Aamulehden kuva-arvoitus 22.4.2011
Heips!
Ootteko pähkäilleet? 4 puuttuis, 16, 53, 64 ja 68.
Saiskos apuja, kiitos : )
Kommentit (185)
jep, eli mä sain x-akselin synonyymiksi tosiaan myös jarrujärjestelmän ja "katin", mutta tuo kvartaalitalous kuulostaa huimalta, miten löysit sen tiedon?
Itsekään en tiedä 12 ja 19, mutta 14 on ihan simppeli, sanan alussa on se kuvan eläin ja sitten miten kyseinen eläin kirjoittaisi eli... kuvan lauseen, ja tarkastin termin ja se on purjehdussanastoa, josta en ollut ikinä aiemmin kuullutkaan :D Eli olin ihan yllättynyt et se oli niin simppeli :)
koska mietin sitä tosi kauan ja sitten ylläri se olikin juuri se mitä ekaksi aattelin, mut en vaan tienny et sellanenkin sana on oikeesti olemassa :D
eli miten tämä kuvan eläin kirjottaisi ylemmän tekstin omalla kielellään... mikä prosessi siinä tapahtuu.
mietin minäkin tosta nrosta 51 ja mikä ihme tuo 86 on joku alkoholijuoma + si + "jasu" eli jaso??? mutta mikä ihmeen alkoholijuoma??? konjakkisijaso??? ää!!
selvisi 14 ja 51.
Puuttuu vielä 19 ja 87.
Noita olen miettinyt koko päivän. 12 alussa lie inka, josta tulee kai akin... entä sitten? Mieleen ei tule yhtään sanaa, joka alkaisi noilla kirjaimilla.
Noita olen miettinyt koko päivän. 12 alussa lie inka, josta tulee kai akin... entä sitten? Mieleen ei tule yhtään sanaa, joka alkaisi noilla kirjaimilla.
on se, joka on inkassa kolmantena jne.
19 papusoppaa ja kissaeläimeen viittaava kirjapainokone
87 vähättelyä aivojen koosta
8, 12 ja 54 ei avaudu...
12: muodosta inka-sanasta eläin, joka alkaa k:lla, eli inkan kolmannella kirjaimella.
54: Jokaisessa lehden numerossa olevaa palsta tai laatikko, jossa kerrotaan kaikki lehden tekemisessä mukana olleet henkilöt.
87:n hoksasin, mutta 19 ei kyllä aukene....
87 vähättelyä aivojen koosta8, 12 ja 54 ei avaudu...
54:ää en keksi
19 on harvinaisempi, papusopasta väännetty lempinimi + painokoneen nimi, joka on kuin ison kissaeläimen nimi lapsen suusta
87 vähättelyä aivojen koosta8, 12 ja 54 ei avaudu...
sen 19 kirjapainokoneen, mutta mikä on sanan alkuosa???
vähän niinkuin "hernesoppa olis hernari"
12 ei käy kuitenkaan järkeen..
Täällä päin hernekeittoa kutsutaan useimmin papariksi (papusoppa->)
12 eläin on pupujussinakin tunnettu. Toisena kuvassa on kirjain, joka on sisältöä vailla. Kartta on New Yorkin tienoilta, ja siihen sanan loppuun kaksikirjaiminen lyhenne.
35. Eläintenkuninkaan viemä määrä tavaroista
44. .....puolustus
53. Vuoden lopulla tehtävä katsaus
20 ei siis email vaan tavallinen kuori
39 AU 0 eur avioliiton ulkopuolinen
48 rosvo eli kettu ?
88 hissilippu urvelo kani ja maalialue
39 eräs alkuaine
48 ei ole kettu
88 ei ole hissilippu, siitä valmistetaan juotavaa
20 ei siis email vaan tavallinen kuori
39 AU 0 eur avioliiton ulkopuolinen
48 rosvo eli kettu ?
88 hissilippu urvelo kani ja maalialue
35. Eläintenkuninkaan viemä määrä tavaroista
44. .....puolustus
53. Vuoden lopulla tehtävä katsaus
vaan maaliskuuhun?
siis metalli ja 0 eur mikä eläin
14 on samoin paha. Olen oppinut, mitä lorem ipsum on. Lehmä näyttää holstein-friisiläiseltä. Kynä tai kynänpuolikas (-nä?) ja sitten möötä.
19 on kans paha. Hernari -> herneri on ainoa mitä tulee mieleen. Mutta siitä en pää pitemmälle eikä toikaan oo varmaan oikein.
Onko muut tienneet nämä? Sen x-akselin liitin kvartaalitalouteen ja sain sanan keskelle sian.