Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homot, suvaitsetteko sen, että uskon Raamattuun ja sen sanomaan?

Vierailija
23.03.2011 |

Saanko mielestänne Raamattua lukiessani uskoa sen, mitä sinne on kirjoitettu, ja pitää sitä ohjenuoranani elämässäni?

Vastatkaa vain kyllä tai ei.

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen ja olen miettinyt ihan samaa kuin ap. Miten ap:n pitäisi vastata teidän mielestänne, jos joku kysyy "Mitä ajattelet homoudesta?" Mikä olisi sellainen vastaus, mikä kävisi teille? Luettuani tämän ketjun viestejä, toivon syvästi, ettei kukaan tule koskaan kysymään minulta tuota asiaa, koska näemmä kaikki mitä tuossa tilanteessa rehellisesti omatuntoni mukaan sanoisin, olisi mielestänne vihapuhetta. Miten siis raamattuun uskova kristitty saa vastata tuohon kysymykseen? Saanko nipistää suuni kiinni ja olla hiljaa?

Vierailija
42/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minulla on sen jälkeen oikeus ajatella noin ajattelevasta oman maailmankuvani mukaisesti.

On eri asia ajatella tai vastata kysyttäessä kuin kulkea ympäriinsä herjaten muita.

Olen uskovainen ja olen miettinyt ihan samaa kuin ap. Miten ap:n pitäisi vastata teidän mielestänne, jos joku kysyy "Mitä ajattelet homoudesta?" Mikä olisi sellainen vastaus, mikä kävisi teille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut ihmiset uskovat Raamatun olevan totta. Ei Raamattua saa käyttää lyömäaseena muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
44/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sano kysyjälle, että homous on sinusta synti koska Raamatussa sanotaan niin, syyllistyt myös itse syntiin kun et kerro sitä kysyjälle. Voisihan olla, että kysyjä kuultuaan tekevänsä syntiä pelästyisi ja tahtoisi tehdä parannuksen ja näin saisi syntinsä anteeksi ja uskoisi Jeesukseen eikä joutuisi kadotukseen.

Joten kyllä uskovan on vaan pakkoa sanoa niin kuin asia on.

Vierailija
45/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raamatusta poimitaan joitakin kohtia joita pidetään ehdottoman tosina(homoilu), ja toiset kohdat (kutujen sekoitus vaatteissa, raiskaus j.n.e.) selitetään allegoriana t.m.s. Johdonmukaisuutta!!

Vierailija
46/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raamatusta poimitaan joitakin kohtia joita pidetään ehdottoman tosina(homoilu), ja toiset kohdat (kutujen sekoitus vaatteissa, raiskaus j.n.e.) selitetään allegoriana t.m.s. Johdonmukaisuutta!!

piiruulleen...

ja niitä uskontoja haukutaan sitten nimenomaan fanaattisiksi lahkoiksi jne.

Eli teki niin tai näin ihmiset sättii ja haukkuu. Valtaosa ihmisistä ei vaan osaa ajatella lainkaa empaattisesti.

Kirkko tosin on täysin tekopyhä. Jossain noudatellaa ja jossain räikeästi toimitaan vastoin raamatun oppeja.

JA älkää nyt hyvät ihmiset jauhako että niitä Mooseksen lakeja pitäisi tänä päivänä noudattaa! Kun raamattukin sanoo että Mooseksen lait lakkasi Jeesuksen myötä olemasta!!!

Vierailija
47/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Jeesus sanoo, että Mooseksen laista ei katoa pieninkään piirto ennen kuin maat ja taivaat katoavat.

Näin se vain menee. Joko noudatat jokaista Raamatun käskyä tai annat tietä armolle: armahdat itsesi ja toiset ihmiset etkä mieti, mitä kiellettyä kukakin tekee. Sekä laki että armo/anteeksiantamus eivät voi olla yhtä aikaa voimassa.

Mitä ap:n kysymykseen tulee...Itse ollessani ns. tosiuskova vastasin rehellisesti. "Minua kyrsii mm. tämä kohta raamatussa, jossa homot tuomitaan enkä tiedä, mitä tästä pitäis ajatella. En tykkää monista muistakaan tiukoista säännöistä, joita täällä on esim. naisille, enkä minä niitä kohtia noudata."

Vierailija
48/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. "Sillä tuomiolla, jolla te tuomitsette, teidät itsenne tullaan tuomitsemaan. Sillä vaa'alla, jolla te mittaatte, teidät itsenne mitataan."

Tämä oli hyvä.

Välillä tuntuu, että kristityt käyttävät uskoaan ja raamattuaan vain kiusaamiseen

Moni ei-uskovainen (ja osa uskovaisistakin) tuntuu ajattelevan, että tuomitsemattomuus on sama kuin kaiken hyväksyminen.

Näinhän se Raamatun mukaan ei kuitenkaan mene, on paljon asioita ja syntejä, joita se tuomitsee ja josta ihmisen tulee pyrkiä pois.

Tuolla "sillä tuomiolla, jolla te tuomitsette..." -kohdalla tarkoitetaan sellaista, että tuomitsisi jonkun taivaaseen tai helvettiin. Tätä ei voi kukaan ihminen tehdä, ainoastaan Jumala tietää ja näkee ihmisen sydämeen.

Moni tuntuu myös kuvittelevan, että Jumala on jonkinsortin "curling-Isä". Eli "kaikki käy, kaikkea saa tehdä, ihan miten vaan ettei lapselle tule paha mieli". Eihän se näin mene.

Jos pitää Raamattua Jumalan Sanana ja ohjenuoranaan, on monia asioita, joista luopuminen tai joiden mukaan tekeminen ei ole uskovaisellekaan helppoa. Jumala ei kuitenkaan vaadi mahdottomia, vaatiessaan meiltä jotain, Hän myös antaa meille siihen kaiken tarvittavan, mutta meidän tulee _haluta_ tehdä kuten Herra tahtoo. Vaikka se ei olisikaan meille helppoa.

Tätä on mielestäni Jumalan (ja Hänen tahtonsa) kunnioittaminen.

Ja vielä tällainen jae Raamatusta, joka mielestäni kertoo paljon:

Jaak.5:19-20

"Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja toinen ohjaa hänet takaisin, niin tietäkää tämä: joka palauttaa syntisen harhatieltä, pelastaa hänet kuolemasta ja peittää paljotkin synnit."

Moni on sitä mieltä, ettei toiselle saisi sanoa mitään tämän elämästä tai tekemisistä. Se on sitten rakkautta ja suvaitsevaisuutta. (?)

Minusta tuo on aivan nurinkurinen ajatustapa, jos oikeasti rakastaa jotakuta lähimmäistään, eikö hänelle halua kaikkea hyvää? Jos näet jonkun ihmisen kulkevan kohti rotkoa, etkö mene sanomaan siitä hänelle, jos haluat hänelle hyvää? Vai väitätkö tahtovasi hänelle hyvää varoittamatta häntä ja vain katsomalla, kuinka hän lähestyy rotkoa ja lopulta putoaa?

TIETYSTI, on eri asia miten asian toiselle esittää. Ensinnäkin täytyy muistaa, että kukaan meistä ei ole synnitön. Itse toivoisin, että jos jossakin uskonasiassa olen väärässä enkä huomaa tekeväni väärin, niin olkaa niin rakkaat ja kertokaa minulle missä kohtaa teen väärin, jotta minulla olisi mahdollisuus ottaa opikseni ja tehdä kuten Herra haluaa! Herraltakin tätä usein rukoilen, että johdattaa minua, antaa minulle viisautta ja ymmärrystä, ja näyttäisi minulle ne kohdat elämässäni, jossa teen väärin tai ajattelen väärin. Jotta voisin tehdä parannuksen.

Koska rakastan ja kunnioitan Vapahtajaani ja haluan tehdä Hänen tahtonsa mukaan. Hänen tahtonsa koituu joko välittömästi tai ainakin loppuviimeinen minunkin parhaakseni, ja kaikkien muidenkin. Siksi minulla ei ole mitään syytä kyseenalaistaa Hänen Sanojaan (esimerkiksi siis Raamattua).

ap

Vierailija
49/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Jeesus sanoo, että Mooseksen laista ei katoa pieninkään piirto ennen kuin maat ja taivaat katoavat.

Näin se vain menee. Joko noudatat jokaista Raamatun käskyä tai annat tietä armolle: armahdat itsesi ja toiset ihmiset etkä mieti, mitä kiellettyä kukakin tekee. Sekä laki että armo/anteeksiantamus eivät voi olla yhtä aikaa voimassa.

Mitä ap:n kysymykseen tulee...Itse ollessani ns. tosiuskova vastasin rehellisesti. "Minua kyrsii mm. tämä kohta raamatussa, jossa homot tuomitaan enkä tiedä, mitä tästä pitäis ajatella. En tykkää monista muistakaan tiukoista säännöistä, joita täällä on esim. naisille, enkä minä niitä kohtia noudata."

emmekä tekojemme kautta. MUTTA, tämä EI tarkoita, että synnintekemistä saisi jatkaa ja vaan miettiä että "mitä väliä, saanhan mä tän anteeks joka tapauksessa koska Jumala on armollinen"

Ymmärräthän pointin?

ap

Vierailija
50/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun elämässä ole sellaisia tilanteita.

Vierailija
51/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne tulee meidän miettiä omassa elämässämme, ja tuomita omassa elämässämme. Eikä keskittyä elämässämme muiden tuomitsemiseen.

Vierailija
52/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun elämässä ole sellaisia tilanteita.

Minulta ON kysytty, kun olen puhunut vain yleisesti uskostani/uskonasioista ei-uskovaisten kanssa, että "no mut mitäs sä ajattelet homoista?"

ap

Vierailija
53/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne tulee meidän miettiä omassa elämässämme, ja tuomita omassa elämässämme. Eikä keskittyä elämässämme muiden tuomitsemiseen.

Ei siis tule KESKITTYÄ muiden tuomitsemiseen, vaan pitäisi keskittyä Herraan.

Kuitenkin, kuten tuo laittamani jae osoittaa, on toivottavaa että ohjaa uskonveljen tai -sisaren oikealle polulle, jos huomaa tämän tekevän väärin. Näin toivon siis itsellenikin tehtävän.

ap

Vierailija
54/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei-uskovainen (ja osa uskovaisistakin) tuntuu ajattelevan, että tuomitsemattomuus on sama kuin kaiken hyväksyminen.

Ap hyvä,

Uskovaisilla ei ole mitään erityisoikeutta moraaliin. Pidän kyllä itseäni huomattavasti oikeamielisempänä kuin raamattua sokeasti seuraavaa. Minä kun mietin mikä on oikein ja MIKSI. Fundamentalistit korvaavat kohdan miksi raamatulla. Siihen voikin sitten kysyä miksi? Vastaukseksi ei käy raamattu - täten kuka tahansa voisi kirjoittaa itse itsensä perustelevan kirjan jolla voi perustella kaiken.

Homouden kohdalla tilanne on selvä: ei ole yhtään pitävää syytä sille että homous olisi moraalisesti tuomittavaa. Ei tämä tee minusta kaiken sallivaa. Päinvastoin: se tekee minusta oikeamielisemmän, koska en syrji, väheksy tai vainoa syyttömiä.

Vierailija
55/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tule KESKITTYÄ muiden tuomitsemiseen, vaan pitäisi keskittyä Herraan. Kuitenkin, kuten tuo laittamani jae osoittaa, on toivottavaa että ohjaa uskonveljen tai -sisaren oikealle polulle, jos huomaa tämän tekevän väärin. Näin toivon siis itsellenikin tehtävän. ap

Muistathan kuitenkin, että näin kylmästi arvioiden noin 90% populaatiosta EI ole kiinnostunut siitä, mikä SINUN mielestäsi on syntiä. On ihan peruskohteliaisuutta kertoa valkoisia valheita silloin tällöin, kun tilanne sitä vaatii. Se on osa normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä. Ethän esim. täräytä puolitutulle, että hänen perseensä tosiaan näyttää jättimäiseltä niissä pillifarkuissa, vaikka niin ajattelisitkin ja se mielestäsi olisi totuus, kun mielipidettäsi kysytään, koska se on E-P-Ä-K-O-H-T-E-L-I-A-S-T-A.

Uskovaisten keskuudessa voitte sitten johtaa toisianne niille "oikeille" poluille. Me muut elämme elämäämme oma moraalimme mukaisesti, johon homouden tuomitseminen ei kuulu yhtään millään tasolla.

Vierailija
56/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että kristityt käyttävät uskoaan ja raamattuaan vain kiusaamiseen

Tuomitaan homoja ja aina kun sattuu jotain tullaan joukolla riekkumaan että siitäs saitte japanilaiset ja huomatkaa, elämme lopun aikoja ja te jouduttekin heeeeelvettiiiin, lällällää!!!

Tämä on se sanoma mikä uskovaisista nykyään välittyy.

Vierailija
57/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on SAIRAUS niin se vain on!!! Miksi on luotu Mies ja Nainen? olisi vain sitten luotu yksi androidi eikä elämä kulkisi eteenpäin.. Jotainhan niiden lapsuudessa on pahasti vääristynyt tai tapahtunut, vanhempien vastuu on kasvattaa ja ohjata lapsia eihän ne tiedä tai ymmärrä maailmasta mitään!!!

Vierailija
58/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan kuitenkin, että näin kylmästi arvioiden noin 90% populaatiosta EI ole kiinnostunut siitä, mikä SINUN mielestäsi on syntiä. On ihan peruskohteliaisuutta kertoa valkoisia valheita silloin tällöin, kun tilanne sitä vaatii. Se on osa normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä. Ethän esim. täräytä puolitutulle, että hänen perseensä tosiaan näyttää jättimäiseltä niissä pillifarkuissa, vaikka niin ajattelisitkin ja se mielestäsi olisi totuus, kun mielipidettäsi kysytään, koska se on E-P-Ä-K-O-H-T-E-L-I-A-S-T-A.

Uskovaisten keskuudessa voitte sitten johtaa toisianne niille "oikeille" poluille. Me muut elämme elämäämme oma moraalimme mukaisesti, johon homouden tuomitseminen ei kuulu yhtään millään tasolla.

Vierailija
59/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on SAIRAUS niin se vain on!!! Miksi on luotu Mies ja Nainen? olisi vain sitten luotu yksi androidi eikä elämä kulkisi eteenpäin.. Jotainhan niiden lapsuudessa on pahasti vääristynyt tai tapahtunut, vanhempien vastuu on kasvattaa ja ohjata lapsia eihän ne tiedä tai ymmärrä maailmasta mitään!!!

Tämä on tieteellisillä tutkimuksilla todettu jo 40 vuotta sitten (!!!), joten miten hemmetin vaikeaa se on saada menemään perille uskovaisille ja maan tyhmille!

Vierailija
60/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tieteellisillä tutkimuksilla todettu jo 40 vuotta sitten (!!!), joten miten hemmetin vaikeaa se on saada menemään perille uskovaisille ja maan tyhmille!

Kyllä niillä kesti hilpasen verran, ennenkuin uskoivat tieteellisiä tutkimuksia mm. maapallon pyöreydestä. Muutama polttorovio ja kuolemantuomio ja siitä se pikkuhiljaa sitten kuitenkin lähti menemään perille. Kyllä se siitä. On siellä joukossa niitäkin, jotka osaavat lukea.

Sori, jos kuulostan ikävältä, mutta. Oikeasti. Menkää, arvon hihhulisiskot, vaikkapa ihan yläasteen biologian tunneille. Siitä se lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme