Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homot, suvaitsetteko sen, että uskon Raamattuun ja sen sanomaan?

Vierailija
23.03.2011 |

Saanko mielestänne Raamattua lukiessani uskoa sen, mitä sinne on kirjoitettu, ja pitää sitä ohjenuoranani elämässäni?

Vastatkaa vain kyllä tai ei.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja tietysti noudatat Raamattua muutenkin elämässäsi.

Itse en tunne Raamattua tarpeeksi hyvin, mutta jos lähimmäistä kuuluu rakastaa, niin tietystit "rakastat" homo lähimmäistäsi, etkä syrji häntä mitenkään. Tarkoittaisko tämä sitä että et voi kirjoittaa lehtiin homovastaisia mielipidekirjoituksia, vaan vastustaisi homoutta omilla valinnoilla esim heterosuhde? Mietin vaan.

tai ainakin parhaani mukaan yritän :)

Tietenkään en syrji homoja, ja yritän rakastaa heitä kuten muitakin lähimmäisiäni.

Uskon, että homous on väärin, ja pelkään että homot eivät tunne Jumalaa tarpeeksi läheisesti tai ovat ymmärtäneet jotain väärin, siksi siis toivon että asia valkenisi heille oikein.

Tiedän kyllä, että useiden mielestä on kyseenalaista, mikä on Raamatun mukaan oikein ja mikä väärin tässä asiassa, siihen kannustan vaan jokaista ITSE lukemaan Raamattua, muutkin kohdat kuin vain nämä homovastaisiksi tulkitut.

ap

Vierailija
82/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et itse hyväksykkään homosuhteita, niin ei sinun tarvitse lausunnoillasi loukata ketään.

Kiinnostaisi tietää tunnetko homoja, tai kuinka läheltä homous on elämääsi koskettanut?

Mukavia ihmisiä, hyvää seuraa.

Ihmisinä heistä pidän, tietysti, lähimmäisiäänhän kuuluukin rakastaa (eikä näiden ihmisten kohdalla ole vaikeaakaan :) ) mutta en silti pidä homouttaan oikeana.

Olen siitä surullinen, koska ajattelen että he eivät tunne Jumalan Sanaa, tai heille se ei ole tärkeää, tai eivät usko siihen.

Mutta siis ihmisinä minulla ei tietystikään ole mitään heitä vastaan, miksi olisikaan?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaisten homoaloituksista aina tosi ahdistava olo. Voin vaan kuvitella miltä homoista tuntuu eikä mikään ihme että homoilla nuorilla on suurentunut itsemurhariski. Homot on Suomessa yksi niistä ryhmistä joiden syrjintä tapahtuu järjenvastaisilla perusteilla. Järjenvastainen syrjintä on aina pelottavaa. Kuka tietää vaikka sitä on itse joku päivä vastaanottavana osapuolena jossain toisessa asiassa. Uskovien homovaino on siitä ikävänä muistutuksena jatkuvasti. Mieluimmin unohtaisi tämän ihmislajin pimeän puolen.

Vierailija
84/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset ihmiset tekevät omat ratkaisunsa. Ihan varmasti homoille ei jää epäselväsi mitä uskovaiset on heistä mieltä ilman että sitä on pakko oikein hieroa naamaan jokaisen tilaisuuden tullen. Jätä ap homot rauhaan.

Vierailija
85/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ap voit sanoa ihan mitä haluat. Niinhän kaikki muutkin tekevät.

Mutta erityisesti uskovaisena sinun tulee sanoa synti synniksi myös sillä uhalla, että siitä ei pidetä. Sinun uskovaisena kuuluu viedä evankeliumia eteenpäin. Siihenhän Jeesus seuraajiaan kutsui.

Meidän kristittyjen pitää tänä päivänä pitää evankeliumia entistä enemmän esillä. Rohkeasti vaan sillä siihen me olemme kutsutut.

Vierailija
86/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset ihmiset tekevät omat ratkaisunsa. Ihan varmasti homoille ei jää epäselväsi mitä uskovaiset on heistä mieltä ilman että sitä on pakko oikein hieroa naamaan jokaisen tilaisuuden tullen. Jätä ap homot rauhaan.

jokaisen tilaisuuden tullen"

Luitko ketjua/vastauksiani laisinkaan, ennen omaa kommenttiasi?

Kysyin mm. että saanko sanoa oman mielipiteeni, (neutraalilla äänensävyllä, että homous on mielestäni väärin) jos sitä minulta suoraan kysytään. Näin on kysyttykin, silloin vastasin ympäripyöreästi.

ap

Vierailija
87/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riparilla nuorille esiteltäisiin seuraavat tosiasiat:

Et pääse taivaaseen jos

- harrastat esiaviollista seksiä

- eroat

- perustat uusperheen

- toteutat homouttasi.

Jokainen voisi sitten itse päättää minkä riskin ottaa ilman että koko yhteiskunnan mollauskoneisto pitää masinoida vain yhtä näistä vaihtoehdoista estämään.

Vierailija
88/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että myös homo on voi olla ihan kunnollinen kristitty.

Olen siitä surullinen, koska ajattelen että he eivät tunne Jumalan Sanaa, tai heille se ei ole tärkeää, tai eivät usko siihen.

Vierailija
89/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ap voit sanoa ihan mitä haluat. Niinhän kaikki muutkin tekevät.

Mutta erityisesti uskovaisena sinun tulee sanoa synti synniksi myös sillä uhalla, että siitä ei pidetä. Sinun uskovaisena kuuluu viedä evankeliumia eteenpäin. Siihenhän Jeesus seuraajiaan kutsui.

Meidän kristittyjen pitää tänä päivänä pitää evankeliumia entistä enemmän esillä. Rohkeasti vaan sillä siihen me olemme kutsutut.

Ja pääasiahan nimenomaan on evankeliuminen vieminen eteenpäin, homous on vain hyvin hyvin pieni osa.

Synti kuitenkin Raamatun mukaan. Onneksi Jumala on kuitenkin armollinen niille jotka syntejään katuvat :)

enhän itsekään ole synnitön, yritän kuitenkin tehdä parannusta synneistäni koko ajan ja pyydän siihen Herralta voimaa ja apua.

Homokysymys tuli nyt vaan mieleen taas Iltalehden otsikoista.

Kommentointi uskovaisia vastaan on välillä niin käsittämättömän aggressiivista, että toisinaan pelottaa että joku käy joskus käsiksi sen vuoksi, että haluan uskoa Raamattuun.

Vaikka eihän minun sitä kuuluisi/tarvitsisi pelätä :)

ap

Vierailija
90/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollut mistään "hieromisesta naamaan jokaisen tilaisuuden tullen"

Kysyin mm. että saanko sanoa oman mielipiteeni, (neutraalilla äänensävyllä, että homous on mielestäni väärin) jos sitä minulta suoraan kysytään. Näin on kysyttykin, silloin vastasin ympäripyöreästi.

ap

Kai sulla jonkunäkönen tilannetaju on olemassa? Ei vissiin, kun pitää täällä asti kysellä XD En mäkään sano, että kristinuskovaiset on mielestäni tyhmiä, kun uskovat mielikuvitusolentoihin...hoksaakko?

Vierailija
91/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että myös homo on voi olla ihan kunnollinen kristitty.

itse ajattelen/pelkään että homouden hyväksyvät kristityt tai homot kristityt eivät liene uudestisyntyneitä, kristittyjä uskovaisia. (huom! tosin minä en tätä ole sovelias kenellekään sanomaan, enkä siis tässä tuomitse ketään, arvelen vaan)

Muutoin on vaikeaa ymmärtää, miksi he painavat villasella joitakin Raamatussa kerrottuja asioita.

ap

Vierailija
92/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riparilla nuorille esiteltäisiin seuraavat tosiasiat:

Et pääse taivaaseen jos

- harrastat esiaviollista seksiä

- eroat

- perustat uusperheen

- toteutat homouttasi.

Jokainen voisi sitten itse päättää minkä riskin ottaa ilman että koko yhteiskunnan mollauskoneisto pitää masinoida vain yhtä näistä vaihtoehdoista estämään.

Vierailija
93/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin on vaikeaa ymmärtää, miksi he painavat villasella joitakin Raamatussa kerrottuja asioita.

ap

rusinat pullasta mentaliteetilla. Kaiken huippu oli kun täälä kerran yksi aviottoman lapsen äiti joka oli suhteessa ties monenteenko mieheen avautui homokäsityksistään. Se tekopyhyys on jotain ihan uskomatonta.

Vierailija
94/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollut mistään "hieromisesta naamaan jokaisen tilaisuuden tullen"

ap

Kai sulla jonkunäkönen tilannetaju on olemassa? Ei vissiin, kun pitää täällä asti kysellä XD En mäkään sano, että kristinuskovaiset on mielestäni tyhmiä, kun uskovat mielikuvitusolentoihin...hoksaakko?

uskovaisista, olisin valmis kuulemaan myös sen että pidät esimerkiksi minua tyhmänä, kun uskon johonkin jota sinä pidät mielikuvitusolentona.

En silti kiellä sinua sanomasta niin, jos asiaa sinulta kerran kysyn. Enkä myöskään suutu sinulle.

En odota, että vastaat jotain, jota et oikeasti ajattele niin.

Hoksaakko? ;)

ap

Vierailija
95/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noudatat sitten kaikkia Raamatun ohjeita myös omassa elämässäsi, etkä vain tuomitse muita.

Vierailija
96/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

rusinat pullasta mentaliteetilla. Kaiken huippu oli kun täälä kerran yksi aviottoman lapsen äiti joka oli suhteessa ties monenteenko mieheen avautui homokäsityksistään. Se tekopyhyys on jotain ihan uskomatonta.

Kerrothan mulle?

ap

Vierailija
97/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrothan mulle?

ap

Onko sulla pitkät hiukset?

Peitätkö pääsi kirkossa huivilla?

Vaikenetko seurakunnassa ja kysyt mieheltäsi kotona jo on jotain asiaa?

Homoja dissaavissa kohdissa on Raamatussa todella höpsöä tekstiä seassa joka osoittaa että se on ihan ihmisen kirjoittamaa höpötystä. Homot ovat vaihtaneet jumalan kunniotuksen matelijoiden ja mikä se nyt olikaan kuviin ja siinä on sitten syy homoudelle. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden ja 11-vuotiaan kanssa joka itkee äidilleen että äiti miksi olen tällainen, miksen voi olla tavallinen.

Vierailija
98/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se tuskin vielä olisi kunnolla edes heterokaan. Älä viitsi lasketella valheita.

Kerrothan mulle?

ap

Onko sulla pitkät hiukset?

Peitätkö pääsi kirkossa huivilla?

Vaikenetko seurakunnassa ja kysyt mieheltäsi kotona jo on jotain asiaa?

Homoja dissaavissa kohdissa on Raamatussa todella höpsöä tekstiä seassa joka osoittaa että se on ihan ihmisen kirjoittamaa höpötystä. Homot ovat vaihtaneet jumalan kunniotuksen matelijoiden ja mikä se nyt olikaan kuviin ja siinä on sitten syy homoudelle. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden ja 11-vuotiaan kanssa joka itkee äidilleen että äiti miksi olen tällainen, miksen voi olla tavallinen.

Vierailija
99/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 11 vuotias vielä ole homo Kun se tuskin vielä olisi kunnolla edes heterokaan. Älä viitsi lasketella valheita.

yhden äidin kertomusta. Ja siitä välittyi se sanoma että te ihmiset ette yhtään tiedä mistä puhutte kun latelette totuuksianne valinnasta.

Vierailija
100/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus on kyllä niin kauan kuin sovellat sitä vain itseesi etkä koeta polkea homojen oikeuksia vaatimalla esim. että heidän avioliitossaan ei saa olla samoja oikeuksia kuin heteroilla. Oikeus aviolittoon esim. on yk:n ihmisoikeuksien listalla.

Saanko siis mielestäsi kuitenkin sanoa ääneen, että homous on mielestäni väärin? Esim. jos asiaa tai kantaani homouteen kysytään minulta suoraan. ap

jos kantaani kysytään? Et loukkaannu ollenkaan mielipiteestäni, että uskonnot pitäisi lakkauttaa?

T: Ateisti, ei homo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän