Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden mielesta keinohedelmoitykset voisi maksaa itse ja yhteiskunnalta saastyvat rahat suurempina lapsilisina lapiperheille!

Vierailija
25.10.2005 |

Olen täysin kyllästynyt tuohon keinohedelmöityskeskusteluun ja siihen kenelle pitäisi sallia hoidot. Mielestäni yksinkertainen ratkaisu olisi se, että ne sallittaisiin kaikille (myös homopareille), MUTTA jokainen vastaisi kuluista itse.

Yhteiskunnalta säästyneet rahat suunnattaisiin mieluummin siihen, että lapsiperheet tulisivat paremmin toimeen ja voisivat halutessaan paremmin hankkia lisää lapsia, kun taloudelliset reunaehdot olisivat paremmat. Eli että lapsilisiä korotettaisiin huomattavan paljon!

Onko muita samoin ajattelevia?

Minua ihmetyttää tuo ajattelutapa, että yhteiskunnan pitäisi maksaa hoidot. Lapsen saaminenhan ei kuitenkaan ole mikään AIKUISEN SUBJEKTIIVINEN OIKEUS niin kuin usein näytetään ajattelevan.

Nyt joku varmasti luulee, että minulla on lapsia ja lapsensaanti niin helppoa, että siksi on helppo kannattaa tällaista vaihtoehtoa. Asia ei ole niin: meillä (minulla ja miehelläni) ei ole vielä lapsia, toivomme kyllä kovasti saavamme! Mutta jos emme onnistu luonnollisesti lapsia saamaan, en ymmärrä miksi se on YHTEISKUNNAN ongelma ja heidän pitäisi kustantaa lapsi meille. Itse pitäisi sitten harkita haluaako lähteä hoitoihin ja säästää niihin rahaa vai ei.

Tämä olisi myös helpotus tähän jatkuvaan kiistaan, joka on pahimmillaan erittäin epätasa-arvoinen, jos lesbopareille hoidot maksettaisiin, mutta homopareilla ei olisi oikeutta lapsiin. (Miksiköhän naisella olisi oikeus tulla äidiksi, mutta miehellä ei isäksi?)

Kommentit (203)

Vierailija
21/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa oli muuten muitakin kysymyksiä juuri sinun tapaisillesi idiooteille.

uskallatko vastata??

t: sivusta seuraava, LUOMUvauvaa odottava (jee, minulla on siis oikeus saada lapsi!!!!)

Vierailija
22/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yksilöllä ei ole henkistä tai fyysistä sairautta, niin pakotetaan töihin tai olkoon ilman rahaa. Luonto korjaa laiskat pois. Nykyajan työttömyys ja toimeentulotuen halu on sitä, että " ku ei viitti mennä siivoomaan tai ulkotöihin apupojaksi ku se on tylsää" . Ja näin tekevät ne, joilla ei ole edes koulutusta mihinkään tehtävään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä näiden juttujen takana oikein on? Kateusko? Kyllä näkee että lapsettomuudesta ei ole mitään tietoa ihmisillä jotka meitä morkkaavat kuukaudesta toiseen. Olisi aivan kauheaa jos lähipiiriini olisi eksynyt noin epäkypsiä ihmisiä.. Mutta kuten olen jo jossain ketjussa sanonut, niin kyllä se elämä opettaa vielä ap:n kaltaisia ihmisiä. Onneksi niin. Kiva olis rupatella sitten kymmenen vuoden päästä näistä asioista, ehkäpä on tullut vähän järkeä päähän. Olisi ainakin suotavaa. Ei kannata olla niin ehdoton omissa mielipiteissään, nimittäin voi käydä niin että ne muuttuvat.. Ja jos niistä on kovin suurta ääntä pitänyt niin voi alkaa nolottamaan..

Jaksamista kaikille lapsettomuuden kanssa kamppaileville!

Vierailija
24/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

a sairaus, vai onko tieto muuttunut sitten sairaanhoitaja opintojeni jälkeen?

Vierailija
25/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitäs siihen sanot, että endoon ei aina auta mitkään leikkaukset eikä lääkkeet. joskus ainoa " parannuskeino" on raskaus. eli lapsettomuushoidot.

eli, pitäisikö hänen maksaa sairautensa hoito itse sinun mukaasi?

ja kyllä täällä sen verran kamalia kommentteja on ollut, että lapsettomien haukkumisen puolelle on mennyt.

toivoisimpa että itse saisit kokea joskus lapsettomuutta, tai vastaavaa.. voisi avartaa maailmaasi kummasti.

Vierailija
26/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpä on kyllä eri asia mutta lapsettomuus voi johtua myös siitä...tai sihen annetuista hoidoista....

Vierailija
27/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni moni lapseton tekee itselleen vankilan lapsettomuudestaan. Kääntyvät kuoreensa, kuvittelevat kaikenlaista, että heistä jopa pahaa puhuttaisiin (tätä en vain jaksa ymmärtää)!! Pahimmassa tapauksessa koko elämä muuttuu perusnegatiiviseksi, masennuskin iskee. Kaikki perheelliset ovat " vihamiehiä" - kaikki lapsettomat ystäviä, (ainakin siihen 2 viivaan asti).

Itse ymmärrän/ymmärsin täysin lapsettomana, että tuskani on omani, en yrittänyt tehdä siitä kennellekään lisätaakkaa. Kaikilla on omat kriisinsä ja tuskansa, minun ei ole toista suurempi! Senkin ymmärrän, että tästä keinohedelmöityshoito asiasta voi olla montaa mieltä.

Jotenkin tuntuu, että nämä naiset jotka vuosia tuijottavat omaa napaa, omaa kiertoa, omaa hormoonitasoaan, lopulta (monilla ei kestä edes kauaa) ovat niin täynnä itseään ja omia odotuksiaan, että sitä ei pysty kukaan ymmärtämään!

Ihan hyvällä, mutta moni tässäkin ketjussa ilmiselvästi kärsii jo hyvin vakavista mielenterveysongelmista. Käy vaan mielessä, että käyttekö oikeissa hoidoissa?

Vierailija
28/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jumalahan sen päättää, kuka lapsen saa. Hedelmöityshoidot (ja myös ehkäisy silloin, jos lapsesta olisi mahdollisuus huolehtia) ovat hänen vallassaan oleviin asioihin puuttumista.

Sanokaa mitä sanotte, mutta tämä on minun mielipiteeni,joka ei koskaan muutu.

Vierailija
29/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälläväliä asenne on lisääntyneet roimasti. Myös potilaiden agressiivisuus on pelottavaa. Jos sh (palvelija) ei toteuta jokaista pikku pyyntöä, saa kuulla haistattelua.

Voi kun ihmiset tajuis mitä hoitotoimenpiteet maksaa, ennenkuin tää yhteiskunta romahtaa omaan mahdottomuuteensa. Maksajat kun vähenee kokoajan.

Haistatelkaa vaan (nimettömänä) niin paljon ku haluutte. Mielipidettäni ette horjuta (päinvastoin, tolla esitystyylillä ja toisten haukkumisella teiät vois mun puolesta steriloida). Tervetuloa vaan mun potilaikseni ; )

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!!!!!!!!

Vierailija
30/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Adoption puolesta olen kirjoitellut lähinnä minä, joka en ole koskaan lapsettomuushoitoja kokeillut, koska en niitä hyväksy. Itse asiassa saattaisin biolapsen vielä saadakin. En tiedä varmaa. Aikamme toista lasta yritimme, mutta vain siksi, että emme olleet naimisissa emmekä voineet mennä adoptiojonoon. Adoptio on kuitenkin ollut aina minulle ykkösvaihtoehto, ei mikään hätäsuunnitelma. Kuten jo aiemmin joskus mainitsin, en hyväksy lapsettomuushoitoja, koska ne ovat Jumalan päätäntävallassa oleviin asioihin puuttumista.

Vierailija
31/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hälläväliä asenne on lisääntyneet roimasti. Myös potilaiden agressiivisuus on pelottavaa. Jos sh (palvelija) ei toteuta jokaista pikku pyyntöä, saa kuulla haistattelua.

Voi kun ihmiset tajuis mitä hoitotoimenpiteet maksaa, ennenkuin tää yhteiskunta romahtaa omaan mahdottomuuteensa. Maksajat kun vähenee kokoajan.

Haistatelkaa vaan (nimettömänä) niin paljon ku haluutte. Mielipidettäni ette horjuta (päinvastoin, tolla esitystyylillä ja toisten haukkumisella teiät vois mun puolesta steriloida). Tervetuloa vaan mun potilaikseni ; )

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!!!!!!!!

sinut saisi steriloida...niin, veronmaksajat vähenevät...ja vähenisivät entisestään ilman lapsettomuushoitoja... kyllä naurattaa kuvitella, kuinka jokun ivf-lapsi hoitaa sinua vanhainkodissa...

Vierailija
32/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vielä omaan nilkkaasi kalahtaa!

Vierailija
33/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpäs nyt kaikki rauhassa nukkumaan, aamulla sitten on enempi järkeä päässä teilläkin :)

On nyt aika lapselliseksi tämän ketjun taso jo mennyt.

Vierailija
34/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi kouluttautua uuteen ammattiin jos noin kypsyttää.

Vierailija
35/203 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. endometrioosi on yleensä leikkaushoidolla parannettavissa oleva sairaus, jonka jälkeen normaali raskaus on mahdollinen...niin että lopeta riehuminen (vai oletko joku frontaalipsyyke-immeinen?)

[/quote]

Vierailija
36/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin minulle Raamatun keskeisin sisältö on rakkaus. Sinä joka uskoon vetoamalla kiellät toiselta lapsettomuushoidot Jumalan päätöksenä, tuomitset ja sen Raamattu nimenomaan kieltää!

Lapsettomuus johtuu usein sairaudesta, ja kun se sairaus on löydetty ja meillä on siihen hoitokeino, pitäisikö hoito jättää antamatta? Rikkaillako olisi vain oikeus hankkia lapsia? Yhteiskunnan rahoja haaskataan paljon turhempaankin (esim. A-piste ja rikkaiden kartanonomistajien saamat kymmenien jopa satojen tuhansien eurojen avustukset kartonoidensa kunnostukseen, tai puoluetuet!)

Minä haluaisin, että laissa mahdollistetaan myös yksinäisten ja lesboparien lapset, ettei tarvitse harrastaa riskialtista suojaamatonta seksiä yhden yön suhteiden kanssa tai kehitellä jostain suostuvainen mies ' isäksi' muumimukimenetelmään.

Lapsilisien tarveharkintaakin nostetaan aina välillä esiin, vuosia sitten olin töissä Sosiaali- ja terveysministeriössä, siellä joku tutkija oli tullut siihen tulokseen, että tarveharkinnan seurannan kustannukset tulisivat maksamaan miltei saman kuin nykyinen järjestelmä. Lapsilisät olisi haettava, tulojen muutoksesta ilmoitettava, jonkun käsiteltävä sitä paperivuorta, tukia perittäisiin takaisin. Lisäksi tämäkin olisi erittäin epäreilu, mikä on yhden mielestä varakas, jo nyt esim. 4-lapsinen minusta normaalituloinen perhe, joilla vain 2 päiväkoti-ikäistä lasta maksaa näistä kahdesta lapsesta täydet päivähoitomaksut. Ilman lapsilisiä saattaisivat olla erittäin pahassa tuloloukussa. Meidänkin perheemme on yhteiskunnan normien mukaan hyvätuloinen, mutta elämiseen, ruokaan ja lapsien vaatteisiin ynnä muihin kuluihin ne lapsilisät menevät.

Haluammeko kylmän maailman, jossa ihminen jätetään yksin? Kuka päättää, mitä hoidetaan ja mitä ei. Tai kaikki hoito ja sosiaalituki tulee vapaaehtoista reittiä jotta verot putoavat ja yhteiskunnalta ei saa mitään.

Vaikka epäkohtia on paljonkin, minusta on hyvä elää juuri tälläisessä Suomessa kun elämme.

Vierailija
37/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tietäsit miltä tuntuu painia lapsettomuuden suossa.

Vierailija
38/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen typerän, itsekkään ja sairaan oloisia viestejä. Manataan pahaa toisille, ei ymmärretä omaa pakkomielteistä elämää. Asenne " minä olen oikeassa ja kaikkein paras ja kaunein- ja muut on perseestä" huokuu niin pitkälle. Onneksi meni välit lapsettomaan " ystävääni" plussatessani. En olisi jaksanut sitä narsistia enenmpää.

Vierailija
39/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onneksi meni välit lapsettomaan " ystävääni" plussatessani. En olisi jaksanut sitä narsistia enenmpää.

Vierailija
40/203 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus aiheuttaa monelle mielterveysongelmia, mutta harva hakee niihin hoitoa. Ja sitten kun se kauan odotettu lapsi syntyy mieli usein romahtaa ja lapsesta ei osata nauttia, erokin käy mielessä. Kyllä lapsen pakkomielteinen tekeminen on arveluttavaa puuhaa ja usein äärimmäisen itsekästä. Voinhan se minäkin olla narsisti, mutta ainakin mulla on vielä ystäviä ja muutakin elämää vaikka lapseton 3 vuotta olinkin (luomuna lapsen saimme vihdoin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän