jättäisitkö 1,8kk ikäisen lapsen hoitoon viikoksi??
viikon ajaksi? Nyt aloin empimään... Ois viikon lomamatka tiedossa ja 2 vanhempaa lasta otetaan mukaan ja kaks nuorempaa jätetään hoitoon...
Nyt epäilyttää nuoremman jättäminen...
onko täällä ihmisii jotka jättäneet?
Kommentit (123)
Mutta miksette ota pienempiä mukaan?
Naapurissa on parisuhde ja lapset. Suhde ei oikein kukoista ja lapsillakin mielenterveysongelmia. Ilman muuta pieni mummolaan, ehkä edes siellä joku välittää.
jätetään ja vanhemmat lapset jotka ei välttämättä halua edes olla äidin kans kokoa aikaa otetaan.Vai johtuuko juuri siitä?
ja jos ei olisi jäänyt viikoksi eroon niin nyt olisi traumoja?? vrt. ei tullut mitään traumoja, päinvastoin. Siis 8kuinen iloitsi ja hänestä tuli parempi ihminen saatuaan olla viikon muiden kuin vanhempiensa seurassa. Mitenkähän nro 2 todensi tämän? En tajua.
Arvasin, ettei tyhmempi tajua. Selitän siis. Tyttö oli viikon vanhemmillani ja muutenkin paljon heillä hoidossa. Ja tästä seurauksena heillä on nyt todellä läheinen suhde. Matkustelee kahdestaan isoäitinsä kanssa ja käy heillä auttamassa mm. koiran hoidossa ym. ihan itsenäisesti. Soittelevat viikoittain. Tämä on mielestäni hienoa ja toivon että läheinen suhde kantaa loppuelämän. Ei ole siis tullut traumoja, koska jätimme hänet isovanhempien hoitoon usein. On saanut sieltä luotettavat ja tutut aikuiset elämäänsä meidän vanhempien lisäksi. Tämä on tuonut vain ja ainoastaan plussaa tytön elämään. Ei ole mitenkään eduksi lapselle, ettei hän ole ikinä missään muualla yötä tai hoidossa kuin omassa kotonaan ja omien vanhempiensa kanssa.
Näitä lapsia on paljon, joiden vanhemnpien mielestä paras lapsi on isovanhemmilla hoidossa oleva lapsi.
Olisin voinut vannoa, että kirjoitukseeni vastataan näin. Mutta joo, ei ole tarvetta alkaa korjaamaan, jos ymmärrys on tuota luokkaa. :-)
siis onko kyseessä 1,8 kk vai vuotta? Ei kai kukaan parin kuukauden ikäistä pysty jättämään. Omani olen jättänyt isänsä kanssa 1,8 v. isänsä kanssa, muille en olisi jättänyt.
kaikkia lapsia mukaan. Ymmärrän sen, että sit isompien kanssa voi käydä enemmän vaikka missä. Mutta itse ottaisin reissuun mukaan jonkun joka voisi katsoa lasten perään siellä ulkomailla.
jopas tänne on tullut kirjoituksia.
Lapsi on 1 vuotta ja 8 kk vanha.
No ennen kaikkea meillä on todella vähän ollut parisuhteelle aikaa ja tarvitsemme lomaa. Neljän kanssa loma ei ole niin rento kuin kahden vanhemman ,jotka ymmärtävät ja nauttivat lomasta.
Eli kahden kanssa on enemmän loma ja voimme enemmän tehdä kaikkea lomalla.
toiseksi nuorin oli juuri tuon ikäinen,kun oli viikon mummolassa hoidossa toisten lasten kanssa,eikä kyllä ainakaan vielä mitään trauman poikasta näy.
Helppo teidän sanoa joilla yksi tai kaksi lasta,kyllähän ne on helppo mukaan ottaa,mutta meillä neljä.
Kyllä todellakin tekee tiukkaa jättää nuorempi. Hän oli kyllä paljon työreissussa olleen isän ja muiden hoitajien hoivassa tasan yksivuotiaana,kun minä olin viikon lomalla.
Ihmettelen miksi perhe ei voisi matkustaa osan lasten kanssa ja seuraavalla kerralla ottaa nuoremamt mukaan. Pääsisi helpommalla,kun että kaikki olisivat kerralla mukana.
ensinnäkin oli tosi vaikea edes löytää sellista hotellia mihin mahtuisi 6 henkinen perhe.
ja se on ihan tarua ,että tuon ikäinen viikossa unohtaisi vanhempansa. Meillä mie monestikkin viikon pois ja kädet ojossa hihkuen on isiä vastassa ja syliin haluaa heti.
Olemme todellakin loman tarpeessa.
eikä ole kuulkaa helppo ketään mukaan saamaan lapsia hoitamaan,jos teillä löytyy sellainen niin helppo sanoa.
AP
En ymmärrä mitenkään perustelujasi jättää pienin muualle kuin vanhempansa hoiviin. Ja olet tehnyt tuota jo ennenkin! Häpeä!
Pitäisit itselläsi ne kaksi vanhinta?
jopas tänne on tullut kirjoituksia. Lapsi on 1 vuotta ja 8 kk vanha. No ennen kaikkea meillä on todella vähän ollut parisuhteelle aikaa ja tarvitsemme lomaa. Neljän kanssa loma ei ole niin rento kuin kahden vanhemman ,jotka ymmärtävät ja nauttivat lomasta. Eli kahden kanssa on enemmän loma ja voimme enemmän tehdä kaikkea lomalla. toiseksi nuorin oli juuri tuon ikäinen,kun oli viikon mummolassa hoidossa toisten lasten kanssa,eikä kyllä ainakaan vielä mitään trauman poikasta näy. Helppo teidän sanoa joilla yksi tai kaksi lasta,kyllähän ne on helppo mukaan ottaa,mutta meillä neljä. Kyllä todellakin tekee tiukkaa jättää nuorempi. Hän oli kyllä paljon työreissussa olleen isän ja muiden hoitajien hoivassa tasan yksivuotiaana,kun minä olin viikon lomalla. Ihmettelen miksi perhe ei voisi matkustaa osan lasten kanssa ja seuraavalla kerralla ottaa nuoremamt mukaan. Pääsisi helpommalla,kun että kaikki olisivat kerralla mukana. ensinnäkin oli tosi vaikea edes löytää sellista hotellia mihin mahtuisi 6 henkinen perhe. ja se on ihan tarua ,että tuon ikäinen viikossa unohtaisi vanhempansa. Meillä mie monestikkin viikon pois ja kädet ojossa hihkuen on isiä vastassa ja syliin haluaa heti. Olemme todellakin loman tarpeessa. eikä ole kuulkaa helppo ketään mukaan saamaan lapsia hoitamaan,jos teillä löytyy sellainen niin helppo sanoa. AP
ei kai teidänkään olisi ollut _pakko tehdä neljää lasta_, jos se niin kovin vaikeuttaa teidän elämää?!?!
että äänet käskevät minun tappaa lapseni. Eli erolla pitäisi olla todella tervehdyttävä vaikutus, ei riitä se, että pääsee paremmin nauttimaan lomastaan.
Onko miehesi yhtä uuno kuin sinä ap? Eikö yhtään ole kyseenalaistanut lasten hoitoon jättämistä?
jos käy kahden lapsen kanssa viikon lomalla...kaksi nuorempaa jäisi hoitoon...
Se ei tarkoita ettei lapset olisi rakkaita...
laita vaan omat lapsesi adoptioon,joka sitä ehdotit...
Ja sillon nuorinta hoisi suurimman osan ajasta oma isä omassa kotona,muiden sisarusten kanssa.
kai olen sit teidän mielestä huono äiti.
ap
jopas tänne on tullut kirjoituksia. Lapsi on 1 vuotta ja 8 kk vanha. No ennen kaikkea meillä on todella vähän ollut parisuhteelle aikaa ja tarvitsemme lomaa. Neljän kanssa loma ei ole niin rento kuin kahden vanhemman ,jotka ymmärtävät ja nauttivat lomasta. Eli kahden kanssa on enemmän loma ja voimme enemmän tehdä kaikkea lomalla. toiseksi nuorin oli juuri tuon ikäinen,kun oli viikon mummolassa hoidossa toisten lasten kanssa,eikä kyllä ainakaan vielä mitään trauman poikasta näy. Helppo teidän sanoa joilla yksi tai kaksi lasta,kyllähän ne on helppo mukaan ottaa,mutta meillä neljä. Kyllä todellakin tekee tiukkaa jättää nuorempi. Hän oli kyllä paljon työreissussa olleen isän ja muiden hoitajien hoivassa tasan yksivuotiaana,kun minä olin viikon lomalla. Ihmettelen miksi perhe ei voisi matkustaa osan lasten kanssa ja seuraavalla kerralla ottaa nuoremamt mukaan. Pääsisi helpommalla,kun että kaikki olisivat kerralla mukana. ensinnäkin oli tosi vaikea edes löytää sellista hotellia mihin mahtuisi 6 henkinen perhe. ja se on ihan tarua ,että tuon ikäinen viikossa unohtaisi vanhempansa. Meillä mie monestikkin viikon pois ja kädet ojossa hihkuen on isiä vastassa ja syliin haluaa heti. Olemme todellakin loman tarpeessa. eikä ole kuulkaa helppo ketään mukaan saamaan lapsia hoitamaan,jos teillä löytyy sellainen niin helppo sanoa. AP
mutta sitäkin enemmän olette perheterapian tarpeessa. Vaikuttaa siltä, että olet hylännyt osan lapsista.
Olisiko mahdollista antaa nuorimmat lapset sijaisperheeseen siihen asti, että saatte voimanne takaisin? Isommille lapsille tukiperhe ja sinulle perhetyöntekijä, jolle voit kertoa asiasi.
Uskon, että noin 15 vuoden kuluttua tilanne on toinen ja jaksat taas. Sillä aikaa lapsesi (etenkin ne pienet) ovat saaneet ansaitsemansa lapsuuden perheessä, jossa he eivät ole ylimääräisiä ja liikaa ja haitaksi muun perheen lomailuille.
vaikka kylpylään viikonlopuksi sitä parisuhdetta hoitamaan ihan kahden kesken ja laittakaa kaikki lapset hoitoon.
Meillä 3 lasta ja ei tulisi mieleenkään lähteä viikon lomareissulle ilman että koko perhe mukana. Itsellä tulisi kamala ikävä, lasten puolesta en viitsi edes ajatella.
Fakta on se, että perhettä on nyt tehty ja tämän lapsiluvun mukaan eletään ja asioita tehdään koko perheen voimin, vaikka se monesti pienemmällä porukalla olisi helpompaa ja "nautittavampaa". Miehen kanssa ehditään kyllä lomailla riittävästi ihan kahdestaankin sitten 15 vuoden päästä kun pesä alkaa tyhjentyä - siihen asti mennään lasten ehdoilla... :)
jos käy kahden lapsen kanssa viikon lomalla...kaksi nuorempaa jäisi hoitoon... Se ei tarkoita ettei lapset olisi rakkaita... laita vaan omat lapsesi adoptioon,joka sitä ehdotit... Ja sillon nuorinta hoisi suurimman osan ajasta oma isä omassa kotona,muiden sisarusten kanssa. kai olen sit teidän mielestä huono äiti. ap
Rakkaus on sana, joka oikeuttaa kaikenlaisen sadismin.
Kantsis varmaan lukea jotain kasvatusteoksia. Perusohje yö/ikävuosi ellei pakottavaa syytä(syvä masennus, krooninen väsymys tms.) Vauva ei kuole mutta tuntee tulevansa hylätyksi, valitettavasti. -Toivottavasti tää on provo.
kun olin nuori niin ulkomailla joka vuosi ja ottivat vuorotellen yhden lapsen mukaan. Minusta se oli ihan hyvä juttu.
Ehkei olisi kannattanut täältä kysyä. Neuvolasta kysyin ja lääkäriltä niin olivat sitä mieltä ,että tottakai lähdette ja jätätte nuoremmat hoitoon.
t,AP
perustelut lomalle ilman pienimpiä ovat ihan järkeviä. Päätä on hyvä tuulettaa ja parisuhdetta pitää kunnossa.
Meillä isovanhemmat ovat hoitaneet lapsia paljon, muutaman päivän-jopa viikon pätkiä suunnilleen samanikäisenä kuin nuorin lapsesi nyt on. Mekään emme ole huomanneet mitään traumoja esim. kahdessa isommassa (nyt jo kouluikäisessä) lapsessa tämän toimintatavan takia. Johtuuko sitten siitä, että muuten ollaan perheenä paljon yhdessä? Tai siitä, että isovanhemmat ovat arjessa mukana paljon ja lapset tottuneet siihen, että ydinperheeseen kuuluu muitakin aikuisia kuin äiti ja isä? Vai ovatko lapsemme jotain luonnonoikkuja? Esim. päivähoidossa näistä kahdesta isommasta on sanottu, että ovat ihan normaaleja tasapainoisia, luottavaisia lapsia.
Luulen myös, että isommat lapset kaipaavat välillä vanhempien jakamatonta huomiota, ja sitä voisitte heille tuolla reissulla antaa.
Vinkkinä sellainen juttu, että isommallekin perheelle löytyy reissussa tilaa vuokrattavissa huoneistoissa tai huoneistohotelleissa. Me olemme vuokranneet huoneistoja esim. TripAdvisorin kautta, tulee halvemmaksi kuin hotelliasuminen!
ne kaksi isompaa voisin jättääkin, jos haluaisivat.