Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruman naisen elämä on tod rankkaa! Aina nauretaan.

Vierailija
02.05.2011 |

Olen lähes 40 v. ja läpi iän kestänyt kiusaaminen jatkuu edelleen. Olen faktisesti ruma piirteiltäni. Noitamaiset kasvot nenineen ja leukoineen ja silmälasit, jotka eivät ilmeisesti oikein sovi. Kroppa on ok. Joku habituksessani saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. Tuntuu rinnassa ihan yhtä pahalta kuin teini-ikäisenäkin.

Rumuus alkaa nyt vaikuttaa jo työelämässäkin, sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään. Välillä mietin miten Tarja Halonen on päässyt niin pitkälle, sillä kyllähän hänenkin ulkonäölleen nauretaan ja hän on myös huvittava olemukseltaan. Hänellä taitaa olla itsetunto terästä, mulla se ei ole.

Olen nyt käynyt plastiikkakirurgin puheilla ja ainakin jotain on tehtävissä, mutta mietin mahtaako yksittäisten piirteiden korjaaminen kuitenkaan muuttaa tätä yleistä olemusta.

Onko muita rumia? Mielipiteitä? Kokemuksianne? Miten jaksatte ja selviätte? Minulla ainakin vaikuttaa ihan suoraan haluun liikkua ihmisten ilmoilla.

Kommentit (262)

Vierailija
181/262 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan tavis ja tuntuu todella pahalta lukea näitä. Koittakaa te rumaksi itsenne kokevat muistaa, että tuollaisten kommenttien huutelijat ovat hukassa itsensä kanssa ja epävarmoja. Kukaan tasapainoinen hyvinkasvatettu ihminen ei loukkaa toista ihmistä noin. Sitäpaitsi kauniskin ihminen muuttuu ainakin mun silmissä "rumaksi" jos luonne ja persoona on epämiellyttävä.

etteivät nämä tosi kurjat kertomukset olisi totta, mutta ihan oikeasti hämmästelen, missä tuollaista tapahtuu??? Tuntuu ihan uskomattomalta, ainakaan omassa ympäristössä liikkuessa että ihmisiä kohdellaan noin törkeästi.

Vierailija
182/262 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset, jotka haukkuvat julkisesti toisten ulkonäköä. Tappaisivat itsensä niin maailmasta tulisi parempi paikka elää. Hy helvetti mitä mulkkuja te jotkut parat joudutte kohtaamaan, en voi oikeasti edes käsittää. Tulee vain raivon tunne puolestanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:27"]

lisäksi rumien naisten on vaikeampi saada seksiä kuin rumien miesten. :(

[/quote]

Ei ole. Miehet sekstaavat puutteessa helposti lähes ketä tahansa. Joten seksiä saa helposti. Seurustella vain eivät kehtaa ruman kanssa julkisesti kaikkien silmien alla.

Vierailija
184/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä rumuudessa on toisten ihmisten tuijottaminen. Ei voi rauhassa olla missään. Pitäisi tietää, että tuijottaminen on epäkohteliasta ja todella häiritsevää.

Se on oikestaan myös kiusaamista ja siten rikos.

Tekisi mieli vetää haukkujia muutenkin turpaan, mutta kun en halua poliiseja asialle.

Vierailija
185/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2011 klo 14:42"]

Itse olen ihan tavis ja tuntuu todella pahalta lukea näitä. Koittakaa te rumaksi itsenne kokevat muistaa, että tuollaisten kommenttien huutelijat ovat hukassa itsensä kanssa ja epävarmoja. Kukaan tasapainoinen hyvinkasvatettu ihminen ei loukkaa toista ihmistä noin. Sitäpaitsi kauniskin ihminen muuttuu ainakin mun silmissä "rumaksi" jos luonne ja persoona on epämiellyttävä.

etteivät nämä tosi kurjat kertomukset olisi totta, mutta ihan oikeasti hämmästelen, missä tuollaista tapahtuu??? Tuntuu ihan uskomattomalta, ainakaan omassa ympäristössä liikkuessa että ihmisiä kohdellaan noin törkeästi.

Kaikkialla tapahtuu kotiovien ulkopuolella, alkaen rappukäytävästä. Kaduilla, busseissa, kaupassa, kirjastossa, harrastuksissa, työpaikalla yms....

Vierailija
186/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah, ei sais varmaan nauraa mutta aika uskomatonta.

RUMA ihminen, mitä helvettiä, kuka nyt on ruma...aika moni varmasti aika monen mielestä

Eli sä et ole samannäköinen kuin muut, kauheeta.

itsetunto-ongelma, selkeesti, ja ihan turhaan.

marilynkin olisi tänään kauhea läski, turhaan

kyllä ne kotkatkin lentää, joten ota iisisti

Vierailija
187/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomaltahan tuo kuulostaa, kun ei ole ilmiöön koskaan itse törmännyt, paha mieli tulee näistä teksteistä. Mutta mun on ihan mahdoton kuvitella niin ruma nainen, että sitä ääneen joku haukkuisi. Aloin tässä oikein pohtia kaikkia tuntemiani ja tapaamiani ihmisiä koulusta työelämään, ja keksin vain yhden oikeasti ruman tytön.

Häntä kiusattiin kyllä rajusti ulkonäöstä, mutta tässäkään kyseessä ei ollut niinkään luonnostaan ruma ihminen, vaan pikemminkin huolimaton ja välinpitämätön itsensä suhteen. Tämä tyttö oli rankasti ylipainoinen jo ala-asteella,  ei käynyt juurikaan suihkussa, ei harjannut hiuksiaan, pukeutui epäsiististi ja huonosti, nämä asiat korjaamalla olisi varmaan ollut ihan perusnätti tai ei ainakaan varsinaisesti ruma, vaikkei kasvonpiirteet imartelevat olleetkaan.

Siksipä tässä pohdin, että miltä näyttää oikeasti niin ruma ihminen, että täytyy ääneen solvata, itse en oikeasti keksi yhtään tällaista ihmistä. Ja huomautan nyt, että tarkoitukseni ei ole vähätellä kokemuksianne, päinvastoin.

Vierailija
188/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta sekä tosi rumana että tosi kauniina olosta. Minulle on tehty hampaiden oikomiseen liittyvä kirurginen toimenpide, joka siis sai aikaan positiivisen muutoksen ulkonäössä. Ja on todellakin järkyttävää miten erilaista on elämä kauniina ja rumana:(

Voin niin samastua tässä ketjussa kirjoittaneisiin; se pilkka, halveksunta, julmuus mitä saa osakseen aivan tuntemattomiltakin ihmisiltä on todella musertavaa. Ajattelin että en muuta ansaitsekaan kun olen niin ruma. Häpesin itseäni, julkisilla paikoilla liikkuminen oli nöyryyttävää, koulussa haukuttiin. Elämä oli yhtä helvettiä. Tiesin kyllä tulevasta leikkauksesta, ja ehkä se jotenkin auttoi sitten jaksamaan.

Sitten naps vaan muutuin kauniiksi yhdessä yössä. Itselläni meni tietysti vuosia tottua peilikuvaan ja kokemukseen ettei minua enää tuijoteta eikä haukuta. Ihmisten suhtautuminen muuttui radikaalisti; kauniille kaikki on helppoa, ihmiset ovat ystävällisiä, miehet tietysti huomioivat jne. Ne tyypit jotka olivat ivanneet ja haukkuneet päin naamaa olivatkin yhtä äkkiä ystävällisiä, poikia niistä tietenkin oli suurin osa, ja jotkut tulivat jopa baarissa iskemään - siis anteeksi enkö enää olekaan hirviö?

Edelleenkään en osaa pitää itseäni kauniina, vaikka peilistä näen että olen, ja ihmiset niin minulle sanovat. Uskon sen siis vain sen hetken kun katson itseäni peilistä, kun astun ulos ovesta olen edelleenkin ruma. Mieheni on todella komea ja lapsenikin onneksi tulleet häneen. Jotenkin en myöskään koe ansainneeni tätä kaikkea, koska oikeastihan olisin ruma edelleen ja ilman leikkausta elämäni luultavasti olisi edelleenkin hirveää.

Kaiken tämän kokeneena ulkonäkö merkitsee minulle tosi vähän. Etenkin toisten ihmisten. Ei minusta kukaan ole ruma, ihminen voi olla ruma vain sisältä. Omille lapsilleni olen kertonut miten minua on kiusattu ja miten pahalta se tuntui, ja että he eivät koskaan missään tapauksessa saa tehdä samaa. Kuitenkin jaksan olla sen verran optimisti, että uskon ettei suurin osa ihmisistä kuitenkaan arvostele muita ulkonäön perusteella.

Vierailija
189/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta että ei kauniilla ihmisillä on vaikeampaa. Itse olen törmännyt siihen työpaikoilla, rumia ihmisiä oikeasti kohdellaan eri tavalla. Itse olen pitänyt linjan, etten kohtele ketään ulkomuodon takia eritavalla, vaikka olenkin kaunis ihminen itse. Jotenkin se vaan on niin pinnallista ja oikeasti törkeää kohdella ulkonäön takia toisia erilailla. Eihän kukaan itse valitse minkä näköiseksi syntyy. 

Vierailija
190/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:06"]

hah, ei sais varmaan nauraa mutta aika uskomatonta.

RUMA ihminen, mitä helvettiä, kuka nyt on ruma...aika moni varmasti aika monen mielestä

Eli sä et ole samannäköinen kuin muut, kauheeta.

itsetunto-ongelma, selkeesti, ja ihan turhaan.

marilynkin olisi tänään kauhea läski, turhaan

kyllä ne kotkatkin lentää, joten ota iisisti

[/quote]

Rumia on suurin osa,mutta liian ruma ei saa olla. Ja mitä naurat, oletpa ilkeä.

Ei ole mikään itsetuntojuttu; vaikka siihenkin tietysti rumuus vaikuttaa. Hyvä itsetunto ei poista rumuutta, vaan naama pysyy rumana vaikka olisi kuinka hyvä

itsetunto.

Ei voi ottaa iisisti vaikka kuinka yrittäisi, vaan menee paniikkiin. Helppo neuvoa, kun ei itselle tapahdu. Voisi mieli muuttua kun joutuisi itse kohteeksi.

Typeriä neuvoja siis.

Vierailija
191/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin kokemukseni tästä ulkonäön pilkkaamisesta tapahtui aikuiskoulutuksessa tänä keväänä. Ja pahimpia olivat nämä korkeasti kouluttautuneet kouluttajat. Haukkuivat yhdessä jopa opiskelijoiden kanssa. En kerro tässä miten nimittivät, jotta minua ei tunnisteta. Puhuin asiasta koulutuspäällikön kanssa, mutta ei puuttunut asiaan millään tavalla ja sanoi, että ei usko. Oli todella törkeää. Erityisesti, koska osa näistä henkilöistä ja pahimmat varsinkin pahimmat olivat töissä hoito-alalla ja olisi kuvitellut, että he eivät ainakaan sortuisi tuollaiseen, mutta se olikin aivan päinvastoin. Myös oma äitini paha haukkumaan ja hänkin lastenhoitaja.

Vierailija
192/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti soikoon piti oikein googlella tutkia, että kuinka rumia sitä muka löytyy jos kohtelu on näin törkeää. No kuvahaulla löytyi kyllä oikeasti todella rumia ihmisiä, mutta itse en ole ikinä koskaan livenä nähnyt läheskään niin rumaa ihmistä missään. Vaikka näkisinkin, en todellaan reagoisi mitenkään, hieman ehkä säälittäisi kyllä.

Vierailija
193/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma nainen hoida http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html asiasi kuntoon!

Vierailija
194/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintojeni mukaan vanhemmat naiset, sekä nuoremmat rumat(joilla huono itsetunto?, mutta piilottavat sen "sosiaalisuuteen") ainakin suhtautuvat kauniiseen ilkeämmin kuin rumaan. Ystäväni on luonnonkaunis ja jotkut naiset suhtautuvat häneen todella törkeästi ilman mitään syytä ja yrittävät keksiä toimistaan moitittavaa. Muuta en keksi kuin, että nämä ihmiset ovat kateellisia ulkonäöstä. Ystäväni on todella hyväkäytöksinen, hieman ujo ja herkkä.

Vierailija
195/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.Naiset ovat todella ilkeitä kauniille naisille.

Miehet rumille.

Vierailija
196/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ihan kaikkia vastauksia, mutta aiheesta tuli mieleen että mun mielestä on ihan kamalaa sellainen tuntemattomien ihmisten ulkonäön kommentointi. Mieheni sitä harrastaa, eikä pyynnöistä huolimatta lopeta! Muuten on Todella empaattinen ja välittävä ihminen, mutta niin paha mieli tulee mulle kun ihan hirveitä kommentteja heittää ihmisistä. Välillä mietin etten enää halua liikkua julkisilla paikoilla hänen kanssa kun ei tajua olla hiljaa ja tuojottelematta >:(

Vierailija
197/262 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin poliisille tuosta miehesi huutelusta ja tekisin rikosilmoituksen ja hakisin vahingonkorvauksia. Saa joitakin tuhansin euroja.

Vierailija
198/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 12:37"]

Ruma lihava nainen voi olla ihan yksikseen ja korjata ulkonäkönsä sekä kitisemisen http://pleieri.blogspot.com/2013/05/ruma-lihava-nainen.html mieti tätä

[/quote]

Noin rumia naisia kuvatessa pitäisi tehdä kameraan jokin kuvaamisen esto nappula! Ei kenenkään kuuluis noin rumia naisia nähdä! LENSI OKSENNUS!

[/quote]

Älä katso. Et voi määräillä mitä toiset kuvaavat, kuvaavat mitä haluavat.

Oksettava olet itsekin.

Vierailija
199/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumien luonnetta pidetään myös huonona. Laiskoja, tyhmiä, ilkeitä yms.

Nättien luonnetta sanotaan hyväksi. Näin se ei tietenkään ole.

Samanlainen käytös tulkitaan eri tavalla, hyvännäköisellä esim. temperamenttiseksi, aktiiviseksi ja rumilla hyökkääväksi ja agressiiviseksi.

Vierailija
200/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön muuttaminen ei välttämättä auta, vaikka tekisi mitä.

Sanovat, että paha ominaishaju ja ruma ääni paljastaa totuuden.