Uuden tiskikoneen itseaukeava luukku ja sen iso rako, miten olette ratkaisseet?
Oli järkytys tajuta miten isolle raolle luukku jää auki. Meillä pestään joka toinen päivä tiskit ja totuin vanhan koneen kanssa siihen, että luukku oli aina ihan hitusen n. sentin raollaan ettei tiskit ala haisemaan. Oli kiva kun silti näytti että luukku on kiinni vaikka siinä olikin pieni rako varsinkin kun pieni asunto missä keittiö/olohuone yhdistelmä.
Nyt uudessa koneessa luukku ammottaa koko aika 15cm raollaan ja jos luukun pitää kiinni niin haju on avatessa järkyttävä. Plus että ei ole kiva joka pienen tiskin takia aukoa lukittua luukkua auki.
Kunpa olisin tajunnut ottaa huomioon konetta ostaessa että pesun jälkeen itse aukeavassa koneessa on tällainen ongelma käytössä. Koneen luukkua ei saa jousituksistakaan säädettyä että jäisi pienempi rako auki ollessaan.
Miten te muut toimitte? Pidättekö aina luukun kiinni?
Seuraava kone on ehdottomasti taas vanhanaikainen.
Kommentit (28)
Meidän edellinen avasi itsensä muttei noin leveälle.
Meillä tuo ratkaistiin laittamalla väliin kauha, ei se automaattiluukku väkisin kiinni mene. Tosin meillä on tapana tyhjentää se kone melko ripeästi eikä meillä laiteta koneeseen astioita, joissa on ruokajäämiä niin paljon, että alkavat mätänemään.
Soittaisin ja raivoaisin sen asentaneelle firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lisäksi sanoisin että olen influensseri ja tuhat seuraajaani tulisivat tuhoamaan yrityksen maineen hetkessä.
Luukku on nimenomaan pidettävä kiinni etteivät ruokajäämät kuivu kiinni astioihin. Sen takia uusissa koneissa on myös hiekan vettä ja kosteutta sisällä.
En nyt ihan tajunnut. Pidetään luukkua kiinni eikä tiskit ala päivässä haisemaan. Työnnättekö ruoanjätteet myös sinne koneeseen vai miten tuo oikein tapahtuu?
Hah, siinä taas tulee esiin tämä avokeittöiden/keittiöseinien paskuus.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään muulla ole samaa ongelmaa?
En usko tällaisen olevan juu kenellekään muulle ongelma.
Mulla on suunnilleen noin. Integroitu niin luukku painaa enemmän. Rako kyllä lähempänä 10cm kuin 15. Olen ratkaissut antamalla olla auki vaikka idea integroidusta masiinasta menetetäänkin. Ei haittaa kun erillinen keittiö .
En ole ikinä ymmärtänyt neuvoa pitää luukku kiinni ,jotta lika ei jää kiinni kun astiat kuivuvat pesua odotellessa. Toiminee jos pestään joka tai joka toinen päivä muuten ne todella haisee kuten ap sanoi.Mä pesen noin kerran viikossa huom.huuhdelut astiat.
Minulla ei ole koskaan ollut tiskikonetta (itsestään aukeavaa tai ei-aukeavaa), jonka luukku ei pysyisi itsestään ihan missä tahansa asennossa (se luukku on jäykkä eikä siinä ole mitään jousitusta). :O Pidän kyllä aina likaisten astioiden koneessa ollessa luukkua kiinni, että se lika ei kuiva astioihin. Eikä astiat ala haisemaan useassakaan päivässä (huuhtelen astiat ennnen koneeseen laittoa). Ei varmaan ole muuta ratkaisua kuin hankkia järkevämpi tiskari (on olemassa myös itsestään aukeavia, missä luukku pysyy missä tahansa asennossa itsestään)...
Pidetään se 15cm auki eikä välitetä siitä. Nopeesti siihen tottuu, jollei ole jotenkin ylitakakiree siivousiltoilija.
Mulla on semmoinen kiilamainen muovikiila siinä välissä. Saa haluamansa raon.
Mitä? Vaihdatettiin juuri vanhaan tiskikoneeseen uudet letkut. Kone toimii vielä ihan hyvin... uudet koneet kuulostavat jo todella omituisilta. Toimintoja joita ei tarvitse tai ovat jo haitaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Vaihdatettiin juuri vanhaan tiskikoneeseen uudet letkut. Kone toimii vielä ihan hyvin... uudet koneet kuulostavat jo todella omituisilta. Toimintoja joita ei tarvitse tai ovat jo haitaksi.
Minusta itse aukeava luukku on mahtava. Tiskin jälkeen luukku ei koskaan unohdu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen voi asennuksella vaikuttaa kuinka paljon se luukku aukeaa kun ei ole lukossa. Käsitit väärin koko asian.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo ratkaistiin laittamalla väliin kauha, ei se automaattiluukku väkisin kiinni mene. Tosin meillä on tapana tyhjentää se kone melko ripeästi eikä meillä laiteta koneeseen astioita, joissa on ruokajäämiä niin paljon, että alkavat mätänemään.
Siis eihän se väkisin kiinni mene vaan päinvastoin roikkuu auki ellei napsauta lukituksella kiinni. Joku pieni kuminen esine pitäis keksiä minkä saisi pingotettua helposti luukun yläreunan ja pöytätason alareunan väliin, että se jaksaisi pitää painavan luukun kiinni pienesti raollaan.
Kone on Electrolux ESG89311UX.
https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/astianpesukoneet/electrolux…
Toki se ylimääräinen esine pitäis aina irrottaa/asettaa paikoilleen kun päivän mittaan tiskiä lisäilee koneeseen, mutta eiköhän siitäkin sais rutiinihomman. Ja pienempi vaiva se kun aina avata luukku auki lukituksesta. Ja kyllä esihuuhtelen tiskeistä enimmät ruoat, koska pesu joka toinen päivä, mutta niin vaan tiskit haisee jos luukku kiinni koko ajan.
Nyt rupes ärsyttään nää ihmiset, jotka ei selkeesti oo koskaan tavannu edes moista konetta. Ja juu kyllä ärsyttää täälläkin, enkä oo vielä keksiny mitään ratkasua asiaan. Joku naru magneetilla luukun etureunasta kaapin kylkeen tai jotain ollut pohdinnassa muttei vielä testattu käyyännössä toimivuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt aloituksesta mitään. Siis mikä haisee :D
Likaiset tiskit
Aaa, minä aina huuhtasen astiat heti tuoreeltaan ennen koneeseen laittoa. Ei haise yhtään.
Eikö kellään muulla ole samaa ongelmaa?