Miksi yhteiskunnassa on vielä niin paljon velafobiaa/velavastaisuutta?
Eli ennakkoluuloja ja vihaa vapaaehtoisesti lapsettomia kohtaan?
Mitä päättäjät voisi tehdä asialle, että velavastaisuus vähenisi?
Kommentit (14)
Koska ihmisiä vtuttaa maksaa mammujen lisäksi vastuuttomien aikuisten haihattelu.
Se on outo juttu.
Energia kannattaisi suunnata tahattomasti lapsettomiin ja heidän auttamiseen.
En ole koskaan huomannut sellaista.
Koska jos äitis ois vela, et ois tässä urputtamassa.
Aina keksitään uusia fobioita....ja yleensä niitä ei edes ole.
Joku luulo henkilöillä et nyt minusta joku kuvittelee jotain.
Ihmiset miettii varmasti tuttaviensa elämää mutta ei ne mitään fobipita ole.
Eihän kaikkia ole tarkoitettu vanhemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan huomannut sellaista.
Enkä minä. Juuri ketään ei kiinnosta pätkän vertaa onko minulla lapsia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
VELAT itse voisivat auttaa tässä lopettamalla sillä lapsettomuudella KEHUMISENSA kertakaikkiaan. Minulle itse - olen 70 ja äiti ja isoäiti - on ihan sama onko jollain lapsia vai ei. Lähisukulaisistakin osa on jäänyt lapsettomiksi. Eikä minulle kuulu yhtään, MIKSI. Kukaan suvussani tai ystäväpiirissäni ei intä toisita syitä heidän päätöksiinsä missään asiassa - ei asumisessa, lomanvietossa, ruokailussa, työssä tai lapsiluvussa. Jos ette VELAT tienneet: noin yleisesti ihmisiä eivät KIINNOSTA teidän asianne.
Sille ei tietenkään voi mitään, jos teidän sukunne/perheenne /ystäväpiirinne on täynnä tyhmiä, joiden tehtävä on mielestään udella ja haukkua. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!
Miksi velat eivät saa puhua iloisesti heidän omasta elämänvalinnastaan? Saavathan vanhemmatkin kehuskella omalla lapsiperheonnellaan? Miksi kannatat kaksoisstandardeja, jossa vanhemmat saavat olla onnellisia julkisesti, mutta velojen pitäisi olla hiljaa ja piilossa? Sehän on epätasa-arvoa. Miksi haluat sitä?
Sitten tulet tänne raivoamaan, että olet 70 ja isoäiti ja sua ei kiinnosta ollenkaan onko jollain lapsia vai ei. (Lol) Toimintasi osoittaa täysin päinvastaista. Viestistäsi ei yhtään käy ilmi empatia ja hyväksyntä, vaan passiivisaggressiivinen meuhkaaminen: "Minä olen 70v mummo ja minä tiedän kaiken!" -asenteella.
Et edes itse huomaa, että käytöksesi edustaa juuri sitä junttiöyhötystä, josta velat joutuvat arjessaan kärsimään, ja siksi eivät uskalla kertoa ehkä ääneen mitä he ovat.
Kohteletko omia lapsenlapsiasi samalla tavoin, jos he kertovat onnellisesti olevansa veloja ja postaavat someen kuvia upeista lapsivapaista lomareissuistaan ja kuinka monta sataatuhatta euroa ovat säästäneet rahaa? Alatko raivota heillekin miten "LOPETTAKAA VELAT KEHUMINEN"!? 😂🤣 Teepä se, niin lapsenlapsesi eivät varmasti enää koskaan soita sinulle ja voit sitten tykönäsi miettiä että mistähän radiohiljaisuus voisi johtua. 😅
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmisiä vtuttaa maksaa mammujen lisäksi vastuuttomien aikuisten haihattelu.
No itse asiassa velathan on niitä nettomaksajia. Eivät pyydä verorahoja lastensa koulun, soten, lapsilisien/tukien yms maksamiseen, koska ei ole lapsia. Montakohan miljoonaa nämä tekee yhteensä? Silti maksavat verot kuten muutkin. Velathan kantavat siten aika isoakin taloudellista vastuuta yhteiskunnallisesti.
Miksi levität disinformaatiota typerällä kommentillasi?
Jos on itse tehnyt aina niinkuin joku muu määrittelee, voi tuntua loukkaukselta jos joku muu elää omaa elämää.
Eikä ole varmasti mitään yksiselitteistä "vapaaehtoisesti" lapsetonta. Ehkä ei ole vaan löytynyt sopivaa miestä, aikaa, jne.
Vihaajat löytää aina jostain oikeutuksen kokemalleen vihalle.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella lapsettomuus on "vastuuttoman aikuisen haihattelua"?
Vierailija kirjoitti:
Se on outo juttu.
Energia kannattaisi suunnata tahattomasti lapsettomiin ja heidän auttamiseen.
Mutta kun se ei ole yhtä hauskaa. Nykytrendi on ettei mitään ongelmaa haluta oikeasti korjata, vaan kivempaa on valittaa ongelmista ja syyllistää syyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on itse tehnyt aina niinkuin joku muu määrittelee, voi tuntua loukkaukselta jos joku muu elää omaa elämää.
Eikä ole varmasti mitään yksiselitteistä "vapaaehtoisesti" lapsetonta. Ehkä ei ole vaan löytynyt sopivaa miestä, aikaa, jne.
Vihaajat löytää aina jostain oikeutuksen kokemalleen vihalle.
Ja siinä tulikin vastaus miksi jotkut vihaavat veloja: eivät kestä sitä, että joku elää eri tavalla kuin itse tai kateus siitä, että joku toinen uskalsi tehdä elämässään valintoja itse, eikä vain alistunut paineelle.
En tiedä onko sellaista. Mutta aamupäivällä seurasin ketjua, jossa avauksen tehnyt äiti selvästi inhosi 5-vuotiasta lastaan. Parempi siis ymmärtää, mitä ei halua, kuin lisääntyä ja sitten inhota viatonta lastaan.
Sitä paitsi ei se, että on VELA tarkoita sitä, että vihaisi lapsia
VELAT itse voisivat auttaa tässä lopettamalla sillä lapsettomuudella KEHUMISENSA kertakaikkiaan. Minulle itse - olen 70 ja äiti ja isoäiti - on ihan sama onko jollain lapsia vai ei. Lähisukulaisistakin osa on jäänyt lapsettomiksi. Eikä minulle kuulu yhtään, MIKSI. Kukaan suvussani tai ystäväpiirissäni ei intä toisita syitä heidän päätöksiinsä missään asiassa - ei asumisessa, lomanvietossa, ruokailussa, työssä tai lapsiluvussa. Jos ette VELAT tienneet: noin yleisesti ihmisiä eivät KIINNOSTA teidän asianne.
Sille ei tietenkään voi mitään, jos teidän sukunne/perheenne /ystäväpiirinne on täynnä tyhmiä, joiden tehtävä on mielestään udella ja haukkua. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!