Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä teille voi tulla 20-30 kiloa raskauden aikana lisää? (ev)

Vierailija
31.03.2011 |

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa olen ollut raskaana. Ennen raskautta painanut aina alle 50kg ja odotusaikana paino noussut 20kg-23kg.

Synnytyksestä 3kk ja paino taas normaalissa.

Taidan olla joku luonnonoikku koska liikuntaa en ole koskaan harrastanut. Hyötyliikuntaa tullut kyllä pakosta.

Vierailija
82/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää nahkaa ei ole jäänyt. Raskausmaha on aina ollut suht pieni ja olen rasvannut itseäni paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut joka kerta. Aiemmilla kerroilla en ole yhtään katsonut mitä syön, nyt olen välttänyt turhia hiilareita ja herkkuja.

Silti kiloja tulee samaan tahtiin kuin edellisissä raskauksissa.

Vuodenajallakin varmaan vaikutusta, ulkona on niin liukasta ja kylmää että liikuntaa ei ole tullut juuri harrastettua. Lisäksi minua vaivaa raskauden aikana aina omituinen hengenahdistus eikä liikkuminen tunnu edes mukavalta.

Kyllä ne kilot taas sitten lähtee kuten ennenkin, lähtöpaino 58kg ja 175cm.

Vierailija
84/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös hormonit, sillä minulla nousi raskauden aikana paino 7 kiloa, vaikka mätin päivittäin menemään vähintään litran jätskiä. Söin toki muutakin, mutta tuon litran verran siis kuitenkin pelkkää jäätelöä.

Viimeisilläni sairaalassa painoin 62 kiloa. En hetkeäkään kuvittele, että voisin normaalioloissa syödä samalla tavalla lihomatta ihan järkyttävästi. Paino putosi raskauden jälkeen takaisin alkupainoon parissa kuukaudessa, kun lapsen syntymän myötä myös se hillitön ruokahalu vaimeni.

Vierailija
85/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt 5 kertaa.

4:ssä ensimmäisessä raskaudessa mulle tuli 25-27kg.

en kyllä ihan tarkkaan osaa sanoa miksi tuli. Ehkä en tajunnut juoda yarpeeksi joten turvotusta oli paljon. Raskauksien aikana mulla kyllä tekee mieli herkkuja. Liekkö siitä.

Viidennessä raskaudessa ajattelin jo heti alkuun että nyt katson mitä syön. Eli söin terveellisesti ja liikuin paljon.

siltikin painoa tuli 18-20kg.

Kaikki vauvat on olleet 4kg:n korvilla

Olen 170cm pitkä ja painan nyt 60kg (ikä on 32v, jos sillä nyt mitään merkitystä on:)

Kaikki kilot ovat lähteneet aina pois mitä on tullutkin.

En vaan osaa sanoa mistä ne tarkalleen ottaen tulevat.

Vierailija
86/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kg painoa raskauden aikana, eikä sille löytynyt mitään syytä. Lopetti maidonkin juomisen ja juuston syömisen, ettei painoa tulisi lisää, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Painoa tuli vain lisää.

Vierailija
87/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Mulle vaan tulee ne raskauskilot.

Puolessa välissä raskautta alkaa tulemaan 500 g viikossa ja loppua kohti 1000 g. On siinä varmaan turvotusta lopussa, mutta ei ikinä sellaista turvotusta, että neuvolan mielestä sitä olisi.

Eli raskauksissa on tullut vaihdellen 15-18 kg lisää. Noin pouli vuotta menee siihen, että ne itsestään häviää.

Mulla muuttuu aineenvaihdunta täysin raskausaikana. Sen näkee jo suolen toiminnasta.

Lihominen tulee sinne, minne se hormonaalisesti vaikuttaa eli mulla reisiin, ei niinkään vatsaan. Vatsan olen yleensä jättänyt synnytyslaitokselle.

Toki ehkä vähän voi vaikuttaa liikunnan vähyys loppuvaiheessa, koska nivuskivut estävät urheilemisen.

Mutta olen aivan vakuuttunut siitä, että johtuu hormoneista ja kehon valmistautumisesta synnytykseen. Toisten kropat vain reagoi hormonimuutoksiin eri tavalla.

Esim. kaikilla ei rinnat kasva raskausaikana. Sekin selittyy hormoneilla eikä ylensyömisellä, että mulla kuppikoko muuttuu 1-2 kokoa jo alkuraskaudesta.

Miksi ap jaksat ihmetellä asiaa? Miksi toisten paino kiinnostaa?

Vierailija
88/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittani ovat

ennen 1. raskautta 68kg -> 20kg lisää raskauden aikana

ennen 2. raskautta 65kg -> 25kg lisää

nyt, 2 vuotta viimeisen raskauden jälkeen olen 64kg.

Vierailija
89/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon kyllä pitäny sitä tosi paljona.

Söin saman verran kuin nytkin, mutta lenkkini muuttuivat tehottomammiksi, varmaankin sitä vaappumista sitten pääasiassa ;/

Turvotusta oli varmaan vain kolmisen kiloa, sillä sen verran vaan "jäi" sairaalaan.

Mä oon aina ollut hyvä nauttimaan ruoasta vaikka en ole koskaan ollut ylipainoinen. Silti on aina se 2-5 kiloa josta haluaisin päästä eroon.

Olen itse ajatellut että se syöminen ja ne tehottomat lenkit aiheutti ne kilot, mutta nyt kun luen näitä juttuja niin olen huomannut ainakin tuos, että suoli ei tosiaan toiminut puolenvälin jälkeen juuri ollenkaan. Oli ihan tuskaisaa kun ei auttanut vaikka kuinka vedin kuituja, ties mitä siemeniä ja lopulta jo apteekin apua yritin. Selvisi, että se maha-asukki painoi "sisältäpäin" jotenkin hankalasti ja onni oli ettei sentään pahempia vaurioita päässyt syntymään. Ehkä sekin on parin kilon verran vaikuttanut.

Mulle on sanottu, että hoikat saakin lihoa ainakin 12 kiloa, mutta valmiiksi ylipainoisille "riittäisi" mielellään se 8 kiloa. Luulen, että aika moni syö kuitenkin enemmän kuin se oikea tarve olisi. Mä ainakin syön edelleenkin :D Onneksi nyt voi jo käydä juoksemassa joka päivä syödyt ylimääräiset pois

Vierailija
90/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voi tullakkin. Itelläni tuli 17kg raskauden aikana ja 1kg jäi synnytyksen jälkeen. Olen 177 cm pitkä ja painan 60 kg.

Vierailija
91/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä yli menevät on suurimassa osaa tapauksista omaa valintaa.

Kyllä minäkin kattelin yhtenä päivänä fb:ssä kun joku valitti kuinka on jo lihonut niin paljon ja että ekaa odottaessa lihoi 40KG!!!!! kunnes luin kommentteja alaspäin ja sieltä selvisi että ennen raskautta mussutti jo pussin sipsiä illassa niin en uskalla edes ajatella mitä se nyt syö kun "pitää" syödä kahden edestä.

Vierailija
92/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihoilla paino nousee enemmän kun meillä joilla jo jonkin verran on ylipainoa. Itselläni noussut kuusi kiloa rv 31..alussa tosiaan putos paino lähes kaksi kiloa. Ja mitään en oikeastaan ole muuttanut. Liikun päivittäin ja syön ihan samaanlaisiin kuin ennenkin.

Vierailija
93/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

175/59kg ja olin saanut elämäni syödä mitä halusin lihomatta lainkaan. Kas kummaa, raskausaika ei mennytkään niin: hillitön nälkä koko ajan ja söin tietysti mitä mieleni teki. Seuraus tuo.

Vierailija
94/94 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sitä itsensä lihottaa, ymmärrät sinä sitä sitten tai et ymmärrä.

Joskus vain ei osaa toimia paremmin. Sellaista elämä on.

t.33

Mutta siitä yli menevät on suurimassa osaa tapauksista omaa valintaa.

Kyllä minäkin kattelin yhtenä päivänä fb:ssä kun joku valitti kuinka on jo lihonut niin paljon ja että ekaa odottaessa lihoi 40KG!!!!! kunnes luin kommentteja alaspäin ja sieltä selvisi että ennen raskautta mussutti jo pussin sipsiä illassa niin en uskalla edes ajatella mitä se nyt syö kun "pitää" syödä kahden edestä.