Mun ei tarvitse enää ikinä tehdä töitä!!!!
Ihanaa. Mies sanoi, että voin jäädä kotiin. On nähnyt, miten riudun töissä ja miten kaipaan lapsia koko ajan. Kotikaan ei pysy niin siistinä, kun aamulla lähdetään kiireellä ja illalla on kolme tuntia aikaa ylipäätään tehdä mitään.
Jään nyt kotiin. Elämä on ihanaa.
Kommentit (84)
vissiin helvetin hyvät tulot, jos viitsii viratonta kotirouvaa elättää. Tuskin kukaan perusduunari siihen alkais. Tai ainakaan vuosikymmeniä jatkaisi. 60v kotirouva pölyjä pyyhkimässä, jee! Siinä teille tulevaisuudenhaave.
mielikuvitus, jos ainoat vaihtoehdot on käydä töissä tai pyyhkiä pölyjä kotona.
että jäät pieniä lapsia hoitamaan kotiin. Miksi elää elämää hampaat irvessä, jos on toinenkin mahdollisuus. Ja kyllä monilla on, jos vaan on tottunut käyttämään rahaa järkevästi.
Mutta ikinä, kyllä ne lapset siitä kasvaa ja alat kaivata töihin jossain vaiheessa vuosien päästä.
ootkohan ymmärtäny miehesi sanoman väärin? ehkä hän ei tarkoittanut ettei sun tartte mennä ikinä enää töihin vaan tarkoitti ehkä sitä että kun lapset on vähän isompia niin sit voisit palata töihin?!
Et ole laiska, lusmu tai mikään, mitä tällä palstalla aina saa lukea. Monessa työssä on rennompaa kuin pikkulasten kanssa kotona. Säästät yhteiskunnan rahoja hoitomaksuissa. Miksihän kirjoitit ikinä, varmaan vahingossa, tai nyt tällä hetkellä se kolmen tai neljän vuoden päähän ajatteleminen tuntuu, että se on "ei koskaan"?
Suomessa on paljon työttömiä lapsettomia, jotka hakevat töitä. Näiden työllistymisestä voisi olla ensin huolissaan eikä niiden pienten lasten äitien, jotka haluavat olla kotona, heillä kyllä on siellä tarpeeksi työtä. Eläkkeen kertymisestä tietenkin kannattaa huolehtia, jos on useita lapsia ja on kauan kotona.
ja kenties nimittelemään siivelläeläjäksi?
Ehkä mies rakastaa puolisoaan? Ja arvostaa?? Mä tunnen sellaisiakin miehiä joiden mielestä on hienoa et nainen haluaa panostaa kotiin. ja niillä naisilla on muuten joku muu pätemisen alue kuin työ. Ykskään ei oo mikään laiska, alistettu sohvaperuna. Eikös se liitto ole kahden kauppa, missä on jaettu ohjeet siitä millainen kauppa sen pitää olla?
jotka vetoaa siihen, että mies on hyvätuloinen, on varaa olla kotona. Tunnen työni kautta monia menestyneitä miehiä, ja kyllä kaikilla on takana myös työssään menestynyt nainen. Minusta olisi noloa menestyneelle miehelle, jos vaimo olisi saamaton lusmu, jolla ei ole mitään näyttöjä mistään, ei minkäänlaista uraa, ja mikä vielä nolompaa, ei edes mitään työtä.
Vaikka sinä et sitä koskaan käsittäisi, ihminen on monella tapaa arvokas ja hyödyksi tälle yhteiskunnalle ilman työuraakin! Se ettei käy ansiotyössä ei tarkoita että on automaattisesti lusmu. Ei se työ susta ainakaan mitään sivistyksen kukkasta ole tehnyt!
Kerro toki muut vaihtoehdot! mielikuvitus, jos ainoat vaihtoehdot on käydä töissä tai pyyhkiä pölyjä kotona.
Jos olet kiinnostunut kulttuurista esim kuvataiteesta, valokuvauksesta, posliininmaalauksesta tai musiikista taikka ruuanlaitosta pitkän kaavan mukaan tai käsitöistä tai mistä vain käsillä tekemisestä niin voit harrastaa, käydä kursseilla tai jopa opastaa muita.
Jos olet kiinnostunut yhdistystoimminnasta, politiikasta tai vapaaehtoistyöstä, kohteita löytyy ja talkooväkeä tarvitaan aina. vapaaehtois ystäväpalvelua on paljon vanhuksille ja yksinäisille, sijaisvanhempia antamaan vapaata välillä vanhemmille.
Jos minä en kävisi töissä matkustelisin ja tutustuisin historiaan.
Tässä jotain esimerkkejä
tuskin sellainen ihminen, joka ei halua töihin rahastakaan, viitsisi tehdä tehdä töitä ilmaiseksikaan.
Musta on aina onnellista jos ihmiset voivat tehda oikeaksi kokemansa ratkaisun. Kiva etta sinulla on siihen mahdollisuus.
Itse olen korkeakoulutettu nainen, ja olen pitkan uran jalkeen valinnut kotiaityden ainakin toistaiseksi. Aikomus on kylla menna takas toihin kun kaikki lapset on koululaisia, mutta viela on ihanaa kun voin olla kotona heidan kanssaan, viettaa paljon aikaa yhdessa, syoda pikkukoululaisen kanssa valipalan ja kuulla tuoreeltaan paivan kuulumiset. Kesalla lapset saavat pitkat lomat eika heidan tarvitse parjailla yksin kotona.
Kotiaidilla ei kylla tule aika pitkaksi! Elaketurvasta, omasta kunnosta, painosta ja parisuhteestaan voi pitaa huolen vaikkei tyoelamassa olisikaan. Jos kommentoijat olisivat tyytyvaisia omiin ratkaisuihinsa niin ei tarvis arvostella muiden valintoja.
Onnellisia kotiaitivuosia sinulle!
Musta on aina onnellista jos ihmiset voivat tehda oikeaksi kokemansa ratkaisun. Kiva etta sinulla on siihen mahdollisuus.
Itse olen korkeakoulutettu nainen, ja olen pitkan uran jalkeen valinnut kotiaityden ainakin toistaiseksi. Aikomus on kylla menna takas toihin kun kaikki lapset on koululaisia, mutta viela on ihanaa kun voin olla kotona heidan kanssaan, viettaa paljon aikaa yhdessa, syoda pikkukoululaisen kanssa valipalan ja kuulla tuoreeltaan paivan kuulumiset. Kesalla lapset saavat pitkat lomat eika heidan tarvitse parjailla yksin kotona.
Kotiaidilla ei kylla tule aika pitkaksi! Elaketurvasta, omasta kunnosta, painosta ja parisuhteestaan voi pitaa huolen vaikkei tyoelamassa olisikaan. Jos kommentoijat olisivat tyytyvaisia omiin ratkaisuihinsa niin ei tarvis arvostella muiden valintoja.
Onnellisia kotiaitivuosia sinulle!
lähdin töihin, vaikka mies sanoi, että voit jäädä kotiinkin. Silti mulla on aikaa huolehtia kunnostani, viettää aikaa lasten kanssa ja kysellä päivittäin niiden kuulumiset. Hassua että mielestäsi ainoastaan kotiäidit tähän pystyvät. Ja minä vielä opiskelenkin tässä sivussa itsekseni.
Musta on aina onnellista jos ihmiset voivat tehda oikeaksi kokemansa ratkaisun. Kiva etta sinulla on siihen mahdollisuus. Itse olen korkeakoulutettu nainen, ja olen pitkan uran jalkeen valinnut kotiaityden ainakin toistaiseksi. Aikomus on kylla menna takas toihin kun kaikki lapset on koululaisia, mutta viela on ihanaa kun voin olla kotona heidan kanssaan, viettaa paljon aikaa yhdessa, syoda pikkukoululaisen kanssa valipalan ja kuulla tuoreeltaan paivan kuulumiset. Kesalla lapset saavat pitkat lomat eika heidan tarvitse parjailla yksin kotona. Kotiaidilla ei kylla tule aika pitkaksi! Elaketurvasta, omasta kunnosta, painosta ja parisuhteestaan voi pitaa huolen vaikkei tyoelamassa olisikaan. Jos kommentoijat olisivat tyytyvaisia omiin ratkaisuihinsa niin ei tarvis arvostella muiden valintoja. Onnellisia kotiaitivuosia sinulle!
lähdin töihin, vaikka mies sanoi, että voit jäädä kotiinkin. Silti mulla on aikaa huolehtia kunnostani, viettää aikaa lasten kanssa ja kysellä päivittäin niiden kuulumiset. Hassua että mielestäsi ainoastaan kotiäidit tähän pystyvät. Ja minä vielä opiskelenkin tässä sivussa itsekseni.
ajallisesti, muuten vaativaa? Koska yksi ihminen ei pysty tekemään täysiä työpäiviä, opiskelemaan, antamaan lapsille tarpeeksi aikaa ja huomiota, huolehtimaan itsestään ja kodistaan hyvin yhtä aikaa. Joku noista uupuu varmasti, eli liioittelit hiukan- tai sitten et tosiaan nuku ollenkaan. Sullakin on vuorokaudessa vain 24 tuntia niinkuin muillakin. Ja ainakin se lasten kanssa vietettävä aika on tinkimätön; he tarvitsevat rauhallista yhdessäoloa eikä sitä voi mitenkään tiivistää. Sama pätee kaikkeen muuhunkin. Toki voi elämänsä suorittaa alusta loppuun, mutta silloin ei enää puhutakaan laadukkaasta, rauhallisesta elämästä, mitä esim. lapset ja myös sinä itse tarvitsevat vaan vain ja ainoastaan elämän suorittamisesta.
Jos kotona kerta viihdyt. Ei munkaan tarvis mennä. Ja ihan omien tulojeni perusteella, mutta menen kuitenkin sitten kun nuorin on kolme v. tai ehkä vähän yli. Saatan ottaa muutaman kuukauden virkavapaata ja pistää llapsen hoitoon vasta syksyllä.
Haluaisin olla juuri sellainen amerikkalaistyylinen kotirouva.
onko sulla tutkintoja tms? mikä olet ammatiltasi? siis olet kotona niin kauan, kuin eroatte?
Emansipaatio tarkoittaa vapautumista vierasmääräisyydestä, tulemista riippumattomaksi jostakin.[1] Alun perin latinankielinen sana emancipatio tarkoitti pojan julistamista täysivaltaiseksi kansalaiseksi, vapauttamista isän holhouksesta. Nykyisin käytetyimmässä merkityksessä emansipaatiolla tarkoitetaan naisten vapautumista patriarkaatin ylivallasta ja tulemista tasa-arvoisiksi miesten kanssa
Mä haluan käyttää aivojani, päteä ja olla tasa-arvoinen. Sen takia siivooja pitää kodin puhtaana ja minä keskityn fiksumpiin asioihin. 3 lasta ja nuorin tokalla luokalla. Ei ne mua kaipaa ja koska kaikki ovat tyttöjä, annan heille mieluummin modernin mallin, jossa nainenkin voi tehdä ja saavuttaa mitä vain.
ihana työ, suuri palkka
urheilen 6 kertaa viikossa ja mulla on erittäin tyydyttävä elämä
kaikki lapset jo koulussa pitkät päivät, turha ikävöidä niitäkään
mä halusin kaiken, ja sain. ison perheen ja upean uran.
Tekemistä on niin valtavan paljon. Ensinnäkin olisi aikaa urheilla kerrankin niin paljon kuin haluaa. Lisäksi tässä lähellämme on paljon vanhuksia, jotka kaipaisivat apua ihan lumenluonnissa, siivouksessa, seuraa, pihatöissä. Minusta olisi ihana saada tehdä vapaaehtoistyötä heille, että heidän elämänlaatunsa olisi parempi ja pärjäisivät paremmin.
Ei tulisi mitään ongelmaa viettää loppuelämä ilman palkkatyötä jos olisi rahaa siihen. Palkatonta tekemistä riittäisi todella paljon, mitä haluaisin tehdä.
Toimia kehitysvammaisten tukihenkilönä. Esimerkiksi tiedän paljon erityislasten vanhempia, jotka ei saa kunnalta tarpeeksi hoitoapua ja uupuvat. Haluaisin toimia esim. heille eräänä turvaverkkona.
Lisäksi monet pitkäaikaissairaat tarvitsisivat tukihenkilöä, joka kävisi heille lukemassa ja juttelemassa.
Jos voittaisin lotosta tai mieheni olisi rikas ja sanoisi, ettei ikinä tarvitse töihin enää mennä, jäisin heti pois. Todella sellaista tekemistä riittäisi todella paljon, mitä haluaisin tehdä. Apua tarvitsevia ihmisiä on tässä lähelläkin todella paljon. Nyt ei vain aika ja resurssit riitä. Yritän jelppiä niin paljon kuin pystyn, mutta kun on oma työ ja lapset ja oman kodin hoito, en voi tehdä niin paljon kuin haluaisin.
Tekemistä on niin valtavan paljon. Ensinnäkin olisi aikaa urheilla kerrankin niin paljon kuin haluaa. Lisäksi tässä lähellämme on paljon vanhuksia, jotka kaipaisivat apua ihan lumenluonnissa, siivouksessa, seuraa, pihatöissä. Minusta olisi ihana saada tehdä vapaaehtoistyötä heille, että heidän elämänlaatunsa olisi parempi ja pärjäisivät paremmin.
Ei tulisi mitään ongelmaa viettää loppuelämä ilman palkkatyötä jos olisi rahaa siihen. Palkatonta tekemistä riittäisi todella paljon, mitä haluaisin tehdä.
jotka vetoaa siihen, että mies on hyvätuloinen, on varaa olla kotona. Tunnen työni kautta monia menestyneitä miehiä, ja kyllä kaikilla on takana myös työssään menestynyt nainen. Minusta olisi noloa menestyneelle miehelle, jos vaimo olisi saamaton lusmu, jolla ei ole mitään näyttöjä mistään, ei minkäänlaista uraa, ja mikä vielä nolompaa, ei edes mitään työtä.