Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* Tammikuun Toivotut 2012 *

Kommentit (348)

Vierailija
201/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin vähän taustaa: Oeln kirjoitellut tonne pitkään tuhdanneisiin odottajiin. Meillä lapsen yrittäminen aloitettu heinäkuussa 2007. Esikoista on tuhtailtu, Päästiin pitkän yrityksen jälkeen oman sairaalan pkl:lle insseihin joita tehtiin 3kpl. Ivf jonot pitkät, melkein vuoden. Ei jaksettu odottaa vaan mentiin ykstyiselle. Yksityisellä oltiin maaliskuussa IVF:ssä josta nega nyt tehtiin 4.5 PAS (kaksi alkiota siirrettiin), tämän hoidon jälkeen tein plussan reilu viikko sitten lauantaina pp9, testit tehty myös pp 10 (plussa), 11 (plussa) ja 12 (digitesti raskaana 1-2) ja pp 17 (digitesti raskaana 2-3), ai miten ei mene jakeluun... Maanantaina pp12 kävin myös suunnitellusti verikokeessa ja silloin arvo 108. Maanantaina kävin meille vihdoin tulleella IVF suunnittelu ajalla omalla pkl:lla.

Lääkäri oli aivan ihana ja oli onnitteli plussasta, oli hyvillään, että tulin silti varatulle suunnittelu ajalle. Ultrasi ja kohdussa näkyi musta alue jossa oli pieni valkoinen piste, sanoi ettei enempää voi nyt vielä näkyäkään näillä viikoilla, tosi hyvältä kuulemma näyttää. Musta alue oli lapsivettä ja valkoinen pilkku oli alkio. Laittoi mut labraan jossa selvisi, että hcg hienosti nousussa= 2481 ja uusi labra jo perjantaille. Ensi viikon tiistaiksi sain uuden ajan lääkärille jossa ultraa uudelleen, silloin kuulemma näkyy jo paremmin ja vielä yksi hcg mittaus. Sanoi, että seurataan nyt niin uskallat jo iloita raskaudesta ja saat itselle rauhallisemman mielen. Voi, miten hyvä mieli tuli. Tämä lääkäri laski LA:n jotenkin edellisten menkkojen mukaan, eli ma olisi ollut rv 5+1.

No kaikki siis näyttää hyvältä, mutta kuinkas ollakaan tänään aamulla herätessäni huomasin verensekaista valkovuotoa, yön aikana ilm. vuotanut, oli tullut vähän housuihin ja pyyhkiessä tuli lisää. Kipuja ei ole, mutta olen aika hajalla tällähetkellä. Teillä täällä olikin juuri puhetta vuodoista, eli minkälaista teillä on ollut ja millä viikoilla?

Emma ja tiitiäinen(/set) rv 5+3

Vierailija
202/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta kun kyseli noista seulonnoista, muihin en ole ajatellut osallistua mutta niskapoimu-ultrassa käyn tietenkin ja sen kanssa ajattelin käydä siinä verikokeessa. Kävin esikoisenkin kanssa, lähinnä ehkä siksi koska se kävi niin helposti siinä samalla vaivalla. :) En ole ajatellut mitä sitten tekisin jos niiden verikokeiden tuloksissa olisi jotain, luultavasti en mitään ihmeellistä. Osaisi ehkä varautua sitten jotenkin paremmin jos tietää että on riski että lapsi ei ole täysin terve, jos näin voi sanoa.

Mulla on se eka lääkäri nyt ihan kohtapuoliin, ja ihan sattumalta mieskin on kotona ja pääsee tulemaan mukaan. Se oli tosi ihana yllätys, ukkokulta kun yleensä on pääasiassa poissa viikolla. Helpottaa sikälikin että esikko on kuitenkin pakko ottaa mukaan, niin on joku joka sitä katsoo. Minä jo ostin kaikenmaailman rusinapurkkeja varastoon että saan sen sitten viihtymään siellä lääkärissä mun tutkimuksen ajan, mutta onneksi niille ei ole nyt tarvetta. Vitsit että jännittää!!

