Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä snobipiirre sinusta on kaikista ärsyttävin?

Vierailija
01.05.2011 |

Minusta se, että tietty alkoholijuoma pitäisi muka nauttia tietynlaisesta lasista.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ihmiset ymmärrä, että minulla EI ole. Meillä on omat rahat ja minä ostan kotiäidin tuilla omat menoni sekä suurimman osan lasten vaatteet ja lelut ym.

Yhteisesti ostamme ruoat. Tai ensin menee minun tuet ja sit loppu kk ostetaan miehen rahoilla.

Okei, meillä on iso talo, 2 autoa, minun ei tarvitse maksaa lainaa kun olen kotona ym. Mutta kyllä meillä omat laskut maksetaan itse ja mies maksaa nyt enemmän muita laskuja koska tosiaan tulot minulla 1200€/ kk.

Sitten minulle puolitutu ivailee kun onhan sulla rahaa, onhan teillä rahaa..Kun se menee niin että Miehelläni on rahaa, minulla ei ole :) No en viitsi aina oikaista ihmisiä, sillä siinähän kateellisina huutelevat ja nälvivät jos eivät viitsi sen verran kunnioittaa tai ottaa selville miten meillä asioita hoidetaan.

Silti meillä ei matkustella kuin 1 x 2-3v, lapset saa mitä tarvitsevat, rahaa menee 3 eri hyväntekeväisyyteen melkeinpä joka kk.

POINTTI: Joten eipä taas yleistetä!!!!

Vierailija
62/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joidenkin tiedekuntien gradut eivät kelpaisi toisissa tiedekunnissa edes pro graduiksi.

Yksi hauskimmista snobimöläytyksistä on se, kun palsta-akateeminen kutsuu itseään akateemikoksi.

[/quote]

Tämä pisti silmääni: "joidenkin tiedekuntien gradut eivät kelpaisi toisissa tiedekunnissa edes pro graduiksi".

Pro gradu ja gradu ovat kyllä oman kokemukseni mukaan ihan sama asia (gradu siis puhekielinen ilmaisu pro gradu -tutkielmalle). Tarkoitiko proseminaarityötä vai kandidaatintutkielmaa :)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

proseminaarityötä vai kandidaatintutkielmaa :)?

Me FT:tkin saatamme joskus kirjoittaa väärin.

Vierailija
64/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuttavat/ystävät valitaan ulkonäön perusteella.

Vierailija
65/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...snobbailussa ja sen ärsyttävyydessä on se, miten asiat tuo julki.

Mulle on ihan sama, mitä ihmiset tekevät kodeissaan, mutta se, että pidetään itseään jotenkin muita parempana on raivostuttavaa. Lähinnä tuo tietysti kertoo itsekkyydestä ja oman itsetunnon heikkoudesta, mutta ärsyttäväähän se on.

Kotikasvatuksestahan tuo kaikki lähtee, joten siinä mielessä on hyvä, että tällaisesta aiheessa täällä vanhempien palstalla kirjoitetaan...

Jos kotona on arvot olleet kohdallaan, niin eipä helposti snobbailuongelmia aikuisenakaan tule. Toki tietysti osalle ku*i vain sitten nousee päähän eikä siihen kasvatuskaan aina mitään voi.

Vierailija
66/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskikseen uudehkoja, laadukkaita pussilakanoita, ellei väri miellytäkään tai on muuta pientä vikaa.

Ei alennu viemään kierrätykseen.

Vierailija
67/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa, että jotkut kokevat muiden snobbailevan silloin kun he toimivat itselleen aivan tavalliseen tapaan. AV-kummallisuuksista muistuu mieleen viime äitienpäivän aikaan käyty riehunta siitä, että jotkut nauttivat äitienpäivälounaan ABC:llä. Itse ihmettelin ketjussa sitä, että toiset kirjoittajat pitivät kamalana snobbailuna sitä, että muilla oli tapana käydä joskus "oikeassa" ravintolassa ja laittaa sinne ylle siistimmät vaatteet. Siis ei mitään iltapukuja, vaan pikkaisen paremmat. Ei taivu minun mieleni siihen, miten se on snobbailua... Ylipäätään minusta puhutaan snobbailusta vasta kun mitenkään muuten ei voi tehdä, koska toisin tekeminen on hirveää ja alaluokkaista tms. JA että tästä valinnasta on pidettävä kovaa meteliä, jotta kaikki varmasti huomaavat miten hienoja ihmisiä tässä ollaan. Mutta feikit ja esittäjät huomataan aina.

on alyttoman rasittavaa, jos joku vetaa herneen nenaan siita, kun toinen vain elaa tavallista elamaansa. Silloin on silla herneen nenaan vetaneella yleensa itsetunnossa korjaamista. Toisaalta kaikenlainen esittaminen ja itsensa tahallinen korostaminen ON arsyttavaa. Pitaisi vaan pystya erottamaan mika mitakin on. Siksi minusta ei yksikaan naista tassa ketjussa mainituista ilmoista (lasit, ruoka, taksit jne) ole SINALLAAN arsyttavaa, vaan arsyttavaa on se, jos asioita tehdaan nayttaakseen muille ihmisille, eika siksi, etta itse tykkaa niista (ja vaikka kukaan muu ei edes koskaan saisi tietaa).

Vierailija
68/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan niin suvaitsevaisia niin suvaitsevaisia ja haukkumassa sekä leimaamassa ihmisiä ilman mitään todellisuuspohjaa ties miksi - ihan vain siksi, kun ei olla otettu niistä tosiasioista selvää.

Vierailija
69/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että halveksitaan itseä "alempiarvoisia", esim. vähemmän koulutettuja tai vaikka lihavia tai niitä, joille vaatteiden merkillä/hinnalla/ostopaikalla ei ole suurtakaan merkitystä.

Vierailija
70/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pidetään itseä toisia parempana. Tiedän snobiudesta paljon, kasvoin Kauniaisissa suomenruotsalaisissa piireissä. Uoh, ei voi muuta sanoa :)

Vierailija
71/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perheen kanssa makkaranpaistoretkellä. Samaan katokseen tuli snobiporukka, johon kuului yksilapsinen perhe ja lapseton pariskunta. Heillä oli mukanaan pannukakkuja, joita rupesivat liekittämään. Koko helvetin ajan he keskustelivat siitä, miten hyvää heidän afrikkalainen luomukahvinsa on. Myös lähikaupassa koriini kurkkivat turkistädit ärsyttävät. Kun pitää olla sitä parasta, kallista ja luomua.

Vierailija
72/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinlaaksolaisrouva ystävälleen: "Miten KUKAAN voi asua Itä-Helsingissä?" Ystävä: "Niin.. siellä on kuulemma jokin suuri ostoskeskus."

Vierailija
73/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa, että jotkut kokevat muiden snobbailevan silloin kun he toimivat itselleen aivan tavalliseen tapaan. AV-kummallisuuksista muistuu mieleen viime äitienpäivän aikaan käyty riehunta siitä, että jotkut nauttivat äitienpäivälounaan ABC:llä. Itse ihmettelin ketjussa sitä, että toiset kirjoittajat pitivät kamalana snobbailuna sitä, että muilla oli tapana käydä joskus "oikeassa" ravintolassa ja laittaa sinne ylle siistimmät vaatteet. Siis ei mitään iltapukuja, vaan pikkaisen paremmat. Ei taivu minun mieleni siihen, miten se on snobbailua... Ylipäätään minusta puhutaan snobbailusta vasta kun mitenkään muuten ei voi tehdä, koska toisin tekeminen on hirveää ja alaluokkaista tms. JA että tästä valinnasta on pidettävä kovaa meteliä, jotta kaikki varmasti huomaavat miten hienoja ihmisiä tässä ollaan. Mutta feikit ja esittäjät huomataan aina.

on alyttoman rasittavaa, jos joku vetaa herneen nenaan siita, kun toinen vain elaa tavallista elamaansa. Silloin on silla herneen nenaan vetaneella yleensa itsetunnossa korjaamista. Toisaalta kaikenlainen esittaminen ja itsensa tahallinen korostaminen ON arsyttavaa. Pitaisi vaan pystya erottamaan mika mitakin on. Siksi minusta ei yksikaan naista tassa ketjussa mainituista ilmoista (lasit, ruoka, taksit jne) ole SINALLAAN arsyttavaa, vaan arsyttavaa on se, jos asioita tehdaan nayttaakseen muille ihmisille, eika siksi, etta itse tykkaa niista (ja vaikka kukaan muu ei edes koskaan saisi tietaa).

Tosin yksi tässä ketjussa esiin tullut juttu ärsyttää mua ihan sinällään, lasit ja kahvit siis ei, mutta se jos ihminen halveksuu "alempioisaisia".

On faktaa, että asenteellaan ja teoillaan pystyy vaikuttamaan elämäänsä paljon oli lähtökohta ja tilanne mikä tahansa. Mutta jos oikeasti kaikki olisi itsestä kiinni, niin eihän täällä olisi köyhiä ollenkaan, noin kärjistettynä... Ja vaikka asia olisi niin, että köyhät ja työttömät olisivat itse syypäitä tilanteeseensa, niin silti olisi todella ikävää käytöstä mollata ja väheksyä heitä. Auttaa voi jos toisten kurjuus häiritsee :)

Vierailija
74/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran keski-ikäisen pariskunnan, joista kumpikin oli pukeutunut just tollaiseen päästä varpaisiin Burberry-ruutukuosiin, oli pikkaisen hauskan näköiset...

Vierailija
75/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luonneanalyysit toisen ulkonäön perusteella tyyliin "koska tuolla miehellä on pitkät hiukset, tarkoittaa se melko varmasti sitä, että hän käyttää paljon alkoholia"

Vierailija
76/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä halutaan ostaa vain siksi kun ne on kalliimpia, eikä siksi että oikeasti olisivat parempia.

Voin kyllä itsekin jotain merkkituotteita/ruokia ostaa vaikka tuplahinnalla, jos ne ovat tosiaan tuplasti parempia mutta joku tuohisuu joka ostaa ainoastaan kalleimpia brändejä varmuuden vuoksi eikä tajua laadusta mitään, ja samalla ehkä vielä haukkuu jotain halvempaa parempaa tuotetta... ärsyttävää!

Vierailija
77/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni on todella varakas, heillä on hieno talo kallilla alueella, ihana kesähuvila saaristossa, veneitä, ja matkustelevat luxusmatkoilla jne. Mutta, toisaalta kun on kyseessä vaikkapa polttareihin osallistuminen rahallisesti, häälahjoista, tai vaikka oman lapsen urheiluseuran avustaminen taloudellisesti (mm.keräys) on niin kitupiikki että! En ole tästä asiasta puhunut, mutta monesti on tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa... Ja siis ovat oikeasti varakkaita, rahaa riittää myös pankkitilillä (koska kaverini välillä on kertonut näistäkin asioista) Se saa minut suuttumuksen valtaan, että toisia ei auteta tai tueta esim. juuri tämä urheiluseuran avustuskeräys, mutta oman edun ollessa kyseessä rahaa mällätään. Enkä tarkoita, että pitäisi olla rahaa jakamassa, mutta on minusta outoa, että ei osallistu esim polttariporukan menoihin, vaikka itse on mukana seurueessa!!!

On muuten ihan hemmetin ärsyttävää että tää porukka jolla on rahaa vaikka kuinka, ei voi siis KOSKAAN tarjota kenelläkään mitään. Pyytävät kylään ja kun kysyy kohteliaasti että voidaanko tuoda jotain, niin luetellaan kauppalista. Argh, verenpaine taas nousee!

Vierailija
78/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyppiä, joka muistaa aina kertoa, mitä hienoa MEIDÄN Nicopetterille nyt on ostettu ja kuinka sille ei MITENKÄÄN voi ostaa mitään halpahallikamaa.

Sitten ne tyypit, joilla on kroppa kunnossa ja väheksyy kaikkia joilla ei satu olemaan.

Myöskin nuo asuinpaikan väheksyjät. "Miten joku voi asua perheen kanssa kerrostalolähiössä..." Ei kaikki edes halua omaa pihaa ja isoja sähkö/lämpökuluja riesakseen.

Vierailija
79/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin jos joku tosi ihana sattuu olemaan kalliimpaa merkkiä eri asia, mutta just että kaikki vaatteet pitää olla jotain kalliimpaa merkkiä

Vierailija
80/87 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun annetaan ymmärtää että mikään ns. tavis ei kelpaa, hankitaan kaikkea kalleinta mitä kaupasta saa ja velkarahalla kun ei ole millä mällätä. varsinaista wannabe-snobi-touhua.

tuodaan esille aina se että "tää ei olekaan mitä tahansa vaan just tiettyä merkkiä tms. ja oli kuule kallis". ärsyttävä piirre eräässä perheessä, jossa mies käy satunnaisesti töissä ja äiti on kotona. ja satun tietämään että luottokorttia vingutetaan varsin vauhdikkaasti.