Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä joskus hävettänyt tai nolottanut oma "huono" työ?

Vierailija
16.06.2024 |

En siis ajattele muiden töistä tai ammatteista mitään, mutta itseäni on hävettänyt olla esim. siivoaja ja nykyisessä työssä hävettää myös vähän, koska se on "alempana" kuin edellinen työni. Miten voisin olla häpeämättä???  Ihan normaaleista matalapalkka-alan töistä kyse, mut silti itseni kohdalla hävettää.  

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Tuttavat ovat melkein kaikki jotain korkeasti koulutettuja opettajia tai tuottajia tms. Itsellä ei ole koskaan ollut lukupäätä ja olen huono koulussa vaikka kuinka yritän. En ole päässyt edes amk vaikka olen parille eri alalle hakenut. Häpeän aina kun kysytään missä olen töissä. Olen 30h viikossa myyjänä ja lisää tunteja en saa. Joten ei ole rahaa myöskään matkusteluun mihin ystävät pyytävät. En näe vaihtoehtoja kun en ole muuta työtä löytänyt, enkä pääse kouluun. Näillä mennään. 

Vierailija
2/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Tuttavat ovat melkein kaikki jotain korkeasti koulutettuja opettajia tai tuottajia tms. Itsellä ei ole koskaan ollut lukupäätä ja olen huono koulussa vaikka kuinka yritän. En ole päässyt edes amk vaikka olen parille eri alalle hakenut. Häpeän aina kun kysytään missä olen töissä. Olen 30h viikossa myyjänä ja lisää tunteja en saa. Joten ei ole rahaa myöskään matkusteluun mihin ystävät pyytävät. En näe vaihtoehtoja kun en ole muuta työtä löytänyt, enkä pääse kouluun. Näillä mennään. 

Mullakin on nyt 30h soppari ja rahat vähissä koko ajan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen laitoshuoltajana. Toisaalta hyvä että on töitä mutta en mä sitä mainosta. Sanon vain että olen päiväkodissa ja vaihdan puheenaihetta. En sano että olen siivoojana siellä kun en kestä niitä ilmeitä.

Vierailija
4/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä ole. En koe työn arvottavan meitä ihmisiä.

Vierailija
5/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään ylpeä, että olen ollut venälöismielisessä työyhteisössä Suomen valtiolla töissä käsittelemässä venäläismielisiä kaasuputkihanketta Venäjän eduksi Venäjän vakoojien keskellä.

Vierailija
6/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana häpesin. Kun olen sitten saanut työkavereiksi ammattilaisia, jotka tuntevat myös ammattiylpeyttä, olen alkanut itsekin arvostaa työtäni.

Vierailija
7/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelkaa jos mahdollista. Ei työtä tarvitse hävetä, elämää on sen ulkopuolella. Lähinnä rahan takia töitä tehdään. Mielekästä tekemistä vapaalle.

Vierailija
8/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet tyhmiä... Miksi Suomessa on niiin paljon tyhmiä ihmisiä vielä tänä päivänä. 

Vierailija
9/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2: mä olen yliopistokoulutettu ja kavereissa on kaupanalan ihmisiä, juurikin tuntisopparillakin ja ikinä en ole ajatellut, että heidän työ olisi jotenkin vähempiarvoista tai et siinä työsäs oliis mitään hävettävää. Päinvastoin, kaupassa pitää osata tulla toimeen kaikenlaisten asiakkaiden kanssa ja kaikki ei siihen pysty.

Vierailija
10/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ajatellut miten hyvä jälki siitä tulee muita ajatellen, jos siivous on onnistunut. Siis ei ole laapittu haisevaa yhtä rättiä seiniin, vaan kunnon tekniikalla. Miksi niin hyvää jälkeä häpeäisi. Ei ole myös pakko olla alalla jos ei kestä, silloin pitää varmaan vaihtaa tai olla ilman. Kerrostaloja on rakennettu liikaa verrattuna siihen, ettei ole muita asumisvaihtoehtoja, niissä kerrostaloissa käytäviä riittää. Etätyössä osa siivoaa itse, jos ei ole toimistorakennus.

Vierailija
11/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollu hyvissä hommissa nii ei ole tarvinnut hävetä. Enkä kyllä nyt hirveästi muiden puolesta häpeä, kaikkia hommia pitää jonkun tehdä ja yksinkertaisiin hommiin päätyy yleensä se yksinkertainen ihminen. Ei siinä sen enempää hävettävää ole, jokainen on oma yksilönsä.

Vierailija
12/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ Ely-keskuksessa on hävettänyt minua niin pirusti. En kehtaisi koskaan enää olla valtiolla töissä.

Vierailija
13/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI ja minua ei kiinnosta pätkääkään "minkä arvoista" työtä kukakin tekee. Töissä tehdään töitä ja vapaalla ollaan vapaalla. Vapaalla on aika samantekevää mikä on kenenkin ammatti. En edes kysy vapaalla mitä työtä kukakin tekee.

Vierailija
14/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelkaa jos mahdollista. Ei työtä tarvitse hävetä, elämää on sen ulkopuolella. Lähinnä rahan takia töitä tehdään. Mielekästä tekemistä vapaalle.

Opiskelu voi johtaa maanpetturuustyöhön venäläishankkeiden pariin Venäjän hyväksi. Maanpetturuutta on syytäkin hävetä

Vierailija
15/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua  nolottaa kun työ on hyvä ja hyvä palkkainen. Aina vähättelen mitä teen enkä ilkeä kertoa koki totuutta.

Vierailija
16/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen töissä matalapalkka-alalla. En varsinaisesti häpeä, koska tykkään työstäni. Yleensä kuitenkin töistä puhuessa mainitsen työsuhteeni olevan vakituinen, koska se kompensoi aika paljon, että vaikka työni ei nyt se kaikista upein olekaan, niin silti se on vakituinen.

Vierailija
17/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen tiskaajana ja kerron tuttavilleni olevani ravintolatyöntekijä.

Vierailija
18/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettää, koska olen akateemisesti koulutettu ja pysyvästi köyhyysrajalla hanttihommissa. Elämä olisi voinut mennä niin eri tavallakin, jos olisin nuorena valinnut alan viisaammin ja toisaalta priorisoinut uran muiden asioiden edelle. Nyt olen kuitenkin viisikymppinen ja niistä hanttihommistakin joutuu jo taistelemaan. Opinnoistakin on niin kauan, ettei akateemisista töistä ole enää toivoakaan.

Vierailija
19/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen entinen henkilökohtainen avustaja, nykyään personal trainer. Mies on korkeakoulutettu ja työpaikkansa järjestää usein avecillisia illallisia. En ennen osannut hävetä ammattejani, mutta muiden ihmisten suhtautuminen niihin saa minut sulkeutumaan lisää.

Vierailija
20/121 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ajatellut miten hyvä jälki siitä tulee muita ajatellen, jos siivous on onnistunut. Siis ei ole laapittu haisevaa yhtä rättiä seiniin, vaan kunnon tekniikalla. Miksi niin hyvää jälkeä häpeäisi. Ei ole myös pakko olla alalla jos ei kestä, silloin pitää varmaan vaihtaa tai olla ilman. Kerrostaloja on rakennettu liikaa verrattuna siihen, ettei ole muita asumisvaihtoehtoja, niissä kerrostaloissa käytäviä riittää. Etätyössä osa siivoaa itse, jos ei ole toimistorakennus.

Kaikki sanoo arvostavansa siivoojia mutta kukaan ei haluaisi olla siivoja, pariutua siivoojan kanssa tai että oma lapsi olisi siivooja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme