Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kertoi kiusaantuneensa imetyksestä kahvipöydässä

Vierailija
29.03.2011 |

Meillä on useita äitejä ystäväpiirissä ja osa imettää esim. kahvipöydässä vastapäätä kun tulevat kylään. Mieheni kertoi, että hänelle tulee siitä aika kiusallinen olo, kun ei tiedä minne katsoisi ja vaikea olla luonteva vaikka kuinka on vauvan ruokinta kyseessä. Ei ainakaan minun miehelle ole siis mitenkään "ei- seksuaalista" kun kaverin vaimo tai mun ystävä kaivaa rinnan esiin, vaan se aiheuttaa kiusaantuneisuutta. Vähän hienovaraisempi imettäminen on ok, mutta esim. muutama ystävä ihan todella imettää jopa kahvipöydässä muiden juodessa kahvia.

Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi muiden tunteita? Ei ole iso työ olla edes vähän hienovaraisempi kun ollaan KYLÄSSÄ. Mieheni ei ole mikään teini vaan 32v normaali mies, ja ihan avoimesti myönsi nolostuvansa tilanteesta.

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisuushan juuri oli tämän tekstini pointti. AP:n mies on erilainen kuin minun mies, vaikka on samanikäinen jne. Taisi mennä pointtini ohi. Mutta onnea sulle ja nolostelevalle neljävitoselles ;)

kysyin aloituksen innoittamana mieheltäni, että haittaako häntä, kun meillä lappaa vauvakavereita kylässä alvariinsa ja kahvipöydässämme, makkarissamme ja sohvallamme on imetetty lukuisia vauvoja myös mieheni läsnä ollessa. Mies väitti, ettei sitä edes huomaa eikä asia ainakaan kiusaannuta. Onneksi on tällaisiakin miehiä. Ja ikää se 32 eikä mikään tissejä tuijottava teini ;)

Mun mies on 45v ja taatusti nolostuisi, jos joku alkaisi imettaa kahvipoydassa.... MEITA KUN ON NIIN ERILAISIA IHMISIA, vaikea tajuta!!!?

sen takia kannattaa aina siirtya vahan sivummalle, ottaa kaikenlaiset punastujat huomioon ;-)

Vierailija
62/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että julki-imetystä puolustelevat palsta mamat rinnastavat kahvipöydän ja "paskanhajuiset lastenhoitohuoneet" keskenään. Mahtaa teillä kotona olla melkoinen siivo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hän siitä tykkää. Tai kaverisi miehiltä, pitävätkö he siitä, että vaimonsa esittelevät rintojaan miehesi näkösillä.

kahvipöydässäkin. Omat lapset on jo koululaisia.

Jos vauvalle tulee nälkä kesken kahvittelun, ei äidin tarvitse poistua omiin oloihinsa muitten seurasta ja jäähdyttää kahviaan.

Taitaa kuitenkin ap:n miehelle olla joku seksuaalifantasia rinnan vilahtaessa.

Minusta vauvan ruokkiminen on maailman luonnollisin asia ja sen voi toteuttaa missä tahansa.

Ei tulisi mieleenkään ehdottaa vauvan äidille luonani, että menepä muualle syöttämään vauvaasi.

Äidillä on yhtä suuri oikeus olla saman pöydän ääressä kuin muillakin.

Toki, jos äiti ei osaa imettää pöydän ääressä, on hänen valintansa tehdä se muualla.

Vierailija
64/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatkin innoissaan kun näkevät kiinteän ja hyvinhoidetun kaverin rinnat paljaana kahvipöydässä. Kivasti kutkuttaa ja illalla saa av.mamma kunnon kyytiä kun mies on kiihoittunut. Saa rupsahtanut akkakin joskus kunnolla kun kaverin rinnat on miehen kiihottaneet valmiiksi.

Kuka mies kieltäytyy katsomasta paljaita rintoja jos niitä oikein tyrkytetään kahvipöydässä. Seisokki on taattu.

eri asia (en ole tarkistanut mieheni seisokkia silloin), mutta en ole ainakaan muulloin havainnut, että miehelläni seisoisi automaattisesti hänen nähtyään tissit. Tosin en ole lihavakaan, joten ehkä sen takia sun hyvä teoria menee meidän kohdalla myttyyn.

Vierailija
65/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on jos aikuinen mies nolostuu? Kai se nyt siitä toipuu.

Voihan se mies nolostuakin, mutta mitä sitten? Menköön terapiaan, jos ei traumat yhden illan vatvomisella tai vaikka av:lle kirjoittamalla kaikkoa :D

Vierailija
66/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että julki-imetystä puolustelevat palsta mamat rinnastavat kahvipöydän ja "paskanhajuiset lastenhoitohuoneet" keskenään. Mahtaa teillä kotona olla melkoinen siivo.

paskanhajuisilla lastenhoitohuoneilla viitattaneen julkisten paikkojen lastenhoitohuoneeseen.

Vierailija
67/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkevät ympärillään vain niitä jotka paljastavat koko komeuden? Minä en ole vielä KOSKAAN törmännyt sellaiseen ihmiseen. En kahviloissa, kotona enkä kaverini luona. Jotkut ystäväni eivät ole hommanneet imetyspaitoja, mutta heillä onkin kätevä ratkaisu siihen. Toppi alle ja toinen paita päälle. Päällimmäisen paidan nostaa ylös, toppi jää peittämään ne vatsamakkarat. Eikä se rinta sieltä näy silläkään tavalla. Itse käytän imetyspaitoja ja liivejä. Ettekä varmasti näe yhtään osaa rinnastani. Eli häiritseekö teitä myös se pelkkä ajatus imettämisestä?

Pahin oma kokemus on 5 tahden hotelli Aasiassa, aamiaisbuffet, lansimaalainen nainen paljasti koko etumuksensa.... Oli lahella, etta en kaynyt sanomassa, etta hyva ihminen mieti vahan missa ollaan ja missa pain maailmaa... Itse olen hatatilanteessa kaantanyt vaikkapa neuletakin (sekin kulkee Aasiassa mukana, ilmastointi on joissain paikoissa jaatava) vaarinpain ja nain tehnyt vahan nakosuojaa muita ihmisia kunnioittaen

Vierailija
68/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäitinä tällä hetkellä, ehdin pitämään talon siistinä :) Eikä täällä haise ällöttävälle.

Vierailija
69/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun ole neljä lastani imettänyt, niin se homma hoituu niin, ettei kukaan edes nää rintaani. Ja en kyllä ole koskaan ruokapöydässä imettäny. En edes kotona. Haluan tehdä sen omissa oloissani. Siirryn vähän syrjemmälle, mutten eri huoneeseen.

Useat keverit ja siskoni ovat myös imettäneet ja ei heilläkään ole tissit paljaina roikkuneet ja siinä samalla ojenneltu ruokakippoja vieraille. Se ei vaan tähän meidän kulttuurin sovellu.

Imettäminen on ihan ok ja luonnollinen asia. Se ei minua ällötä. Vaan se että hyöritään tissit paljaana ja samalla ollaan vieraiden kanssa. Hyvä ettei ne tissit viistä ruokatarjottavia siinä pöydällä ja samalla roiskauta vähän maitoakin joukkoon. Kyllä mulla ruokahalut katoaa.

(Vaikka kyllä nää jutut tässä viestiketjussa on nyt naurattanukin)

Vierailija
70/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on hänestäkin luonnollinen asia ja niin tuntuu olevan sellaisten miestenkin mukaan, joitten vaimot ovat imettäneet lapsiaan.

Mitään numeroa ei koskaan ole tehty imettämisestä muitten läsnäollessa.

Vierailija
71/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan sitä on selittää, kai sitä vain on elämänsä aikana elänyt sellaisissa ympyröissä, että kehon intimiteetistä on pidetty eri tavalla kiinni. Ymmärrän kyllä oikein hyvin, että ihmiset ovat tämän suhteen hyvin erilaisia ja toisaalta äiti, joka imettää useita kertoja päivässä, ei jaksa edes sen kummemmin ajatella koko asiaa. En ole ystävilleni sanonut asiasta tämän vuoksi koskaan, kestän tilanteet kyllä. Olenpahan vain pistänyt merkille oman reaktioni. Itse olen imettänyt kahta lastani, mutta se on tapahtunut aina erittäin diskreetisti, mielellään erillisessä tilassa. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
72/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on karannut mopo käsistä, niin kuin av:lla yleensäkin. Ap:n miestä häiritsi imetys kotona kahvipöydässä, kun muuallakin asunnossa (ei vessassa) olisi voinut imettää.

Sitten joitain taas ärsyttävät julkisilla paikoilla imettävät. Sitä ei kyllä voi kieltää juurikin noiden haisevien yleisten vessojen sekä ihmisen oikeuden syöttää lastaan missä vain takia.

Ratkaisu 1: sanokaa kavereillenne, että imettävät teillä käydessään vaikka makkarissa.

Ratkaisu 2: Yleisissä tiloissa kääntäkää päänne pois tai istuutukaa kahvilassa kauas vauvaperheistä. Tilaa varmaan riittää enemmän kuin kotikeittiössä.

Ja on tämäkin kun täällä mammat meuhkaavat nolostelevien miestensä puolesta. Haluisinpa nähdä sen palstan, missä ne punakat äijät itse jauhavat tästä aiheesta.

Vierailija
73/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan imettäminen ja itsensä paljastelu ovat aivan omia juttujaan.

Vauvan voi syöttää julkisillakin paikoilla vilauttamatta rintaa lainkaan.

On myös naisia, jotka haluavat näyttää rintansa, kun alkavat vauvaa ruokkia. Tekevät sen suurieleisesti, ottavat lollon esiin ja pälyilevät ympärilleen toiveenaan, että mahdollisimman moni häntä katselee. Tämä on naistyyppi, joka haluaa saattaa kanssaihmiset hämilleen.

Vierailija
74/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa vaan mistä kuka tai tuttunsa kiusaantuu ja katsotaan mitä jää jäljelle... Ei taitaisi paljoa enää jäädä. Jos rajoittaisi tämän vain kyläilytilanteisiin, niin voisin aloittaa:

- Telkan katselu vieraiden aikana (vielä enemmän minua kiusaa jos vieras menee avaamaan telkan)

- Puolison piikittely toisten kuullen

- Lapsille huutaminen/äänen korottaminen

- Kesken aikuisten keskustelun lapsille puhuminen, kun tulevat keskeyttämään

- Lapset jotka sotkevat ja joita joutuu vahtimaan koko ajan

Jne.

En tosin tiedä kumpi olisi oikein se että minun pitäisi kestää vaikka kiusaannunkin vai se että vieraiden pitäisi toimia toisin- sepä vasta pulma.

Vierailija
75/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina mielenkiintoista lukea. Viime kadessa mulle tulee aina mieleen se, etta ootteko te "kaiken hyvaksyjat" ikina asuneet ulkomailla, ymmarratteko te erilaisia kulttuureja ja mika missakin maassa koetaan hyvaksytyksi ja mika ei.

Tama kannattaa aina pitaa mielessa, vaikka imettaisi niiden saunatuttujen kanssa kahvipoydassa.

On moukkamaista ja junttia olettaa, etta se, minka sina koet normaaliksi kaytokseksi, pitaisi myos muiden tehda niin.

Vierailija
76/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään rauhassa ravintolaan, meidän on käännyttävä selin kun joku av.mamma vetaisee ryntäät esille imettääkseen vauvaa ja tissi roikkuen ojentelee isommille lapsille syötävää ja hakee vaippaa kassista.

Justjoo...

Taas on karannut mopo käsistä, niin kuin av:lla yleensäkin. Ap:n miestä häiritsi imetys kotona kahvipöydässä, kun muuallakin asunnossa (ei vessassa) olisi voinut imettää.

Sitten joitain taas ärsyttävät julkisilla paikoilla imettävät. Sitä ei kyllä voi kieltää juurikin noiden haisevien yleisten vessojen sekä ihmisen oikeuden syöttää lastaan missä vain takia.

Ratkaisu 1: sanokaa kavereillenne, että imettävät teillä käydessään vaikka makkarissa.

Ratkaisu 2: Yleisissä tiloissa kääntäkää päänne pois tai istuutukaa kahvilassa kauas vauvaperheistä. Tilaa varmaan riittää enemmän kuin kotikeittiössä.

Ja on tämäkin kun täällä mammat meuhkaavat nolostelevien miestensä puolesta. Haluisinpa nähdä sen palstan, missä ne punakat äijät itse jauhavat tästä aiheesta.

Vierailija
77/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän tasokkaammissa paikoissa ;) Eikun oikeesti, kyllä te varmasti keinon keksitte, jos ette nyt ihan täysin itsekeskeisiä ja yhteistyökyvyttömiä ole.

Ja noin hankalia tapauksia tuskin ihan joka ravintolareissulla tapahtuu kuitenkaan. Tai sitten teillä on ollut todella huono tuuri (tai tosiaan väärä ravintolavalinta. Mäkkärissä kun näkee kaikenlaista sikailua muutenkin :/).

syömään rauhassa ravintolaan, meidän on käännyttävä selin kun joku av.mamma vetaisee ryntäät esille imettääkseen vauvaa ja tissi roikkuen ojentelee isommille lapsille syötävää ja hakee vaippaa kassista.

Justjoo...

Vierailija
78/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman mitään ongelmia hyvien ystävien kahvi- tai ruokapöydässä. Käynhän niitten tyyppien kanssa saunassakin, myös miesten.

vaan se nolottaa niitä vieraita. Vieraille tulee kiusallinen olo ja pahimmassa tapauksessa menee ruokahalut...

Vierailija
79/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v normaali mies..

ja nolostuu, kun vauvaa syötetään. Kuules, ap, se sun mies nolostuu ihan yhtä paljon, vaikka vauvan syöttäminen tapahtuisi autotallissa monen lukon takan.

Katsos, riittää tietoisuus siitä, että nainen ottaa rintansa esiin.

Ei se sun mies ajattele, että vauva saa apua nälkäänsä, vaan hänen mielessään on se kiinteä, muhkea rinta, johon nainen tarttuu kiinni.

Yritäpä terapoida sitä miestäs rintafiksaation suhteen. Jotain outoa tuossa on.

Vierailija
80/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoja täynnä koko ketju. Ei vain voi olla näin noloa, yököttävää, ruohalutvievää ja vaikeaa lolloelämää ihmisillä :D

Kertokaa, mikä muu teitä ärsyttää ja kuvottaa. Olisi hauska tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä