Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummitytön äiti pyysi mua ostamaan tytölleen pelin Nintendo käsikonsoliin.

Vierailija
05.04.2011 |

Onko niitä konsoleita erilaisia, tai siis tiedänkin et on, mut käykö samat pelit kaikkiin? Vai pitääkö mun nyt tietää tarkkaan, et millainen malli tuosta laitteesta tytöllä on? Ja onks ne pelit kalliita??

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysy sieltä kaupasta käykö ne kaikki kaikkiin. Nyt on joku uusi 3d-nintendo-ds, eli ne pelit ei ainakaan käy varmaan niihin muihin ds-malleihin. Ota kuitti talteen, niin saahan sen pelin vaihtaa toiseen, jos on avaamaton. Eli jos se ei käy siihen kummitytön koneesee.

Vierailija
2/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi malli siitä tuli ihan just nyt vasta, joten kannattaa se vielä tarkastaa..

Mitähän ne pelit sit ois.. 50€? En ole varma kyllä.. Saa varmaan halvemmallaki, riippuu pelistä (ainakin näin on normi Nintentoiden peleissä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikkeestä kannattaa myös kysellä sopiiko pelit kaikkiin.

Pelejä löytyy hyvin esim. alennuksesta 20-40€ hinnoin. Uudemmat 40-60€ useinmiten...

Vierailija
4/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki DS pelit ovat yhteensopivia kaikkien laitteiden kanssa. Ja Nintendolla ei tosiaan ole muita käsikonsoleita kuin tuo DS (eri mallit DS lite, DSi ja DSxl). Mutta kuten sanottu noiden kesken sillä mallilla ei ole väliä. Hinnat tosiaan 20-60 euroa.

Vierailija
5/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä mennä katselemaan noita pelejä..en kyllä yli 40e pistä synttärilahjaan, aika kalliita taitavat olla. Ap

Vierailija
6/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osviittaa cdon.fi:stä. Siellä on nuo pelit ainakin kahdessa kategoriassa, eli ds ja tuo 3d. Tuolta varmaankin saat halvemmallakin kuin ihan peruskaupoista.

Vierailija
7/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikeakin, koska tuskin tiedät millaisista peleistä kummilapsesi tykkää kun et tiedä koko laitettakaan.

Eli itse ehdottaisin, että ostat pelikauppaan lahjakortin. Laitat lahjakorttiin arvoa juuri sen verran mikä on omasta mielestä sopiva summa lahjaan.

Lapsi voi sitten äitinsä kanssa käydä ostamassa mieleisen pelin ja äiti sitten maksaa sen hinnan erotuksen.

Vierailija
8/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et vie karkkipussia lahjaksi. Vai oletko joku köyhä?

Vierailija
10/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita viitsii pelata.

Vierailija
11/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan miettinyt omalle lapselle kummeja valitessa heidän varallisuuttaan. Mutta varmaan ahneet vanhemmat arvostavatkin kummeissa vain heidän antamiaan lahjoja.

Minusta on todella törkeää asettaa kummeille tuollaisia kalliita lahjatoiveita. Siinä ei ole mitään noloa, että kaikilla ei ole aina kaikissa elämäntilanteissa varaa ja halua laittaa rahojaan juuri kummilapsen lahjoihin - paljon nolompaa on ruinata lapselleen kalliita lahjoja. Ostakoon vanhempi itse, hänhän sen lapsen on tehnyt varmasti tietäen, että ihan omaa rahaa täytyy omaan lapseen laittaa.

Vierailija
12/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan miettinyt omalle lapselle kummeja valitessa heidän varallisuuttaan. Mutta varmaan ahneet vanhemmat arvostavatkin kummeissa vain heidän antamiaan lahjoja.

Minusta on todella törkeää asettaa kummeille tuollaisia kalliita lahjatoiveita. Siinä ei ole mitään noloa, että kaikilla ei ole aina kaikissa elämäntilanteissa varaa ja halua laittaa rahojaan juuri kummilapsen lahjoihin - paljon nolompaa on ruinata lapselleen kalliita lahjoja. Ostakoon vanhempi itse, hänhän sen lapsen on tehnyt varmasti tietäen, että ihan omaa rahaa täytyy omaan lapseen laittaa.

Yleensä kummilapselle ostetaan vuodessa kaksi lahjaa. Jopa minä joka olen minimi äitiyspvärahalla pystyn jouluna satsaamaan 40-50e lahjaan ja keväällä samanverran.

Jos et sataa euroa pysty satsaamaan kummiuteesi VUODESSA niin älä suostu kummiksi.

Vierailija
13/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummin tehtävä ei ole lahjojen osto.

Vierailija
14/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lista mbnetin hintavertailusta, hinnat alenevassa järjestyksessä. Tämän kautta joskus ostelen itse meille ds -pelejä. Ds on juuri hyvä, kun aika edullisiakin saa. Tietysti Nintendon omat Mariot ja Zeldat yms ovat kalliimpia, mutta on hyviä halvemmissakin. Muumit ja muut suomenkieliset ovat uusina kalliihkoja, mutta tuolta listasta varmaan löydät vähän edullisempiakin vanhempia julkaisuja.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26407?sorttaa=3

Eikö kertonut mitään muuta kuin että, osta peli? Voisitko kysellä lisää, mitä tarkemmin.

Vierailija
15/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kummilapselle ostetaan vuodessa kaksi lahjaa. Jopa minä joka olen minimi äitiyspvärahalla pystyn jouluna satsaamaan 40-50e lahjaan ja keväällä samanverran.

Jos et sataa euroa pysty satsaamaan kummiuteesi VUODESSA niin älä suostu kummiksi.

kummien antamille lahjoille on määritelty joku tietty vakioarvo. No, ei tiennyt varmaan moni muukaan joka elää sun todellisuuden ulkopuolella.

Vierailija
16/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttää kun joku ruikuttaa että 40-50e euron lahja on liian kallis. Ymmärrettävää olsi jos pitäs joka toinen kuukausi ostaa mutta kaksi kertaa vuodessa..

Ja sitten on tietty nää muut urpot joilla on 5 kummmilasta kun se on niin ihquu olla kummi ja sitä rehvitaan facebookissa mutta lahjaksi on varaa ostaa euron karkkipussi jos sattuu enää muistaamaan kummilapsen syntymäpäivää..

kummien antamille lahjoille on määritelty joku tietty vakioarvo. No, ei tiennyt varmaan moni muukaan joka elää sun todellisuuden ulkopuolella.

Vierailija
17/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttää kun joku ruikuttaa että 40-50e euron lahja on liian kallis. Ymmärrettävää olsi jos pitäs joka toinen kuukausi ostaa mutta kaksi kertaa vuodessa..

Ja sitten on tietty nää muut urpot joilla on 5 kummmilasta kun se on niin ihquu olla kummi ja sitä rehvitaan facebookissa mutta lahjaksi on varaa ostaa euron karkkipussi jos sattuu enää muistaamaan kummilapsen syntymäpäivää..

nyt vain ääripäät, eli 40-50 e lahjan ja parin euron karkkipussin. Siihen väliin jää aika paljon rahaa.

Mä ostan mun pienillä tuloillani muutakin kuin kummilasten lahjat, joten 20 e on mun katto. Tuon kalliimpia lahjoja ostan vain miehelleni. Sopii rauhassa vittuuntua siitä.

Vierailija
18/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vain ääripäät, eli 40-50 e lahjan ja parin euron karkkipussin. Siihen väliin jää aika paljon rahaa.

Mä ostan mun pienillä tuloillani muutakin kuin kummilasten lahjat, joten 20 e on mun katto. Tuon kalliimpia lahjoja ostan vain miehelleni. Sopii rauhassa vittuuntua siitä.

Mulla on oma lapsi, mies, kaksi kummilasta, neljä sisarusta ja heidän perheensä, vanhemmat, isovanhemmat, tädit, kaverit ja heidän lapsensa - joille ostan joululahjoja/synttärilahjoja.

Opiskelen ja käyn osa-aikaisesti töissä. Kun ostamme mieheni kanssa lahjoja, yhtä ihmistä kohden rahaa saa mennä korkeintaan 20 euroa. Jos ostan lahjoja kokonaan omista rahoistani, niin puolet tuosta. Miehelleni ja lapselleni ostan kalliimpia lahjoja.

Eikä hävetä yhtään. Pinnallista ja materialistista ajatella, että kummeudessa ja muissa ihmissuhteissa pääpaino on lahjoissa. Minun elämääni kuuluvat tärkeät ihmiset ovat aika pitkälle samanlaisia arvoja omaavia ja ymmärtävät (tai kokevat paraikaa itse), että lapsiperheen tärkeät menot ovat jotakin aivan muuta kuin lahjojen ostoa...

...jos joku elää aivan erilaisissa arvoissa, niin toivottavasti ei pyydä minua kummiksi. Itse kyllä olen ikionnellinen, jos lapselleni läheinen ihminen vie lapseni päiväksi "ulos", vaikka leikkipuistoon, teatteriin ja syömään, ja niin on lapsenikin. En ikinä vaihtaisi sitä mihinkään muoviseen monta kymppiä maksavaan piipittävään ja mölisevään härveliin.

Vierailija
19/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sulta odotetaankaan yli 40€ lahjoja.

Vierailija
20/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oma asunto, kiva auto, ja käytämme lapsen harrastuksiin lähes 800 euroa vuodessa. Näin olemme valinneet. Ja totta, multa ei odoteta kalliita lahjoja, enkä minäkään odota keneltäkään kalliita lahjoja (en varakkailta tai vähemmän varakkailta). Sen sijaan multa odotetaan ystävyyttä, rakkautta, huolenpitoa, yhteistä hauskanpitoa - ja samaa minä odotan läheisiltäni. En lahjoja.

t. 19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä