Miksi koira nukahtaa nopeasti mutta ihminen ei?
Miksi koira nukahtaa minuuteissa syvään uneen mutta ihminen ei? Se oli äsken täysin hereillä nyt se kuorsaa.
Kommentit (17)
Koiran päässä on vähemmän häiritseviä asioita.
Koiran ei tarvitse huolehtia mistään, riittää että syö ja paskantaa.
Koiralla ei ole murheita eikä huono omatunto.
Se on eläin mikä on oppinut vuosituhansien aikana metässä että se ei voi nukkua kokoajan vaan uni otetaan sillon ku se on mahollista. Sotilaille opetetaa tätä ihan samaa asiaa, kirjaimellisesti koulutetaan nukahtamaan 5 sekunnissa oli lokaatio mikä tahansa. Se on perus taitoa vaikeassa ympäristössä. Ei eläimet voi nukkua luonnossa miten ne haluaa koska joku tulee ja syö ne ja jos on petoeläimestä kiinni niin senkin on oltava kokoajan tarkkana koska se ei saa ruokaa jatkuvasti.
Minä nukahdan kyllä pääsääntöisesti minuuteissa.
Koiralla on turvallinen olo ihmisen lähellä eikä huolia ja murheita. Ihmisellä pyörii miljoona asiaa päässä ja jatkuva stressi. Mä usein kadehdin koiraani. Sen ei tarvitse koskaan murehtia mistään ja saa aina hellyyttä kun haluaa.
Ne on hyviä ne pätkät netissä että on myrsky ulkona, koira ei herää, salama tuhoo kämpän ympäriltä, koira ei herää, mutta sitte ku aukee sipsipussi, koira herää samantien. Se kuvastaa hyvin niiden selviytymismekanismeja, ainut millä on väliä on ruoka
Koirat on oikeasti ihan kermaperseitä. Tykkään niistä tosi paljon, mutta moni rotu on sellainen että jos ulkona vähän tihkuttaa vettä niin ne lyö heti jarrut päälle etten tuonne mene koska siellä sataa. Tai jos talvella pukee lämmintä heille niin kauhea juokseminen seiniä pitkin ja ravistelu tai protestipissat lattialle. Näkee että mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin syödä ja nukkua. Ihminen korjaa heidän paskatkin.
Koira nukkuukin koiran unta, sellaisessa puoliunessa !
Koira elää hetkessä. Kun on aika rentoutua ja nukkua, niin se tapahtuu. Ihminen on taipuvainen vatvomaan mennyttä ja tulevaa.
Vierailija kirjoitti:
Koirat on oikeasti ihan kermaperseitä. Tykkään niistä tosi paljon, mutta moni rotu on sellainen että jos ulkona vähän tihkuttaa vettä niin ne lyö heti jarrut päälle etten tuonne mene koska siellä sataa. Tai jos talvella pukee lämmintä heille niin kauhea juokseminen seiniä pitkin ja ravistelu tai protestipissat lattialle. Näkee että mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin syödä ja nukkua. Ihminen korjaa heidän paskatkin.
Ei se ole merkki kermaperseilystä, vaan koira on analyyttinen ja varovainen, mikä on etu niille selviytymisessä. Jos koira aistii, että ympäristö tai sää ei ole turvallinen, niin totta kai on parempi jättää ulkoilu sikseen sillä kertaa. Se on älykästä ja energiatehokasta käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Koirat on oikeasti ihan kermaperseitä. Tykkään niistä tosi paljon, mutta moni rotu on sellainen että jos ulkona vähän tihkuttaa vettä niin ne lyö heti jarrut päälle etten tuonne mene koska siellä sataa. Tai jos talvella pukee lämmintä heille niin kauhea juokseminen seiniä pitkin ja ravistelu tai protestipissat lattialle. Näkee että mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin syödä ja nukkua. Ihminen korjaa heidän paskatkin.
Tosin itsellä oli siperian husky. :D Se ei ois ikinä halunnut tulla sisälle ollenkaan. Varsinkaan talvella.
Normaali ihminen nukahtaa noin 5-10 mimuutisssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat on oikeasti ihan kermaperseitä. Tykkään niistä tosi paljon, mutta moni rotu on sellainen että jos ulkona vähän tihkuttaa vettä niin ne lyö heti jarrut päälle etten tuonne mene koska siellä sataa. Tai jos talvella pukee lämmintä heille niin kauhea juokseminen seiniä pitkin ja ravistelu tai protestipissat lattialle. Näkee että mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin syödä ja nukkua. Ihminen korjaa heidän paskatkin.
Tosin itsellä oli siperian husky. :D Se ei ois ikinä halunnut tulla sisälle ollenkaan. Varsinkaan talvella.
Eihän huskyt mitään talvivaatteita tarvitse. Niillähän on luonnostaan todella lämmin, kaksinkertainen tukki. Nehän nimenomaan nauttivat viileämmästä säästä. Ei ihme, jos yritti kammeta vaatteita pois. Varmasti tosi tukala olo.
Vierailija kirjoitti:
Koiran ei tarvitse huolehtia mistään, riittää että syö ja paskantaa.
Samanlaista on työttömän elämä Suomesssa.
Koira myös herää ihan sekunnissa...