Mieheni kertoi kiusaantuneensa imetyksestä kahvipöydässä
Meillä on useita äitejä ystäväpiirissä ja osa imettää esim. kahvipöydässä vastapäätä kun tulevat kylään. Mieheni kertoi, että hänelle tulee siitä aika kiusallinen olo, kun ei tiedä minne katsoisi ja vaikea olla luonteva vaikka kuinka on vauvan ruokinta kyseessä. Ei ainakaan minun miehelle ole siis mitenkään "ei- seksuaalista" kun kaverin vaimo tai mun ystävä kaivaa rinnan esiin, vaan se aiheuttaa kiusaantuneisuutta. Vähän hienovaraisempi imettäminen on ok, mutta esim. muutama ystävä ihan todella imettää jopa kahvipöydässä muiden juodessa kahvia.
Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi muiden tunteita? Ei ole iso työ olla edes vähän hienovaraisempi kun ollaan KYLÄSSÄ. Mieheni ei ole mikään teini vaan 32v normaali mies, ja ihan avoimesti myönsi nolostuvansa tilanteesta.
Kommentit (169)
mulle kävi kerran niin, että siirryin syrjään imettämään vauvaa ja kohta mun ympärillä oli miehet keskustelemassa jotain omia juttujaan, eivät vissiin edes tajunneet, että imetin, ku oli imetyspaita ja harso vauvan kasvoja varjostamassa. Tuskin niistä kukaan erityisesti kiusaantu :)
Mulla on ihan aina imetyspaita, kun lähden kotoa. Ja todella usein oon imettäny niin, ettei juuri kukaan oo kiinnittäny asiaan huomiota.. kerran mm. kassajonossa, mies vaan ihmetteli, että miten mä sain vauvan vaikenemaan niin kätevästi sylissä.. oli siis ihan pikkunyytti silloin.. vasta jälkikäteen älys, että imetin :)
Oon todennu, että pikkuista on helppo imettää myös liinassa ja onnistuu hyvin ja näkösuojassa :) pari kertaa joku tuttu on tullu kurkistamaan vauvaa liinasta, oon kyllä varottanu ensin, että saa katsoa, mutta hän syö :)
Mun mies ei oo kiusaantunu ku pari kertaa imetyksestä ja lähipiirissä on paljon vauvoja. Kaverini heittäytyi sohvalle makaamaan, nosti paidan rintojen yli ja leväytti tissit siihen ja toisella vuodella oleva lapsi kiipesi poikittain äitinsä vatsalle imemään.. Silloin tosin häkellyin minäkin..
Toisilla naisilla vaan tuntuu olevan tarve riisuutua imetyksen yhteydessä.. Olin kerran ihan tarkoitukseen varatussa tilassa ja siellä oli äiti, jolla oli paitapusero, napit napaan asti auki ihan levällään ja se yritti maanitella reilusti toisella vuodella olevaa lasta imemään.. Toki siellä ei ollu kuin imettäviä äitejä, mutta mä koin tämän "esityksen" kiusallisena.
Että ehkäpä lopulta kokonaisuuteen vaikuttaa myös tapa imettää.. Samoin tietenkin vauvan ikä. Ihan pikkuinen vauva ei jaksa odottaa sopivaa ruokintahetkeä, mutta jo muutakin ruokaa saavalle lapselle voi antaa jotain muuta syötävää..
Olen käynyt kahdesti Jumbossa olevassa Fazerin kahvilassa. Molemmilla kerroilla on kahvilapöydässä ollut meneillään vaipanvaihto.
Toiset syövät lounasta tai kahvittelevat ja toiset tulevat vaihtamaan vaippoja ja syöttämään lastaan, ostamatta mitään ja sikaillen maksavien asiakkaiden ruokahalut... Ei enää kiitos.
Meinasinkin kommentoida näille julki-imettäjille, että vaihdatteko te vauvojenne vaipatkin kahvipöydässä, kun luonnollista lastenhoitoahan sekin on. Mutta näköjään joku siis todellakin tekee myös tuota. Uskomatonta, moukkamaista. Ilmeisesti he sitten kovaan ääneen kommentoivat kakan koostumustakin, kun muut yrittävät syödä. Tätä olen muuten nähnyt tapahtuvan, siis kakkavaippojen vaihtoa kahvipöydässä ja tuotosten kovaäänistä ihastelua.
kahvipöydässä on kavereiden miehiä ja saa esitella rintavarustustaan paljaana. Juuri se naistyyppi, joka ottaa sen rinnan esille, venyttelee sitä ja katselee ympärilleen haastavasti, että tässä se tissi on, uskaltaako joku sanoa jotain. Ja riemastuu sitten kiukuttelemaan ja repii miehensä ovet paiskoen pois kun oli niin suvaitsemattomia, etteivät hyväksyneet vauvan imetystä.
32v normaali mies..
ja nolostuu, kun vauvaa syötetään. Kuules, ap, se sun mies nolostuu ihan yhtä paljon, vaikka vauvan syöttäminen tapahtuisi autotallissa monen lukon takan.
Katsos, riittää tietoisuus siitä, että nainen ottaa rintansa esiin.
Ei se sun mies ajattele, että vauva saa apua nälkäänsä, vaan hänen mielessään on se kiinteä, muhkea rinta, johon nainen tarttuu kiinni.Yritäpä terapoida sitä miestäs rintafiksaation suhteen. Jotain outoa tuossa on.
Onneksi nolostukseen ei kuole, vaan päinvastoin, se voi paljastaa itsestä jotain piilevää ja salattua ja sitä työstämällä voi parantaa itseään ihmisenä.
Kiitä hyvä ap kaveriasi ja keskustele miehesi kanssa tissiongelmasta.
Imettäkää hyvä naiset tarpeeksi kauan poikianne, muuten heistä tulee nolostelevia aikuisia miehiä!
32v normaali mies..
ja nolostuu, kun vauvaa syötetään. Kuules, ap, se sun mies nolostuu ihan yhtä paljon, vaikka vauvan syöttäminen tapahtuisi autotallissa monen lukon takan.
Katsos, riittää tietoisuus siitä, että nainen ottaa rintansa esiin.
Ei se sun mies ajattele, että vauva saa apua nälkäänsä, vaan hänen mielessään on se kiinteä, muhkea rinta, johon nainen tarttuu kiinni.Yritäpä terapoida sitä miestäs rintafiksaation suhteen. Jotain outoa tuossa on.
jonkun mies on niin ääliö ja seksifrustraatioinen, että häkeltyy normaalista naisen rinnasta niin sitten häkeltyy. Minä en ala menemään mihinkään toiseen huoneeseen vaan imetän juuri siinä missä olen. Jos miestäsi häiritsee niin painukoot helvettiin miettimään traumojaan siitä kahvipöydästä.
Mielestäni on äärimmäisen juntti kommentti tuo "käykää tasokkaammissa paikoissa". Kyllä toiset ihmiset pitää osata huomioida ihan kaikkialla. Myös köyhätkin.
vähän tasokkaammissa paikoissa ;) Eikun oikeesti, kyllä te varmasti keinon keksitte, jos ette nyt ihan täysin itsekeskeisiä ja yhteistyökyvyttömiä ole. Ja noin hankalia tapauksia tuskin ihan joka ravintolareissulla tapahtuu kuitenkaan. Tai sitten teillä on ollut todella huono tuuri (tai tosiaan väärä ravintolavalinta. Mäkkärissä kun näkee kaikenlaista sikailua muutenkin :/).
syömään rauhassa ravintolaan, meidän on käännyttävä selin kun joku av.mamma vetaisee ryntäät esille imettääkseen vauvaa ja tissi roikkuen ojentelee isommille lapsille syötävää ja hakee vaippaa kassista. Justjoo...
Taas on karannut mopo käsistä, niin kuin av:lla yleensäkin. Ap:n miestä häiritsi imetys kotona kahvipöydässä, kun muuallakin asunnossa (ei vessassa) olisi voinut imettää. Sitten joitain taas ärsyttävät julkisilla paikoilla imettävät. Sitä ei kyllä voi kieltää juurikin noiden haisevien yleisten vessojen sekä ihmisen oikeuden syöttää lastaan missä vain takia. Ratkaisu 1: sanokaa kavereillenne, että imettävät teillä käydessään vaikka makkarissa. Ratkaisu 2: Yleisissä tiloissa kääntäkää päänne pois tai istuutukaa kahvilassa kauas vauvaperheistä. Tilaa varmaan riittää enemmän kuin kotikeittiössä. Ja on tämäkin kun täällä mammat meuhkaavat nolostelevien miestensä puolesta. Haluisinpa nähdä sen palstan, missä ne punakat äijät itse jauhavat tästä aiheesta.
Ei voi olla niin vaikeaa siirtyä muutaman metrin vaikka sohvalle imetyspuuhiin.
Kyllä minusta kahvipöydässä imetys on a) Epäkohteliasta b) Muilta vierailta saattaa mennä ruokahalu jos joutuu katsomaan aikuisen ruokailuun kuulumattomia ruumiinosia.
estää tilanteet, joissa mies kokee nolostuvansa.
Mitä väliä sillä on jos aikuinen mies nolostuu? Kai se nyt siitä toipuu.
Voihan se mies nolostuakin, mutta mitä sitten? Menköön terapiaan, jos ei traumat yhden illan vatvomisella tai vaikka av:lle kirjoittamalla kaikkoa :D
Muita ihmisiä ei siis tarvitse ottaa missään muussakaan tilanteessa huomioon, kyllä ne siitä aikanaan toipuu.
Itse olen törmännyt näihin asenne-julki-imettäjiin muutaman kerran. Eräskin äiti imetti Ikean ravintolan pöydässä sen näköisenä että mähän imetän tässä, kun MULLA on siihen OIKEUS. Pöydästä parin metrin päässä oli selkeästi merkattu imetysnurkkaus, jossa taatusti olisi ollut mukavat tuolit eikä mitään paskanhajua, kun ei ollut vessaa mailla halmeillakaan.
sohvalle jos ei siedä paljasta rintaa kun ryystää kahviaan?
jonkun mies on niin ääliö ja seksifrustraatioinen, että häkeltyy normaalista naisen rinnasta niin sitten häkeltyy. Minä en ala menemään mihinkään toiseen huoneeseen vaan imetän juuri siinä missä olen. Jos miestäsi häiritsee niin painukoot helvettiin miettimään traumojaan siitä kahvipöydästä.
hurmosimettäjien filosofia puhtaaksikirjoitettuna. :D
Ilmaisin asiani huonosti. Tietysti hyvä tavat kuuluvat myös Mäkkäriin, mutta kuten sanottu, siellä näkee paljon pahempaakin sikailua usein kuin lapsen ruokkiminen.
Ja tuo käykää tasokkaamissa paikoissa on kyllä aika oikeutettua. Miksi selkeästi lapsivihamieliset kävisivät yhä uudestaan ja uudestaan lapsiperheiden suosimassa paikassa, missä joka kerta törmää kaula-aukosta roikkuvaan tissiin?
Itse kun en näihin juurikaan ole törmäillyt, ainakaan ongelmaksi asti, mutta en menekään yleensä istumaan vauva- tai lapsiperhheiden viereen missään ravintolassa. Ja yleensä lääniä riittää katseen kääntämiseen toiseen suuntaan.
Tai hätätilassa voi vaikka katsoa sitä miestään tai hamppariaan naapuripöydän tissin sijaan.
Mielestäni on äärimmäisen juntti kommentti tuo "käykää tasokkaammissa paikoissa". Kyllä toiset ihmiset pitää osata huomioida ihan kaikkialla. Myös köyhätkin.
vähän tasokkaammissa paikoissa ;) Eikun oikeesti, kyllä te varmasti keinon keksitte, jos ette nyt ihan täysin itsekeskeisiä ja yhteistyökyvyttömiä ole. Ja noin hankalia tapauksia tuskin ihan joka ravintolareissulla tapahtuu kuitenkaan. Tai sitten teillä on ollut todella huono tuuri (tai tosiaan väärä ravintolavalinta. Mäkkärissä kun näkee kaikenlaista sikailua muutenkin :/).
syömään rauhassa ravintolaan, meidän on käännyttävä selin kun joku av.mamma vetaisee ryntäät esille imettääkseen vauvaa ja tissi roikkuen ojentelee isommille lapsille syötävää ja hakee vaippaa kassista. Justjoo...
Taas on karannut mopo käsistä, niin kuin av:lla yleensäkin. Ap:n miestä häiritsi imetys kotona kahvipöydässä, kun muuallakin asunnossa (ei vessassa) olisi voinut imettää. Sitten joitain taas ärsyttävät julkisilla paikoilla imettävät. Sitä ei kyllä voi kieltää juurikin noiden haisevien yleisten vessojen sekä ihmisen oikeuden syöttää lastaan missä vain takia. Ratkaisu 1: sanokaa kavereillenne, että imettävät teillä käydessään vaikka makkarissa. Ratkaisu 2: Yleisissä tiloissa kääntäkää päänne pois tai istuutukaa kahvilassa kauas vauvaperheistä. Tilaa varmaan riittää enemmän kuin kotikeittiössä. Ja on tämäkin kun täällä mammat meuhkaavat nolostelevien miestensä puolesta. Haluisinpa nähdä sen palstan, missä ne punakat äijät itse jauhavat tästä aiheesta.
kenellä näkyi kummatkin rinnat. Hänen miehensä oli todella nolon ja häpeilevän näköinen ja tuntui, että haluaa vajota maan alle vaimonsa takia. Mutta mamma oli niin tiukan oloinen, ettei poloinen varmaan uskaltanut sanoa mitään. Olisi tullut lollosta päähän varmaan.
miten jotkut hoitavat lapsensa paskavaipan vaihtamisen kyläillessään. Itselläni on 3 lasta ja kakkaa on tullut nähtyä juu, mutta en minä silti kyllä toisten lasten paskoja mielelläni haistele ja katsele. Kun ei osata edes kysyä, että missä sopisi vaippa vaihtaa vaan aletaan jossain keskellä olkkarin lattiaa kaikkien silmien alla kakkoja pyyhkimään. Hyi S**tana! Itse vaihdan lapseni vaipat kyläillessä AINA kylppärissä. Sinne kakat kuuluvat.
Sai taas kunnon nauruhepakan aikaan nämä kirjoitukset.
Miksi imetyksestä tehdään niin iso numero, kyse on vauvan tarpeen tyydytyksestä. Vauvan voi syöttää missä tahansa, kunhan sen tekee tissiä vilauttamatta.
Ei sille mitään voi, jos jollain miehellä ottaa eteen, kun vaikkapa vieras syöttää vauvaansa.
Kaikki on luonnollista, ei mitään uutta, imettäminen, erektio jne.
Taas tullaan miesten ajattelutapaan eli rinta kuuluu vain miehelle, ei vauvalle.
Mä oon ollu varmaan se Ikea-imettäjä! oon nimittäin imettänyt vauvaa siellä kahvilassa, kun jäätiiin Ikea-bussista ja vauvalle tuli huuroraivari. En todella ole tiennyt, että siellä on joku imetysnurkkaus :o Anteeksi häiriintyneille.
Mitä väliä sillä on jos aikuinen mies nolostuu? Kai se nyt siitä toipuu.
Voihan se mies nolostuakin, mutta mitä sitten? Menköön terapiaan, jos ei traumat yhden illan vatvomisella tai vaikka av:lle kirjoittamalla kaikkoa :D
Muita ihmisiä ei siis tarvitse ottaa missään muussakaan tilanteessa huomioon, kyllä ne siitä aikanaan toipuu.
Itse olen törmännyt näihin asenne-julki-imettäjiin muutaman kerran. Eräskin äiti imetti Ikean ravintolan pöydässä sen näköisenä että mähän imetän tässä, kun MULLA on siihen OIKEUS. Pöydästä parin metrin päässä oli selkeästi merkattu imetysnurkkaus, jossa taatusti olisi ollut mukavat tuolit eikä mitään paskanhajua, kun ei ollut vessaa mailla halmeillakaan.
Minä en vaivaannu tissien näkemisestä, eikä mua henkilökohtaisesti haittaa imettää muiden nähden tai nähdä muiden imettävän. Ei myöskään mun miestä.
Silti, mun mielestä on huonoja käytöstapoja ottaa tissi esille ruokapöydässä. Imettämään voi aivan hyvin siirtyä vaikka sohvalle, jos kerran on kylässä. Kohteliasta on ottaa muut huomioon (!), ja silloin voi siirtyä tisseineen siitä muiden katseiden alta. Mitään pakkoa ei ole pikkuisen vauvan ruokailla ruokapöydässä, tai kahvipöydässä, KYLÄSSÄ tai ylipäätään jos on muita istumassa samassa pöydässä.
Ihan turha miettiä kuinka moni kymmenestä miehestä vaivautuu ja kuinka paljon vaivaantuminen korreloi heidän suonikas tissi -fetisseihin, tai onko se nisäkkään ruokkimista tai onko normaalia saunoa vaikka koko armeijan kanssa alasti. On kyse käytöstavoista. Mutta niitähän ei nykyään tajuta.
Kysykääpäs vaikka vanhemmiltanne tai isovanhemmiltanne, imettivätkö he kylässä kahvipöydässä? Heillä varmasti on peruskäytöstavat kuitenkin hallussa hiukan paremmin (vanhemmalla väellä yleensä on).
mikä on niin huonotasoinen, ettei siellä tarvitse ottaa toisia huomioon ja voi istua lähelle muita pareja ja vetaista paidanhelmat ylös ja rintaliivit alas.
Paikan tarjoilija oli kyllä toista mieltä. Mutta paikka ei todellakaan mikään tasokas ole, mutta sattuu olemaan kotimme lähellä ja kävimme siellä syömässä kun tulimme elokuvista.
Hyvä tietää, että sinusta tällaiset paikat ovat sellaisia, missä vauvojen äitien ei tarvitse ottaa muita huomioon. Kuvastaa tosiaan hurmosimettäjän ajatusmaailmaa. Kun minä tulen ravintolaan ja imetän, ei minun tarvitse ottaa muita huomioon kun tämä on vain tällainen ketjuravintola.
Sinä varmaan mäkkärissä paskannat pöydälle?
Ilmaisin asiani huonosti. Tietysti hyvä tavat kuuluvat myös Mäkkäriin, mutta kuten sanottu, siellä näkee paljon pahempaakin sikailua usein kuin lapsen ruokkiminen.
Ja tuo käykää tasokkaamissa paikoissa on kyllä aika oikeutettua. Miksi selkeästi lapsivihamieliset kävisivät yhä uudestaan ja uudestaan lapsiperheiden suosimassa paikassa, missä joka kerta törmää kaula-aukosta roikkuvaan tissiin?
Itse kun en näihin juurikaan ole törmäillyt, ainakaan ongelmaksi asti, mutta en menekään yleensä istumaan vauva- tai lapsiperhheiden viereen missään ravintolassa. Ja yleensä lääniä riittää katseen kääntämiseen toiseen suuntaan.
Tai hätätilassa voi vaikka katsoa sitä miestään tai hamppariaan naapuripöydän tissin sijaan.
miten jotkut hoitavat lapsensa paskavaipan vaihtamisen kyläillessään. Itselläni on 3 lasta ja kakkaa on tullut nähtyä juu, mutta en minä silti kyllä toisten lasten paskoja mielelläni haistele ja katsele. Kun ei osata edes kysyä, että missä sopisi vaippa vaihtaa vaan aletaan jossain keskellä olkkarin lattiaa kaikkien silmien alla kakkoja pyyhkimään. Hyi S**tana! Itse vaihdan lapseni vaipat kyläillessä AINA kylppärissä. Sinne kakat kuuluvat.
Kaikenlaista paskanpuhdistajaa on käynyt meilläkin eli olohuoneessa vaipat vaihdetaan, ellen ohjaa muualle. Pahinta oli se,että paskavaipat laitettiin keittiön roskikseen, vaikka vessassa on roskis olemassa. Käskin viemään sitten keittiön roskiksen pihalle jätesäiliöön, sukulainen kun kyseessä oli.
missä tämä tapahtui. Mutta me ratkaisimme pulman sillä, että kerroimme tarjoilijalle, että meitä häiritsee ja tarjoilija kävi kehoittamassa tätä itsensäpaljastelijaa hiukan piilottelemaan itseään tai menemään imettämään lastenhoitohuoneeseen.