Ruman naisen elämä on tod rankkaa! Aina nauretaan.
Olen lähes 40 v. ja läpi iän kestänyt kiusaaminen jatkuu edelleen. Olen faktisesti ruma piirteiltäni. Noitamaiset kasvot nenineen ja leukoineen ja silmälasit, jotka eivät ilmeisesti oikein sovi. Kroppa on ok. Joku habituksessani saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. Tuntuu rinnassa ihan yhtä pahalta kuin teini-ikäisenäkin.
Rumuus alkaa nyt vaikuttaa jo työelämässäkin, sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään. Välillä mietin miten Tarja Halonen on päässyt niin pitkälle, sillä kyllähän hänenkin ulkonäölleen nauretaan ja hän on myös huvittava olemukseltaan. Hänellä taitaa olla itsetunto terästä, mulla se ei ole.
Olen nyt käynyt plastiikkakirurgin puheilla ja ainakin jotain on tehtävissä, mutta mietin mahtaako yksittäisten piirteiden korjaaminen kuitenkaan muuttaa tätä yleistä olemusta.
Onko muita rumia? Mielipiteitä? Kokemuksianne? Miten jaksatte ja selviätte? Minulla ainakin vaikuttaa ihan suoraan haluun liikkua ihmisten ilmoilla.
Kommentit (262)
sisäisesti rumia ihmisiä, jotka aiheuttavat murhetta muille heitä haukkumalla. Niin paljon tuntuu olevan vihaa, katkeruutta ja muiden alaslyöntiä nyky-yhteiskunnassamme. :(
Ja ikävä kyllä tällä palstallakin on paljon sisäisesti rumia ihmisiä. Ainoastaan uskovien parista olen löytänyt aidosti hyviä ihmisiä.
esimerkiksi kampaajan toimesta? Kokeilepa laittaa hiukset nutturalle tai toispuoleista kampausta jossa etuhiukset on pidemmät toisesta reunasta tms. Ehkä nykyinen hiustyylisi korostaa voimakkaita piirteitäsi?
Ja korosta niitä puolia itsessäsi jotka ovat mielestäsi kauniita. Esim. ala käyttämään vähän avonaisempia kaula-aukkoja puseroissa. Miesten silmät kiinnittyy vähän alemmas ja kasvot jää vähemmälle huomiolle?
Eikä rumia miehiä. Eikä tyhmiäkään ihmisiä ole olemassa. On vaan liian vähän viinaa.
itse olen 152 cm ja muutenkin vielä aika hento ja olematon kropaltani, jalat on suhteessa yläkroppaan lyhyet eli olen ns. persjalka. Olen jo 40-v., mutta monesti tuntuu ettei koskaan oteta täydestä, puhutaan ohi ja yli tai jos minulle vaivaudutaan puhumaan, niin puhutaan kuin lapselle. Ihan aikuiset, fiksut (?) ihmisetkin saattavat kysellä minkä pituinen oikein olen? Yhdessä vaatakaupassa joku vuosi sitten, kun ei löytynyt tarpeeksi pientä kokoa, kehotettiin menemään kotiin kasvamaan! Eräs työkaveri vitsinä kehotti kasvattamaan pidemmät jalat (ei tiennyt miten arkaan kohtaan sohaisi). Jne jne. Olen ihan vitun kyllästynyt, silti en aio käyttää korkkareita ever never. Niin ja lyhyt olen kai siksi, että 70-luvulla äitini poltti kuin korsteeni minua odottaessaan ja lapsena olin vuosia passiivinen tupakoija. Ja sen päälle sairastelin paljon. Minkään en tälle lyhyydelle voi, ja joskus vanhuksea kai kutistun sitten 140-senttiseksi. Jippii. Mutta ap:lla on sentään mahdollisuuksia muokata ulkonäköään. Niin ja hyvä kroppa.
Tiedän, miltä tuntuu hävetä omaa ulkonäköään.
Olen 30-vuotias nainen ja olen muuten ihan tavallisen näköinen, mutta naamassani on todella iso ja ruma luomi. Luomi näyttää paiseelta ja on todella huomiota herättävä. Eli kun joku keskustelee kanssani, huomaan, kuinka hänen katseensa lipuu tuijottamaan luomeani.
Ja voi sitä häpeän määrää. Sanat menee sekaisin, naamaa kuumottaa, hävettää niin, etten kehtaa katsoa kuulijaa, jottei hän tajua, että huomasin tuijotuksen. VIHAAN ulkonäköäni, vihaan vihaan vihaanvihaanvihaan. Mutta vielä enemmän häpeän.
Että miksen vaan voinut syntyä normaalin näköisena, saatika sitten edes nättinä. Ja millaista elämä olisikaan KAUNIINA? Oih...
Oletko Laajasalosta? Tunnen täällä päin yhden naisen joka sopii kuvaukseesi.
Tiedän, miltä tuntuu hävetä omaa ulkonäköään.
Olen 30-vuotias nainen ja olen muuten ihan tavallisen näköinen, mutta naamassani on todella iso ja ruma luomi. Luomi näyttää paiseelta ja on todella huomiota herättävä. Eli kun joku keskustelee kanssani, huomaan, kuinka hänen katseensa lipuu tuijottamaan luomeani.
Ja voi sitä häpeän määrää. Sanat menee sekaisin, naamaa kuumottaa, hävettää niin, etten kehtaa katsoa kuulijaa, jottei hän tajua, että huomasin tuijotuksen. VIHAAN ulkonäköäni, vihaan vihaan vihaanvihaanvihaan. Mutta vielä enemmän häpeän.
Että miksen vaan voinut syntyä normaalin näköisena, saatika sitten edes nättinä. Ja millaista elämä olisikaan KAUNIINA? Oih...
Eikö tuota luomea voi leikata pois?
Olen miettinyt sitä, mutta luomi näyttää niin pahalta, että sen varmaan joutuu kaivamaan syvältä pois, jolloin naamaan jäisi iso "kuoppa"?
Kehtaisikohan soittaa jonnekin kauneusklinikalle ja kysyä? Puhelimessa ei kuitenkaa saa vastausta, vaan pitää mennä näytille ja naurettavaksi...?
Siis noita-akan näköinen(kö)? Mun mielestä aika ruma nainen on huvila ja huussi ohjelman se joku suunnittelija mikälie.. mut ihmiset osaa olla kyllä tosi julmia.
Kyllä sulla on täysi oikeus mennä kirurgin veitsen alle, jos ulkonäkö häiritsee noin paljon.. Kyllä minäkin menisin ja varmasti ihan jokainen jos saisi kuulla jatkuvasti loukkauksia ulkonäöstään..
Kyllä ihmiset on inhottavia. :( Haleja ap:lle.
Ja sinä jolla se luomi, leikkauta hyvä ihminen pois se luomi.. Sehän on varmasti ihan nopea juttu leikata se..
Eikö tuota luomea voi leikata pois?
Olen miettinyt sitä, mutta luomi näyttää niin pahalta, että sen varmaan joutuu kaivamaan syvältä pois, jolloin naamaan jäisi iso "kuoppa"? Kehtaisikohan soittaa jonnekin kauneusklinikalle ja kysyä? Puhelimessa ei kuitenkaa saa vastausta, vaan pitää mennä näytille ja naurettavaksi...?
Eihän siihen naamaan nyt mitään kuoppaa jää kun se kursitaan kokoon ja kasvaa sitten kudosta sinne.. herranjumala. Mene ihmeessä., Etköhåän sinä nyt kehtaa yhden kerran sitä käydä näyttämässä, jos kehtaat loppuelämäsi se naamassa kulkea.
sisäisesti rumia ihmisiä, jotka aiheuttavat murhetta muille heitä haukkumalla. Niin paljon tuntuu olevan vihaa, katkeruutta ja muiden alaslyöntiä nyky-yhteiskunnassamme. :(
Ja ikävä kyllä tällä palstallakin on paljon sisäisesti rumia ihmisiä. Ainoastaan uskovien parista olen löytänyt aidosti hyviä ihmisiä.
Kyllä ei uskovaisissakin on oikein hyviä ja sisäisesti kauniita ihmisiä. Eikö sitä paitsi ole melkoista yleistystä ja jopa vähän rumaakin väittää, että uskovaiset ovat vain aidosti hyviä ihmisiä. Kyllä myös "ei uskovainen" voi olla lempeä, rakastava, ymmärtäväinen, erittäin suvaitseva, hyväkäytöksinen ja moraaliltaan arvokas ja kunniallinen. Se, että ei usko, ei tarkoita, että ei välitä rajoista ja säännöistä, että ei ole empaattinen ja hyväntahtoinen.
Toivon, että joskus pääset tutustumaan hyviin ei uskovaisiinkin.
äkkiä luomi pois, kyllä siitä varmaan pieni arpi jää mutta ei mitään verrattuna isoon karvaiseen löllykkään keskellä naamaa.
Ja joo, mulla on ollut myös sellainen :)
Voiko tuommonen olla totta, aikuisilta miehiltä?
Itsekin näytän vähän noidalta, olen isonenäinen ja -leukainen, kierosilmäinen laiha rillipää, ja olen kuullut kyllä kommentteja nuorempana mutta en enää vuosiin, viimeinen kerta taisi olla baarissa joskus 20vuotiaana, kouluaikoina haukut olivat jokapäiväinen "ilo"...
Nykyisin meikkaan aina (ei liikaa mutta sopivasti) ja pukeudun huolella, ja olen ottanut sen asenteen että olen sievä vaikken oikeasti olisikaan. Palaute on ollut sen mukaista, joku filmitähti sanoi aikanaan että nainen on juuri niin kaunis kuin on olevinaan :-)
Kotioloissa, ilman meikkiä näytän kyllä ihan rehellisesti suorastaan rumalta, mutta päätän uskoa toisin ja hymyhän kaunistaa....
onhan mulla niitä luomiakin kans, sadoittain varmaan jos kaikki laskettais, kasvoissakin useita.
Voiko tuommonen olla totta, aikuisilta miehiltä? Itsekin näytän vähän noidalta, olen isonenäinen ja -leukainen, kierosilmäinen laiha rillipää, ja olen kuullut kyllä kommentteja nuorempana mutta en enää vuosiin, viimeinen kerta taisi olla baarissa joskus 20vuotiaana, kouluaikoina haukut olivat jokapäiväinen "ilo"... Nykyisin meikkaan aina (ei liikaa mutta sopivasti) ja pukeudun huolella, ja olen ottanut sen asenteen että olen sievä vaikken oikeasti olisikaan. Palaute on ollut sen mukaista, joku filmitähti sanoi aikanaan että nainen on juuri niin kaunis kuin on olevinaan :-) Kotioloissa, ilman meikkiä näytän kyllä ihan rehellisesti suorastaan rumalta, mutta päätän uskoa toisin ja hymyhän kaunistaa....
uskonut ap:ta, mutta oltuani vähän aikaa sitten erittäin ylipainoisen ystäväni kanssa baarissa, niin alan uskoa ihmisen käsittämättömään kauheuteen (selittää toki monta muutakin kammottavaa ilmiötä maailmassa).
Aivan avoimesti ravintolassa irvisteltiin tälle kaverilleni, mm. eräs siistin näköinen pukumies baaritiskillä pullisti poskensa kaverini menossa ohi. Meinasin oikeesti pyörtyä. Pari jätkää tuli oikein pöytään vittuilemaan. Siis oikeesti... tällaisessa maailmassa elämme.
Kiitos teille ystävällisille ihmisille. Vaikka näyttää, ettei moni usko minun tarinaani.
Tarinani on täysin totta ja tuntuu todella pahalta, kun näyttää, ettei minua uskota.
Vilpitön kysymykseni: miksi teidän on niin vaikeaa uskoa, että joku ruma saa näin sikamaista kohtelua osakseen? Meillä ei ole ihmisarvoa, kun asia ilmaistaan niin kuin se on.
...vaikka en itse ole ruma. Mutta tunnen/tiedän oikeasti rumia ihmisiä. Itse en sitä ääneen sano, mutta kyllä joittenkin ulkonäkö huvittaa, kauhistuttaa ja ennenkaikkea säälittää, varsinkin vähän läheisemmän ihmisen kohdalla :( Nämä, jotka täälläkin peräänkuuluttavat sisäistä kauneutta, taitavat puhua "vähemmän näteistä" ihmisistä. Aitoa rumuttaa ei uudella kampauksella muuteta.
leikkaukseen ,kun sinne menee ihan normaalin näköisetkin naiset, mutta jotka haluavat jotain ihan pientä parantaa? Ei kauneusleikkaukset ole tänä päivänä mikään tabu juttu. Kamaliin ihmisiin olet törmännyt, en voi muuta sanoa. Mun vanhempien kasvatus oli mitä oli, mutta yksi asia oli pyhä ja opetettiin meille lapsilel monen monta kertaa ja se oli se, että kenenkään ulkonäköä ei saa pilkata, sillä sille ei voi mitään, jokainen on syntynyt sellaisena kuin on ja on todella moukkamaista ulkonäköä haukkua. Kiitos äidilleni hyvistä neuvoista.
Itse olen ylipainoinen ja miehen suku on tykännyt siitä päin kasvoja kommentoida eli heidän kasvatus ei ole ollut kohdallaan, appi siinä etunenässä. Oikeesti jään vain suu auki tuollaisten kommenttien jälkeen ihmettelemään, ei omia läskejäni, vaan toisen idiotismia! Tsemppia sulle ja oikeesti, nyt tilaa se aika, kun saat ajanvarauksen tehtyä, niin pääset neuvottelemaan lääkärin kanssa ja hän jos joku osaa neuvoa sinua siinä tarvitsetkö leikkausta vai ei. Miksi kärsiä jos apua on saatavilla?