miksi ventovierailla virpomassa?
Kehitysvammaisen lapsen äitinä tuli taas suru puseroon, kun eilen tuikituntemattomat lapset tulivat virpomaan. Aikuiset hoi, miettikää nyt vähän! Arvatkaapa miltä tuntuu äidistä, jonka lapsi ei koskaan tule virpomaan, mutta jonka luona käytiin kerjuulla ja kun suklaa oli väärää merkkiä niin pikkupojan palaute oli aika kurjaa.
Jos minulla olisi terve lapsi, niin käytöstavat opettaisin :(
En ymmärrä, miksi virpomista ei voisi rajoittaa tuttujen keskuuteen? Eiväthän kaikki edes kuulu kirkkoon, ja vuorotyöläiset saattaisivat arvostaa unta. Tai koiraperheet välttää turhaa haukuntaa.
Kommentit (83)
että käydään tuntemattomien ihmisten luona virpomassa? En minä ainakaan ymmärrä.
Ilmeisesti et.
Siihen kysytään lupa. Voi kieltäytyä.
Sitten toivotetaan virpomisen myötä hyvää onnea ja menestystä seuraavalle vuodelle. Annetaan kaunis virpomisvitsa.
Palkkio on yleensä pieni suklaamuna tai pari karkkia, ei muuta. Meillä menee pelkkiin vitsojen koristeluihin (per vitsa) enemmän rahnaa kuin tuollaisiin pikkumakeisiin, ei tätä kukaan "ansaintamielessä" tee! Plus tietysti se tekemisen vaiva ja pukemisen ruljanssi (lapsista kivaa, aikuiselle aika työ).
niin johan on taas joku asiat ajatellut.
Eristä kehitysvammainen lapsi >>> ei saa virpoa. Pitääpä ehdottaa kehitysvammaliittoon, että tekevät tiedotuskampanjan ennen seuraavaa pääsiäistä.
Uskaltaakohan tässä enää puolituttua naapuriakaan tervehtiä, jos se vaikka ahdistuu?
Ja sitten nämä urpot valittajat täällä.
- ota soittokello pois toiminnasta, jos lapset häiritsevät elämääsi
- laita lappu oveen, että ei virpomista kiitos. Vanhemmat lapset osaavat lukea, ja jotka ei osaa niillä on yleensä aikuinen mukana.
- lähde pitkälle aamukävelylle, niin et ole kotona.
että käydään tuntemattomien ihmisten luona virpomassa? En minä ainakaan ymmärrä.