Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden mielesta keinohedelmoitykset voisi maksaa itse ja yhteiskunnalta saastyvat rahat suurempina lapsilisina lapiperheille!

Vierailija
25.10.2005 |

Olen täysin kyllästynyt tuohon keinohedelmöityskeskusteluun ja siihen kenelle pitäisi sallia hoidot. Mielestäni yksinkertainen ratkaisu olisi se, että ne sallittaisiin kaikille (myös homopareille), MUTTA jokainen vastaisi kuluista itse.

Yhteiskunnalta säästyneet rahat suunnattaisiin mieluummin siihen, että lapsiperheet tulisivat paremmin toimeen ja voisivat halutessaan paremmin hankkia lisää lapsia, kun taloudelliset reunaehdot olisivat paremmat. Eli että lapsilisiä korotettaisiin huomattavan paljon!

Onko muita samoin ajattelevia?

Minua ihmetyttää tuo ajattelutapa, että yhteiskunnan pitäisi maksaa hoidot. Lapsen saaminenhan ei kuitenkaan ole mikään AIKUISEN SUBJEKTIIVINEN OIKEUS niin kuin usein näytetään ajattelevan.

Nyt joku varmasti luulee, että minulla on lapsia ja lapsensaanti niin helppoa, että siksi on helppo kannattaa tällaista vaihtoehtoa. Asia ei ole niin: meillä (minulla ja miehelläni) ei ole vielä lapsia, toivomme kyllä kovasti saavamme! Mutta jos emme onnistu luonnollisesti lapsia saamaan, en ymmärrä miksi se on YHTEISKUNNAN ongelma ja heidän pitäisi kustantaa lapsi meille. Itse pitäisi sitten harkita haluaako lähteä hoitoihin ja säästää niihin rahaa vai ei.

Tämä olisi myös helpotus tähän jatkuvaan kiistaan, joka on pahimmillaan erittäin epätasa-arvoinen, jos lesbopareille hoidot maksettaisiin, mutta homopareilla ei olisi oikeutta lapsiin. (Miksiköhän naisella olisi oikeus tulla äidiksi, mutta miehellä ei isäksi?)

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, vaikka mielestäni lapsettomuushoidot ovat väärin ja haluaisin ne kieltää, en ole missään vaiheessa kieltänyt ketään niihin menemästä. Enkä siis tuominnut ketään. Mielestäni palvelun tarjoaja on se, joka tekee suurimman virheen. Mutta edelleenkin tämä on vain minun mielipiteeni, enkä sano, että ihmiset joutuvat helvettiin käytyään lapsettomuushoidoissa. Jos niin sanoisin, silloin tuomitsisin. Ei ole minun asiani sekaantua siihen. Enkä edes voisi, sillä en minä tiedä, mistä syistä helvettiin joutuu...

Toiseksi tiedän olevani syntinen ihminen, joka on tehnyt paljon väärin. Tarkoitukseni ei ollut asua avoliitossa eikä varsinkaan tehdä avoliittoon lasta. Mutta kun elämä ei vain mennyt niin kuin ajattelin, joten tulin nämäkin synnit tehneeksi.

Ja kolmanneksi, minua ei ole aivopessyt mikään seurakunta. Olen itse asiassa ollut aina aika passiivinen seurakuntalainen. Aivan tavallinen luterilaisen kirkon jäsen, joka ennemmin ajattelee itse kuin antaa toisten ajatella puolestaan.

Terveisin se, jonka mielestä edelleenkin on Jumalan asia päättää, kuka lapsia saa ja kuka ei.

Vierailija
42/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Terveisin se, jonka mielestä edelleenkin on Jumalan asia päättää, kuka lapsia saa ja kuka ei.

Eihän niitä muuten syntyisi hoidoilla jos Jumala ei sallisi vai mitä? Joten älä yritä kieltää hoitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toista mieltä. Antaahan Jumala ihmisten tehdä muutakin, mistä ei pidä. Esim. sotia ja riidellä ja eksyä kaidalta tieltä jne.

Vierailija
44/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta lapsettomuushoidot on ihan ok, mutta maksakaa itse ne! Ei kaikkea tarvi kinuta valtion pussista. Ihan niinku joku sanokin jo, tolla perusteella pitäs kohta korvata rintaimplantit (vois vedota siihen, että on keskimääräistä pienemmät) tai valtion pitäs ostaa imettämään kykenemättömille korvikkeet (koska " normaalisti" nainen pystyy imettämään vrt. " normaalisti" pariskunta pystyy hedelmöittymään).

Ahneudella ei ole rajoja. Jos sen lapsen niin kovasti haluaa, voi hoidot maksaa ite, taoi adoptoida. (Eihän muuten adoptointikulujakaan valtio maksa...)

Vierailija
45/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivoneet muun mielipiteen omaaville kaikkea mahdollista pahaa. (Hyviä kasvattajamalleja lapsille ???)

Vaikea on tästälähin suhtautua teihin myötätuntoisesti.

Eikö meillä ilmisen ivf-hoidon vastustajilla ole oikeutta mielipiteeseemme? Kuka tässä nyt onkaan suvaitsematon, jos ei suvaitse toisen mielipidettä, HÄH?

Vierailija
46/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei itse kärsi lapsettomuudesta on tosi helppo sanoa että ne pitäisi itse maksaa. Jos kärsisit, vaatisit varmaan kaikki lääkkeetkin ilmaiseksi!!

Samalla logiikallahan pitäisi kaikki hoidot/leikkaukset jokaisen maksaa itse . esim. sappileikkaus.

Vierailija
47/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
48/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten emme me puhu ilman kokemusta, ainakaan kaikki.

Vierailija
49/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi lesbo/homoparien suhteen ei kyse ole lapsettomuuden hoidosta, koska useimmat olisivat kykeneviä saamaan lapsia, jos vaan haluisivat käyttää luonnonmenetelmää. Kyse ei siis ole fyysisestä " viasta" . Miksi helkkarissa se pitäisi silloin olla korvattavaa???

Vierailija
50/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että endometrioosi on leikkauksella parannettavissa olevaa! Tämä tieto täytyy nyt jakaa kaikille, erityisesti omalle endometrioosilleni joka ei tästä ilmeisesti ole kuullut, kun ei ymmärtänyt häipyä lopullisesti leikkauksen jälkeen!

Vierailija
51/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyy sanoa, että järkytyin TODELLA monen kirjoittajan asenteesta lapsettomia kohtaan. Melkeinpä toivoisin heille itselleen kokemuksen lapsettomuudesta, kenties sitten he pystyisivät näkemään asioita vähän toiselta kantilta. Ja olen tosi pahoillani teidän lapsettomien puolesta, jotka olette tässä ketjussa joutuneet puolustelemaan oikeuttanne hoitoihin!

Vaikka itsellä olisi jo lapsi tai kaksi tai viisi, ei se anna pysyvää suojaa lapsettomuudelta. Lapsettomuusongelma voi iskeä sekundäärisen lapsettomuuden muodossa tai sitten oman lapsen tai jonkun muun läheisen ongelmana. Voi olla, että silloin asenne hoitojen maksamista kohtaan on ihan toinen.

Itselläni on jo yksi lapsi ja toinen (luomusti) tulossa, mutta ei tämä tee minusta empatiakyvytöntä toisten ongelmia kohtaan.

Vierailija
52/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ylipäänsä maksaa. Itsehän olette ne mukulat hankkineet! Ei teitä kukaan ole siihen pakottanut. Maksakaa itse pentujenne kulut.

Vierailija
53/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran on ihmisiä jotka haluavat lapsia ja voivat heidät kasvattaa, yhteiskunnalle on järkevää kasvattaa lisää veronmaksajia kykeneville kasvattajille.

aletaan ennemmin karsia jostain muusta, vaikka hävittäjistä, ministerien palkoista, eduskunnan uudisrakennuksesta jne. jne.

Vierailija
54/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole kuvitellut että joku voisi ajatella, kuten usea tähän kirjoittanut.

Mietin vain, että jos vika on toisessa (kuten meillä) olisiko siis hyväksytympää vaihtaa partneria? Ja tosiaan, meilläkin syy on sairaus.

Hedelmöityshoidot ovat todella rankkoja niin henkisesti kuin fyysisesti, enkä todellakaan usko että kaikki näihin kärsimyksiin olisi valmiita. Enkä missään vaiheessa todellakaan toivo kellekkään, en edes vihamiehelleni tätä todella rankkaa asiaa.

Tekee pahaa ajatella että joku on niin itsekäs, että jos hänellä asiat on tässä kohtaa hyvin, niin muita ei sitten tarvitsekkaan ajatella.

Tähän on hyvin verrattavissa, huumenuoret (oli ne sitten luomuna saatuja tai hoidoilla) joiden päihdehuoltoa, ja ylläpitoa toimeentulotuella ja sosiaalitoimiston maksamalla vuokralla maksan myös minä, vaikka vihaaan huumeita. Tai niitä joiden on vaikea lopettaa juomista, ja joille kuitenkin kustannetaan vaikka mitä verorahoista, joita myös minä maksan.

Ja oletteko miettineet sitä, että maksan myös teidän lapsienne koulunkäynnistä, ja kouluruokailusta, ilmaisista lääkärikäynneistä,yms. Sen lisäksi olen luultavasti verorahoillani myös maksanut teidän sairastamistanne taudeista, olivat ne sitten mistä vaan johtuvia. Vaikka itse en sairastaisikaan, en laske kuinka monta lääkärikäyntiä joku toinen saa sillä aikaa kun minä en käytä tätä kyseistä palvelua. Myös minä maksan monesta asiasta joista en itse hyödy millään tavalla, mutta en näe syytä valittaa joka asiasta, paitsi nyt kun meitä (lapsettomuudesta kärsiviä) vastaan hyökätään näinkin röyhkeästi.

Terveisin,

CoffeeCup, joka ei jaksanut enää kirjautua

Vierailija
55/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenmaailman helpotuksilla, rahoilla ja tuilla. Ylinopeussakkokin on pienempi! Itse ovat pentunsa tehneet. Ja sydänkohtauksen saanuttakaan ei varmasti saa elvyttää!! Sehän on Jumalan työhön puuttumista! Ja astmaatikkokin vois maksaa lääkkeensä kokonaan itse, eihän siihenkään kuole!

Vierailija
56/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän otsakehan olisi sitten samantien voinut olla että miksi yhteiskunnan tarvitsisi maksaa vammaisille rahaa tai hoitaa syöpäpotilaita tai jotain yhtä muuta älykästä. Tahaton lapsettomuus on kuule aika usein jostain SAIRAUDESTA johtuvaa eikä yleensä mistään ITSEAIHEUTETUSTA sairaudesta. Eli ihan sama jos sulla olis sokeritauti tai syöpä niin miksi yhteiskunnan tarttis korvata sulle niitä lääkkeitä? Antaa syöpäpotilaitten sitten itse maksaa kalliit lääkkeensä ja hoitonsa...

HEH HEH. Vähän pidemmälle voisit säkin tämän ketjun aloitanut noita aivosolujasi venyttää vaikka lapseton oletkin ja ilmeisesti lapsi itsekkin vielä...

Vierailija
57/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulle ei ole tullut mieleenikään katkaista välejä ystäviini sen takia että he ovat lapsia saaneet tai olla heille muutenkaan katkera, sillähän vain pilaisin oman elämäni. Ei heidän lapset ole minulta pois, enkä ole heille kateellinen, ellei raskausaikaa oteta huomioon.. Yllättävää minulle on se, että miten lapselliset voivat olla kateellisia lapsettomille! Aika nurinkurista. Minua ette ainakaan hämää, kyllä kateus on tuon takana. Mitä se on teiltä pois, jos yhteiskunta kustantaa hoidot?

Älkää me lapsettomat ja ex-lapsettomat välittäkö näistä yksittäisistä tapauksista, jotka eivät toisille onnea soisi. Nautitaan ehkä jo olemassa olevista ja haaveillaan ehkä tulevista lapsistamme, annetaan piut paut tuollaisille höpöttäjille jotka vfain haluavat aiheuttaa toisille pahan mielen, koska omakaan elämä ei ole kondiksessa.

Vierailija
58/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä 158 nyt varsinkin osoitti tietämättömyytensä yhteiskunnan toimimisesta ja astman vaarallisuudesta. KUKAAN ei kuole siihen, ettei saa biologista lasta, mielipahaa se voi tuottaa ja toiset eivät IKINÄ siitä selviä, mutta OIKEASTI tässä länsimaisessa paskakertakäyttö mullekaikkiheti-millähinnallahyvänsä-kulttuurissa mua ihan hävettää tälläiset aiheet!!! Menkää saatana vaikka Afrikkaan puoleksi vuodeksi ihmettelemään mitä ne oikeat elämän kriisit on! Voipi se adoptiokin tuntua vähän läheisimmältä siten!

Vierailija
59/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoito-hoito-kuntoutusjärjestelmä takkuaa pahasti niin olen sitä mieltä, että rahat tulisi ohjata JO olemassa olevien lasten parhaaksi. Ja turha läpättää, " olisitpa itse lapseton niin tietäisit" -paskaa. Olen ollut monta vuotta lapseton ja silti AINA ajatellut näin.

Vierailija
60/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi nykypäivänä joku olla noin suvaitsematon ja julma. Itsellä yksi kohdun ulkopuolinen raskaus takana, nyt mahassa vauva joka ei tule kestämään loppuun asti. Ikää vasta alle 30-vuotta.

Oma lapsi toivottavasti joskus vielä käsivarsilla ja totta hitossa teen kaikkeni sen eteen, hoidoilla tai ilman. Kyllä jotkut ovatkin niin hemmetin mustavalkoisia.....

lapsen menetys, lapsettomuus ym. ovat niin suuria suruja elämässä etten niitä kenellekään toivo!!! vaikka voisivat ehkä vähän avata joidenkin AVlaisten silmiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi