Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä teille voi tulla 20-30 kiloa raskauden aikana lisää? (ev)

Vierailija
31.03.2011 |

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mua ärsyttää sellaiset ihmiset jotka valittavat painostaan raskauden jälkeen kun niitä kiloja on tullut 20-30 lisää, eikä ne olekkaa lähteny ihan niin hyvin pois mitä on kuvitellut. Miksi valittaa kun suurinosa on omaa syytään? Turvotuskilot lähtevät pois, ne loput ei välttämättä lähdekkään ja siinä vaiheessa ois ehkä kannattanu miettiä mitä suuhunsa tunkee ja harrastaako muutakin liikuntaa kuin sohvalta jääkaapille kävelemistä..

Vierailija
22/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee raskauksissa se reilu 20 kg. Toki syön enmmän kuin yleensä, mutta en mitenkään ihan urpona.

Ekassa tuli 28kg. Laitokselle jäi 12kg ja loput suli itsekseen alle 6kk aikana, yhtään ei tarvinnut laihduttaa.

Nyt toinen tulossa, vielä kk odotusaikaa ja kiloja tullut noin 20 tähän mennessä. Ihan varmasti menee 25kg vielä rikki.

Molemmissa raskauksissa oppikirja verenpaineet (tyyliin 64/102) alusta loppuun. Ei raskausdiabetesta, ei mitään muita vaivoja.

Synnytyksen jälkeen todella runsas maidontuotanto ja saan syödä ihan mitä vaan- kaikki kuluu ja ylikin.

Normaalioloissa painoni on BMI 20-21, eli en mikään karsea läski kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin jää kysely ikä päälle?

kukaan ei saisi kysyä mitään?

Vierailija
24/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan 100 prosenttisen varma että jos tarkkailee syömisiään välttyy tolta 30 kilolta on kroppa millainen tahansa. Niin paljon nestettä ei kehoon kerry että se selittäis kaikki järkyttävän määrän liikakiloistanne.

Itselläni tuli 10 kiloa ylimääräistä. Tarkkailin syömisiäni, jätin namit sun muut pois ja söin terveellisesti. Tuttavani lihoi sen 30 kiloa ja hänen terveellisestä syömisestä ei ole kyllä mitään positiivista sanottavaa.

Ja jollei osaa muuta sanoa että vittu sä oot tyhmä ni voi jättää kommentoimisen järkevimmille keiden ei tarvitse pätemiseen käyttää kirosanoja. Kiitos.

Etkä edes yritä ymmärtää. Saahan sitä ihmetellä ihan mitä vain. Mutta edelleen jokainen on yksilö. Kaikki ei edes voi liikkua raskausaikana normaalisti vaikka haluais ja syömiset olis muuten entiset.

Vierailija
25/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se paino osittain tuleekin siitä että syö enemmän kuin kuluttaa, mutta joillain vain raskaus saa aikaan sen että ruoka viihtyy elimistössä monta päivää normaalia kauemmin ja ruoan saantia pitäisi siis vähentää jos ei haluaisi painon nousevan. Mielestäni se ei ole raskausaikana järkevää jos on hoikka. Hoikalle kun saa tullakin enemmän kuin 15 kiloa.

En syönyt nameja, herkkuja ja olen kasvissyöjä, silti paino nousi 24kg. Liikuntaa harrastan päivittäin. Itsekin tätä ihmettelin ensimmäisellä kerralla. Nyt hyväksynyt että näin elimistöni raskaana ollessa toimii.

Vierailija
26/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan 100 prosenttisen varma että jos tarkkailee syömisiään välttyy tolta 30 kilolta on kroppa millainen tahansa. Niin paljon nestettä ei kehoon kerry että se selittäis kaikki järkyttävän määrän liikakiloistanne.

Itselläni tuli 10 kiloa ylimääräistä. Tarkkailin syömisiäni, jätin namit sun muut pois ja söin terveellisesti. Tuttavani lihoi sen 30 kiloa ja hänen terveellisestä syömisestä ei ole kyllä mitään positiivista sanottavaa.

Ja jollei osaa muuta sanoa että vittu sä oot tyhmä ni voi jättää kommentoimisen järkevimmille keiden ei tarvitse pätemiseen käyttää kirosanoja. Kiitos.

hulluna kytätä ja rajoittaa syömisiään kun lihominen on selvästi hoikan vartalon valmistautumista maidontuotantoa varten? Ja kun se paino lähtee sinä aikana kun imetys on tiheää ja runsasta, noin 8 kk, ajassa viimeistään, niin mitä kummaa se haittaa?

Mun pitää aina loppuraskauksissa herätä yölläkin syömään kun olen niin nälissäni, kyllä sillä varmasti ihan tarkoituksensa on! Vai tosiaanko luulet, että olen vain niin ahne, enkä pysty hillitsemään mässäyshimojani :D No jos niin olisi asia, tuskinpa painaisin 50 kiloa...

Vierailija
27/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa raskaudessa (ensimmäisessä 15 kg) ihan vain siitä syystä, etten pystynyt supistusten takia harrastamaan liikuntaa (edes sitä kävelyä) ja ruokahalu oli valtava. Esikoinen ja raskas työ pitivät huolen siitä, ettei energiaa riittänyt itsensä nälässä pitämiseen.

Mutta mitä sitten? Kilot lähtivät parissa kuukaudessa ja normaalipainossa, samassa kuin ennen raskautta, olen ollut siitä lähtien.

Vierailija
28/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli karsea pahoinvointi ekat 3kk. Siihen auttoi vain jatkuva syöminen. Vaikka söin enimmäkseen hedelmiä yms periaatteessa terveellistä, paino nousi raskauden puoleen väliin mennessä 10kg. Lopussa paino nousi turvotuksen vuoksi kilon, parin viikkovauhtia. Yhteensä painoa tuli 20kg.

6kk synnytyksestä olin entisissä mitoissani kun lapsi imi musta kaikki mehut. Imetyksen lopttua paino alkoikin taas nousta...

Vierailija
29/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtui ilmeisesti hirveästä turvotuksesta. Kun turvotus laski jäi 3 kg ja ne oli aika helppo pudottaa ja muutaman kuukauden päästä synnytyksestä painoin jo paljon vähemmän kuin raskautuessani.

Vierailija
30/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävästi te oikein syötte raskauden aikana? Tuskin se mistään tyhjästäkään ilmestyy? Miksi (jotkut) sitten valitatte että yhyy olen läski jos ette ole tarkkaillu syömisiänne raskauden aikana ja osittaisesti liikakilonne johtuvat raskaudesta?

ap

Homma alkoi siitä kun lopetin tupakanpolton kun tein raskaustestin. Kun ei voinut käyttää nikotiininkorvaushoitoa, entinen ketjupolttaja puputti koko ajan jotain, että pysyi tupakasta erossa.

Sen jälkeen iski oksentaminen. Oli pakko puputtaa koko ajan jotain, että pysyin työkunnossa. Heti kun maha tyhjeni, aloin oksentamaan. Ja kaiken lisäksi sattui niin huono tuuri, että kasvikset ja muut ei maistuneet vaan ainoa, mitä pystyin siinä ympärivuorokautisessa oksennusolossa syömään oli keltainen jaffa ja epäterveelliset herkut.

Siinä vaiheessa oli aivan sama, mitä söin, kunhan en vain oksentanut ja ellotus loppui ja pystyin tekemään muutakin kuin makaamaan sängyssä pää ämpärissä.

Homma tasaantui kun oli puoliväli raskautta. Mutta lopussa alkoi kaamea turvotus. Eli painoa oli tullut 25kg raskauden aikana.

Sairaalaan jäi 10kg ja jäljellä oli siis 15kg. 20 kiloa tipahtikin sitten seuraavan 8 kuukauden aikana ja painoin 5 kiloa vähemmän lopulta kuin alkaessani odottaa. Ja ennen raskautta bmi oli ollut 21, joten aika hoikkanen oli kun lopetin imetyksen.

Tässä minun kertomus. Onko yhtään avartava vastaus kysymykseesi?

Vierailija
31/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä edes yritä ymmärtää. Saahan sitä ihmetellä ihan mitä vain. Mutta edelleen jokainen on yksilö. Kaikki ei edes voi liikkua raskausaikana normaalisti vaikka haluais ja syömiset olis muuten entiset.

emmä ole riitaa haastamassa, sanon vaan mielipiteeni ja MUN mielestä on hölmöä huijata itseään et mun kroppa nyt sattuu olemaan tällasta tyyppiä et lihon ja laittaa kaikki ne kilot sen piikkiin.

Vierailija
32/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut jokaisesta 18-26kg.

Joista aina 10kg nestettä.

Se 10kg on tippunut ihan hurahtaen 2 viikkoa synnytyksestä jälkeen.

Mä olen syönyt normaalisti. Normaalia enemmän on toki tullut syötyä hiilaria. Esim. leipää en syö ollenkaan mutta raskaana ollessa teki sitä mieli. Söin n. 4 palaa päivässä. Ja annoskoot lautasella olivat ehkä isommat ja siälsivät pastaa, riisiä tai perunaa. Normaalisti syön harvemmin niitä.

Ja raskaus on vienyt aina puolenvälin jälkeen liikuntakyvyn kun hengästyminen on ollut kovaa. Jalkoihin ei ole kiertänyt kävellessä kunnolla veri. Paha verensokerin heittely ja isot vernepaineen heittelyt. Olet joutunut mm. käymään kadun varteen makaamaan kun on taju lähes lähtenyt... niin eipä ole pystynyt liikkumaan paljon ollenkaan. Ja siihen päälle se väsymys.

Raskasu ei ole koskaa fyysisesti sopinut minulle. Helvetillisen kova koettelemus. Mutta kaiken sen arvoinen... ja enää ei tarvitse...

Vierailija
33/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävästi te oikein syötte raskauden aikana? Tuskin se mistään tyhjästäkään ilmestyy? Miksi (jotkut) sitten valitatte että yhyy olen läski jos ette ole tarkkaillu syömisiänne raskauden aikana ja osittaisesti liikakilonne johtuvat raskaudesta?

ap

Homma alkoi siitä kun lopetin tupakanpolton kun tein raskaustestin. Kun ei voinut käyttää nikotiininkorvaushoitoa, entinen ketjupolttaja puputti koko ajan jotain, että pysyi tupakasta erossa.

Sen jälkeen iski oksentaminen. Oli pakko puputtaa koko ajan jotain, että pysyin työkunnossa. Heti kun maha tyhjeni, aloin oksentamaan. Ja kaiken lisäksi sattui niin huono tuuri, että kasvikset ja muut ei maistuneet vaan ainoa, mitä pystyin siinä ympärivuorokautisessa oksennusolossa syömään oli keltainen jaffa ja epäterveelliset herkut.

Siinä vaiheessa oli aivan sama, mitä söin, kunhan en vain oksentanut ja ellotus loppui ja pystyin tekemään muutakin kuin makaamaan sängyssä pää ämpärissä.

Homma tasaantui kun oli puoliväli raskautta. Mutta lopussa alkoi kaamea turvotus. Eli painoa oli tullut 25kg raskauden aikana.

Sairaalaan jäi 10kg ja jäljellä oli siis 15kg. 20 kiloa tipahtikin sitten seuraavan 8 kuukauden aikana ja painoin 5 kiloa vähemmän lopulta kuin alkaessani odottaa. Ja ennen raskautta bmi oli ollut 21, joten aika hoikkanen oli kun lopetin imetyksen.

Tässä minun kertomus. Onko yhtään avartava vastaus kysymykseesi?

Kiitän.

Vierailija
34/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mua ärsyttää sellaiset ihmiset jotka valittavat painostaan raskauden jälkeen kun niitä kiloja on tullut 20-30 lisää, eikä ne olekkaa lähteny ihan niin hyvin pois mitä on kuvitellut. Miksi valittaa kun suurinosa on omaa syytään? Turvotuskilot lähtevät pois, ne loput ei välttämättä lähdekkään ja siinä vaiheessa ois ehkä kannattanu miettiä mitä suuhunsa tunkee ja harrastaako muutakin liikuntaa kuin sohvalta jääkaapille kävelemistä..

Et edes ihmettele heitä joilla se paino nousee luonnostaan sen 20 kg vaan heitä jotka ei sitä saakaan raskauden jälkeen pois...nämähän on kaksi ihan eri asiaa.

Täälläkin näyttää olevan monia joilla paino noussut vaikka kuinka paljon kaikesta terveellisyydestä huolimatta, mutta mitata palautuneet normaaliksi muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
35/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki se paino on nollaantunut aina täysin. Normaali liikunta kun on palannut ja normaali ruokavalio ilman mielitekoja... painan nyt saman verran kun aloin odottamaan esikoistamme.

Vierailija
36/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluna kytätä ja rajoittaa syömisiään kun lihominen on selvästi hoikan vartalon valmistautumista maidontuotantoa varten? Ja kun se paino lähtee sinä aikana kun imetys on tiheää ja runsasta, noin 8 kk, ajassa viimeistään, niin mitä kummaa se haittaa?

Mun pitää aina loppuraskauksissa herätä yölläkin syömään kun olen niin nälissäni, kyllä sillä varmasti ihan tarkoituksensa on! Vai tosiaanko luulet, että olen vain niin ahne, enkä pysty hillitsemään mässäyshimojani :D No jos niin olisi asia, tuskinpa painaisin 50 kiloa...

En usko, että ap tarkoitti tällä hoikkia odottajia, joiden terveyden (ja lapsen terveyden) kannalta onkin tärkeää, että paino nousee riittävästi, jotta mm. imetys onnistuu.

En myöskään ymmärrä esim. jo valmiiksi ylipainoisia tai normaalipainon ylärajalla olevia ihmisiä, joille raskaus on hyvä syy saada syödä hormonien varjolla ihan mitä vaan.

Sitten roikutaan laihdutuspalstoilla 5v lapsen äitinä ja murehditaan vieläkin päällä olevasta kymmenestä RASKAUSkilosta!

Vierailija
37/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut jokaisesta 18-26kg.

Joista aina 10kg nestettä.

Se 10kg on tippunut ihan hurahtaen 2 viikkoa synnytyksestä jälkeen.

Mä olen syönyt normaalisti. Normaalia enemmän on toki tullut syötyä hiilaria. Esim. leipää en syö ollenkaan mutta raskaana ollessa teki sitä mieli. Söin n. 4 palaa päivässä. Ja annoskoot lautasella olivat ehkä isommat ja siälsivät pastaa, riisiä tai perunaa. Normaalisti syön harvemmin niitä.

Ja raskaus on vienyt aina puolenvälin jälkeen liikuntakyvyn kun hengästyminen on ollut kovaa. Jalkoihin ei ole kiertänyt kävellessä kunnolla veri. Paha verensokerin heittely ja isot vernepaineen heittelyt. Olet joutunut mm. käymään kadun varteen makaamaan kun on taju lähes lähtenyt... niin eipä ole pystynyt liikkumaan paljon ollenkaan. Ja siihen päälle se väsymys.

Raskasu ei ole koskaa fyysisesti sopinut minulle. Helvetillisen kova koettelemus. Mutta kaiken sen arvoinen... ja enää ei tarvitse...

Mistä tiedätte montako kiloa on turvotusta? Eikä tämä ole vittuilua, mua kiinnostaa tietää.

Vierailija
38/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsen vielä, että kaikki kolme lasta olivat syntymäpainoiltaan välillä 3100 - 3800 kg. Ei sokerivauvoja siis.

Minä tosiaan "jouduin" syömään aivan kauheasti KOKO ajan, nälkä oli jotain aivan sanoinkuvaamatonta. Minulle tosiaan tuli ihan ihme tarve mättää naamaani järkyttäviä määriä ruokaa (myös öisin), eikä kyse ollut mistään pikku naposteluntarpeesta, vaan aivan kiljuvasta nälästä. Vartaloni kai jotenkin "tiesi", että imetys vie sitten viimeisetkin mehut, joten antaa palaa vaan!

Nyt ikää 36 v, vatsassa sixpäkki ja bmi edelleen se sama 19,5. Jokainen on erilainen. Tiedän, että olin onnekas tässä asiassa, jossain muussa jutussa sitten vähemmän onnekas. : )

Vierailija
39/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUN mielestä on hölmöä huijata itseään et mun kroppa nyt sattuu olemaan tällasta tyyppiä et lihon ja laittaa kaikki ne kilot sen piikkiin.

tosissasi sitä mieltä, että kaikki nämä tarinat tässä ketjussa ovat itsensä huijaamista?

Miksi se on niin mahdotonta uskoa, että lihominen raskauden aikana on yksilöllistä ja jopa raskauskohtaista?

Ilmeisesti sinulla on takanasi yksi raskaus, jossa tuli se vajaa kymmenen kiloa painoa...niin minullakin on. Sitten on pari muuta, jossa homma ei mennytkään niin!

Niin ja taitaa meillä sekin olla erona kokemuksen lisäksi, että minä en ole niin simppeli tapaus kuin sinä :D

Vierailija
40/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ap tarkoitti tällä hoikkia odottajia, joiden terveyden (ja lapsen terveyden) kannalta onkin tärkeää, että paino nousee riittävästi, jotta mm. imetys onnistuu.

En myöskään ymmärrä esim. jo valmiiksi ylipainoisia tai normaalipainon ylärajalla olevia ihmisiä, joille raskaus on hyvä syy saada syödä hormonien varjolla ihan mitä vaan.

Sitten roikutaan laihdutuspalstoilla 5v lapsen äitinä ja murehditaan vieläkin päällä olevasta kymmenestä RASKAUSkilosta!

näin. Ymmärrän sen laihoilla jos tulee kiloja sen 20 kiloa j lähtöpaino on ollu esim 50 kiloa, heille se lihoaminen ei ole terveydellinen riski ja siinä voi rauhassa syöpötellä melkein mitä vain, mutta jos painoa on esim. 70 kiloa ja sitte napsastaa se 20 kiloa siihen päälle niin järki käteen.

Pahoittelen, olisi pitänyt muokata otsikko paremmin!