miksi ventovierailla virpomassa?
Kehitysvammaisen lapsen äitinä tuli taas suru puseroon, kun eilen tuikituntemattomat lapset tulivat virpomaan. Aikuiset hoi, miettikää nyt vähän! Arvatkaapa miltä tuntuu äidistä, jonka lapsi ei koskaan tule virpomaan, mutta jonka luona käytiin kerjuulla ja kun suklaa oli väärää merkkiä niin pikkupojan palaute oli aika kurjaa.
Jos minulla olisi terve lapsi, niin käytöstavat opettaisin :(
En ymmärrä, miksi virpomista ei voisi rajoittaa tuttujen keskuuteen? Eiväthän kaikki edes kuulu kirkkoon, ja vuorotyöläiset saattaisivat arvostaa unta. Tai koiraperheet välttää turhaa haukuntaa.
Kommentit (83)
ovikello ole yleensä sitä varten, että joku voi joskus soittaa sitä ? Vai onko sinulla niin suuri oikeus kotirauhaan, ettei kukaan tuntematon saisi ikinä soittaa sinun ovikelloasi ja hänen pitäisi jopa tietää se ajatuksen voimalla. Ilman lappua..
Itsekkyyden ja epäyhteisöllisyyden huipentuma ! Ei ihme, että Suomessa voidaan niin huonosti, kun ollaan niin oma koti ja omat oikeudet....Hyi.
En minäkään vaadi vaikkapa muilta ennakkotiedusteluja siitä, saavatko he lähettää meille joulukortin - odottavat mokomat siitä vastineeksi itselleen korttia, ihan törkiää... Miten hemmetin hankalaa se voi aikuiselle ihmiselle olla sietää pienten lasten pientä hauskaa leikkiä kerran vuodessa!
Posti haetaan itse laatikosta silloin kuin se sopii (paitsi siellä lähiössä), mutta siihen taas ei kuulu äänekäs ovikellon rämpytys.
Olet sinäkin avuton, kun et sitä lappua osaa oveen panna. Tai väännät ovikellon pois päältä, onnistuu sähköisessäkin ovikellossa helposti.
Olen toinen virpomisen vastustaja, miksi helvetissä minun pitäisi laittaa kotioveeni lappuja? Miksi oikeuteni nauttia kotirauhasta on pienempi, kuin lasten oikeus kerjätä häiritsevällä tavalla?
Olen kyllä varoittanut. Vieraille oville ei ole asiaa. Se on sitten ihan teidän vastuullanne jos lapsesi tulee itken kotiin. Jos ette kerran itse opeta, että on olemassa ilkeitä aikuisia minä teen sen.
Tämä on sitä "koko kylä kasvattaa" opetusta sitten. Turha tulla valittamaan jos lapsenne tulee kotiin pissit housussa.
ovikello ole yleensä sitä varten, että joku voi joskus soittaa sitä ? Vai onko sinulla niin suuri oikeus kotirauhaan, ettei kukaan tuntematon saisi ikinä soittaa sinun ovikelloasi ja hänen pitäisi jopa tietää se ajatuksen voimalla. Ilman lappua..
Itsekkyyden ja epäyhteisöllisyyden huipentuma ! Ei ihme, että Suomessa voidaan niin huonosti, kun ollaan niin oma koti ja omat oikeudet....Hyi.En minäkään vaadi vaikkapa muilta ennakkotiedusteluja siitä, saavatko he lähettää meille joulukortin - odottavat mokomat siitä vastineeksi itselleen korttia, ihan törkiää... Miten hemmetin hankalaa se voi aikuiselle ihmiselle olla sietää pienten lasten pientä hauskaa leikkiä kerran vuodessa!
Posti haetaan itse laatikosta silloin kuin se sopii (paitsi siellä lähiössä), mutta siihen taas ei kuulu äänekäs ovikellon rämpytys.
Olet sinäkin avuton, kun et sitä lappua osaa oveen panna. Tai väännät ovikellon pois päältä, onnistuu sähköisessäkin ovikellossa helposti.
Olen toinen virpomisen vastustaja, miksi helvetissä minun pitäisi laittaa kotioveeni lappuja? Miksi oikeuteni nauttia kotirauhasta on pienempi, kuin lasten oikeus kerjätä häiritsevällä tavalla?
Se ei ole lasten leikkejä varten.
ja silti ne virpojat soitti ovikelloa.
En voinut ottaa pattereita pois ovikellosta, koska odotin vieraita sinä päivänä. Meillä oli muutamia sukulaisia juhlistamassa mieheni kotiinpaluuta sairaalasta. Ja vieraita tuli eri aikoihin, niin en voinut ottaa ovikellosta pattereita oikein missään vaiheessa päivää pois.
Ja todellakin häiritsi kun kesken juhlien pikku virpojia ilmestyi oven taakse maukumaan. Ja nämä kaikki oli jotain ihan tuntemattomia lapsia..
Olen kyllä varoittanut. Vieraille oville ei ole asiaa. Se on sitten ihan teidän vastuullanne jos lapsesi tulee itken kotiin. Jos ette kerran itse opeta, että on olemassa ilkeitä aikuisia minä teen sen. Tämä on sitä "koko kylä kasvattaa" opetusta sitten. Turha tulla valittamaan jos lapsenne tulee kotiin pissit housussa.
Kyllä meitä vastustajia on useampi! Ja ei lappu ulko-ovessa auta, jos pihatöitä haluaisit tehdä. Ikävää heilua hikisenä lapion varressa kun virpojia lappaa 10 minuutin välein. Ihan oikeasti, vaikka suurin osa palstalaisista on sosiaalisia äitejä, niin yhteiskuntaan mahtuu aika paljon meitä yksityisyydestä nauttivia ihmisiä!
Onko sulla kieli katki, vai miksi et muka saa sanotuksi?
ja silti ne virpojat soitti ovikelloa. En voinut ottaa pattereita pois ovikellosta, koska odotin vieraita sinä päivänä. Meillä oli muutamia sukulaisia juhlistamassa mieheni kotiinpaluuta sairaalasta. Ja vieraita tuli eri aikoihin, niin en voinut ottaa ovikellosta pattereita oikein missään vaiheessa päivää pois. Ja todellakin häiritsi kun kesken juhlien pikku virpojia ilmestyi oven taakse maukumaan. Ja nämä kaikki oli jotain ihan tuntemattomia lapsia..
Pienet lapset kulkee vanhemman kanssa, isommat osaa jo lukea.
Lisäksi niille voi sanoa, että ei kiitos virvontaa.
Ja sun lapsistas lähtee lastensuojeluilmoitus.
ovikello ole yleensä sitä varten, että joku voi joskus soittaa sitä ? Vai onko sinulla niin suuri oikeus kotirauhaan, ettei kukaan tuntematon saisi ikinä soittaa sinun ovikelloasi ja hänen pitäisi jopa tietää se ajatuksen voimalla. Ilman lappua.. Itsekkyyden ja epäyhteisöllisyyden huipentuma ! Ei ihme, että Suomessa voidaan niin huonosti, kun ollaan niin oma koti ja omat oikeudet....Hyi.
En minäkään vaadi vaikkapa muilta ennakkotiedusteluja siitä, saavatko he lähettää meille joulukortin - odottavat mokomat siitä vastineeksi itselleen korttia, ihan törkiää... Miten hemmetin hankalaa se voi aikuiselle ihmiselle olla sietää pienten lasten pientä hauskaa leikkiä kerran vuodessa!
Se ei ole lasten leikkejä varten.
Sun ovikelloa voi soittaa vaikka joku jehova, kansalaisjärjestöaktiivi, vaalikampanjoija, järjestön kerääjä, gallup-haastattelija...
Ja se on vieläpä aivan laillista. Kestä se.
viimeistä kertaa virpomassa. Oli onnellinen, kun kovasta työstä tuli niin hieno palkka. Oli naapurustossa kiertelemässä ja muutaman tuntemattomankin luona oli vissiin tullut käytyä.
Tuli tästä ketjusta niin paha mieli, että ensi vuonna ostan (niinkuin olen kyllä aina ostanut) pojalle itse munat ja sanon, että älä mene virpomaan. Sillä se on joidenkin umpimielisten ihmisten mielestä kerjäämistä ja he vihaavat sinua, kun tulet heidän oven taakse. Tämä on Suomi tänä päivänä...Ja white trashia en todellakaan koe olevani, ja rahaa on ihan tarpeeksi koko loppuelämäksi. Kiitos ja näkemiin.
Pääsiäinen ja virpominen ovat yleinen tapa. Sen sijaan ei ole sallittua raivota kiltisti käyttäytyville lapsille.
Live with it!
pikkunoitien kiertely oli tavallista ärsyttävämpää, kun meillä se oli ainakin ensimmäinen oikeasti lämmin kevätpäivä. Ja lumet oli sulaneet jo niin paljon pihasta, että pääsi aloittelemaan haravointeja ja muita pihahommia.
Vaikka en nyt yleensä ärsyynny virpojista, niin kyllä se ärsytti kun niitä hyppi aika tiuhaan siihen pihalle. Minusta voisi kyllä jättää väliin sellaiset talot joissa selkeästi on pihatyöt käynnissä.
viimeistä kertaa virpomassa. Oli onnellinen, kun kovasta työstä tuli niin hieno palkka. Oli naapurustossa kiertelemässä ja muutaman tuntemattomankin luona oli vissiin tullut käytyä. Tuli tästä ketjusta niin paha mieli, että ensi vuonna ostan (niinkuin olen kyllä aina ostanut) pojalle itse munat ja sanon, että älä mene virpomaan. Sillä se on joidenkin umpimielisten ihmisten mielestä kerjäämistä ja he vihaavat sinua, kun tulet heidän oven taakse. Tämä on Suomi tänä päivänä...Ja white trashia en todellakaan koe olevani, ja rahaa on ihan tarpeeksi koko loppuelämäksi. Kiitos ja näkemiin.
Täällä melttoaa yksi ja sama vakikeuhkoaja, joka joka kevät saa hirmu hepulit ja orgasmit virpojien vastustamisesta.
Me muut taas tykätään virpojista. Tai ainakin osataan sanoa, jos ei haluta virpomista.
1. että olen jo aikuinen, jotta en joudu lapsena kohtaamaan tässä ketjussa virpomista "vihaavia" aikuisia
2. ettei kukaan lapsia vihaava tai maailmaa pelkäävä tai jollakin muulla lailla vihamielinen ihminen osunut aikoinaan äidikseni
3. että meidän naapurustossa lapset ovat tervetulleita virpomaan; heitä ei oteta vastaan tylysti tai ilkeästi. Samantekevää ovatko tuttuja tai tuntemattomia, ovat virpojia, lapsia!
Yritän kuvitella millainen arkipäivä on näiden virpomisen "vihaajien" kotona. Näissä kommenteissa ilmenevän tunne-elämän täytyy näkyä muissakin asioissa. Missä sävyssä he puhuvat omille lapsilleen (juttelevatko heille mitään, vai käskevätkö vain)? Miten heidän lapsiparkansa oppivat suhtautumaan muihin ihmisiin?
Halloween keksittiin Yhdysvalloissa eikä täällä. Sen verran epäsosiaalista porukkaa täällä näköjään asuu. Kun ei voida edes lapsille sanoa nätisti, jos ei ehditä tai haluta osallistua johonkin perinteeseen.
Pääsiäinen ja virpominen ovat yleinen tapa. Sen sijaan ei ole sallittua raivota kiltisti käyttäytyville lapsille.
Live with it!
mulla on vuosi aikaa miettiä ja ainahan voin vähän haastatella lapsiasi.
pikkunoitien kiertely oli tavallista ärsyttävämpää, kun meillä se oli ainakin ensimmäinen oikeasti lämmin kevätpäivä. Ja lumet oli sulaneet jo niin paljon pihasta, että pääsi aloittelemaan haravointeja ja muita pihahommia.
Vaikka en nyt yleensä ärsyynny virpojista, niin kyllä se ärsytti kun niitä hyppi aika tiuhaan siihen pihalle. Minusta voisi kyllä jättää väliin sellaiset talot joissa selkeästi on pihatyöt käynnissä.
mammat saaneet auringon pistoksia ja lämpöhalvauksia ja sen takia on mennyt vaan hermot virpojiinkin. on se kumma..
Pääsiäinen ja virpominen ovat yleinen tapa. Sen sijaan ei ole sallittua raivota kiltisti käyttäytyville lapsille. Live with it!
mulla on vuosi aikaa miettiä ja ainahan voin vähän haastatella lapsiasi.
edes PUHU.
Että aikuiset ihmiset saa tollasen raivon jostain pienten lasten leikistä! En usko, että teillä on itsellänne lapsia, tai jos on, niin sääli heitä, todellakin sääli.
Kyllä meitä vastustajia on useampi! Ja ei lappu ulko-ovessa auta, jos pihatöitä haluaisit tehdä.
Ikävää heilua hikisenä lapion varressa kun virpojia lappaa 10 minuutin välein.
Ihan oikeasti, vaikka suurin osa palstalaisista on sosiaalisia äitejä, niin yhteiskuntaan mahtuu aika paljon meitä yksityisyydestä nauttivia ihmisiä!