Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homot, suvaitsetteko sen, että uskon Raamattuun ja sen sanomaan?

Vierailija
23.03.2011 |

Saanko mielestänne Raamattua lukiessani uskoa sen, mitä sinne on kirjoitettu, ja pitää sitä ohjenuoranani elämässäni?

Vastatkaa vain kyllä tai ei.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menee nukkumaan.

Ketään ei voi pakottaa uskomaan mitään, jota tämä ei halua uskoa. Ei teidän ole pakko uskoa Jumalaan, eikä pitää Raamattua Hänen Sananaan.

Minä en tuputa mitään kenellekään.

Ei ole pakko keskustella kanssani uskonasioista, ei olisi ollut pakko edes avata koko ketjua.

Saati vastata.

Alkuperäinen idea aloitukselleni oli kysyä siis sitä, että suvaitsetteko te, "suvaitsevaisuuden puolesta liputtavat" sen, että minulle Jumala ja Raamattu ovat totta.

Osan mielestä saan olla sitä mieltä, kunhan "blaa blaa (haukkumista ja uhkailua)" ja osan mielestä en saa olla sitä mieltä.

Asia ok.

Hyvää yötä!

ap

Vierailija
62/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ip-osoitteeni on bannattu.

T: 11cm mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menee nukkumaan. Ketään ei voi pakottaa uskomaan mitään, jota tämä ei halua uskoa. Ei teidän ole pakko uskoa Jumalaan, eikä pitää Raamattua Hänen Sananaan. Minä en tuputa mitään kenellekään. Ei ole pakko keskustella kanssani uskonasioista, ei olisi ollut pakko edes avata koko ketjua. Saati vastata. Alkuperäinen idea aloitukselleni oli kysyä siis sitä, että suvaitsetteko te, "suvaitsevaisuuden puolesta liputtavat" sen, että minulle Jumala ja Raamattu ovat totta. Osan mielestä saan olla sitä mieltä, kunhan "blaa blaa (haukkumista ja uhkailua)" ja osan mielestä en saa olla sitä mieltä. Asia ok. Hyvää yötä! ap

Oli varmaan rankkaa, kun omaa maailmankuvaasi kyseenalaistettiin rankalla kädellä. Mieti nyt ainakin seuraavia asioita:

1. Homouden alkuperä tieteellisten tutkimusten valossa ja miten se sopii/ei sovi omaan maailmankuvaasi. Onko ajatusmaailmassasi kenties tarkistamisen varaa vai pidätkö vain kiinni vanhoista tottumuksista tutkimustuloksista huolimatta? (Btw, mikä on koulutuksesi, oletko oppinut esim. lähdekritiikkiä?)

2. Hyväksytkö SINÄ sen, että hyvin suuri osa suomalaisista pitää sinun kantaasi moraalittomana ja "vääränä"?

3. Pystytkö yhtään kyseenalaistamaan mitään?

Vierailija
64/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menee nukkumaan. Ketään ei voi pakottaa uskomaan mitään, jota tämä ei halua uskoa. Ei teidän ole pakko uskoa Jumalaan, eikä pitää Raamattua Hänen Sananaan. Minä en tuputa mitään kenellekään. Ei ole pakko keskustella kanssani uskonasioista, ei olisi ollut pakko edes avata koko ketjua. Saati vastata. Alkuperäinen idea aloitukselleni oli kysyä siis sitä, että suvaitsetteko te, "suvaitsevaisuuden puolesta liputtavat" sen, että minulle Jumala ja Raamattu ovat totta. Osan mielestä saan olla sitä mieltä, kunhan "blaa blaa (haukkumista ja uhkailua)" ja osan mielestä en saa olla sitä mieltä. Asia ok. Hyvää yötä! ap

Oli varmaan rankkaa, kun omaa maailmankuvaasi kyseenalaistettiin rankalla kädellä. Mieti nyt ainakin seuraavia asioita: 1. Homouden alkuperä tieteellisten tutkimusten valossa ja miten se sopii/ei sovi omaan maailmankuvaasi. Onko ajatusmaailmassasi kenties tarkistamisen varaa vai pidätkö vain kiinni vanhoista tottumuksista tutkimustuloksista huolimatta? (Btw, mikä on koulutuksesi, oletko oppinut esim. lähdekritiikkiä?) 2. Hyväksytkö SINÄ sen, että hyvin suuri osa suomalaisista pitää sinun kantaasi moraalittomana ja "vääränä"? 3. Pystytkö yhtään kyseenalaistamaan mitään?

Ymmärrätkö, miten äärettömän tärkeää asioiden kriittinen tarkastelu ja mahdollinen kyseenalaistaminen on ihan lähihistoriammekin valossa? Mitä seuraa siitä, kun ihmiset menevät sokeina joukon mukana ja hyväksyvät ryhmän arvot niitä sen syvällisemmin miettimättä?

Vierailija
65/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka suvaitsemme että sinä ajattelet homoista niin, ja odotamme myös että sinä suvaitset että me ajattelemme sinusta niin kuin ajattelemme.

Ei uhkailuja, ei haukkumista.

Alkuperäinen idea aloitukselleni oli kysyä siis sitä, että suvaitsetteko te, "suvaitsevaisuuden puolesta liputtavat" sen, että minulle Jumala ja Raamattu ovat totta. Osan mielestä saan olla sitä mieltä, kunhan "blaa blaa (haukkumista ja uhkailua)" ja osan mielestä en saa olla sitä mieltä.

Vierailija
66/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä tekojemme kautta. MUTTA, tämä EI tarkoita, että synnintekemistä saisi jatkaa ja vaan miettiä että "mitä väliä, saanhan mä tän anteeks joka tapauksessa koska Jumala on armollinen"

Ymmärräthän pointin?

ap

En ymmärrä. Minä ajattelen, että syntiasia on hoidettu eikä minun tarvi enää miettiä syntejä erikseen. Mietin asioita puhtaasti järjellä. En mieti koko ajan Jumalaa. Elän niinkuin normaalit ihmiset. Uskoni näkyy -jos ylipäänsä näkyy- vain siinä, että en pysty tuomitsemaan ketään.

Minulle armossa ei ole mutta-sanaa. Saan anteeksi kaiken tahattoman ja tahallisen synnin. Ilman mutta-sanaa, ilman vaatimuksia.

Vierailija
67/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et saa sen perusteella syrjiä ja sortaa muita.

Vierailija
68/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus on kyllä niin kauan kuin sovellat sitä vain itseesi etkä koeta polkea homojen oikeuksia vaatimalla esim. että heidän avioliitossaan ei saa olla samoja oikeuksia kuin heteroilla. Oikeus aviolittoon esim. on yk:n ihmisoikeuksien listalla.

Vierailija
69/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus on kyllä niin kauan kuin sovellat sitä vain itseesi etkä koeta polkea homojen oikeuksia vaatimalla esim. että heidän avioliitossaan ei saa olla samoja oikeuksia kuin heteroilla. Oikeus aviolittoon esim. on yk:n ihmisoikeuksien listalla.

Saanko siis mielestäsi kuitenkin sanoa ääneen, että homous on mielestäni väärin? Esim. jos asiaa tai kantaani homouteen kysytään minulta suoraan.

ap

Vierailija
70/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko siis mielestäsi kuitenkin sanoa ääneen, että homous on mielestäni väärin? Esim. jos asiaa tai kantaani homouteen kysytään minulta suoraan.

ap

Uskovilta hyväksytään niin törkää puhetta homoista ettei mitään muuta ryhmää kohtaan kyllä hyväksyttäisi. Maan tapa on haukkua homoja sairaiksi, perversseiksi, luonnonvastaisiksi, eläimiinsekaantujiin ja murhaajiin verrattaviksi ja niin edelleen.

Vierailija
71/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis kyllä ole homo, mutta mikä ihmeen kysymys tuo edes on?

Jokainen saa uskoa vaikka lentävään spagettihirviöön, kunhan ei tule MUITA tuomitsemaan sillä perusteella. Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
72/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Uskovilta hyväksytään niin törkää puhetta homoista ettei mitään muuta ryhmää kohtaan kyllä hyväksyttäisi. Maan tapa on haukkua homoja sairaiksi, perversseiksi, luonnonvastaisiksi, eläimiinsekaantujiin ja murhaajiin verrattaviksi ja niin edelleen.

"homous on mielestäni väärin" ja sanon sen ihan neutraalilla äänensävyllä, en vihaisesti.

Onko ok mielestäsi? Jos ei, kaipaisin perusteluita.

ap

ap

Vierailija
73/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis kyllä ole homo, mutta mikä ihmeen kysymys tuo edes on?

Jokainen saa uskoa vaikka lentävään spagettihirviöön, kunhan ei tule MUITA tuomitsemaan sillä perusteella. Mikä tässä on vaikeaa?

uskovia kohtaan, jos uskaltaa sanoa suoraan että pitää homoutta vääränä.

Minultakin on asiaa joskus kysytty, silloin tyydyin sanomaan jotain hyvin ympäripyöreää.

Toisaalta, minulla on asiasta vankka käsitys enkä siis haluaisi vastata kysymykseen valehtelemalla, koen sen vääräksi ja omatuntoni vastaiseksi.

Mutta kyselen täällä vähän mielipiteitä, uskaltaisiko kertoa oikean mielipiteensä, ilman että joutuu solvatuksi tai jopa pahemman kohteeksi?

ap

Vierailija
74/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin,tässä huomaamme että uskovainen saa sanoa mielipiteensä vain tietyllä tavalla,mikä katsotaan sopivaksi.Raamattua ette saa hävitettyä!

Vierailija
75/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"homous on mielestäni väärin" ja sanon sen ihan neutraalilla äänensävyllä, en vihaisesti.

Onko ok mielestäsi? Jos ei, kaipaisin perusteluita.

julkisella paikalla jossa on lihavia läsnä että "minusta lihavat on itsekurittomia vätyksiä ja haitaksi Suomen yhteiskunnalle?".

Vierailija
76/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja tietysti noudatat Raamattua muutenkin elämässäsi.

Itse en tunne Raamattua tarpeeksi hyvin, mutta jos lähimmäistä kuuluu rakastaa, niin tietystit "rakastat" homo lähimmäistäsi, etkä syrji häntä mitenkään. Tarkoittaisko tämä sitä että et voi kirjoittaa lehtiin homovastaisia mielipidekirjoituksia, vaan vastustaisi homoutta omilla valinnoilla esim heterosuhde? Mietin vaan.

Vierailija
77/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minusta homot ovat itsekurittomia vätyksiä ja haitaksi Suomen yhteiskunnalle"

vaan että homous on väärin. Sinun esimerkissäsi olisi pitänyt lukea että olisinko julkisella paikalla sanonut homojen läsnäollessa että "homous on väärin" jotta vertauksesi olisi ollut vertailukelpoinen. Eikö?

ap

Vierailija
78/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä hän saa tietenkin vastata siihen että kyllä.

Siitä on pitkä matka siihen että ottaa oikeudekseen käydä töräyttelemässä mitä hyvänsä kenelle hyvänsä vain siihen vedoten että itse uskoo niin ja äänensävy on neutraali...

Vierailija
79/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minusta homot ovat itsekurittomia vätyksiä ja haitaksi Suomen yhteiskunnalle"

vaan että homous on väärin. Sinun esimerkissäsi olisi pitänyt lukea että olisinko julkisella paikalla sanonut homojen läsnäollessa että "homous on väärin" jotta vertauksesi olisi ollut vertailukelpoinen. Eikö?

ap

Sanot vammaisten äideille että vammaisuus on väärin. Onko tämä mielestäsi ok. Vammainen voi itselleen yhtä vähän kuin homo. Onko ok täräytellä ihmisille syvästi loukkaavia väitteitä aina kun siltä tuntuu?

Vierailija
80/149 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et itse hyväksykkään homosuhteita, niin ei sinun tarvitse lausunnoillasi loukata ketään.

Kiinnostaisi tietää tunnetko homoja, tai kuinka läheltä homous on elämääsi koskettanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä