Kaksi neuvoa uusperhettä perustavalle.
1. Älä lähde siihen
2. Jos lähdet, etsikää koti niin kaukaa puolison lasten toisesta vanhemmasta kuin mahdollista. Muuten lapset ovat teillä silloinkin, kun ovat toisella vanhemmallaan.
Lapsia ei kuulemma voi kieltää kulkemassa kotien välillä omatoimisesti, mutta oma elämäni alkaa olla hieman rankkaa, kun joka ikinen päivä kun tulen töistä sillä ajatuksella, että vaikkapa syön ja katson rauhassa telkkaria ennen illan menoja, puolison lapsi kavereineen on vallannut olohuoneen ja kotona on ihan järkyttävä ja äänekäs meininki.
Koskaan voi myöskään tietää missä kunnossa koti on, kun tulen vaikka töistä kotiin, vaikka lapset olisivat toisella vanhemmallaan. Tiskipöytä saattaa olla täynnä lapsen ja kavereidensa välipala-astioita ja juomalaseja, voileipätarvikkeet pöydässä jne.
Etätöissä oleminen mahdotonta myös lapsettomilla viikoilla, sillä ovi alkaa tuolloinkin käydä klo 14, yksinään tästä seuraa koiran rauhattomuutta, mikä estää keskittymisen. Lisäksi siitä alkaa lasten käskyttäminen olemaan hiljempaa, sillä vuosienkaan jälkeen se ei onnistu automaationa.
Ei saatana sanon minä.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Annan yhden neuvon.
Älä lähde siihen.
Tämänhän minäkin annoin ensisijaisena neuvona.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan yhden neuvon.
Älä lähde siihen.
-ap
Joo mutta sulla oli kaksi neuvoa. Ihan typerää sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan yhden neuvon.
Älä lähde siihen.
-ap
Ja et kuitenkaan itse noudattanut omaa ensisijaista neuvoasi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan yhden neuvon.
Älä lähde siihen.
-ap
Ja et kuitenkaan itse noudattanut omaa ensisijaista neuvoasi 🙄
En niin, siksi annoin toissijaisen neuvon kaltaisilleni idiooteille, sen noudattaminen tekisi virheen seuraukset huomattavasti siedettävämmiksi.
Itsestäänselvästi täytyy varautua että ne puolison lapset saattaa olla kokonaan teillä, heiltähän voi vaikka toinen vanhempi kuolla kupsahtaa jolloin toinen vanhempi on ainoa huoltaja ja lapset asuu kokoajan hänen kanssaan.
Täysin samaa mieltä. Ne ei vaan toimi. Uusperhehelvetit on niin nähty, niin omassa lähipiirissä kuin töiden kautta. Neuvo: älä edes yritä perustaa uusperhettä.
Oletko keskustellut puolisosi ja lapsen kanssa avoimesti, että lapsi ei ole tervetullut?
Vierailija kirjoitti:
Itsestäänselvästi täytyy varautua että ne puolison lapset saattaa olla kokonaan teillä, heiltähän voi vaikka toinen vanhempi kuolla kupsahtaa jolloin toinen vanhempi on ainoa huoltaja ja lapset asuu kokoajan hänen kanssaan.
Näin on, mutta siihen voi sitten näin sattuessa asennoitua eri tavalla.
Nyt kuitenkin lähtökohta on se, että puolet ajasta on lapsetonta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut puolisosi ja lapsen kanssa avoimesti, että lapsi ei ole tervetullut?
Olen keskustellut, että täällä saa käydä, mutta riippumatta siitä, onko isä- vai äitiviiko, täytyy täällä käyttäytyä, laittaa omat astiat koneeseen, ruuat jääkaappiin ja paikoilleen, iltapäivisin minun ollessa etätöissä ei voi huutaa tai riehuttaa koiraa jne.
Nämä asiat eivät tunnu menevän perille, vaikka kyse ei ole mistään pikkukoululaisesta, vaan teinistä.
Annan minäkin kaksi neuvoa. Älä seurustele ihmisen kanssa jolla on lapsia, jos et kestä lapsiperhearkea. Älä hanki myöskään omia lapsia, jos kestä lapsiperhearkea. Lapsista lähtee ääntä ja sotkua ja kyllä, ne viettävät aikaa kodissaan. Miten voi tulla yllätyksenä aikuiselle ihmiselle?
Vierailija kirjoitti:
Mutta silloinhan onkin varautunut siihen, että ovat koko ajan. Tilannehan täytyy silloin käydä läpi kokonaisuudessaan uudestaan. Silloinhan ei ole vaihtoehtoa. Kotielämä muotuotuu sen mukaan.
Nyt kun pitäisi olla toisella vanhemmallaan olettaa, että ovat siellä.
Pitää varautua, että ovat toisella ja pitää varautua etteivät olekaan.
Tilanne muuttuu kaiken aikaa. Se on rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, mutta siihen voi sitten näin sattuessa asennoitua eri tavalla.
Nyt kuitenkin lähtökohta on se, että puolet ajasta on lapsetonta aikaa.
Väärä lähtökohta, ei tuollaista oletusta voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskustellut, että täällä saa käydä, mutta riippumatta siitä, onko isä- vai äitiviiko, täytyy täällä käyttäytyä, laittaa omat astiat koneeseen, ruuat jääkaappiin ja paikoilleen, iltapäivisin minun ollessa etätöissä ei voi huutaa tai riehuttaa koiraa jne.
Nämä asiat eivät tunnu menevän perille, vaikka kyse ei ole mistään pikkukoululaisesta, vaan teinistä.
Mutta tuossahan se ristiriita onkin. Olet sanonut, että teillä saa käydä, mutta et halua, että teillä käydään, kuten aloitusviestissäsi teit selväksi. Mikset vaan sano sitä puolisollesi ja lapselle suoraan?
Neuvo 1 on järkevä.
Neuvo 2 on täysin sairas. Miksi pitää vieraannuttaa lapsi toisesta vanhemmastaan? Uusioerheelisten (sic) pitä ymmärtää, että ne lapset eivät ole heidän lapsiaan vaan niillä lapsilla on jo vanhemmat. Ja siihen väliin EI tulla.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä asiat eivät tunnu menevän perille, vaikka kyse ei ole mistään pikkukoululaisesta, vaan teinistä.Mutta tuossahan se ristiriita onkin. Olet sanonut, että teillä saa käydä, mutta et halua, että teillä käydään, kuten aloitusviestissäsi teit selväksi. Mikset vaan sano sitä puolisollesi ja lapselle suoraan?
Meillä saa käydä, jos osaa käyttäytyä ja noudattaa yhdessä laadittuja sääntöjä. Jokaiseen aloituksessa kuvaamaani tilanteeseen liittyy omien sotkujen siivoamattomuus tai sisätiloissa metelöinti ja riehuminen.
Minusta on iloinen asia, että lapsi kokee olevansa kotonaan molempien vanhempiensa luona. Kylmää olisi sanoa, että kotiin saa tulla vain ennakkoon sovittuina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Annan minäkin kaksi neuvoa. Älä seurustele ihmisen kanssa jolla on lapsia, jos et kestä lapsiperhearkea. Älä hanki myöskään omia lapsia, jos kestä lapsiperhearkea. Lapsista lähtee ääntä ja sotkua ja kyllä, ne viettävät aikaa kodissaan. Miten voi tulla yllätyksenä aikuiselle ihmiselle?
Onko ihan oikeasti liikaa vaadittu, että 16-vuotias huolehtii astiansa tiskikoneeseen ja ruuat pois pöydästä, eikä huuda tai riehu alakerrassa klo 8-16 välisenä aikana kerran viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä asiat eivät tunnu menevän perille, vaikka kyse ei ole mistään pikkukoululaisesta, vaan teinistä.Mutta tuossahan se ristiriita onkin. Olet sanonut, että teillä saa käydä, mutta et halua, että teillä käydään, kuten aloitusviestissäsi teit selväksi. Mikset vaan sano sitä puolisollesi ja lapselle suoraan?
Meillä saa käydä, jos osaa käyttäytyä ja noudattaa yhdessä laadittuja sääntöjä. Jokaiseen aloituksessa kuvaamaani tilanteeseen liittyy omien sotkujen siivoamattomuus tai sisätiloissa metelöinti ja riehuminen.
Aloituksessa suosittelit muuttamaan mahdollisimman kauas, ettei lapsi mitenkään voi päästä teille kuin sovittuina päivinä.
Ja "yhdessä laaditut säännöt" taitavat olla lähinnä sinun laatimiasi, kuten yleensä on.
Annan yhden neuvon.
Älä lähde siihen.