Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä teille voi tulla 20-30 kiloa raskauden aikana lisää? (ev)

Vierailija
31.03.2011 |

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUN mielestä on hölmöä huijata itseään et mun kroppa nyt sattuu olemaan tällasta tyyppiä et lihon ja laittaa kaikki ne kilot sen piikkiin.

tosissasi sitä mieltä, että kaikki nämä tarinat tässä ketjussa ovat itsensä huijaamista?

Miksi se on niin mahdotonta uskoa, että lihominen raskauden aikana on yksilöllistä ja jopa raskauskohtaista?

Ilmeisesti sinulla on takanasi yksi raskaus, jossa tuli se vajaa kymmenen kiloa painoa...niin minullakin on. Sitten on pari muuta, jossa homma ei mennytkään niin!

Niin ja taitaa meillä sekin olla erona kokemuksen lisäksi, että minä en ole niin simppeli tapaus kuin sinä :D

Ei todellakaan kaikki, on hienoa että monet ovat saaneet kilonsa helpolla pois ja elävät terveellisellä pohjalla olevaa elämää!

Vierailija
42/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa ihmeessä tarinoitten ne kertomista! Tulen lukemaan ne myöhemmin, nyt tärkeys järjestys ja pikku nassikalle iltasapuska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jostain syystä loppuraskaudessa aloin turpoamaan ja verenpainen nousi. Sairaalaan jäi siis 10kg ja kotona sitten tuli sellainen karmea hikoilu ja pissatti tosi paljon. Eka viikon aikana tipahti sitten muutama kilo heti pois. Oletin sen olevan sitä ylimääräistä nestettä, mikä oli kertynyt. En nyt muista enää, paljon sitä tippui, koska esikoisen synnytyksestä on niin monta vuotta.

Mutta kaikkien muidenkin lasten synnytysten jälkeen on ollut sama ilmiö, että olen hikoillut kaameasti ja juossut vessassa pissalla ja eka viikon aikana on tippunut heti pari, kolme kiloa pois.

Raskauksien jälkeinen kilojen poissaanti ei ole ollut mikään ongelma. Enemmän on nyt lähempänä 50v tämä ongelma, että paino hiipuu hitusen aina ylöspäin ja ei meinaa enää olla sitä tahdonvoimaa skarpata vaan antaa periksi ja mässyttää kun mässytyttää. Joten jos minusta tulee lihava niin se johtuu ihan siitä, että antaa jotenkin helpommin nykyään periksi houkutuksille. Nuorempana olin paljon tiukempi itseäni kohtaan.

Niin ja harrastan liikuntaa todella paljon, joten voin syödä kyllä ihan reippaasti. Mutta tuo herkkuhimo on ihan uusi ilmiö sitten sen tupakanpolton lopettamisen. Liekö vaihdevuosilla jotain vaikutusta tähän, että on yhtäkkiä alkanut haluttamaan suklaata ja muuta herkkua enemmän kuin ennen.

t.33

Mulla on tullut jokaisesta 18-26kg.

Joista aina 10kg nestettä.

Se 10kg on tippunut ihan hurahtaen 2 viikkoa synnytyksestä jälkeen.

Mä olen syönyt normaalisti. Normaalia enemmän on toki tullut syötyä hiilaria. Esim. leipää en syö ollenkaan mutta raskaana ollessa teki sitä mieli. Söin n. 4 palaa päivässä. Ja annoskoot lautasella olivat ehkä isommat ja siälsivät pastaa, riisiä tai perunaa. Normaalisti syön harvemmin niitä.

Ja raskaus on vienyt aina puolenvälin jälkeen liikuntakyvyn kun hengästyminen on ollut kovaa. Jalkoihin ei ole kiertänyt kävellessä kunnolla veri. Paha verensokerin heittely ja isot vernepaineen heittelyt. Olet joutunut mm. käymään kadun varteen makaamaan kun on taju lähes lähtenyt... niin eipä ole pystynyt liikkumaan paljon ollenkaan. Ja siihen päälle se väsymys.

Raskasu ei ole koskaa fyysisesti sopinut minulle. Helvetillisen kova koettelemus. Mutta kaiken sen arvoinen... ja enää ei tarvitse...

Mistä tiedätte montako kiloa on turvotusta? Eikä tämä ole vittuilua, mua kiinnostaa tietää.

Vierailija
44/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

= 32 raskauskiloa.

Isot kaksospojat oli, 3700g ja 3000g. Ja tosiaan keskivaikea raskausmyrkytys turvotti minut niin älyttömäksi vesisäiliöksi, että suurin osa noista kiloista oli sitä nestettä. Joku täällä julisti, ettei nesteen kertymisellä voi noin isoja raskauskiloja selittää, mutta kyllä se minuun vaan pätee. Vai kuinka muuten selittäisit sen, että lähdin jo laitokselta 18 kg kevyempänä, 10 päivää synnytyksen jälkeen? Paino tippui hurjaa vauhtia kun nesteet lähti kehosta.

Nyt synnytyksestä 4 kk, ja kiloista jäljellä 5, ei mielestäni paha. Ne lienevät nyt sitten ne tiukasti istuvat rasvakilot.

Että kyllä ne +20-30 kg voi selittyä muullakin kuin holtittomalla syömisellä. Piste.

Vierailija
45/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo omia sormia ja varpaita ja nilkkoyms... ja kasvoja... eikä mikään läski/rasva katoa viikossa tai kahdessa 10kg.Ja jos katoaisi, se tulisi todennäköisesti äkkiä takaisin.

Itse olen viikon päästä nähnyt ne hoikat varpaat, hoikat sormet, hoikat kasvot jne... Jopa korukellonikin mahtui taas ranteeseen parin viikon päästä.

Kyllä sen turvotuksen ihan tosi näkee... ja se synnytyksen jälkeinen hikoilu... siis sitä kainalot vuotivat ensimmäiset viikot kuin seulat...

-35

Vierailija
46/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin ekan raskauden alussa 49 kiloa, pituutta 168 cm. Painoa tuli raskauden aikana yhteensä 21 kiloa, eli painoin raskauden lopussa 70 kg. Mikä muuten on BMI:n suhteen vielä normaalipaino, ilman raskautta siis =)

Puoli vuotta synnytyksestä painoin 52 kiloa, imetys kulutti painoa.

49-kiloisena olen alipainoinen, 52-kiloisena nippa nappa normaalipainoinen. Joten elimistö taisi tietää mitä teki :).

14 vuotta myöhemmin odotin kuopustani. Lähtöpaino ennen raskautta 62 kiloa. Tällä kertaa painoa tuli raskauden aikana 8 kiloa. Paino loppuraskaudessa taas se 70 kiloa :-)

Vierailija
47/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin silti vain lievästi ylipainoinen. Meni 5 kk raskauden jälkeen kun kilot oli poissa. Syömällä ne kilot tuli ja osa oli turvotusta. Ja mulla oli kokoajan nälkä raskauden ajan, söin ihan tavallista ruokaa mutta paljon. Piti yölläkin syödä täysjyväleipää tai muroja.

Vierailija
48/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan helposti :) Ennen viimeistä raskautta painoin 56 kiloa ja pari-kolme kuukautta synnytyksen jälkeen paino oli pudonnut itsestään 54 kiloon...ja lisäkiloja tuli peräti 26!

Vierailija
49/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa väittää, että se johtuisi jostakin muusta. Nestettä voi tulla muutamia kiloja, mutta jos paino nousee 20-30 kiloa, on suurin osa puhdasta läskiä.

Vierailija
50/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo omia sormia ja varpaita ja nilkkoyms... ja kasvoja... eikä mikään läski/rasva katoa viikossa tai kahdessa 10kg.Ja jos katoaisi, se tulisi todennäköisesti äkkiä takaisin.

Itse olen viikon päästä nähnyt ne hoikat varpaat, hoikat sormet, hoikat kasvot jne... Jopa korukellonikin mahtui taas ranteeseen parin viikon päästä.

Kyllä sen turvotuksen ihan tosi näkee... ja se synnytyksen jälkeinen hikoilu... siis sitä kainalot vuotivat ensimmäiset viikot kuin seulat...

-35

emmä nyt ihan tarkottanu että tiedät että on nesteturvotusta, tottakai sen nyt huomaa nilkoista sun muista, mutta miten osaa arvioida sen että esim. 10 kiloa on turvotusta, vaikka sitä todellisuudessa olisi esim. 2 kiloa. Se että näkee nilkkojen olevan turvoksissa ei mun mielestä kerro sitä paljonko turvotuspainoa todellisuudessa on?

Vierailija
51/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erittäin hyvä homma että olette moni saaneet painonne pudotettua melkein entisiin mittoihinne tai se on pudonnut kuin itsestään. Onnea teille!

Vierailija
52/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli vaan. Joka kerta.

Kai mä söin tavallista enemmän (oli koko ajan nälkä) ja liikunta oli niin vähäistä. Sen lisäksi mulla oli joka raskaudessa myrkytys, mikä aiheuttaa turvotusta.

Synnytyksessä lähti noin kymmenen kiloa ja loput imettämällä.

Vierailija
53/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa väittää, että se johtuisi jostakin muusta. Nestettä voi tulla muutamia kiloja, mutta jos paino nousee 20-30 kiloa, on suurin osa puhdasta läskiä.

taas. Puhdasta läskiä ei pudoteta kymmeniä kiloja itsestään parissa kuukaudessa...

Vierailija
54/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo omia sormia ja varpaita ja nilkkoyms... ja kasvoja... eikä mikään läski/rasva katoa viikossa tai kahdessa 10kg.Ja jos katoaisi, se tulisi todennäköisesti äkkiä takaisin. Itse olen viikon päästä nähnyt ne hoikat varpaat, hoikat sormet, hoikat kasvot jne... Jopa korukellonikin mahtui taas ranteeseen parin viikon päästä. Kyllä sen turvotuksen ihan tosi näkee... ja se synnytyksen jälkeinen hikoilu... siis sitä kainalot vuotivat ensimmäiset viikot kuin seulat... -35

emmä nyt ihan tarkottanu että tiedät että on nesteturvotusta, tottakai sen nyt huomaa nilkoista sun muista, mutta miten osaa arvioida sen että esim. 10 kiloa on turvotusta, vaikka sitä todellisuudessa olisi esim. 2 kiloa. Se että näkee nilkkojen olevan turvoksissa ei mun mielestä kerro sitä paljonko turvotuspainoa todellisuudessa on?

Mutta voi päätellä että se painomäärä mikä häviää ihan hujauksessa viikon aikana on ollut enemmäkseen nestettä.

Kuten sanoin, ei kukaan synnytystoipilas joka ottaa rauhassa ilman liikuntaa ja syö kohtuu normaalisti laihdu viikossa-kahdessa 10-12kg.

Ihan looginen päättely riittää.

Ja kiitos, on kyllä mahtava fiilis kun on omissa mitoissaan sellaisista mitoista huolimatta. Minulle se lihominen oli raskas asia. 3 lasta meillä on ja joka kerta on kilot kadotettu ennen seuraavaa raskautta.

-ap

Vierailija
55/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut molemmissa raskauksissa +35kg. Ja arvaas mitä, molemmilla kerroilla jäi sairaalaan 30kg. Ja loput viisi katosi kahden ensimmäisen viikon aikana. Voiko tosiaan joku täysjärkinen väittää, että tuo oli läskiä? Mutta kun kerran ap, niin sanoo, niin pakkohan sen on näin olla..

Vierailija
56/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo omia sormia ja varpaita ja nilkkoyms... ja kasvoja... eikä mikään läski/rasva katoa viikossa tai kahdessa 10kg.Ja jos katoaisi, se tulisi todennäköisesti äkkiä takaisin. Itse olen viikon päästä nähnyt ne hoikat varpaat, hoikat sormet, hoikat kasvot jne... Jopa korukellonikin mahtui taas ranteeseen parin viikon päästä. Kyllä sen turvotuksen ihan tosi näkee... ja se synnytyksen jälkeinen hikoilu... siis sitä kainalot vuotivat ensimmäiset viikot kuin seulat... -35

Mutta voi päätellä että se painomäärä mikä häviää ihan hujauksessa viikon aikana on ollut enemmäkseen nestettä.

Kuten sanoin, ei kukaan synnytystoipilas joka ottaa rauhassa ilman liikuntaa ja syö kohtuu normaalisti laihdu viikossa-kahdessa 10-12kg.

Ihan looginen päättely riittää.

Ja kiitos, on kyllä mahtava fiilis kun on omissa mitoissaan sellaisista mitoista huolimatta. Minulle se lihominen oli raskas asia. 3 lasta meillä on ja joka kerta on kilot kadotettu ennen seuraavaa raskautta.

-ap

Pakko kysyä vaikka meni niin ohi aiheen, jäikö vatsaasi venymisen jälkeen ylimääräistä nahkaa? Itse olen tosiaam saanu pudotettua painoa siitä mitä jäi mutta vatsa ei tunnu pienevän millään, löysää nahkaa riittää jonkin verran. Muuten olen tyytyväinen!

Vierailija
57/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä allekirjoitin itseni ap:ksi...

Siis tuo oli 35 tuo äskeinen teksti!

Niin usein tulee täällä allekirjoitettua -ap

-35

Vierailija
58/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut molemmissa raskauksissa +35kg. Ja arvaas mitä, molemmilla kerroilla jäi sairaalaan 30kg. Ja loput viisi katosi kahden ensimmäisen viikon aikana. Voiko tosiaan joku täysjärkinen väittää, että tuo oli läskiä? Mutta kun kerran ap, niin sanoo, niin pakkohan sen on näin olla..

Mikä tällä palstalla on ongelmana kun ei saa ilmaista mielipiteitään ilman että tulee tätä asennetta "pakko sen on olla niin kuin toi sanoo"? Ruokakin turvottaa, mutta onnea sulle silti että pääsit eroon kiloisrta! Tarkotan tätä todella!

Vierailija
59/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä allekirjoitin itseni ap:ksi...

Siis tuo oli 35 tuo äskeinen teksti!

Niin usein tulee täällä allekirjoitettua -ap

Eipä mitään :)

Vierailija
60/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35, en ap :)

Sekoilin vähän...

Joo paino laski mutta vatsanahkani on hitusen venynyt. En toki laskisi omalla kohdallani lihomisen kanssa 1 yhteen...

Minulla vatsa pullahtaa todella ulos. Ei ole lainkaan lanteiden tukema vaan roikkuu ihan nahkan ja kudosten varassa :(

Tukivyötä en voinut supistelujen ja kipujen vuoksi käyttää.

Vatsanio oli sellainen josta muut olivat varmoja että kaksoset tuloillaan...

Hulluinta oli että vatsani oli niin valtava että 35 viikkoa kaikki oli varmoja etten ole lihonut lainkaan. Kaikkien mielestä olin niin hoikka ja vatsa suhteeton. No toki siinä hoikalta näyttää kun on iso vatsa varastamassa huomion :)

Sitten viimeisten viikkojen aikan kertyi suurin osa painosta ja sen näki että nestettä iha sairaasti.

-35