Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kertoi kiusaantuneensa imetyksestä kahvipöydässä

Vierailija
29.03.2011 |

Meillä on useita äitejä ystäväpiirissä ja osa imettää esim. kahvipöydässä vastapäätä kun tulevat kylään. Mieheni kertoi, että hänelle tulee siitä aika kiusallinen olo, kun ei tiedä minne katsoisi ja vaikea olla luonteva vaikka kuinka on vauvan ruokinta kyseessä. Ei ainakaan minun miehelle ole siis mitenkään "ei- seksuaalista" kun kaverin vaimo tai mun ystävä kaivaa rinnan esiin, vaan se aiheuttaa kiusaantuneisuutta. Vähän hienovaraisempi imettäminen on ok, mutta esim. muutama ystävä ihan todella imettää jopa kahvipöydässä muiden juodessa kahvia.

Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi muiden tunteita? Ei ole iso työ olla edes vähän hienovaraisempi kun ollaan KYLÄSSÄ. Mieheni ei ole mikään teini vaan 32v normaali mies, ja ihan avoimesti myönsi nolostuvansa tilanteesta.

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin aloituksen innoittamana mieheltäni, että haittaako häntä, kun meillä lappaa vauvakavereita kylässä alvariinsa ja kahvipöydässämme, makkarissamme ja sohvallamme on imetetty lukuisia vauvoja myös mieheni läsnä ollessa.

Mies väitti, ettei sitä edes huomaa eikä asia ainakaan kiusaannuta. Onneksi on tällaisiakin miehiä. Ja ikää se 32 eikä mikään tissejä tuijottava teini ;)

Vierailija
22/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies väitti, ettei sitä edes huomaa eikä asia ainakaan kiusaannuta. Onneksi on tällaisiakin miehiä. Ja ikää se 32 eikä mikään tissejä tuijottava teini ;)

Tissit on ihan luonteva juttu miehelle. Meillä on tapana kaverien kanssa saunoa miehet ja naiset keskenään, joten ehkä mieheni on siedättynyt hyvin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mammat usko, että jotkut miehet kiusaantuvat todella, jos nainen ottaa rinnan esiin vastapäätä - vaikka tarkoitus olisi vain imettäminen?

U-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a.

Sille kiusaantumiselle kun ei oikein mitään edes voi. Ehkä ne, jotka ei kiusaannu, tuijottelevat muutenkin paljon ystävien eukkojen rintoja.

Vierailija
24/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä sotketaan esim. ällötys? Eikö mammat usko, että jotkut miehet kiusaantuvat todella, jos nainen ottaa rinnan esiin vastapäätä - vaikka tarkoitus olisi vain imettäminen?

U-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a.

Sille kiusaantumiselle kun ei oikein mitään edes voi. Ehkä ne, jotka ei kiusaannu, tuijottelevat muutenkin paljon ystävien eukkojen rintoja.

huomaat, että monia myös tuntuu kuvottavan imetyksen katseleminen.

Mua ei haittaa, jos mies tuijottaiskin ystäviemme tissejä, en kai mä ole mitenkään ainoa rintaparilla varustettu yksilö maailmassa.

Vierailija
25/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kahdesti Jumbossa olevassa Fazerin kahvilassa. Molemmilla kerroilla on kahvilapöydässä ollut meneillään vaipanvaihto.

Toiset syövät lounasta tai kahvittelevat ja toiset tulevat vaihtamaan vaippoja ja syöttämään lastaan, ostamatta mitään ja sikaillen maksavien asiakkaiden ruokahalut... Ei enää kiitos.

Vierailija
26/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä sotketaan esim. ällötys? Eikö mammat usko, että jotkut miehet kiusaantuvat todella, jos nainen ottaa rinnan esiin vastapäätä - vaikka tarkoitus olisi vain imettäminen? U-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a. Sille kiusaantumiselle kun ei oikein mitään edes voi. Ehkä ne, jotka ei kiusaannu, tuijottelevat muutenkin paljon ystävien eukkojen rintoja.

huomaat, että monia myös tuntuu kuvottavan imetyksen katseleminen. Mua ei haittaa, jos mies tuijottaiskin ystäviemme tissejä, en kai mä ole mitenkään ainoa rintaparilla varustettu yksilö maailmassa. #39

Aha, mutta on monia aikuisia miehiä, joille ei ole luonnollista istua vastapäätä kun vaimon kaveri tai kaverin vaimo ottaa rinnan esiin ja vauva alkaa imeä sitä. Kummallista, että tätä ei haluta ottaa huomioon. Mistä se johtuu? Sille kun ei mitään voi, että tuollainen asia aiheuttaa nolostumista.

Vierailija
27/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä sotketaan esim. ällötys? Eikö mammat usko, että jotkut miehet kiusaantuvat todella, jos nainen ottaa rinnan esiin vastapäätä - vaikka tarkoitus olisi vain imettäminen? U-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a. Sille kiusaantumiselle kun ei oikein mitään edes voi. Ehkä ne, jotka ei kiusaannu, tuijottelevat muutenkin paljon ystävien eukkojen rintoja.

huomaat, että monia myös tuntuu kuvottavan imetyksen katseleminen. Mua ei haittaa, jos mies tuijottaiskin ystäviemme tissejä, en kai mä ole mitenkään ainoa rintaparilla varustettu yksilö maailmassa. #39

hmetyttää ylimielinen asenne - EI MUN MIES kiusaannu. Aha, mutta on monia aikuisia miehiä, joille ei ole luonnollista istua vastapäätä kun vaimon kaveri tai kaverin vaimo ottaa rinnan esiin ja vauva alkaa imeä sitä. Kummallista, että tätä ei haluta ottaa huomioon. Mistä se johtuu? Sille kun ei mitään voi, että tuollainen asia aiheuttaa nolostumista.

Parhaiten voin kertoa oman mieheni näkemyksestä, kun siitä juuri varta vasten kysyin. Kyllähän ap:kin teki avauksen juuri oman miehensä reaktiosta, huomasitko?

Sä kirjoitit arvelusi siitä, millaisia ovat ihmiset, jotka eivät kiusaannu. Eikö siihen sovikaan vastata?

Vierailija
28/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma minulla on lähinnä se, että en tiedä minne katsoisin. En vaan osaa olla luonteva tuossa tilanteessa.

Ehkä tässä vaikuttaa se, että en saunassa näe mitään ilman laseja. Näen siis tosi harvoin alastomia naisia selvästi.

Imettää voi myös liinan alla esimerkiksi.

Vierailija
29/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että imetystapojakin on erilaisia. Toiset laittavat esim. harson suojaksi. Toiset vetävät paidan helman ylös ja tissit esiin kahvipöydässä.

Tai sitten olet näitä ihmisiä, jotka ei ymmärrä, että on erilaisia tapoja tehdä jotain. Jos sinun vauvasi ei ole koliikkia itkenyt, se on vain äitien huonoutta. Jos sinä olet osannut imettää piilossa niin kaikki sen tekee ja imetyksestä häiriintyneellä on ongelmia.

Olisi luullut neljän lapsen vähän avaavan silmiäsi.

Mulla sitten ärsyttää nää tän palstan "neljän äidit", joilla on laput silmillä. Ja minullakin on neljä lasta muuten.

ja sen voi kyllä tehdä niin tyylikkäästi ja huomaamattomasti, että asia ei VOI ketään häiritä. Kun on imetyspaita ja lapsi syö rauhassa nälkäänsä, mitään ei kyllä näy. Mulla esim. kävi niin, että istuin kerran kahvilan pöydässä imettämässä ja joku mummo tuli siihen vauvaa silittelemään ja höpöttelemään että "mitä se pieni kulta tässä äidin sylissä torkkuu" ja vasta kun alkoi silittää vauvan poskea, tajusi, että vauva onkin imemässä rintaa ja nolostui.

Että kun sen noin tekee, ettei läheltäkään asiaa huomaa, en kyllä voi tajuta, miten imetys voi ketään normaalia ihmistä häiritä. Eri asia sitten on, jos asiaan liittyy jotain henkilöhistoriallisia ahdituksia, tietoisia tai tiedostamattomia.

Vierailija
30/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homman voi tehdä pöydässä huomaamattomasti tai näkyvästi, kukin tyylillään. En vaan voi tajuta miksi jonkun ihmisen syöminen ei sovi pöytään. Ihminen se on vauvakin.

Miksi PITAA jaada siihen poytaan? Voi esim. siirtya sohvalle, ei siihen kartanoa tarvita, olet kumminkin vahan sivummalla.

Minkahan ikaisia aiteja tanne vastaa, varsinkin ne, joiden mielesta imettaminen missa ja milloin tahansa on ok....

On KOHTELIASTA ottaa muut huomioon, olivatpa sitten lapsuuden ajan ystavia, saunakavereita tai sitten vaikkapa vahan vanhempia ihmisia, jotka voivat kiusaantua imetyksesta kahvipoydassa.

Vierailija
31/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen näkemisestä kertoa MIKSI se on niin noloa tai ällöttävää? Siis se rinta vai se imettäminen? Onko naisen rinta niin eroottinen, että sen näkeminen kiihottaa miestä tai aiheuttaa jonkun muun reaktion?

Kas kun noita tissejä näyttää vilkkuvan nykymaailmassa vähän siellä sun täällä ja alastomaan tai puolialastomaan naisvartaloon törmää usein kaupungilla )kesäkadut, mainokset), telkkaria ja lehtiä katsoessaan, netissä ym. Minua se häiritsee huomattavasti enemmän, kuin joku rinnan vilahtaminen imettäessä.

Vierailija
32/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonkun ihmisryhmän syöminen on jonkun mielestä niin ällöttävää, että sitä ei pysty katselemaan.

syömistä, sitä älämölöä, mekastusta ja sotkemista.

Vierailija
33/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonkun ihmisryhmän syöminen on jonkun mielestä niin ällöttävää, että sitä ei pysty katselemaan.

mutta et ole nakojaan ikina kaynyt Kiinassa. Menee ruokahalu.... kaypa katsomassa...

Vierailija
34/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuvittelisin, että se vähän häiritsee kun joku kaivaa esille suonikkaan ja turvonneen rinnan ja samalla esille läskisen mahamakkaran. Nimittäin kaikki eivät todellakaan imetä piilossa vaan esille näytetään koko etumusta. Lisäksi kun vauva välillä lupsauttaa nännin pois, hetkutetaan sitä tissiä siinä kaikkien esillä.

Kaikki me emme yhteissauno ystäviemme ja pappojemme ja mummojemme ja anoppiemme kanssa, joten miehen munat ja naisen tissit ei ole mikään luontainen esitteluväline. Voisin verrata, että hämmentyisin aivan samalla tavalla jos kaverini mies vetäisi mulkun esiin kahvipöydässä ja alkaisi sitä hieroskella siinä. Vois olla vähän vaikea miettiä, mihin silmänsä panisi.

imetyksen näkemisestä kertoa MIKSI se on niin noloa tai ällöttävää? Siis se rinta vai se imettäminen? Onko naisen rinta niin eroottinen, että sen näkeminen kiihottaa miestä tai aiheuttaa jonkun muun reaktion?

Kas kun noita tissejä näyttää vilkkuvan nykymaailmassa vähän siellä sun täällä ja alastomaan tai puolialastomaan naisvartaloon törmää usein kaupungilla )kesäkadut, mainokset), telkkaria ja lehtiä katsoessaan, netissä ym. Minua se häiritsee huomattavasti enemmän, kuin joku rinnan vilahtaminen imettäessä.

Vierailija
35/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös, että haittaako tosiaan joitain ihmisiä myös ihan "normaali", huomaamaton imetys. Mielipiteet on niin kärjistettyjä, että jää epäselväksi. Itsellä on aina kotoa pois vauvan kanssa lähtiessä imetysliivit ja -paita, joten tarvittaessa syöttö hoituu huomaamattomasti. Rinnasta näkyy vähemmän kuin moni avonaisempi paita paljastaa ihan normaalistikin, joten en ole ajatellut että voisi ketään häiritä. Onko tosiaan sellaisia ihmisiä, joita imetys ärsyttää ihan periaatteesta, vaikkei mitään näkyisikään?

Kotona perheen parissa imetän useimmiten kokonaan ilman paitaa tai nostan helmaa, en käytä kotona liivejä. Jos vieraita tulee niin puen päälle sellaiset vaatteet kuin uloskin lähtiessä ja imetän olkkarin sohvalla. Olkkarissa meillä aina kyllä kahvitkin juodaan. Kyläillessä olen yleensä imettänyt sohvalla (edelleenkin imetysliivien ja -paidan suojista) eikä tietääkseni ketään häirinnyt. Paikalla on silloin kyllä ollut vaan lähisukua ja läheisiä ystäviä joista useimmilla omia muksuja. En tiedä sanoisivatko jos jotakuta häiritsisi.

Kerran ravintolassa huomasin, että tarjoilija ei meinannut tulla palvelemaan minua, kun huomasi että imetän. Ajatteli varmaan, ettei uskalla häiritä, mutta kun vinkkasin hänelle ja tilasin ruoan niin palveli sitten kyllä ihan iloisesti.

Vierailija
36/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisesti ja imetys on hyvä keino saada sitä kaivattua huomiota.

Pitää yrittää ymmärtää.

Vierailija
37/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin aloituksen innoittamana mieheltäni, että haittaako häntä, kun meillä lappaa vauvakavereita kylässä alvariinsa ja kahvipöydässämme, makkarissamme ja sohvallamme on imetetty lukuisia vauvoja myös mieheni läsnä ollessa. Mies väitti, ettei sitä edes huomaa eikä asia ainakaan kiusaannuta. Onneksi on tällaisiakin miehiä. Ja ikää se 32 eikä mikään tissejä tuijottava teini ;)

Mun mies on 45v ja taatusti nolostuisi, jos joku alkaisi imettaa kahvipoydassa.... MEITA KUN ON NIIN ERILAISIA IHMISIA, vaikea tajuta!!!?

Vierailija
38/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistä ja hyväksyttävää toimintaa, luonnollista kahden ihmisen välistä vuorovaikutusta.

En kuitenkaan toivo, että sitäkään tehtäisiin kahvipöydässä.

Vierailija
39/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös, että haittaako tosiaan joitain ihmisiä myös ihan "normaali", huomaamaton imetys. Mielipiteet on niin kärjistettyjä, että jää epäselväksi. Itsellä on aina kotoa pois vauvan kanssa lähtiessä imetysliivit ja -paita, joten tarvittaessa syöttö hoituu huomaamattomasti. Rinnasta näkyy vähemmän kuin moni avonaisempi paita paljastaa ihan normaalistikin, joten en ole ajatellut että voisi ketään häiritä. Onko tosiaan sellaisia ihmisiä, joita imetys ärsyttää ihan periaatteesta, vaikkei mitään näkyisikään? Kotona perheen parissa imetän useimmiten kokonaan ilman paitaa tai nostan helmaa, en käytä kotona liivejä. Jos vieraita tulee niin puen päälle sellaiset vaatteet kuin uloskin lähtiessä ja imetän olkkarin sohvalla. Olkkarissa meillä aina kyllä kahvitkin juodaan. Kyläillessä olen yleensä imettänyt sohvalla (edelleenkin imetysliivien ja -paidan suojista) eikä tietääkseni ketään häirinnyt. Paikalla on silloin kyllä ollut vaan lähisukua ja läheisiä ystäviä joista useimmilla omia muksuja. En tiedä sanoisivatko jos jotakuta häiritsisi. Kerran ravintolassa huomasin, että tarjoilija ei meinannut tulla palvelemaan minua, kun huomasi että imetän. Ajatteli varmaan, ettei uskalla häiritä, mutta kun vinkkasin hänelle ja tilasin ruoan niin palveli sitten kyllä ihan iloisesti.

jos aidilla ei ole noussut vauvahoyryt paahan ja osaa kayttaa jarkeaan ja tilannetajua :-)

Mina olen tehnyt samoin kuin sina, imettanyt vaikka missa, monella lentokentallakin eri maissa. Paras vauvahuone ikina oli Kuala Lumpurissa yhdessa ostoskeskuksessa. ISO huone, imettaville aideille omat verhoilla suljetut tilavat sopet, missa oli ihanan iso nojatuoli, mikas siina vauva kanssa istuessa :-)

Vierailija
40/169 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisuushan juuri oli tämän tekstini pointti. AP:n mies on erilainen kuin minun mies, vaikka on samanikäinen jne.

Taisi mennä pointtini ohi. Mutta onnea sulle ja nolostelevalle neljävitoselles ;)

kysyin aloituksen innoittamana mieheltäni, että haittaako häntä, kun meillä lappaa vauvakavereita kylässä alvariinsa ja kahvipöydässämme, makkarissamme ja sohvallamme on imetetty lukuisia vauvoja myös mieheni läsnä ollessa. Mies väitti, ettei sitä edes huomaa eikä asia ainakaan kiusaannuta. Onneksi on tällaisiakin miehiä. Ja ikää se 32 eikä mikään tissejä tuijottava teini ;)

Mun mies on 45v ja taatusti nolostuisi, jos joku alkaisi imettaa kahvipoydassa.... MEITA KUN ON NIIN ERILAISIA IHMISIA, vaikea tajuta!!!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi