- joo

- joo

- on jo

- viimestä kysymystä en oikein ymmärrä. Ollaan kai melko sosiaalisia, ja joka päivä tai ilta joku lapsen kaveri täällä ramppaa tai lapsi niillä. Ainoastaan tämä 1 naapurin poika ärsyynnyttää, jos tulee yökylään.

Vierailija
89/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ap istuu miehensä kanssa ja vatvoo naapurin lapsen ärsyttävyyttä????? Ja kuluttaa aikaansa pohtimalla kuinka saisi vaan lapsen yökyläilyasian peruttua? Oliskohan aika yrittää hankkia elämään myös henkistä sisältöä? Miksi sosiaalisuus on monelle näin ahdistava taakka että jopa pienten lasten kyläily saa ärsyyntymään?

- joo - joo - on jo - viimestä kysymystä en oikein ymmärrä. Ollaan kai melko sosiaalisia, ja joka päivä tai ilta joku lapsen kaveri täällä ramppaa tai lapsi niillä. Ainoastaan tämä 1 naapurin poika ärsyynnyttää, jos tulee yökylään.

ajalla, jonka olet käyttänyt täällä valittamiseen, olisi poika yöpynyt jo monta kertaa teillä.

Jos poika yhden kerran yöpyy teillä ja lapsesi siellä, ei se tarkoita sitä, että käytäntö jatkuisi. Sinun ei tarvitse enää kutsua sen jälkeen lasta, jos hän on niin vastenmielinen. Ja voihan olla, ettei tämä lapsi edes halua tulla teille toista kertaa. Luultavasti välität vihamielisyytesi lapselle, koska se vihamielisyys ja vastenmielisyys huokuu kirjoituksistasikin, saatikka sitten livenä. Toivottavasti pojalla on muita kavereita, joilla olisi suvaitsevaisemmat vanhemmat.

Vierailija
90/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika vinkuu ettet halua häntä teille yökylään. Nyt vaan kaivat jostain sen rohkeuden sanoa että mietittiin tätä miehen kanssa vielä ja tultiin siihen tulokseen että on liian aikaista aloittaa yökyläilyt.

Ei se toinen äiti voi siihen mitään sanoa muuta kuin että selvä juttu. Ei ole mitään syytä suuttua tms. Ja esitätä sen asian niin päin että ajattelitte että yökyläilyt ei ole sopivia vielä TEIDÄN pojallenne..

Älä lähde tohon rumbaan kun et halua, myöhemmin siitä on vaikea päästä pois.

Meillä yökyläillään paljon mutta valitsen tarkoin lapset jotka meille päästän. Ylimielisiä vastaansanojia jotka ei tottele mitään ei ole mitään asiaa tulla meille. EI myöskään vinkujat ja "mua ei huvita mikään"tyypit voi tulla. Kiusaajat ei käy.

Eli meille tulee lapsen HYVIÄ ystäviä tai kavereita jotka osaa käyttäytyä ja pärjäävät sen yön poissa kotoa.

Tosin meille tullaankin aina vasta siinä 17-18 aikaan ja aamulla menevät viimeistään puolen päivän aikaan kotiinsa. EI tuosta tule kuin se max 3h illalla ja toinen mokoma aamulla mitä hereillä ollaan.

Se että otat pojan yökylään YHDEKSI yöksi ei ole kamalaa vaikket pojasta pidäkkään ja siitä kyllä selviät, mutta kun tässä tapauskessa kyläilyjä on tarkoitus jatkaa niin et suostu. Turhaa stressiä itsellesi.

Vierailija
91/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika vinkuu ettet halua häntä teille yökylään. Nyt vaan kaivat jostain sen rohkeuden sanoa että mietittiin tätä miehen kanssa vielä ja tultiin siihen tulokseen että on liian aikaista aloittaa yökyläilyt. Ei se toinen äiti voi siihen mitään sanoa muuta kuin että selvä juttu. Ei ole mitään syytä suuttua tms. Ja esitätä sen asian niin päin että ajattelitte että yökyläilyt ei ole sopivia vielä TEIDÄN pojallenne.. Älä lähde tohon rumbaan kun et halua, myöhemmin siitä on vaikea päästä pois. Meillä yökyläillään paljon mutta valitsen tarkoin lapset jotka meille päästän. Ylimielisiä vastaansanojia jotka ei tottele mitään ei ole mitään asiaa tulla meille. EI myöskään vinkujat ja "mua ei huvita mikään"tyypit voi tulla. Kiusaajat ei käy. Eli meille tulee lapsen HYVIÄ ystäviä tai kavereita jotka osaa käyttäytyä ja pärjäävät sen yön poissa kotoa. Tosin meille tullaankin aina vasta siinä 17-18 aikaan ja aamulla menevät viimeistään puolen päivän aikaan kotiinsa. EI tuosta tule kuin se max 3h illalla ja toinen mokoma aamulla mitä hereillä ollaan. Se että otat pojan yökylään YHDEKSI yöksi ei ole kamalaa vaikket pojasta pidäkkään ja siitä kyllä selviät, mutta kun tässä tapauskessa kyläilyjä on tarkoitus jatkaa niin et suostu. Turhaa stressiä itsellesi.

Hyvä, että joku muukin valkkaa, ketä saa tulla. Mitä tarkoitit tuolla "poika vinkuu, ettet halua häntä teille yökylään"? Et kai luule, että olen tästä keskustellut lasten kuullen? Ihan vaan täällä nimettömänä ja miehen kanssa kaksin.

Pakko se on sitten kieltää, en halua olla pojalle ikävä, ettei haluaisi toista kertaa. Eikä oma poikani ole vielä tänne kavereitaan yökylään halunnut tai halua kavereillekaan. Suostuisin varmaan, jos poikani kovasti haluaisi naapurin pojan meille yöksi.

ap

Vierailija
92/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt rajan, että alle kouluikäiset ei yökyläile toisillansa (mummolassa tai kummeilla voi lapsi olla kyllä yötä, mutta ei kavereilla, joiden perheitä en kunnolla edes tunne). Hyvin on toiminut ja olen suoraan sanonut, että meillä aloitetaan yökyläilyt vasta kouluiässä ja silloinkin vain viikonloppuisin. Ehtiihän sitä myöhemminkin...

Vierailija
93/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt rajan, että alle kouluikäiset ei yökyläile toisillansa (mummolassa tai kummeilla voi lapsi olla kyllä yötä, mutta ei kavereilla, joiden perheitä en kunnolla edes tunne). Hyvin on toiminut ja olen suoraan sanonut, että meillä aloitetaan yökyläilyt vasta kouluiässä ja silloinkin vain viikonloppuisin. Ehtiihän sitä myöhemminkin...

Vierailija
94/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjoittaja ymmärtää sen, ettei sinua huvita ottaa vinkujaa kyläilemään, kun ei edes ole mikään bestis.

(poika vinkuu, ettet halua häntä teille yökylään)

Vierailija
95/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tää on yksi syy lisää miksi ette halua vielä aloittaa yökyläilyjä. Tämänkin voit kertoa naapurillesi.

Eikä oma poikani ole vielä tänne kavereitaan yökylään halunnut tai halua kavereillekaan.

Vierailija
96/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 18 maissa. Pojat voisivat katsoa jonkun leffan ja syödä jotain hyvää, jos punkeroa saa syöttää. Tai sitten pelaavat ja syövät iltapalan ja kikattavat sängyssä.

Aamulla aamupala ja vähän leikkiä ja sitten kotiin.

Vierailija
97/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti! Lapsilla on hauskaa, heillä on seuraa toisistaan ja kun vastavuoroinen kutsu iskee, me lähdemme mieheni kanssa treffeille viettelemään toisiamme.

Kauhea kikatus aina kuuluu sängystä, joskus jopa niin, että oikein harmittaa, ettei ole lapsi. Katsovat elokuvia ja nauttivat kavereistaan.

On meillä käynyt ärsyttäviäkin yökyläläisiä, mutta eihän se nyt koko viikonloppua vie, yksi yö vain. Aamulla ne voi heittää näin kesällä pihallekin.

Vierailija
98/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä yökyläilyt mummolassa aloitettiin 8 kk iässä = yksi yö. 4-vuotiaina alkoi tuttavaperheiden kanssa yökyläilyt ja ekaluokkalaisena kavereiden kanssa, jotka ovat vähän tuntemattomampia.

Uskokaa tai älkää, meidän parisuhde voi aika hemmetin hyvin... koska välillä meillä on aikaa myös miehen kanssa toisillemme. Koska se on aika harvinaista herkkua kuitenkin, otamme aina kaiken mahdollisen ilon irti hotelleineen ja ravintoloineen ja alusvaatteineen ja kynttilöineen!

Mies auttaa ihan mielellään yökyläläisten kanssa juuri tästä syystä ;-)

Vierailija
99/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit asu kerrostalossa. Jos tulee kakkahätä niin voi mennä kotiinsa kakalle ja äitinsä pyyhkii. En mä ainakaan tosiaan alkais ekaluokkalaisen takamusta enää pyyhkimään.

Pojan tarhakaveri 4v kävi meillä kyläilemässä ja kakkahätä yllätti ja huuteli pyyhkimään, sen ikäiseltä kyllä vielä voikin pyyhkiä.

Vierailija
100/103 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mäkään alkais tonikäiseltä ja varsinkaan vieraalta mukulalta takamusta pyyhkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi