Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättäisitkö 1,8kk ikäisen lapsen hoitoon viikoksi??

Vierailija
04.05.2011 |

viikon ajaksi? Nyt aloin empimään... Ois viikon lomamatka tiedossa ja 2 vanhempaa lasta otetaan mukaan ja kaks nuorempaa jätetään hoitoon...

Nyt epäilyttää nuoremman jättäminen...

onko täällä ihmisii jotka jättäneet?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi väärin jättää toinen tyttö yksin hoitoon ja muut ottaisimme mukaan,...tuntuisi ehkä enemmän lomalta kahden lapsen kanssa...

vaikeeta...jättämässä siis ollaan ,mut nyt tuli empiminen!!ap

Vierailija
102/123 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi alle kahden kuukauden ikäistä. Eri asia, jos olisi vaikkapa 1 v 8 kk. Tai edes 1,8 vuotta vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole ollut edes koirat muutamaa tuntia kauempaa hoidossa 10 vuoden aikana. lapsi on ollut muutaman kerran yön yli hoidossa siten että illalla itse laitettu nukkumaan ja isovanhemmat olleet yön ja aamun.

Vierailija
104/123 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhahah koiratkaan ei ole olleet hoidossa muutamaa tuntia pitempää,,,buahhahahha

Vierailija
105/123 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevää tehdä lapsia ja ottaa koiria ja hoidattaa ne muilla!!! onneksi minä en ole tuollainen kuin edellinen kirjoittaja... :DD

Vierailija
106/123 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset pärjää ja tule ihan hyvin hoidetuiksi siellä isovanhempien luona, MUTTA se on ihan eriasia viihtyvätkö ja nauttivatko lapset oikeasti olostaan siellä kokonaisen viikon ajan. Taitaa olla vanhemmille vähän "poissa silmistä, poissa mielestä"-juttu, jos pystyy noinkin pienestä lapsesta olemaan erossa tosta vaan.

Ja varmastihan ne isovanhemmat kertovat, että hyvin kaikki sujuu, eikä lapsi ikävöi yhtään. Ei ne kerro, että täällä se pikkuinen itkee iltaisin äidin perään ja on muutenkin vaisu ja surullisen oloinen.

Vierailija
107/123 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole sama asia lapsen vammaiseksi ravistelu ja asiantuntijoidenkin tuomitsema lapsen hylkääminen - viikoksikaan. Molemmat on kylläkin niitä huonoja ratkaisuja.

Vierailija
108/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä ketään. Älä pienintä- on liian pieni. äläkä toiseksi nuorinta- hirveää jos perhe menee lomalle ja yksi jätetään. Tulee lapselle olo, ettei häntä lasketa mukaan perheeseen.

Vierailija
109/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äänet käskevät minun tappaa lapseni. Eli erolla pitäisi olla todella tervehdyttävä vaikutus, ei riitä se, että pääsee paremmin nauttimaan lomastaan.

Onko miehesi yhtä uuno kuin sinä ap? Eikö yhtään ole kyseenalaistanut lasten hoitoon jättämistä?

siinä tapauksessa jos lapseni eduksi olisi olla minusta erossa se viikko niin suostuisin...

mulle olis paremminkin rangaistus olla erossa tuon ikäisestä lapsesta VIIKKO!

mutta mua nyt pidetään muutenkin nuorten kanssaäitieni keskellä outona koska haluan viettää aikaa perheen kesken enkä hoitaa sitä kuuluisaa parisuhdetta pikkulapsiaikana ku se on niin helvetin rankkaa...hohhoijjaa..

lue oikeesti mitä noi asiantuntijat sanoo noista lapsen hoitoon jättämisistä ja mieti onko se loma niiiiiin tarpeen vain isompien lapsien kanssa...voisiko kenties olla vaihtoehtona että hoitajat eli mummo tms lähtee mukaan??

Vierailija
110/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun nuorimmainen on nyt 1v 5kk enkä kyllä voisi kuvitella jättäväni häntä 1-2 yötä pidemmäksi ajaksi minnekään hoitoon. Vanhempi lapseni, reilu 3vuotias, on ollut pisimmillään hoidossa 2 yötä kun olin sairaalassa ja lapsi oli tuolloin 2vuotias. Muuten on välillä mennyt mummilaan yhdeksi yöksi. En raaskisi kumpaakaan jättää vielä viikoksi, tulisi varmasti kaikilla kova ikävä.

Vierailija
111/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äänet käskevät minun tappaa lapseni. Eli erolla pitäisi olla todella tervehdyttävä vaikutus, ei riitä se, että pääsee paremmin nauttimaan lomastaan. Onko miehesi yhtä uuno kuin sinä ap? Eikö yhtään ole kyseenalaistanut lasten hoitoon jättämistä?

siinä tapauksessa jos lapseni eduksi olisi olla minusta erossa se viikko niin suostuisin... mulle olis paremminkin rangaistus olla erossa tuon ikäisestä lapsesta VIIKKO! mutta mua nyt pidetään muutenkin nuorten kanssaäitieni keskellä outona koska haluan viettää aikaa perheen kesken enkä hoitaa sitä kuuluisaa parisuhdetta pikkulapsiaikana ku se on niin helvetin rankkaa...hohhoijjaa.. lue oikeesti mitä noi asiantuntijat sanoo noista lapsen hoitoon jättämisistä ja mieti onko se loma niiiiiin tarpeen vain isompien lapsien kanssa...voisiko kenties olla vaihtoehtona että hoitajat eli mummo tms lähtee mukaan??

En minäkään voisi itse olla erossa viikkoa pienistä lapsistani, eikä ikinä tulisi mieleenkään aiheuttaa pienille lapsilleni pahaaoloa ja ikävää sen vuoksi, että itse saisin lomailla. 1-2 yötä on ihan riittävä tässä vaiheessa, kun lapset on pieniä.

Jos on oikeasti niin huonosti asiat, että tarvitsee viikon lepolomaa / parisuhdeaikaa, niin silloin on asiat jo todella huonosti ja kannattaisi miettiä vaihtoehtona ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon. Ei ne ihan solmussa olevat asiat viikon lomalla selviä.

Vierailija
112/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en alle 2 vuotiastakaan!

kuka äiti pystyy?

Vierailija
113/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en alle 2 vuotiastakaan! kuka äiti pystyy?

kyse ei ollut alle 2 kk vauvasta?

Vierailija
114/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten itse pystyisit olemaan erossa pienestä lapsestasi viikon! Mä en pysty mitenkään samastumaan äiteihin, jotka pystyy ihan oma-aloitteisesti olemaan lapsistaan noin kauan erossa. Jotkut mielenterveysongelmat yms. on sitten erikseen. Tässäkin ketjussa joku kehui olleensa 3 viikkoa erossa lapsestaan, joka reissasi mummunsa kanssa, siis eikö sulle tullut ihan järjettömän sietämätön ikävä lastasi!??

Mä jouduin olemaan sairaalassa kaksi viikkoa ennen kuin kakkonen syntyi, ja se oli todella vaikeaa aikaa sekä mulle että 2-vuotiaalle tyttärelleni (vaikka hän onkin enemmän "isän tyttö"), vaikka hän vieraili useamman kerran viikossa. Ei enää ikinä, kiitos!

Vierailija
115/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hulluja vastauksia moni...

Ja tuo ammattilaisen linkki koski vauvaa...

joutuvat jotkut pakostakin olemaan erossa,jos esim vanhempi sairastuu tms.

silloin viimeeksi ,kun kysyin tasan yksi vuotiaasta,joka jäi isin hoivaan. Niin sain aivan erinlaisia vastauksia. Suurinosa sanoi,että tottakai lähdet.

on täällä hullua porukkaa miten kehtaavat tuollalailla vastata... lasten ravistelu oisi samaa asiaa,kun kahden lapsen jättäminen turvalliseen hoitopaikkaan....

kysyin lääkäriltä,hän sanoi,että jos lapsella normaalistitasapainoinen ja turvallinen arki niin viikon hoitopaikassa olo ei olisi liian pahaksi lapselle.

tottakai olisi hyvä,että kaikki lapset lähtisivät,mutta nyt se ei vaan ole mahdollista...

Pitää vielä kysyä yhdeltä ammatilaiselta ja jos tosiaan siitä on haittaa paljon niin harkitsen,että jään itse kotiin ja isä lähtee kahden vanhemman kanssa.

ap

Vierailija
116/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa että lapsi unohtaa vanhempansa.?? O.o meillä on 8kk ikänen vauva ja vauvan isä on armeijassa eli siis viikot poissa kotoa. Vauva on aina ihan innoissaan perjantaina kun isi tulee kotiin. Hän alkaa heti nauramaan ja konttaa eteiseen, kun iskä riisuu vaatteitaan.

Lapsen isä ja vauva olivat myös kerran 4 päivää anoppilassa ihan keskenää, eikä vauva minua unohtanut vaikka ikää oli vasta 5kk..

Onkohan teissä, joiden lapset unohtavat twidät, jotain vikaa.?? Jos mulla olis kamalat vanhemmat, niin kyllä mä ne haluaisin unohtaa :D

Vierailija
117/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ikävöisin enemmän entä lapsi. ja miettisin miten pärjää.

Vierailija
118/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://olotila.yle.fi/perhe/lasten-kasvatus/lastenpsykiatri-vastaa/mink…

Aina on vaisto sanonut samaa mitä tuossa artikkelissa on. Olen toiminut vaistoni mukaan ja en ole ketään kuudesta lapsesta jättänyt noin pienenä noin pitkäksi aikaa vieraalle.

Vierailija
119/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan laiminlyöty lapsi etsii kenestä tahansa turvaa ja kenen tahansa huomiota. Eli nähtävästi et ole lapsesi kanssa tarpeeksi, jos hänelle kelpaa kuka tahansa, joka huomaa.

Vierailija
120/123 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin nuori niin ulkomailla joka vuosi ja ottivat vuorotellen yhden lapsen mukaan. Minusta se oli ihan hyvä juttu.

Ehkei olisi kannattanut täältä kysyä. Neuvolasta kysyin ja lääkäriltä niin olivat sitä mieltä ,että tottakai lähdette ja jätätte nuoremmat hoitoon.

t,AP

Miksi sitten haluat tulla tänne hakemaan huonon äidin leiman? Ite oon antanu tuon ikäisiä ja nuoremmankin mummulaan, kun lastenhoitaja ei voinutkaan yllättäen hoitaa lapsia juuri sillä mun ainoalla työviikolla viime kesänä..

Ja sanotaanhan, että vanhempien parisuhde on lasten koti. Eli jos yksi syy lomaan ja pienten matkasta jättämiseen on parisuhteen hoitaminen, ni unohda nämä superäitien hehkutukset siitä, miten lapset on aina ensin ja sitten vasta kaikki muu.