Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kertoi kiusaantuneensa imetyksestä kahvipöydässä

Vierailija
29.03.2011 |

Meillä on useita äitejä ystäväpiirissä ja osa imettää esim. kahvipöydässä vastapäätä kun tulevat kylään. Mieheni kertoi, että hänelle tulee siitä aika kiusallinen olo, kun ei tiedä minne katsoisi ja vaikea olla luonteva vaikka kuinka on vauvan ruokinta kyseessä. Ei ainakaan minun miehelle ole siis mitenkään "ei- seksuaalista" kun kaverin vaimo tai mun ystävä kaivaa rinnan esiin, vaan se aiheuttaa kiusaantuneisuutta. Vähän hienovaraisempi imettäminen on ok, mutta esim. muutama ystävä ihan todella imettää jopa kahvipöydässä muiden juodessa kahvia.

Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi muiden tunteita? Ei ole iso työ olla edes vähän hienovaraisempi kun ollaan KYLÄSSÄ. Mieheni ei ole mikään teini vaan 32v normaali mies, ja ihan avoimesti myönsi nolostuvansa tilanteesta.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihana katsoa, kun joku imettää vauvaansa esim. kahvilassa/ravintolassa! Enkä todellakaan katso sitä tissiä (en muuten ole ikinä nähnyt edes vaan kaikki näkemäni ovat imettäneet huomaamattomasti) vaan minusta vaan on niin ihanaa ja kaunista nähdä kun vauva syö! Se on kaunis hetki! Olen muuten itse käyttänyt rintakumia ja silti imettänyt julkisilla paikoilla enkä usko kenekään silti kovasti rintoja nähneen... tapoja on tosiaan monia. Ajatelkaapa, joku suppea voi muuten nolostua kun näkee vauvan... voi tulla mieleen miten se on saanut alkunsa ;)

Vierailija
162/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitä muilta vaaditkin. Sivistynyt ihminen osaa ottaa muut huomioon, eikä ajattele vain ensi sijaisesti itseään.

Jos sun miehellä alkaa jöpöttään kun imetän niin sitten jöpöttää. Olen myös imettänyt työpaikalla ja siellä on ollut fiksuja miehiä. Eivät ole punastelleet vaan ovat ihan luontevasti jatkaneet juttua. Mutta eivät olekaan mitään wt-juntteja vaan koulutettuja miehiä ja osaavat suhtautua RINTAAN luontevasti niin, että siitä tulee vauvan ravintoa. Ovat SIVISTYNEITÄ MIEHIÄ, toisin kun sun junttimiehes ap. Minä en sulkeudu makkareihin. Jos minut sellaisiin pannaan, on entisiä ystäviä. En ymmärrä, miksi naiset haluavat sulkea imetävät naiset kotiin rinnan takia. Ei saisi kulkea ravintoloissa, ei käydä työpaikallaan, ei ystävien luona kun pelätään, että miehellä alkaa seisomaan. Kenelläkään sivistyneellä miehellä ei ala seisomaan kun näkee, että vauva saa ruokaansa. Joten aion tulevaisuudessakin imettää sekä vauvani, että taaperoni kahvipöydässäsi tai olet sitten entinen ystäväni ja saat pitää miehesi mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin oikea toimintatapa, jos imetttäjälle on osoittaa mukava paikka imettää.

Tosin koskeeko tämä asiakkaiden siirtäminen sitten kaikkia? Jos en pidä muiden asiakkaiden meluavista taaperoista, vittua huutelevista teinitytöistä tai hielle haisevasta mummelista. Osoitatko heillekin toisen paikan, jotteivät muut asiakkaat häiriintyisi?

Jos ei sitä tissiä nyt ihan kaula-aukosta roikota niinkuin jossain tapauksessa oli ollut, niin mielestäni voisi antaa kaikkien kukkien kukkia.

Mutta olenkin aika suvaitsevainen ja siedän hyvin muita ihmisiä, kaupungissa kun ryysiksen keskellä asun :)

aiheesta voi saada mielipide-väittelyn aikaiseksi, kun kyse ei mielestäni ole mielipiteestä vaan faktasta: jos jokin toiminta häiritsee muita yleisillä paikoilla, se on lopetettava ja/tai siirryttävä yksityiseen tilaan jatkamaan ko. tekemistä.

Ollessani pari vuotta sitten viikonlopputöissä erään tavaratalon kahvilassa, kävi pari kertaa niin, että asiakas (miehiä ja naisia, ei tietyn ikäisiä tai tyylisiä) mainitsi imettävän naisen häiritsevän omaa ruokarauhaansa liian avoimella iholla tai liian näkyvällä paikalla. Pyysin kohteliaasti imettäjää käyttämään syötölle varattua suurta ja mukavaa tilaa, koska toinen asiakas oli kokenut häiriintyvänsä. Imettäjä siirtyi ilman sen kummempia mielenosoituksia Kaikki olivat tyytyväisiä. Eikö tämä ole paras tapa toimia? jos ketään ei häiritse, ei tarvitse siirtyä.

Vierailija
164/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus jättää lapset kutsumatta esim. häihin, kun halutaan aikuisten juhlat, mutta jokaisella aikuisella on velvollisuus sietää vauvan imettämistä kahvipöydässä, kun se on niin "luonnollista".

Vierailija
165/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mulle ei ainakaan ensimmäisenä tule silloin mieleen, että lähdetäänpäs vieraisille. Tiheän imun kautena metyksen onnistuminen on silloin tavallistakin tärkeämpää, ja kotona rauhassa se onnistuu paljon paremmin kuin muualla.