Trix 7+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vuodoista...

minulla oli viimeksi kuopusta odottaessani ihan veristä vuotoa, ei mitään verensekaista valkovuotoa. Ole ihan rauhassa, niitä vuotoja on todella monilla.

Minulla myös serkku odottaa nyt vauvaa (LA 12/11) ja hänellä oli melko runsastakin vuotoa aivan alussa, mutta kaikki kuitenkin hyvin.

Jos ei ole normaalista poikkeavaa ja kovaa tai jatkuvaa kipua, ei ole syytä huoleen=)

Koita lepäillä!

Tellu

Vierailija
204/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, juuri neuvola-aikaa varatessani mulle sanottiin, että vuotoja voi tässä alkuvaiheessa ollakin.

Mulla oli siis kuopusta odottaessa ihan kirkasta vuotoa (ja paljon), ekalla kertaa pönttö hulahti ihan punaiseksi, minä suuntasin itkien sairaalaan ja ultralla todettiin pienen sydämen sykkivän normaalisti. Ja tätä tapahtui monen monta kertaa viikolle 20 asti! Jossain vaiheessa opin olemaan välittämättä asiasta. Syytä ei koskaan löytynyt (papakin otettiin raskauden aikana sen takia) ja vuoto johtui tod näk siitä, että mulla on kuivat ja herkät limakalvot, jotka tihkuvat herkästi verta. Toivotaan, että sinäkin selviät pelkällä säikähdyksellä.

Ja oliko se niin, että ruskea "vanha" veri ja hyytymät on pahempia kuin kirkas veri? Tietääkö joku? Muistelen, että mulle kuopuksen kanssa vuotaessani näin kerrottiin.

Vierailija
205/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on vaan hermoheikko tän asian suhteen. No nyt ei taas vessakäynnillä tullut mitään, ehkä se on noi limakalvot...

Katsku mulla on semmoinen mielikuva, että monesti kohdunulkoiseen liittyy toi rusehtava verinen vuoto, eli oisko se siks pahempi kuin kirkas.

Emma

Vierailija
206/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsku tervetuloa, mennään näköjään ihan samoilla viikoilla :)

Veerulle tsemppiä kuvotukseen.

Martta, tervetuloa. Me ajateltiin kyllä osallistua seulontoihin. Pitää kysellä terkalta milloin varata nt-ultraa kun tänään varaan neuvolan.

Emmalle tervetuloa ja onnittelut. Toivotaan että pieni vuoto olisi ihan normaalia :)

Omanapa: Eilen oltiin minä ja mies huolissaan kun seksin jälkeen tuli vähän veristä vuotoa. No mitään enempää ei ole tullut ja muutenkin vointi ennallaan. Kyllä mä jo huolissani eilen luin kaikki mahdolliset foorumin läpi että voiko se seksi aiheuttaa keskenmenon.

Kävin myös eilen ostamassa folihappoa kun viisiin näillä viikoilla kohta hermostoputkin sulkeutuu ja sitä tarvitaan siihen (sitänä vissiin suositeltaisiin syömään jo suunnitteluvaiheessa, mutta kun oon tälläinen mattimyöhäinen, onneksi on terveellien ruokavalio)

Alanis 5+2

Vierailija
207/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa löytää tällainen ketju :) Itse odotan esikoistani, laskettu aika tammikuussa 2012. Viikkoja nyt kasassa 5+1 eli alkuvaiheessa mennään :) Tämä raskaus on kauan odotettu ja kaivattu. Takana kun on yksi varhainen keskenmeno reilun vuoden takaa ja siksi hieman hermoheikkona kuuntelen itseäni ja vatsavaivojani ym. Mutta usko ja luottamus on kova, että nyt onnistuu :)

24.1. Canis, 30v, esikoinen, KPKS

Vierailija
208/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla heti raportoimaan lääkärikäynnistä. Käynti oli hyvin nopea koska asiat oli aika selviä, katottiin sitten vaan kohdunsuun tilanne ja ultrattiin. Ultrassa näkyi alkio joka oli kohdussa, vastasi viikkoja ja sydän sykki oikein reippaasti. :) Jee! :) Olo on tosi huojentunut, kun niin kovasti pelkäsin etenkin tuulimunaa. Eihän tässä nyt vieläkään kaikki ole 100 % varmaa, mutta onpahan ainakin hyvät edellytykset. Enää en viitsi stressata mitään, jos nyt jotain vielä tulee niin sille ei voi sitten yhtään mitään.

Kerrankin olen ollut valistunut ja popsinut noita raskausvitamiineja (jossa siis myös foolihappo) jo siitä lähtien kun alettiin raskautta yrittämään. Itsekin tuppaan olla yleensä noita "mattimyöhäsiä" monessa asiassa. Mutta joo, kyllähän sitä foolihappoa tulee siitä terveellisestä ruokavaliostakin että ei se nyt ole mikään maailmanloppu jos sitä foolihappolisää olekaan ottanut. Edellisestö aloin syödä foolihappoa vasta joskus ehkä rv 10?, ja ihan normaali siitä tuli. :) Toivottavasti. :)

Trix pää pilvissä, rv 7+2

Vierailija
209/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää palsta sellainen pelastus kaiken keskellä pähkäillessä, korvaa sitä ettei ole ketään raskaana olevaa ystävää jonka kanssa panikoida. Ihanaa siis lukea kokemuksia ja löysin heti samoja oireita muiltakin. Täälläkin kärsitään väsymyksestä, yöllä heräilystä, turvonneesta massusta ja kipeistä rinnoista. Töissä istun kaikki päivät ja illalla on pakko levätä kun muuten alkaa etomaan eikä jaksa mitään. Jopa pientä vuotoa tuli viikko sitten pari tippaa. Kaikki tämä on normaalia siis, toivottavasti, eka ultrasta en edes tiedä vielä. Neuvolaan kahden viikon päästä. Töissä istun kaikki päivät ja illalla on pakko levätä kun muuten alkaa etomaan.

Ikäviä uutisia myös valitettavasti, pahoittelut eveliinalle ja muille sureville, toivon teille parempaa uutta tilaisuutta kun se vaan on mahdollista.

Totuttelua tämä kaikki edelleen vaatii. Olen tosi neuroottinen ja tuntuu että työkaverit katsoo mun mahaa jo nyt ja arvaa jostain että oon raskaana. Onko teillä muilla näitä aavistuksia ja vaikeuksia peitellä?

mussum rv 5+4 (en ole varma, voi olla jopa 6+) Kuka mulle kertoo ja koska että millä viikolla oikeasti olen? :)

Vierailija
210/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vaikka tonne http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

kierronpituus ja vikat kuukautiset niin näyttää lasketun ajan ja raskauden keston :) (tota käytää alan ammattilaisetkin)

Trix, ihanaa varmaan nähdä se pieni siellä ultran ruudulla

Vierailija
211/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on ahkeria kirjoittajia, kivaa :D. Itse olen ollut pari päivää nettipimennossa.

Mulla elämä jatkuu vieläkin melko oireettomana, mutta siitä ei kai sovi valittaa.. Neuvolan varasin myös, mutta se on vasta kesäkuun puolessa välissä. Ultran voisi ilmeisesti varata jo myös, mutta en ole sitä vielä tehnyt. Haluaisin käydä ultrassa ennen juhannusta, mutta en ole ihan vartma miten viikot asettuvat. Me lomaillaan juhannuksesta eteehpäin ja olisi kiva lähteä lomailemaan kun tietäisi, onko pienellä kaikki hyvin. Mutta jos on liian aikaista voidaan tietty tulla lomilta käymään täällä, pääsisin samalla myös alennusmyynteihin, hih ;). Mökkeilemään ollaan siis menossa.

Mulla myös tuo laskettuaika saattaa olla päivän aikaisemmin eli 19.1., mutta palailen siihen vielä kun saan varmistusta!

Pahoittelut omanapakeskeisyydestä; palailen kommentoimaan kun ehdin lukea kaikki kuulumiset! Ihanaista odotusta kaikille :)! Niin, ja tervetuloa ja onnea kaikille uusille tulokkaille!

Vierailija
212/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekisteröidyin tonne tekayn sivuille ja käyttäjätietoihin piti laittaa eitedot omasta raskaudesta. Siinä oli mahdollisuus laittaa myös alkion siirtopäivä ja antoi mulle sen mukaan korjatun LA:n joka on 24.1 ja nyt ois rv 5+0. Hauska juttu, koska mun omat synttärit on 24.1 :D

Verinen valkovuoto oli joku aamun juttu, nyt ei oo tullut enää mitään. Oireitakin alkaa ilmaantua. Oon tosi väsynyt, nukuin eilen 4,5h päikkärit ja sitten ihan normaali yöunet ja nyt taas 2,5h päikkärit. Ihania nää arkivapaat, mahdollistaa tän. mitenhän käy, kun pitää töihin taas loppuviikosta... no nyt nukutaan, kun on siihen mahdollisuus. Rinnat on myös kipeät ja närästys vaivaa. Siinäpä niitä jo, lisäksi nälkä on usein seurana. Pahaaoloa ei ole enkä sitä kyllä kaipaakaan.

Emma

Vierailija
213/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootellaan tammikuista vauvaa =) nyt viikoilla 4+6! neuvola aika on jo varattu maanantaina (yhtään innoissani ole=)se on onneks jo 15.6. esikoinen on jo 6vuotias iso poika (tammikuussa syntynyt hänkin niinku minäki =)

Vierailija
214/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on käyty. Tuli hirveesti kaikkea tietoa ja päiviä ja vaikka mitä. Menee varmaan hetki ennenku ymmärrän jotain. LA muuttui vähän, neuvolantäti sanoi, että se olisi 21.1 ja vielähän se voi muuttua. Sain ajan verikokeisiin kesäkuun lopulle, sydänäänien kuuntelu samalla viikolla neuvolassa, eka ultra heinäkuun alussa. Mitenhän sitä malttaa odottaa..

215/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tismalleen samat r-viikot kuin minulla ja ekat neuvolatkin näyttävät osuvan samalle päivälle=)

Teillä tulee olemaan oikea synttärirypäs tammikuussa=)

Minun mieheni soitti äsken (on esikoisen kanssa treeneissä) ja kertoi jutelleensa äitinsä kanssa. Ja oli sitten mennyt kertomaan anopilleni tästä vauvasta. Voi itku, olisin mielelläni pitänyt tämän vielä hetken omana tietonamme.

Noh, eipä tuo nyt kaiketi haittaa. Onhan se kiva, että on hössöttäjiä ympärillä ;)

Nyt saunaan. Ja sitten nukkumaan (taas)... voisin nukkua 24/7 #O

Tellu

Vierailija
216/348 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin kyllä paljon pitämmän sepostuksen mutta minne lie hävinny! =)

Käväsin pienen kävelylenkin tekemessä ja huomasin miten surkea kunto mulla on!jos nyt säät suosis niin kävis joka ilta kävelemässä niin ei ehkä hengästyttäskään näin kauheesti =) mulla tahtoo kans olla maha niin turvoksissa että kaikki vaatteet ahistaa! pakko ostaa töihinki housut ku työhuosut tahtoo olla semmoset että ei jousta yhtään ja tossa puoltoista viikkoa sitten ne jo puristi =) oon nyt ollu lomalla ja on ollu kyllä ihana ku on saanu kuvotuksen kans olla rauhassa ja syyä millon huvittaa =)jännittää vähän maanantaina mennä töihin! Tänään sain postista pahoinvointirannekkeet ja kyllä ne vähän autto jo! =) vielä ku keksittäis ranneke mikä vähentäs tätä väsymystä =D!

meillä LA on 26.1.-12 ja ikää on 27vee =) Ja oulusta ollaan

217/348 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuja, oliko sulla jotain erikoismerkkejä kirjoituksen seassa? Esim. sydän katkaisee tekstin jostain syystä.

Minäkin haluan semmoisen väsymystä estävän rannekkeen=D

Pahoinvointia minulla ei vielä ole ollut=) siitä olen erittäin tyytyväinen!

Mulla on kanssa ollut tota turvotusta... ei kiva=(

Mulla tulee maha ihan kipeeksikin, sillon kun turvotus on pahimmillaan. Onneksi se pahin piikki ajoittuu iltaan, ettei tarvitse töissä olla turvonneena ilmapallona ;)

Tissit on edelleen ihan superkipeät. Onneksi se aina välillä helpottaa, ettei pakota ihan koko ajan.

Tellu 5+0

Vierailija
218/348 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Mä olen ihmetellyt, kun niin monet sanoo, että tissejä kiristää jo alkuraskaudesta. Ei mulla vaan kiristä, mutta palelee kyllä. Sitten tajusin, että ehkä asiaan vähän vaikuttaa se, että olen lyhyen ajan sisällä laihduttanut melkein 30 kiloa, jolloin tissitkin on pienentyneet, mutta nahka ei ole ehtinyt kutistua... Ja tissit mahtuvat siis varmasti turpoamaan nahkansa sisällä paremmin kuin ennen! :-)

Täällä odotellaan kiltisti kutsua äitipolille, mutta olen miettinyt, että pitäisikö silti olla neuvolaan yhteydessä ennen kutsun tuloa. (Lähetteen sain siis mun kroonista sairautta hoitavalta lääkäriltä.) Mulle kyllä sanottiin, että jää vain odottamaan rauhassa kutsua, ei tarvi ottaa yhteyttä neuvolaan. Mutta mitenkähän kauan mä sitä nyt sitten rauhassa odotan?!

Mulla ei edelleenkään ole varsinaista pahoinvointia, tosin verensokerin laskeminen ilmoittaa itsestään normaalia herkemmin heikotuksena. Alavatsaa edelleen nipistelee ja nännejä palelee. Muutenkin tuntuu, että palelisi helpommin kuin ennen. Mahtaakohan se kuulua asiaan? Pissalla juoksen myös tavallista useammin.

Minerwa 5+5 (kai)

219/348 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä palelu kuuluu asiaan. Itse palelen ihan jatkuvasti, etenkin iltaisin on kamala horkka=/

Itse varasin jo neuvolan ja ilmeisen moni muukin on niin tehnyt=)

Vierailija
220/348 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

wau, upeasti olet painoa pudottanut! Itsekin olen viimeisen vuoden sen asian kanssa jahkaillut, mutta en ole löytänyt sitä viimeistä motivaatiota. Jos sitä sitten ensi vuonna ottais ihan oikeasti itseään niskasta. Ajan odotetlusta en osaa sanoa, mutta oireesin kuulostavat tosiaan ihan tavllisilta. :)

Minä varasin tänään ajan jo np-ultraan ja sain sen juhannuksen alusviikolle. Ei siihenkään ole enää kuin kuukausi, ja sitten onkin parin viikon päästä siitä eka kolmannes takana. Vitsi tää raskaus on taas ohi ennen kun kerkiän huomatakaan. :) No, ehkä ei ihan niin, mutta nämä ekat viikot on minusta menneet tosi nopsaa, mitä nyt ekat päivät plussan jälkeen tuntui matelevan...

Aurinkoista päivää kaikille odottajille! :)

Trix 7+3