Mikä snobipiirre sinusta on kaikista ärsyttävin?
Minusta se, että tietty alkoholijuoma pitäisi muka nauttia tietynlaisesta lasista.
Kommentit (87)
marina, että "Mä en siis voi ostaa tätä kun tää on niin halpa" Oon kuullut tuota jo ihan liikaa. Kun jos on edullinen tuote, niin se ei sitten ole kelpaava edes arkivatteekksi vaikka olisi kuinka merkkiliikkeestä, plaah.
Mäoon vissiin sit tosi ärsyttävä snobi - meillä on eri lasit eri (alkoholi)juomille, jopa eri rypälelajeille :)
- en koskaan osta broilerisuikaleita ja tuon kyllä mielipiteeni niistä esille tarvittasessa
- jauhamme itse kahvimme
- käytämme erilaisia öljyjä, margariini ei ole yksi niistä
- käytämme taksia, koska meillä ei ole omaa autoa
- pidän yliopistotutkintoa akateemisesti parempana kuin amk-tutkintoa, jolle toki on tarvetta tietyillä aloilla (mm. terveydenhuolto)
- ostan päivittäiset ruokatarvikkeeni Stockalta, vaikka Lidl on lähempänäMutta toisaalta:
- käytän LUOMU-sika-nauta-jauhelihaa
- en halveksu työttömiä
sä oot vaan ärsyttävä :D
En minäkään osta broilerisuikaleita, mutta sori vaan, mikä helvetin brassailun aihe se muka on??! Miksi mielipiteestään pitää mesota?
Tietenkään margariini ei ole YKSI ÖLJYISTÄ, sehän on itsestään selvää. Sitä paitsi, kuka muka ei käytä ruoanlaitossa ÖLJYJÄ?
Ja totta kai yliopistotutkinto on AKATEEMISESTI parempi kuin AMK-tutkinto, koska AMK-tutkinto ei ole AKATEEMINEN tutkinto laisinkaan!
- meillä on eri lasit eri (alkoholi)juomille, jopa eri rypälelajeille :) - en koskaan osta broilerisuikaleita ja tuon kyllä mielipiteeni niistä esille tarvittasessa - jauhamme itse kahvimme - käytämme erilaisia öljyjä, margariini ei ole yksi niistä - käytämme taksia, koska meillä ei ole omaa autoa - pidän yliopistotutkintoa akateemisesti parempana kuin amk-tutkintoa, jolle toki on tarvetta tietyillä aloilla (mm. terveydenhuolto) - ostan päivittäiset ruokatarvikkeeni Stockalta, vaikka Lidl on lähempänä Mutta toisaalta: - käytän LUOMU-sika-nauta-jauhelihaa - en halveksu työttömiä
Onko YO-akateeminen? Eihän se ole edes mikään oikea tutkinto. Ei siitä valmistu miksikään...
Yliopistotutkinto on eri asia kuin ylioppilastutkinto :D
Muuten sanoisin tuolla snobiksi tunnustautuvalle: ärsyttävä olet vasta, jos tuot noita esiin jatkuvasti ja korostat, miten ET MILLÄÄN voisi ikinä juoda muuta kuin vastajauhetuista pavuista kalliilla koneella lirutettua kahvia. Tai miten OKSENTAISIT, jos jossain olisi tarjolla kanasuikaleista tehtyä ruokaa.
Tärkeily on ihan yhtä junttia kuin junttius itse, Jopa pahempaa.
Tuo lasijuttuhan on ihan fiksu. Miksi juoda samppanjaa tai kuohuviiniä maitolasista?
tietenkään ei "pidä". Mutta jos ihmisellä on aika vähän rahaa, niin kannattaako niitä vähäisiä rahojaan käyttää erilaisten lasien osteluun? Tai vaikka olisi sen verran rahaa, että saisi kyllä ne lasit, mutta joutuisi sitten tinkimään jostain muusta - joskus voi olla, että muut asiat tuntuvat tärkeämmiltä kuin se, että on kovin monenlaisia laseja kaapeissa. Varsinkin, kun usein voi olla myös aika pienet keittiötilat.
Olen itse asunut yksiöissä, joissa oli vaikea saada edes ruuat ja vähäiset ruoka-astiat mahtumaan keittiön kaappeihin. Olin opiskelija tuolloin, ja aina jos sain vaikka vanhemmilta lahjaksi kattilan, maljakon, tms, oli ensimmäinen ajatus aina, mihin ihmeeseen saan sen mahtumaan.
Ei varmaan tarvi mainita, ettei ollut mitään monenlaisia laseja - kaikki juomat juotiin tavallisista laseista. Harmi, jos se jonkun vieraani nautintoa tai viihtymistä haittasi (siinä tapauksessa tosin olisi kannattanut hankkia varakkaampia kavereita, mutta uskon että tulivat toimeen asian kanssa).
Tarkoitan sellaista, että halveksutaan korkeassa asemassa olevien "hanttihommia" opiskelujen aikana ja niiden jälkeen. Ja nämä hanttihommat ovat sellaisia, joita muut tekevät ihan työkseen kuten vaatemyyjä, lentoemäntä, tarjoilija... Ihan niin kuin ihmisiä ei voisi arvostaa, koska he ovat aikoinaan tehneet muutakin kuin nykyistä työtään. Valitettavasti tunnen tällaisia snobeja muutaman, ja he ovat muutenkin täysiä snobeja, mutta tämä on kaikkein ärsyttävintä.
Yksi ystäväni on todella varakas, heillä on hieno talo kallilla alueella, ihana kesähuvila saaristossa, veneitä, ja matkustelevat luxusmatkoilla jne. Mutta, toisaalta kun on kyseessä vaikkapa polttareihin osallistuminen rahallisesti, häälahjoista, tai vaikka oman lapsen urheiluseuran avustaminen taloudellisesti (mm.keräys) on niin kitupiikki että! En ole tästä asiasta puhunut, mutta monesti on tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa... Ja siis ovat oikeasti varakkaita, rahaa riittää myös pankkitilillä (koska kaverini välillä on kertonut näistäkin asioista) Se saa minut suuttumuksen valtaan, että toisia ei auteta tai tueta esim. juuri tämä urheiluseuran avustuskeräys, mutta oman edun ollessa kyseessä rahaa mällätään. Enkä tarkoita, että pitäisi olla rahaa jakamassa, mutta on minusta outoa, että ei osallistu esim polttariporukan menoihin, vaikka itse on mukana seurueessa!!!
Mieheni on suomenruotsalainen ja puolet sen kavereista on tosi rikkaiTA, on peritty ihan hulluna rahaa.. Kuitenkin, ovat ihan järkyttävän pihiä porukkaa. Sellaista sniiduilua on aika huvittavaa katsoa, itsellä kun rahaa ei liiaksi ole mutta en silti pihtaa pennejäni itsekkäästi.
Myös tuo viinillä pelleily ja jumalaton tarkkuus siitä millaisesta viinilasista minkäkin viinin juot on naurettavaa: Ranskalaisilla viinitiloilla juovat suunnilleen pahvimukista viiniö ja ne jos ketkä on asiantuntijoita. Sit suomessa joku snobi ääliö ei voi juoda viiniä ellei sitä ole temperoitu ja herrajestas jos tarjoat punaviiniä valkkarilasista.. :D
tai käytetään tavaroita siten ettei ne todellakaan kestä esim "voi voi ku noi meidän tuolipäälliset jäi talveksi pihalle, täytyy ostaa uudet." tai "kyllähän mä ostin tätä ruokaa ihan liikaa, mut ei voi mitään".
mitä hän "snobipiirteillä" tarkoittaa, en osaa oikein vastata.
Monet alkoholijuomat pääsevät oikeuksiinsa ja maistuvat paremmilta oikeanlaisista laseista, se on selvä. Sitten monilla on omia mieltymyksiä juomien ja lasien suhteen, eikä niiden huomioon ottaminen ole mikään maailman vaikein asia.
Jos juo pelkkiä laatikkoviinejä ja limusiideriä, niin niitähän voi juoda ihan mistä mukista tahansa. Jos ei välitä mausta vaan humaltumisesta, niin siitä vaan!
Olut muuten maistuu niin paljon paremmalta ohuesta Riedelin olutlasista! En koe olevani mitenkään snobi, mutta näin se vaan menee. Ja tietty viini pääsee myös oikeuksiinsa tietynmuotoisessa lasissa, jos haluaa oikein nautiskella.
Mua ärsyttää eniten se, kun joku asiakas, yleensä n. 50v. vimpan päälle Burberryyn pukeutunut rouva on niin ylemmyydentuntoinen, katselee minua, myyjää jotenkin alaspäin. Jotenkin se ei edes enää ärsytä, vaan on säälittävää...!
Minusta köyhälläkin on oikeus olla kiinnostunut kauniista ja laadukkaista asioista, jotka monesti koetaan snobbailuksi. Itse ainakin haluan nautiskella hyvästä ruoasta ja juomista, joskus vähän kalliimmastakin. Monesti hyvät asiat vaan ovat kalliita, ei sille mitään mahda!
Eltaantunut ylipainoinen rahamies kulta käätyineen ravintolassa ei usko, että ei on ei.
Ja totta kai yliopistotutkinto on AKATEEMISESTI parempi kuin AMK-tutkinto, koska AMK-tutkinto ei ole AKATEEMINEN tutkinto laisinkaan!
Nimittäin täälläkin on käyty pitkiä väittelyjä siitä, kuka on akateeminen. Ja aina sieltä joku AMK-tutkinnon suorittanut nostaa päätään ja vaatii tunnustusta akateemisuudestaan. Etenkin, jos on tekemässä YLEMPÄÄ AMK-tutkintoa, joka on kuulemaa täysin verrannollinen tiedeyliopistojen maisteritutkintoon.
"Minä tiedän kaiken paremmin"-snobius.
Monet alkoholijuomat pääsevät oikeuksiinsa ja maistuvat paremmilta oikeanlaisista laseista, se on selvä. Sitten monilla on omia mieltymyksiä juomien ja lasien suhteen, eikä niiden huomioon ottaminen ole mikään maailman vaikein asia.
Jos juo pelkkiä laatikkoviinejä ja limusiideriä, niin niitähän voi juoda ihan mistä mukista tahansa. Jos ei välitä mausta vaan humaltumisesta, niin siitä vaan!
Vaikka ihan hyvä yritys tuo laatikkoviinijuttu.
ulos viihteelle, tilaamme taksin kaupungin keskustaan, johon on n. 5km matkaa. Emme tee sitä siksi ettemme voi "rahvaan" kanssa kulkea, vaan yksinkertaisesti se on vaivattomampaa. Eipä tarvitse korkkareissa bussipysäkille kävellä ja voi huoletta soittaa taksin silloin kun on valmis, eikä kytätä aikatauluja.
Olut muuten maistuu niin paljon paremmalta ohuesta Riedelin olutlasista! En koe olevani mitenkään snobi, mutta näin se vaan menee. Ja tietty viini pääsee myös oikeuksiinsa tietynmuotoisessa lasissa, jos haluaa oikein nautiskella.
Onpa tosi hyvä juttu, että on keksitty valmistaa joka juomalle oma lasi! Olisi tosi kurjaa, jos näin ei olisi, eikä juomat maistuisi paljon miltään. Tästä on sekin hyöty, että ihmiset saavat ostaa enemmän tavaraa - lasien yms astioiden keräämisenhän voi aloittaa jo varhain, niin ei mene rahat turhuuksiin. Muutenkin on järkevää shoppailla mieluummin astioita kuin jotain turhaa. Ainakin itse olen kovin kulutuskriittinen, mutta mielestäni astioita ja laseja saa kuitenkin olla. Ja muutenhan joutuisi asumaan kauhean pieness asunnossa, mutta nyt on ihan perusteltua hankkia isompi asunto, että kaikki astiat ja muut vastaavista syistä hankitut tavarat mahtuvat sinne.
Itse ainakin RAKASTAN shoppailua ja ihania tavaroita, ja tätä kautta voin toteuttaa sitä hyväksytymmin kuin jos ostelisin vaan jotain turhaa krääsää.
en tiedä kumpaa mutta mua ainakin ärsyttää ja tunnen myötähäpeää kun eräs pariskunta kehuu miten hienoja lihoja ovat ostaneet ja grillaneet ja heillä on rahaa, miten hienoja juomia ovat ostaneet jne jne. No tarjolla on kuitenkin tavallista grillimakkaraa ja Lidlin kamalan makuisia, halpoja siidereitä. Että pitäisin itse kyllä nokkani kiinni niistä hienommista eväistä kun useimmiten näkyvillä on tätä peruskamaa. Ja sitä rahaakaan ei ole oikeasti erikoisen paljon muissa kun omissa puheissa.
Toinen ärsyttävä on vieraat jaotellaan "eri kasteihin". Juurikin esitelmöidään kalliista viinoista ja oikeanlaisista laseista ja sitten tarjotaan maisiaisia yhdelle tai kahdelle vieraalle ja muut katsovat häkeltyneenä vieressä. Tämä jos mikä on noloa! Kaikille tai ei ollenkaan. Pariskunnan toisen osapuolen siskon muistan joskus sanoneen, että tarjotkaa nyt muillekin, eikä pelkästään hänelle.
Yksi ystäväni on todella varakas, heillä on hieno talo kallilla alueella, ihana kesähuvila saaristossa, veneitä, ja matkustelevat luxusmatkoilla jne. Mutta, toisaalta kun on kyseessä vaikkapa polttareihin osallistuminen rahallisesti, häälahjoista, tai vaikka oman lapsen urheiluseuran avustaminen taloudellisesti (mm.keräys) on niin kitupiikki että! En ole tästä asiasta puhunut, mutta monesti on tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa... Ja siis ovat oikeasti varakkaita, rahaa riittää myös pankkitilillä (koska kaverini välillä on kertonut näistäkin asioista) Se saa minut suuttumuksen valtaan, että toisia ei auteta tai tueta esim. juuri tämä urheiluseuran avustuskeräys, mutta oman edun ollessa kyseessä rahaa mällätään. Enkä tarkoita, että pitäisi olla rahaa jakamassa, mutta on minusta outoa, että ei osallistu esim polttariporukan menoihin, vaikka itse on mukana seurueessa!!!
Mieheni on suomenruotsalainen ja puolet sen kavereista on tosi rikkaiTA, on peritty ihan hulluna rahaa.. Kuitenkin, ovat ihan järkyttävän pihiä porukkaa. Sellaista sniiduilua on aika huvittavaa katsoa, itsellä kun rahaa ei liiaksi ole mutta en silti pihtaa pennejäni itsekkäästi. Myös tuo viinillä pelleily ja jumalaton tarkkuus siitä millaisesta viinilasista minkäkin viinin juot on naurettavaa: Ranskalaisilla viinitiloilla juovat suunnilleen pahvimukista viiniö ja ne jos ketkä on asiantuntijoita. Sit suomessa joku snobi ääliö ei voi juoda viiniä ellei sitä ole temperoitu ja herrajestas jos tarjoat punaviiniä valkkarilasista.. :D
Naita viineihin hurahtaneita on taatusti ympari maailmaa. ja se on harrastus, ihan siina kuin vaikka hiihto. Etko muka kayta eri suksia eri laijeihin?... ok, vahan huono vertaus kuva.
Mua ei toi viineily kiinnosta, mutta en kylla pida snobina sellaista ihmista, joka on todella perhehtynyt viineihin. Niilla laseilla on tiedatkos merkityksensa? Muoto ilmaa viinia erilailla ja se vaikuttaa makuun... Ma juon viinin vaikka vaikkapa pahvimukista, mutta en ruokaillessa ;-)
Monet alkoholijuomat pääsevät oikeuksiinsa ja maistuvat paremmilta oikeanlaisista laseista, se on selvä. Sitten monilla on omia mieltymyksiä juomien ja lasien suhteen, eikä niiden huomioon ottaminen ole mikään maailman vaikein asia. Jos juo pelkkiä laatikkoviinejä ja limusiideriä, niin niitähän voi juoda ihan mistä mukista tahansa. Jos ei välitä mausta vaan humaltumisesta, niin siitä vaan!
Vaikka ihan hyvä yritys tuo laatikkoviinijuttu.
etta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa... ;-)
Viini on harrastus, ihan samalla tavalla kuin vaikkapa jaakiekko ;-) Asiaan perhetyneelle makuvivahteilla on eroa. Sita ei voi pitaa snobbailuna, se olisi aika naivia, vai mita?
Ja, joku viiniasiantuntija tais jopa kerran kehua jotain naista laatikkoviineista. Hinta/laatusuhde kohdallaan....
Minun oma snobipiirteeni on, että minulla on aika tiukat kriteerit hyvän kirjallisuuden suhteen. Luulisin, ettei se haittaa ketään kovin paljon. Ei minua ainakaan haittaa jonkun toisen viiniharrastukset ym.
Ärsyttäväksi muuttuisin, jos ratsaisin muiden kirjahyllyjä tai haukkuisin hyllystä löytyvät Remekset ja Kinsellat. Tai muuten vain tiedottaisin ihmisille pyytämättä omista arvostuksistani. Av-käsittein "junttia" on osoittaa, että pitää jonkun yhden asian perusteella muita itseään huonompana eikä hyväksy erilaisuutta.
Kukapa sivistynyt ihminen kuuluttaisi kaikille mistä ruokansa ostaa. Sekin on varsinaista huomiohakuisuutta, kun kertoo kaikille tuttaville, kuinka meillä juodaan VAIN luomumaitoa jne.