Mutta ymmärräthän toki, että siellä kodin ulkopuolella on joskus käytävä myös pakosta ja vaikka olisi vähemmän pakko, sekin on sallittavaa mikäli se äidille ja vauvalle sopii. Ja toisilla vauvoilla syöminen alkaa sujumaan joutuisasti/ennakoivasti vasta useamman kuukauden jälkeen.

Jos äiti ja vauva itse tarvitsevat kodin rauhaa imetykseen, on se ok, mutta jo periaattesta on väärä lähtökohta, että imetys itsessään on sosiaalinen este perheen liikkumiselle. Minusta se iso huivi on ainoa kohtuullinen kompromissi. Vessassakäynti-vertausta soveltaen: kenenkään ei tarvitse katsoa toisten asioillakäyntiä, mutta sen ei pitäisi aiheuttaa ällötysreaktiota, jos näkee jonkun menevän vessaan. Kenenkään ei tarvitse joutua katsomaan vauvan suussa olevaa rintaa, mutta jos jo tietoisuus mitä huivin takana tehdään aiheuttaa ällötysreaktion... se ei vaan ole minusta normaalia.

Vierailija
166/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin oikea toimintatapa, jos imetttäjälle on osoittaa mukava paikka imettää. Tosin koskeeko tämä asiakkaiden siirtäminen sitten kaikkia? Jos en pidä muiden asiakkaiden meluavista taaperoista, vittua huutelevista teinitytöistä tai hielle haisevasta mummelista. Osoitatko heillekin toisen paikan, jotteivät muut asiakkaat häiriintyisi? Jos ei sitä tissiä nyt ihan kaula-aukosta roikota niinkuin jossain tapauksessa oli ollut, niin mielestäni voisi antaa kaikkien kukkien kukkia. Mutta olenkin aika suvaitsevainen ja siedän hyvin muita ihmisiä, kaupungissa kun ryysiksen keskellä asun :)

Teineillehän huomautetaan nykyään jo hengittämisestäkin:) tottakai huutelusta ja kiroilusta annetaan varoitus, jos se jätetään huomiotta, häiritsijät poistetaan tarvittaessa vartian avustuksella. Hielle haisevalla mummelilla viittaat ilmeisesti vanhuudenhöperöön tai mielenterveysongelmaiseen? en vertaisi imettäjän siirtymistä muille sopivampaan paikkaan hoitamaan syöttöpuuhansa ja mielisairaan ihmisen itsestään riippumatonta käyttäytymistä toisiinsa. Jos selvästi sairas ihminen häiritsee, tilanne hoidetaan mahdollisimman vähän huomiota herättävällä tavalla.

Vierailija
167/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pidä muiden asiakkaiden meluavista taaperoista, vittua huutelevista teinitytöistä tai hielle haisevasta mummelista.

Vierailija
168/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja miestäni vaivaannuuttaa julkinen pulloruokinta. Pulloruokinta on luonnotonta, imetys ei. Ja tarkoitan tällä ruokinnalla niitä äitejä, jotka kahvilassa kertovat kovaan ääneen vauvan lutkuttaessa ällöttävää tekonänniä suussaan, että lopetti imetyksen parin kuukauden päästä ihan sen takia, että tää korvikkeen anto nyt on vaan niin paljon helpompaa! Ja isikin pääsee syöttämään niin ei käy sitten isin heiveröiselle itsetunnolle se, että äiti ruokkii vauvaa isin tisseillä. Nehän voi rupsahtaa ja kaikkeeeeee! Täysin eri asia on ne äidit, joiden imetys ei ole onnistunut, tai lapsi ei ole voinut imeä (esim. huuli- ja kitalakihalkion vuoksi) tai jos lapsi on niin allerginen että äiti on joutunut lopettamaan imetyksen. Se ei ällötä ollenkaan.

Jos joku nyt vetää palkokasvin nenäänsä siitä, että syyllistän korviketta antavia äitejä, niin siihen totean näin: minun mielestäni imettäviä äitejä syyllistetään ja rankasti, jos julki-imettämisen sanotaan olevan ällöttävää. Ja silloin mielestäni ei ole kyse enää siitä, että tissin näkeminen on se mikä ällöttää. Ei ole. Se on se, että ihmiset on niin vieraantuneita luonnosta, että kaikki luonnollinen tuntuu vieraalta. Rinnathan ovat oikeasti lapsen ruokintaa varten (nisäkkäillä, mitä me ihmisetkin olemme, on kaksi nisää joista tulee maitoa poikaselle eli ihmislapselle) Minä ainakin iloitsen jokaisesta lastaan imettävästä äidistä ja niin luulisi kaikkien muidenkin tekevän; siinäpä on äiti, joka ajattelee lapsensa parasta. Jos tissit ärsyttää, niin nouskaa barrikadeille sen vuoksi, että tissejä pursuaa mainoksissa. Monessa musiikkivideossa näkee tissiä huomattavasti enemmän kuin äidin imettäessä lastaan.

Vierailija
169/169 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseä nyt tällä hetkellä yököttää jo ajatuskin jos joku imettäis mun nokan eessä, vaikka siis todellakin on normaali asia yms.

Ystäväni sai kuukausi sitten vauvan ja kun kävin siellä niin äiti rupes pumppaileen rintapumpulla maitoa, kun itse join kahvia siinä.. Sitten vielä esitteli kuinka tuli sen ja sen verran. Ja mulla lens yrjö sitten!

Mutta siinäkö muut imettäkööt, itse en sitä muiden nähden tee (muun kuin mieheni)

T. Yhden jo imettänyt, toinen tulossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän