Kummitytön äiti pyysi mua ostamaan tytölleen pelin Nintendo käsikonsoliin.
Onko niitä konsoleita erilaisia, tai siis tiedänkin et on, mut käykö samat pelit kaikkiin? Vai pitääkö mun nyt tietää tarkkaan, et millainen malli tuosta laitteesta tytöllä on? Ja onks ne pelit kalliita??
Kommentit (47)
Jos toiveita kysytään en koskaan, milloinkaan sano yli 20 euron lahjatoiveita. Ja meidän alsten kummit ovat osa ihan rikkaitakin. ja osa hyvätuloisia erikoislääkäreitä jen.
Minusta on asiatonta kerjätä toisilta kalliita lahjoja.
Ihme hintoja heittelette ja jankutatte kalliista lahjoista. Mistä tahansa asiasta saa kallista jos haluaa. Ds-pelit nyt eivät ole kalliimmasta päästä mitä voi keksiä. Tuossa nyt sanottiin, että 20 maksimissaan voi laittaa lahjaan, no juurikin hyvä summa. Oliko tässä se paha, koska tuo äiti pyysi kummilta yleensä jotain toivelahjaa? Eikö saisi pyytää? Saako kummilapsi pyytää? Onko lahjatoiveet nounou palstamammojen mielestä? Saahan se kummi varmaan viedä mitä nyt tahtoo, pyynnöstä huolimatta, etenkin jos ei ole vara.
Loppuhuomautus omasta elämästä, jottei tarvitse kysellä. Minulla ei ole kummilapsia ja lapsillani on 1-2 hkl kummia... eikä pyydellä mitään, koska ei välitetä tuosta uskontapuolesta. Kummit vaan oli pakko rykäistä ristiäislappuun, muuten ei asia kiinnosta. Enkä ole itse pyytänyt koskaan keltään pelejä, ostan ne mieluiten itse. Tosin, jos joku minulta pelejä pyytäisi lahjaksi (olen kysynyt tuttava lapsilta usein lahjatoiveista), yrittäisin varmaan sellaisen hommata.
Minä en halua kummeilta mitään, ovat kaikki köyhiä, mutta mulla on varaa tuohon.
Ja rippilahjaksi nyt vähintään 100 euroa.
Kummipojallekin vielä 18-vuotislahjaksi lähetin 100 euroa ja varaudun kalliimpaan häälahjaan sitten aikanaan.
t: ohis
Minä en halua kummeilta mitään, ovat kaikki köyhiä, mutta mulla on varaa tuohon. Ja rippilahjaksi nyt vähintään 100 euroa. Kummipojallekin vielä 18-vuotislahjaksi lähetin 100 euroa ja varaudun kalliimpaan häälahjaan sitten aikanaan. t: ohis
Se köyhän huutelija
Minä en halua kummeilta mitään, ovat kaikki köyhiä, mutta mulla on varaa tuohon. Ja rippilahjaksi nyt vähintään 100 euroa. Kummipojallekin vielä 18-vuotislahjaksi lähetin 100 euroa ja varaudun kalliimpaan häälahjaan sitten aikanaan. t: ohis
Mulla aika sama mentaliteetti. Se köyhän huutelija
mentaliteetiltä, kun pitää toisten lahjojen hintoja arvostella. Selvästi sä odotat lapsilles kalliita lahjoja kummeilta, kun sulla on siitä noin vahvat mielipiteet.
Miksi on muuten huono asia olla köyhä?
ole velvollisuutta juuri sitä lahjaa antaa. Voit vapaasti katsoa kaupasta mielestäsi kivan lahjan. Mä olen äitiyslomalla, kolme omaa lasta, sisaruksillamme yhteensä viisi lasta ja lisäksi neljä kummilasta. Muille kuin omille lapsille lahjojen hintakatto on ehdottomasti 20euroa. Muuten esim. joulut tulisi tosi kalliiksi.
Ja se ei riipu siitä, onko lahjan antajalla rahaa tai ei: sehän olisi törkeyden huippu pyytää kalliita lahjoja ajatellen, että kyllä sillä rahaa on...
Minusta tämä on ihan periaatteelinen juttu. Menee ihan överiksi jos kummitkin antaisivat aina 50 euron lahjoja, ihan lasten kannaltakin. EN tahdo, että oppivat pyytämään mitään 50 euron lahjoja kuin itsestäään selvyyksiä!
Miettikäähän, montako tuntia moni tekee töitä ansaitakseen tuon 50 euroa.
on todellakin pieni summa tämän lisäksi sitten vielä yhdessä viettetty aika.
Itse en osta lahjoja mummuille ja mammoille ja tädeille, minun mielestäni on tärkeää että lapset saavat lahjoja. Minulla on kaksi kummilasta ja enempään en suostu koska haluan että aikani ja rahani riittää heihin.
mentaliteetiltä, kun pitää toisten lahjojen hintoja arvostella. Selvästi sä odotat lapsilles kalliita lahjoja kummeilta, kun sulla on siitä noin vahvat mielipiteet. Miksi on muuten huono asia olla köyhä?
En ole koskaan ajatellut, minkälaista hintaa pitää vaatia lapsieni kummeilta. Sattuvat olemaan sukua, ja oletan, että lahjat on jotain 50-200€. Itsekään en kehtaisi halvempaa ostaa.
Mitä multa kysyt, miksi on huono asia olla köyhä? Ei kai siinä mitään huonoa ole, tai no, verojahan köyhät maksaa vähemmän.
mentaliteetiltä, kun pitää toisten lahjojen hintoja arvostella. Selvästi sä odotat lapsilles kalliita lahjoja kummeilta, kun sulla on siitä noin vahvat mielipiteet. Miksi on muuten huono asia olla köyhä?
En ole koskaan ajatellut, minkälaista hintaa pitää vaatia lapsieni kummeilta. Sattuvat olemaan sukua, ja oletan, että lahjat on jotain 50-200€. Itsekään en kehtaisi halvempaa ostaa.Mitä multa kysyt, miksi on huono asia olla köyhä? Ei kai siinä mitään huonoa ole, tai no, verojahan köyhät maksaa vähemmän.
kirjottaa "Minä en halua kummeilta mitään, ovat kaikki köyhiä, mutta mulla on varaa tuohon.", sä taas olet ainakin tässä ketjussa kertonut että 40-50 e on minimi.
Riippuu tosi paljon pelin osto paikasta, millä hinnalla saa kivan pelin. Omat parhaat kokemukseni on Gamestop:sta ja siellä ne myyjätkin osaa neuvoa kivoja pelejä. Varmasti löydät sieltä hyvän pelin 20 eurolla. Kannattaa toki kysyä, mitä pelejä lapsella jo on, niin ei satu samaa.
En ole koskaan ajatellut, minkälaista hintaa pitää vaatia lapsieni kummeilta. Sattuvat olemaan sukua, ja oletan, että lahjat on jotain 50-200€. Itsekään en kehtaisi halvempaa ostaa. Mitä multa kysyt, miksi on huono asia olla köyhä? Ei kai siinä mitään huonoa ole, tai no, verojahan köyhät maksaa vähemmän.
kirjottaa "Minä en halua kummeilta mitään, ovat kaikki köyhiä, mutta mulla on varaa tuohon.", sä taas olet ainakin tässä ketjussa kertonut että 40-50 e on minimi.
Opi lukemaan tai edes ymmärtämään lukemasi! Kummeiltani en todellakaan odota enää mitään, koska olen yli 3-kymppinen (silti saan jotain pientä ja kaunista edelleen) ja 1 lapseni kummi on opiskelija, jolle olen toitottanut, että ei saa rahaa hassata lapseni lahjaan. Usein on kutonut sukat, tehnyt vaatetta jne, joita arvosta kovasti.
Se köyhön huutelija
Tilaa mielummin cdonista, siellä ds-pelit ovat edullisia ja alle 20 euron löytyy varmasti.
Prismat ja Cittarit ovat riistohintaisia. Ei se CDON:kaan mikään edullinen ole. Pelit nyt vaan ovat kalliita Suomessa. Hyvänä ratkaisuna pelit kannattaa tilata Briteistä. Paljon halvempaa. Ei postikuluja, toimitusaika keskimäärin noin viikko.
Tässä jotain tarjouspelejä DS:lle: http://www.zavvi.com/games/platforms/nintendo-ds/offers.list
Kyseltiin sitten lahjaa minulle tai lapsille. Ei siis että kaikki pitäisi ostaa vaan listaan kuuluu (antajasta riippuen) hyvin eri hintaisia tavaroita. Oletan että antaja osaa itse arvioida tuoko mieluummin kukkakimpun, korvikset, untuvapeiton vai koko sängyn. Tai sitten pyydän tyylillä pyjama tai askartelutarvikkeita eli tavaran jonka saa ostettua tasan minkä hintaisena haluaa maksaa.
Ei tarvii sellaista (joiden kohdalla hiukan kiusallista) kyselyä siitä mistä hintaluokasta olisi sopivaa esittää lahjatoiveita. Ja ei tule myöskään niin helpolla antajalle stressiä siitä miten osaa ostaa oikean jos antaa vähän valinnanvaraa etsiä itselle luonnollinen hankittava. Sitten tietenkin jos useammalle esittää samoja toiveita niin täytyy mainita että jos päättää ostaa sen peiton niin kysyy Mummilta ensin onko se ostanut jo. Yleensä parin tavaran listan saa kyllä ilman että antaa monelle samat. Ja lasten lahjoista pyydän jokatapauksessa antajaa kertomaan minulle kun tietää mitä hankkii niin tiedän olla hankkimatta itse tai että voin sanoa niitä muita ehdotettuja jollekulle toiselle (siis jos lahja on sellainen että olisi turhaa olla useampi). Kukaan ei ole ainakaan koskaan moittinut, ei pyyntöjä eikä sitä että vanhemmat kertovat toisilleen lapsia varten hankitut hankitut lahjat etukäteen. En tietenkään kysele omia lahjojani :)
Kyseltiin sitten lahjaa minulle tai lapsille. Ei siis että kaikki pitäisi ostaa vaan listaan kuuluu (antajasta riippuen) hyvin eri hintaisia tavaroita. Oletan että antaja osaa itse arvioida tuoko mieluummin kukkakimpun, korvikset, untuvapeiton vai koko sängyn. Tai sitten pyydän tyylillä pyjama tai askartelutarvikkeita eli tavaran jonka saa ostettua tasan minkä hintaisena haluaa maksaa.
Ei tarvii sellaista (joiden kohdalla hiukan kiusallista) kyselyä siitä mistä hintaluokasta olisi sopivaa esittää lahjatoiveita. Ja ei tule myöskään niin helpolla antajalle stressiä siitä miten osaa ostaa oikean jos antaa vähän valinnanvaraa etsiä itselle luonnollinen hankittava. Sitten tietenkin jos useammalle esittää samoja toiveita niin täytyy mainita että jos päättää ostaa sen peiton niin kysyy Mummilta ensin onko se ostanut jo. Yleensä parin tavaran listan saa kyllä ilman että antaa monelle samat. Ja lasten lahjoista pyydän jokatapauksessa antajaa kertomaan minulle kun tietää mitä hankkii niin tiedän olla hankkimatta itse tai että voin sanoa niitä muita ehdotettuja jollekulle toiselle (siis jos lahja on sellainen että olisi turhaa olla useampi). Kukaan ei ole ainakaan koskaan moittinut, ei pyyntöjä eikä sitä että vanhemmat kertovat toisilleen lapsia varten hankitut hankitut lahjat etukäteen. En tietenkään kysele omia lahjojani :)
Voi hyvää päivää. Kyllä mulla suu loksahtaisi auki, jos KUKAAN, lähisukulainen tai edes oma mies tuollaisen listan kehtaisi esittää. Ihmisten häpeämättömyydellä ei näköjään ole mitään rajoja.
Ai kukaan ei ole koskaan moittinut? Monet ihmiset eivät suoraan kehtaa negatiivisia ajatuksiaan sanoa...mutta saatat kyllä olla se "ahne ämmä" heidän ja heidän ystäviensä välisissä keskusteluissa...
Kas kun et vie karkkipussia lahjaksi. Vai oletko joku köyhä?
kummin tehtävä ei ole lahjojen osto.
Meillä kummilahjat on annettu yhteisenä aikana esim. laskettelureissu kummin kanssa tm. Paljon arvokkaampaa kuin joku tusinatuote.
AP:lle: lahjakortti on varmin, tai selvä raha. Peleistä ei ikinä tiedä ja sitten harmittaa molempia jos se on väärä. Itse en osta edes omille lapsilleni pelejä kun en niistä enkä heidän maustaan tajua.
Eikä se liity mitenkään köyhyyteen. Itse asiassa meillä kaveripiirissä kaikki tekee noin, mistä lie tullut, sanaton sopimus..=)
Rippilahja on sitten eri juttu.
keksi sukulaisistani tai ystäväpiiristäni ketään, joka ylipäätään odottaa noin kalliita lahjoja. Ehkä sä lasketkin kaiken rahassa?