Mikä snobipiirre sinusta on kaikista ärsyttävin?
Minusta se, että tietty alkoholijuoma pitäisi muka nauttia tietynlaisesta lasista.
Kommentit (87)
joka ihan selvästi katsoo nenänvarttaan pitkin, syystä tai toisesta.
mua ÄLLÖTTÄÄ, jos joskus erehdyn menemään bussilla.
Se on snobipiirre sen vuoksi, että ko. ihminen itse on sanonut, että hän ei missään käytä julkisia. Hän ei alennu sellaiseen.
Ko. ihminen ei myöskään syö missään kuppiloissa, vaan aina ravintoloissa, joissa on valkoiset pöytäliinat.
Ko. ihminen ei myöskään koskaan alennu asumaan alle viiden tähden hotellissa.
Kyllä minun isovanhempanikin 60-80-luvuilla ajoivat aina taksilla. Mutta heillä se ei ollut snobipiirre.
että ajattelee olevansa rahojensa vuoksi parempi kuin muut. Ei voi kulkea bussilla rahvaan seassa, vaan pakko mennä taksilla. Mikään muu ei ärsytä.
mutta ma en tajua, miten tuo nyt on snobipiirre, etta kayttaa taksia? Ma tiedan, etta Suomessa on perinteisesti ollut "vaarin" kayttaa taksia, mutta ihan objektiivisesti oma henkiloauto on (verrattain vahan autoa kayttavalla ainakin) paljon kalliimpi ratkaisu kuin tarvittaessa taksilla ajelu. Ja lisaksi sinne bussiinhan tulee sita enemman tilaa sinulle ja minulle, kun joku menee taksilla (ja maksaa sen omasta pussistaan)...
Ärsyttävää on juurikin itsekorostus, aiheenahan voi olla oikeastaan mikä tahansa.
Noita lukiessani alkoi pelottaa, toivottavasti en ole antanut itsestäni sellaista kuvaa...olen sellainen perinnehifistelijä, teen kaikkia perinneruokia, käsitöitä itse, valmistan viilit yms. Tämä on lähtöisin köyhyydestäni, eli leuhkimista ei asiassa ole, mutta olen oppinut nauttimaan:) Mutta aika paljon noista puhun, kun elämä melko lailla pyörii tämän kituuttamisen ympärillä...ja kituuttaminen, jos mikä, ennen osattiin.
Täytyykin skarpata ja tarkkailla itseään. Koska kun oikein mietin, ainakin vieraamman mielestä saatan kuulostaa joltain luomu-downshifting-vintagesnobilta. Kauheeta!
minä sain selville että mummoni kotikylän suuren kartanon taustalla on aikoinaan ollut jopa murha!
Ja ne jotka ovat sen perinneet ovat kaikesta huolimatta ylpeitä asemastaan. Elävät muihin-verrattuna super-rikkaan elämää ja ovat kaikesta niin ylpeitä.
Jospapa voisisin heitä joskus piikitellä tällä tiedolla. Mutta rikos-suuren-omaisuuden-takana ei ole harvinainen asia.
Voin kyllä itsekin jotain merkkituotteita/ruokia ostaa vaikka tuplahinnalla, jos ne ovat tosiaan tuplasti parempia mutta joku tuohisuu joka ostaa ainoastaan kalleimpia brändejä varmuuden vuoksi eikä tajua laadusta mitään, ja samalla ehkä vielä haukkuu jotain halvempaa parempaa tuotetta... ärsyttävää!
Ostaa kalliimpaa koska se on "hienompaa" ja esiintyy viinien tuntijana. Sitten kommentoi aina jotain tosi urpoa ruoan tai viinin mausta, tai ruoan suhteen valmistuksesta. Siis sellaista, mistä huomaa, että eihän hän edes maista eroja!
Saattaa selittää vaikka viinistä, että minä en tykkää näistä makeista valkkareista, ja tammitynnyrissä ollutta en voi juoda. Ja lasissa hänellä on kuivaa valkkaria, joka on ollut tammitynnyrissä :D Tällaista sattuu usein. Ja tarkoitan nyt siis niitä viinin ominaisuuksia, jotka ovat "absoluuttisia" kuten makeus, täyteläisyys, tammisuus jne., en sitä tuntuuko tuoksussa keväinen niitty ja maistuuko paperipussissa säilytetty kuivattu aprikoosi...
Mieheni "köyhä kuin kirkonrotta" yh-mamma!!
"Siis kävittekö te ABC:llä syömässä?? MÄ en vois KOSKAAN..."
"Ai, mä en koskaan syö TOLLASTA. Siinä kun on *lisää tähän jotain mitä paheksua*, ja sehän aiheuttaa syöpää/tappaa/tekee tyhmäksi."
;) Tämä ihminen laskee maitorahansa- ja elää kuin pikkuporvari. Pitää olla hienot elektroniikat, valittaa kaikesta mahdollisesta, syödä "vähän parempaa"(olisipa edes joku ruokaharrastaja mutta ei, ei tiedä MIKSI syö sitä kalliimpaa!)...