Miten ihmeessä teille voi tulla 20-30 kiloa raskauden aikana lisää? (ev)
Kommentit (94)
Mutta en ymmärrä näitäkään jotka ei tajua että jokaisen raskaus ei mene samalla kaavalla kuin itsellä.
Jokainen kun on yksilö ja jokaisen elimistö toimii erillä tavalla.
Näyttää vähintään kaksosilta. Ja peppukin vähän leviää siinä alla. Muualle ei juuri ylimääräistä tule.
Sitä vatsaa sitten sulatellaan monta vuotta. Mun nuorimmainen on nyt puolitoista ja vatsa on vieläkin kuin jollakulla loppuraskaudessa. Ja mitat on sentään 168cm/ 58 kg
järkyttävästi te oikein syötte raskauden aikana? Tuskin se mistään tyhjästäkään ilmestyy? Miksi (jotkut) sitten valitatte että yhyy olen läski jos ette ole tarkkaillu syömisiänne raskauden aikana ja osittaisesti liikakilonne johtuvat raskaudesta?
ap
V***U sä olet TYHYMÄ.
että on laiha ja yhtäkkiä vatsa vain lakkaa toimimasta ja kun siihen lisää raskausmyrkytyksen, turvotustakin tulee. Ja kun sairaalassa pitää vain maata. Yksinkertaista. Synnytyksessä lähti 10 kiloa. 14 sitten muuten.
koska jokaiselle luulis olevan selvyys, että yletön lihominen raskauden aikana ei todellakaan palvele lapsen etua. Sitten on erikseen tapaukset, jossa tulee esim. turvotusta todella runsaasti, aineenvaihdunta toimii hitaasti tms, mutta nämä on kuitenkin ykköstapauksia ja jokainen tietää, ettei noilla syillä pysty monikaan omia kilojaan selittämään.
Itse ainakin tiesin raskausaikanakin, että kaikkien himojen hillitseminen parhaan mukaan ja itsestä huolta pitäminen muutenkin on kun laittais lapselle jo valmiiksi rahaa pankkiin.
Tuleehan niita kiloja jos syo enemman kuin kuluttaa ja noin 10 kg pitas tulla joka tapauksessa koska vauva painaa, veri maara kasvaa, lapsivesi painaa jne.
Ei mua oikeastaan kiinnosta mistä se tuli enkä valittanut. Osa kyllä oli turvotustakin. Kaksi kuukautta synnytyksestä vanhat housut menivät jalkaan ja 6 kk synnytyksestä piti alkaa vahtimaan syömisiään, ettei painoa putoa liian alas. Se nyt on ihan yksi hailee mitä noin kuukauden kaksi elämästään painaa, kun ei ollut raskausdiabestä tai muuta terveydellistä haittaa.
Lähtöbmi aina 19,5 ja palasin aina imetysaikana samaan painoon takaisin. Tai oikeastan välillä meni alipainonkin puolelle. Ikääkin oli viime raskaudessa jo 35 v ja silti sama juttu.
Minulle iskee imetysaikana jokin aivan ihme "vaihde" päälle, laihdun aivan hirveää vauhtia, vaikka söisin kuin hevonen. Luulen, että vartaloni yrittää kompensoida tätä tulevaa varten lihomalla mahdollisimman paljon tai jotain... Ihan tyytyväisenä noudatin tuota luonnon kutsua. : D
kun odotin esikoista. Aluksi söin pelkkä hedelmiä ja kasviksia mutta sitten viimeiset 2kk söin herkkuja. aika helposti sitten mittari näytti 73kg kun menin synnytämään. Poika syntyi sitten jättiläisenä 4,5kg ja 9kk myöhemmin painoin taas 45kg
järkyttävästi te oikein syötte raskauden aikana? Tuskin se mistään tyhjästäkään ilmestyy? Miksi (jotkut) sitten valitatte että yhyy olen läski jos ette ole tarkkaillu syömisiänne raskauden aikana ja osittaisesti liikakilonne johtuvat raskaudesta?
ap
raskaudesta tai mistään muustakaan johtuvia liikakiloja, bmi 19. Enkä syönyt raskauden aikana mitenkään järkyttävästi. Enemmän kuin yleensä, mutta en mättänyt hulluna aamusta iltaan. Liikkua en jaksanut. Ja toisessa raskaudessa tuli 30 kiloa.
Ensimmäisessä tuli 10, silloin söin hiukan vähemmän ja liikuin hiukan enemmän. Mutta vain hiukan.
LÄhtöpainoissa oli 20 kilon ero. Näyttää siltä, että musta tulee aina loppuraskaudessa saman painoinen, oli lähtopaino mikä vaan.
Kilot lähtevät sitten helposti. Imetän pitkään ja maitoa tulee tosi paljon, oletan että painonnousu johtuu valmistautumisesta imetykseen.
se on ihan 100 prosenttisen varma että jos tarkkailee syömisiään välttyy tolta 30 kilolta on kroppa millainen tahansa. Niin paljon nestettä ei kehoon kerry että se selittäis kaikki järkyttävän määrän liikakiloistanne.
Itselläni tuli 10 kiloa ylimääräistä. Tarkkailin syömisiäni, jätin namit sun muut pois ja söin terveellisesti. Tuttavani lihoi sen 30 kiloa ja hänen terveellisestä syömisestä ei ole kyllä mitään positiivista sanottavaa.
Ja jollei osaa muuta sanoa että vittu sä oot tyhmä ni voi jättää kommentoimisen järkevimmille keiden ei tarvitse pätemiseen käyttää kirosanoja. Kiitos.
raskausaikana tulleet kiloni 18,22, 25 ovat lähteneetkin imetysaikana...terv. norm painoinen.
Mulle tuli 20kg, hyvin hoikka ennen raskautta, ja entisiin mittoihin pääsin muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä. Ruokatottumukset ei muuttunu mitenkään, juoksua harrastin puoleenväliin raskautta ja lenkkeilin kävellen loppuajan.
Neuvolasta sanottiin, että jokaisen kroppa reagoi eri tavalla, meidän paljon lihovien kropat kuulemma raapii varastoon kaiken mitä irti vaan saa ruuasta.
Harmi jos ap menetät yöunesi meidän läskien takia :)
ihan syömisestä. Ekassa raskaudessa jaksoin olla tarkkana, ja kaikki kertyneet 12 kg olivat poissa jälkitarkastukseen mennessä. Itse asiassa synnärille jäi 10 kg ja loppu lähti tosiaan ihan imettämällä alle kuukaudessa. Nyt olen toista kertaa raskaana ja olen syönyt enemmän. Ja kiloja on tullut. Laskettuun aikaan on vielä kolme kuukautta, täytyisi ottaa itseä niskasta kiinni etten päädy jättiläiseksi ja roikuta niitä raskausaikana mässättyjä kiloja vielä viidenkin vuoden päästä. En oikein usko, että on olemassa esim. 20 kg:n raskausturvotusta, joka ei sitten lähde vuosikausiin.
Ekasta 7,6 kg
tokasta 21 kg
kolmannesta 9 kg
neljännestä 14 kg,
voin kertoa sulle että tuo kakkosraskaus oli kaikinpuolin muutenkin aika hormonirikas....
Lähtöbmi aina 19,5 ja palasin aina imetysaikana samaan painoon takaisin. Tai oikeastan välillä meni alipainonkin puolelle. Ikääkin oli viime raskaudessa jo 35 v ja silti sama juttu.
Minulle iskee imetysaikana jokin aivan ihme "vaihde" päälle, laihdun aivan hirveää vauhtia, vaikka söisin kuin hevonen. Luulen, että vartaloni yrittää kompensoida tätä tulevaa varten lihomalla mahdollisimman paljon tai jotain... Ihan tyytyväisenä noudatin tuota luonnon kutsua. : D
Se on hyvä että kehosi toimii tuolla tavalla, toimispa omanikin :)
Omalla liikkumisella ja syömisellä voi vaikuttaa siihen paljonko painoa tulee lisää. Liikkumiseen riittää ihan rauhalliset kävelylenkit. Itse kävelin sillon todella paljon, aikaa kun yli viimiset 50 päivää yllin kyllin kävin päivittäin kävelemässä todella rauhallisia lenkkejä ja nautin raittiista ilmasta.
Mä syytän aikalailla omaa laiskuutta ja syömistä liiallisista liikakiloista. Tiedän kyllä että turvotuksetkin ottavat oman kilonsa painosta mutta ei niitä kaikkia kiloja voi turvotuksen piikkiin laittaa.
Lähtöpainoni oli 48 kg, ja olen 170 cm pitkä. Painoin synnyttämään lähtiessäni 69 kg ja kun vauva oli 2 kk niin painoin 49 kiloa :). Sain 4,5-kiloisen vauvan, lisäksi lapsivesi, lisääntynyt verimäärä, kasvaneet rinnat, istukka, niin tekee se jo aika paljon kiloja. Sitäpaitsi meidän laihojen kuuluukin saada raskaana kiloja, läskeille ei tarvitsisi tulla grammaakaan =)
Mulle tuli 20kg, hyvin hoikka ennen raskautta, ja entisiin mittoihin pääsin muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä. Ruokatottumukset ei muuttunu mitenkään, juoksua harrastin puoleenväliin raskautta ja lenkkeilin kävellen loppuajan.
Neuvolasta sanottiin, että jokaisen kroppa reagoi eri tavalla, meidän paljon lihovien kropat kuulemma raapii varastoon kaiken mitä irti vaan saa ruuasta.
Harmi jos ap menetät yöunesi meidän läskien takia :)
Kuka on sanonu että menetän yöuneni? Kyllä mä nyt herran jestas saan asiaa ihmetellä niin paljon kun tykkään. Ei se liity yöuniini mitenkään?
Miksi joillakin jää kysely ikä päälle?
ap