Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi ventovierailla virpomassa?

Vierailija
18.04.2011 |

Kehitysvammaisen lapsen äitinä tuli taas suru puseroon, kun eilen tuikituntemattomat lapset tulivat virpomaan. Aikuiset hoi, miettikää nyt vähän! Arvatkaapa miltä tuntuu äidistä, jonka lapsi ei koskaan tule virpomaan, mutta jonka luona käytiin kerjuulla ja kun suklaa oli väärää merkkiä niin pikkupojan palaute oli aika kurjaa.

Jos minulla olisi terve lapsi, niin käytöstavat opettaisin :(

En ymmärrä, miksi virpomista ei voisi rajoittaa tuttujen keskuuteen? Eiväthän kaikki edes kuulu kirkkoon, ja vuorotyöläiset saattaisivat arvostaa unta. Tai koiraperheet välttää turhaa haukuntaa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vaadi vaikkapa muilta ennakkotiedusteluja siitä, saavatko he lähettää meille joulukortin - odottavat mokomat siitä vastineeksi itselleen korttia, ihan törkiää... Miten hemmetin hankalaa se voi aikuiselle ihmiselle olla sietää pienten lasten pientä hauskaa leikkiä kerran vuodessa!

Posti haetaan itse laatikosta silloin kuin se sopii (paitsi siellä lähiössä), mutta siihen taas ei kuulu äänekäs ovikellon rämpytys.

Olet sinäkin avuton, kun et sitä lappua osaa oveen panna. Tai väännät ovikellon pois päältä, onnistuu sähköisessäkin ovikellossa helposti.

Olen toinen virpomisen vastustaja, miksi helvetissä minun pitäisi laittaa kotioveeni lappuja? Miksi oikeuteni nauttia kotirauhasta on pienempi, kuin lasten oikeus kerjätä häiritsevällä tavalla?

Vierailija
42/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin oven takana käytiin monta kertaa ja yksi soittaa rinkutti 3-4 kertaa, oli pakko mennä avaamaan ja karjaisemaan että ei haluta virpomisia. Kun ei meinannut millään uskoa, että ei avata ovea.

Tosi ikävää käytöstä vanhemmilta. Ettekö voi laittaa lapsianne virpomaan vain tutuille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vaadi vaikkapa muilta ennakkotiedusteluja siitä, saavatko he lähettää meille joulukortin - odottavat mokomat siitä vastineeksi itselleen korttia, ihan törkiää... Miten hemmetin hankalaa se voi aikuiselle ihmiselle olla sietää pienten lasten pientä hauskaa leikkiä kerran vuodessa!

Posti haetaan itse laatikosta silloin kuin se sopii (paitsi siellä lähiössä), mutta siihen taas ei kuulu äänekäs ovikellon rämpytys.

Olet sinäkin avuton, kun et sitä lappua osaa oveen panna. Tai väännät ovikellon pois päältä, onnistuu sähköisessäkin ovikellossa helposti.

Olen toinen virpomisen vastustaja, miksi helvetissä minun pitäisi laittaa kotioveeni lappuja? Miksi oikeuteni nauttia kotirauhasta on pienempi, kuin lasten oikeus kerjätä häiritsevällä tavalla?

sinua ei kenties ole koskaan virvottu, kun et tuota tiedä?

ja

B) siitä voi kieltäytyä

ja C) koska olet vähemmistöä, sinun velvollisuutesi on ilmoittaa, että et haluakaan osallistua perinteiseen palmusunnuntain leikkiin.

Vierailija
44/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo vauhkosi että pitääkö lapsilta pilata tämäkin hauska elämästä? No jo on elämä köyhää jos ei lapsella muuta iloa elämässään ole kuin yksi virpominen. Itse en ole koskaan laskenut omia pentujani ventovieraiden ovikelloja pimputtamaan. Mistä sen tietää mitä sakkia siellä asuu? Namusetä, huumehörhö, virpomiseen vittuuntunut av-mamma, psykomamma, onhan noita!

Vierailija
45/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin oven takana käytiin monta kertaa ja yksi soittaa rinkutti 3-4 kertaa, oli pakko mennä avaamaan ja karjaisemaan että ei haluta virpomisia. Kun ei meinannut millään uskoa, että ei avata ovea. Tosi ikävää käytöstä vanhemmilta. Ettekö voi laittaa lapsianne virpomaan vain tutuille?

Tuttuja ei asu montaa lähistöllä, loppuisi homma kymmenessä minuutissa.

Minusta se on viaton ja hauska leikki ja kuten tästä ketjusta näkee, niin ajattelee enemmistö muistakin. Jos ei tykkää, ei avaa ovea tai kieltää virpomisen.

Vierailija
46/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin oven takana käytiin monta kertaa ja yksi soittaa rinkutti 3-4 kertaa, oli pakko mennä avaamaan ja karjaisemaan että ei haluta virpomisia. Kun ei meinannut millään uskoa, että ei avata ovea. Tosi ikävää käytöstä vanhemmilta. Ettekö voi laittaa lapsianne virpomaan vain tutuille?

Tuttuja ei asu montaa lähistöllä, loppuisi homma kymmenessä minuutissa.

Minusta se on viaton ja hauska leikki ja kuten tästä ketjusta näkee, niin ajattelee enemmistö muistakin. Jos ei tykkää, ei avaa ovea tai kieltää virpomisen.

Ja minusta vieraiden ihmisten oville ei lapsilla ole asiaa leikkimään. Hiekkalaatikot ovat sitä varten.

Vierailija
47/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo vauhkosi että pitääkö lapsilta pilata tämäkin hauska elämästä? No jo on elämä köyhää jos ei lapsella muuta iloa elämässään ole kuin yksi virpominen. Itse en ole koskaan laskenut omia pentujani ventovieraiden ovikelloja pimputtamaan. Mistä sen tietää mitä sakkia siellä asuu? Namusetä, huumehörhö, virpomiseen vittuuntunut av-mamma, psykomamma, onhan noita!

Meillä on lapset päästetty virpomaan omin päin vasta yli 10-vuotiaina ja sitten 2-3 lapsen porukalla, kännykät mukana.

Sitä pienempien kanssa olen kiertänyt (ja valvonut tilannetta pienen etäisyyden päästä).

Jos joku aikuinen ei osaa käyttäytyä asiallisesti, se on hänen häpeänsä.

Lapsilla on paljonkin hauskuuksia, mutta tuo virpominen on hyvä ja jännä tapa virittyä pääsiäiseen ja opetella asiallista esiintymistä.Lisäksi minusta on hyvä lasten huomata, että enemmistö aikuisista on mukavia, vaikka pieni vähemmistö hysteerisistä mammoista haluaakin saattaa lapset siihen luuloon, että aikuiset ovat kaikki potentiaalisia pedofiileja...

Ikävää, jos et ole omia lapsiasi päästänyt, ainakin meiltä olisivat saaneet hyvän vastaanoton ja suklaamunat.

Vierailija
48/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua ei kenties ole koskaan virvottu, kun et tuota tiedä?

ja

B) siitä voi kieltäytyä

ja C) koska olet vähemmistöä, sinun velvollisuutesi on ilmoittaa, että et haluakaan osallistua perinteiseen palmusunnuntain leikkiin.

Jos asuisin karjalassa ymmärtäisin mutta täällä syvässä hämeessä tuntuu pelkältä kiusan teolta tuollainen ovikellojen rinkuttelu turhan takia.

Vierailija
49/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua virpojia, laita lappu. Jos haluat, älä laita.

Ihmeellisen itsekeskeistä ajattelua että kun MINÄ en tykkää tästä perinteestä niin koko perinne pitää lakkauttaa!

Meitä on kuule paljon jotka oikein odotetaan niitä virpojia, ja ilahdutaan sekä tutuista että tuntemattomista vippuvirpojista.

Ja jos en tykkäisi niin olisi mielestäni aika pieni vaiva laittaa se lappu oveen.

Mutta jotkut ilmeisesti tykkää tehdä elämänsä hankalaksi :)

Vierailija
50/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on yleinen tapa. Pohjanmaalla trullit kiertävät eri päivänä, mutta ainakin täällä stadissa pikkunoitia tulee päivän mittaan tosi monta. Meilläkin kävi 8, vaikka alaovessa on ovikoodi.

Joten mitä sitä muuten voisi luonnehtia kuin yleiseksi tavaksi.

-19-

Vierailija
51/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelemaan tuntemattomien ovikelloja ja virpomaan. Eikö vanhemmilla ole sen verran järkeä päässä että kannattaisi vähän miettiä että onko ihan turvallista lapsen kannalta, kun koskaan ei kuitenkaan tiedä että minkälaisia ihmisiä niiden ovien takana oikein asuu...

Meillä lapset käy ihan tutuilla virpomassa ja se riittää lapsille ihan hyvin.

Vierailija
52/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vielä ensi vuonna laitatte ne oveni taakse kerjuulle. Sittenpähän oppivat kun kerran te vanhemmat ette opeta. Tai sitten annan pilaantuneita tomaatteja palkaksi.

Karjalaisetkaan eivät laittaneet lapsiaan virpomaan kuin tuttuja ihmisiä mutta palstamammat ahneuksissaan juoksuttavat lapsensa koko kaupungin ovilla.

Vierailija
53/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua virpojia, laita lappu. Jos haluat, älä laita. Ihmeellisen itsekeskeistä ajattelua että kun MINÄ en tykkää tästä perinteestä niin koko perinne pitää lakkauttaa!

Enkä ymmärrä moiselle pökiömäisyydelle muuta syytä kuin juuri se, että ei haluta, että kenelläkään on kivaa. Kun minä en halua, ei muutkaan saa haluta.

Pelätään vissiin, että omat lapset kärsivät äidin tiukkapipoisuudesta, kun kaverit tarhassa tai koulussa kertoilee hauskoista virpomisreissuistaan.

Vierailija
54/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelemaan tuntemattomien ovikelloja ja virpomaan. Eikö vanhemmilla ole sen verran järkeä päässä että kannattaisi vähän miettiä että onko ihan turvallista lapsen kannalta, kun koskaan ei kuitenkaan tiedä että minkälaisia ihmisiä niiden ovien takana oikein asuu... Meillä lapset käy ihan tutuilla virpomassa ja se riittää lapsille ihan hyvin.

Tiedän, missä he liikkuvat ja heitä on isompi sakki, 2-3.

Minusta on oikeasti huolestuttavaa tuo, mitä lapsillesi opetat. Ettei kehenkään voi luottaa. Mietipä hiukan!

Vierailija
55/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vielä ensi vuonna laitatte ne oveni taakse kerjuulle. Sittenpähän oppivat kun kerran te vanhemmat ette opeta. Tai sitten annan pilaantuneita tomaatteja palkaksi. Karjalaisetkaan eivät laittaneet lapsiaan virpomaan kuin tuttuja ihmisiä mutta palstamammat ahneuksissaan juoksuttavat lapsensa koko kaupungin ovilla.

vähän tekemistä. Uusi tapahan tuo on, ja se sun vaan pitää hyväksyä. Suomeen tulee koko ajan uusia vaikutteita myös juhlien suhteen, mm. halloween-bileet ovat täällä pk-seudulla jo lapsilla monivuotinen tapa. Ja ystävänpäivän vietto on myös tuore asia, mutta juurtunut nopeasti.

Pullikoi mitä haluat. Jos alat huutaa lapsille, joku soittaa sulle vielä poliisit ovelle. Varaudu siihen.

Vierailija
56/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vielä ensi vuonna laitatte ne oveni taakse kerjuulle. Sittenpähän oppivat kun kerran te vanhemmat ette opeta. Tai sitten annan pilaantuneita tomaatteja palkaksi. Karjalaisetkaan eivät laittaneet lapsiaan virpomaan kuin tuttuja ihmisiä mutta palstamammat ahneuksissaan juoksuttavat lapsensa koko kaupungin ovilla.

vähän tekemistä. Uusi tapahan tuo on, ja se sun vaan pitää hyväksyä. Suomeen tulee koko ajan uusia vaikutteita myös juhlien suhteen, mm. halloween-bileet ovat täällä pk-seudulla jo lapsilla monivuotinen tapa. Ja ystävänpäivän vietto on myös tuore asia, mutta juurtunut nopeasti.

Pullikoi mitä haluat. Jos alat huutaa lapsille, joku soittaa sulle vielä poliisit ovelle. Varaudu siihen.

joka ränkyttää minun ovikelloa monta minuuttia yhtä jaksoisesti, kunnes on pakko mennä avaamaan ovi. Ja ei auta jos otan patterit pois tai laitan oveen lapun. Meillä on myös oven kolkutin jota nuo ihanat pikku virpojat kyllä sitten kolkuttavat. Pitäisikö kaikki purkaa poista ovesta ja laittaa vaan täyteen kieltolappuja, jotta pienet kullanmussukat ymmärtävät??

Joku tolkku tohon hommaan.

Vierailija
57/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vaan ei mahdu maailmaan mitään muuta kuin oma napa. "Jos mä tykkään puurosta, on kaikkien muidenkin siitä pidettävä..."

Kuskatkaa ens vuonna ne pikku kakkitykit ihan tila-autolla jonnekin kunnon puliukko lähiöön. Saavat virpomapalkaksi tupakkaa ja kaljaa...XD

Vierailija
58/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän tekemistä. Uusi tapahan tuo on, ja se sun vaan pitää hyväksyä. Suomeen tulee koko ajan uusia vaikutteita myös juhlien suhteen, mm. halloween-bileet ovat täällä pk-seudulla jo lapsilla monivuotinen tapa. Ja ystävänpäivän vietto on myös tuore asia, mutta juurtunut nopeasti. Pullikoi mitä haluat. Jos alat huutaa lapsille, joku soittaa sulle vielä poliisit ovelle. Varaudu siihen.

joka ränkyttää minun ovikelloa monta minuuttia yhtä jaksoisesti, kunnes on pakko mennä avaamaan ovi. Ja ei auta jos otan patterit pois tai laitan oveen lapun. Meillä on myös oven kolkutin jota nuo ihanat pikku virpojat kyllä sitten kolkuttavat. Pitäisikö kaikki purkaa poista ovesta ja laittaa vaan täyteen kieltolappuja, jotta pienet kullanmussukat ymmärtävät?? Joku tolkku tohon hommaan.

Että ihan monta MINUUTTIA soiteltiin ovikelloa, hahaha...

Ja mistä sinä tiedät, miten ne lappuset ja ovikellon vaimentamiset tehoavat? Kun et ole koskaan edes kokeillut - itsehän uhosit, että SINÄPÄ se et IKINÄ mitään LAPPUSIA ainakaan LAITA!

Kyllä, selvästä häiriköinnistä pitää soittaa poliisit. Mutta muuten ovikellon soitto ei ole laitonta. Joten sinulla on vähän kyllä siinä tsaanssit vähissä, jos oikeasti alat raivota lapsille.

Vierailija
59/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vaan ei mahdu maailmaan mitään muuta kuin oma napa. "Jos mä tykkään puurosta, on kaikkien muidenkin siitä pidettävä..." Kuskatkaa ens vuonna ne pikku kakkitykit ihan tila-autolla jonnekin kunnon puliukko lähiöön. Saavat virpomapalkaksi tupakkaa ja kaljaa...XD

Minusta on aivan ok, jos ei halua virpomista. Sen kun laittaa siitä lapun oveen, on avaamatta ovea tai sanoo "ei kiitos".

En siis vaadi sinua tykkäämään.

Mutta sinä sen sijaan haluat, että koska et tykkää virpomisesta, sitä ei saisi kukaan tehdä.

Kelaapa tota.

Vierailija
60/83 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikea tajuta että kaikki nyt eivät vaan tykkää vieraista lapsista ovellaan? Viime vuonna mulla oli pitkä yöputki ja olisin kernaasti nukkunut päivällä. Ovikello soi pitkin päivää, joten se siitä nukkumisesta sitten. Sukulaiset, ystävät ja muut tutut yleensä soittavat ennen kyläilyä ja tietävät olla tulematta jos en vastaa! Arvaavat heti et nukun ja känny on äänettömällä. No tänä vuonna sitten vauva herätettiin monta kertaa päiväunilta, et olipa kiukkuinen vauva meillä sitten illalla. Mies hölmöyksissään avasi oven kahdelle ala-asteikäiselle tytölle ja ei ne kyllä mitään lupia virpomiselle kysyneet kun alkoi vitsa heilua. Niin...ja nimenomaan vitsa! Pajunoksa jossa nökötti kaksi höyhentä, hutaistu teipillä kiinni. Mitään vaivaa ei oltu vitsan eteen nähty.

Jos teille on niin helvetin tärkeää tuupata ne penskanne pimputtelemaan ventovieraiden ihmisten ovikelloja niin turha tulla sitten valittamaan jos joku kieltäytyy virpomisesta ja ei tipu palkkaa! Tai jos joku väsynyt vuorotyöläinen ärähtää. Itsepähän aiheutatte lapsillenne pahan mielen.