Homot, suvaitsetteko sen, että uskon Raamattuun ja sen sanomaan?
Saanko mielestänne Raamattua lukiessani uskoa sen, mitä sinne on kirjoitettu, ja pitää sitä ohjenuoranani elämässäni?
Vastatkaa vain kyllä tai ei.
Kommentit (149)
Keskustelu lähti taas aikalailla raiteiltaan, mutta siis jatkossa aion, minulta _kysyttäessä_, kertoa että pidän homoutta Jumalan tahdon vastaisena.
Korostan kuitenkin, että homoja vastaan minulla ei ole mitään, ihmisinä siis. Enkä lietso riitaa.
ap
Kyllä, ja tietysti noudatat Raamattua muutenkin elämässäsi. Itse en tunne Raamattua tarpeeksi hyvin, mutta jos lähimmäistä kuuluu rakastaa, niin tietystit "rakastat" homo lähimmäistäsi, etkä syrji häntä mitenkään. Tarkoittaisko tämä sitä että et voi kirjoittaa lehtiin homovastaisia mielipidekirjoituksia, vaan vastustaisi homoutta omilla valinnoilla esim heterosuhde? Mietin vaan.
tai ainakin parhaani mukaan yritän :) Tietenkään en syrji homoja, ja yritän rakastaa heitä kuten muitakin lähimmäisiäni. Uskon, että homous on väärin, ja pelkään että homot eivät tunne Jumalaa tarpeeksi läheisesti tai ovat ymmärtäneet jotain väärin, siksi siis toivon että asia valkenisi heille oikein. Tiedän kyllä, että useiden mielestä on kyseenalaista, mikä on Raamatun mukaan oikein ja mikä väärin tässä asiassa, siihen kannustan vaan jokaista ITSE lukemaan Raamattua, muutkin kohdat kuin vain nämä homovastaisiksi tulkitut. ap
Tiesitkö että rillipäät eivät saa mennä kirkkoon?
Sinulta on mennyt nyt ihan ohi raamatun perimmäinen sanoma. Joka on armo. Ja sitten kun ymmärrät täysin uuden testamentin sanoman, tajuat että se taivas tosiaan on täällä maan päällä, sinun pitää vain löytää se.
Noista tutkimuksista vielä sen verran, että VUOSIKYMMENIEN ajan tiedemiehet yrittivät löytää todisteita siitä, että homous on jonkinlainen sairaus. Yhtään mitään ei koskaan löytynyt ja homous poistettiin tautiluokituksista. Yrityksen puutteesta ei ainakaan ollut kyse! : D
Itse en ole vielä koskaan törmännyt yhteenkään luotettavaan tutkimukseen, jossa homous olisi todistettu ihmisen omaksi valinnaksi.
Ihan maalaisjärjellä: KUKA hullu VALITSISI homouden? Koko loppuelämä syrjintää ja tuomitsemista, pahimmillaan itsemurha. On joo ihqua ja trendikästä. Not.
pohjaksi tutkimuksen, joka osoittaa että homous ei ole synnynnäistä. Jos sellaista väittää niin sitten pitää olla edes jotain kättä pitempää. Mielenkiinnolla katsoisin että minkälainen tutkimus on kyseessä.
Hei
Minusta ap on esittänyt kysymyksensä asiallisesti ja muutenkin vastannut kaikin puolin järkevästi.
Sinä saat tottakai uskoa juuri niin kuin haluat. Ei minua haittaa, jos pidät minua sairaana tai säälittävänä tms. Sitä paitsi, niin kuin taisit sanoa, monet muutkin, esim. ateistit ovat sinusta jumalattomia.
Itse uskoin ennen Raamattuun Jumalan sanana. Myös silloin kuin olin tajunnut pitäväni naisista. Mutta silloinkaan en pystynyt pitämään sitä syntinä. Minun jumalani on siis aina ollut erilainen kuin sinun.
Nykyään ajattelen ja uskon eri lailla. En voi millään pitää Raamattua "totuutena". Niin käsittämättömiä ja rakkaudettomia juttuja siellä on.
Valaistumisia, ihmeparantumisia yms lahjoja tapahtuu kaikissa uskonnoissa ja muissa uskomusjärjestelmissä.
Oma uskoni on jotain ihan muuta. Mutta sydämeni sanoo, että se ei ainakaan ole sama kuin sinun.
Minun jumala tai uskonto ei tarvitse käsitystä oikeasta/väärästä jne. ei sääntöjä jne, vain puhdasta rakkautta.
No, palataan kysymykseesi. Sinä saat olla mitä mieltä vain. Sen sijaan, en halua sinua lasteni opettajaksi, enkä halua että sanot lapsilleni, että heidän äitinsä on tekee "väärin". En myöskään halua sinua eduskuntaan tms., mutta siksi äänestänkin tietysti muita kuin kd:tä tai persuja.
Toisaalta, jossain vaiheessa minun on opetettava lapsilleni, että osa ihmisistä on sillä tavalla rajoittuneita, että he uskovat että jotkut asiat tai teot ovat syntiä. Annetaan heidän uskoa niin, mutta meidän ei siitä tarvitse välittää. Aina on ihmisiä, jotka tarvitsevat sääntöjä sillä he ahdistuvat erilaisuudesta ja siitä että heidän jumalaansa pilkataan.
Aina on myös ihmisiä, joiden mielestä joku asia on väärin. Onneksi me sydämessämme tiedämme toisin.
kehottaisin lukemaan Elisabeth Gilbertin kirjan "Committed" (sama kirjailija kuin Eat, Pray, Lovella). Siinä käydään läpi avioliiton historiaa erityisesti kristinuskon ja juutalaisuuden piirissä. Käy ilmi, että avioliitto on muuttunut jatkuvasti ihmisten tarpeisiin.
Ei asiat ole kristillisyydessäkään aina ollut tietyllä tavalla, tai tietyt asiat syntiä. Uskoa on aina muokattu ihmisten tarpeisiin. jumalan sanaa on muokattu kulloisenkin kulttuurin tarpeisiin.
Ap:lle tämä lukuvinkkinä.
tätä ketjua enää, itsekään en lukenut läheskään kaikkia vastauksia. Mutta mielestäni voit miettiä sitä, miltä sinusta tuntuu, jos sinulle sanotaan, että Raamattuun uskominen on väärin ja kristityt huonoja ihmisiä. Eihän se kivalta tunnu sinustakaan, juuri siksi taisit tämän kyseisen ketjun aloittaa. Samalla tavalla kurjalta taitaa tuntua homoista, jotka kuulevat, että mielestäsi heidän elämänsä ja identiteettinsä on väärä tai ei-hyväksyttävä.
Tulee vähän asianomaistenkin näkökulmaa. Mitä mieltä olet muuten noista eheytymisterapioista? Mitä lesbojen yhteisössö ollaan niistä mieltä?
kopsasi keskusteluun hienolta kuulostavia sitaatteja jotka paljastui täysin hölynpölyksi tai harhaanjohtaviksi kun lähdin seuraamaan niitä. Siis ihan itse tutkin mitä niitten takana on!