Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homot, suvaitsetteko sen, että uskon Raamattuun ja sen sanomaan?

Vierailija
23.03.2011 |

Saanko mielestänne Raamattua lukiessani uskoa sen, mitä sinne on kirjoitettu, ja pitää sitä ohjenuoranani elämässäni?

Vastatkaa vain kyllä tai ei.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän urpoja mielipiteitä saa ihmisillä olla, kunhan eivät pyri vahingoittamaan kanssaihmisiään.

ylläpidettävä vihapuhe homoja kohtaan aiheuttaa sen että ihan oikeasti menetetään ihmishenkiä. Nuoria ihmisiä kuolee ja voi vaan miettiä mitkä on fiilikset vanhemmilla jne. TÄYSIN turhia kuolemia.

Vierailija
22/149 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. "Sillä tuomiolla, jolla te tuomitsette, teidät itsenne tullaan tuomitsemaan. Sillä vaa'alla, jolla te mittaatte, teidät itsenne mitataan."

Tämä oli hyvä. Välillä tuntuu, että kristityt käyttävät uskoaan ja raamattuaan vain kiusaamiseen

Moni ei-uskovainen (ja osa uskovaisistakin) tuntuu ajattelevan, että tuomitsemattomuus on sama kuin kaiken hyväksyminen. Näinhän se Raamatun mukaan ei kuitenkaan mene, on paljon asioita ja syntejä, joita se tuomitsee ja josta ihmisen tulee pyrkiä pois. Tuolla "sillä tuomiolla, jolla te tuomitsette..." -kohdalla tarkoitetaan sellaista, että tuomitsisi jonkun taivaaseen tai helvettiin. Tätä ei voi kukaan ihminen tehdä, ainoastaan Jumala tietää ja näkee ihmisen sydämeen. Moni tuntuu myös kuvittelevan, että Jumala on jonkinsortin "curling-Isä". Eli "kaikki käy, kaikkea saa tehdä, ihan miten vaan ettei lapselle tule paha mieli". Eihän se näin mene. Jos pitää Raamattua Jumalan Sanana ja ohjenuoranaan, on monia asioita, joista luopuminen tai joiden mukaan tekeminen ei ole uskovaisellekaan helppoa. Jumala ei kuitenkaan vaadi mahdottomia, vaatiessaan meiltä jotain, Hän myös antaa meille siihen kaiken tarvittavan, mutta meidän tulee _haluta_ tehdä kuten Herra tahtoo. Vaikka se ei olisikaan meille helppoa. Tätä on mielestäni Jumalan (ja Hänen tahtonsa) kunnioittaminen. Ja vielä tällainen jae Raamatusta, joka mielestäni kertoo paljon: Jaak.5:19-20 "Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja toinen ohjaa hänet takaisin, niin tietäkää tämä: joka palauttaa syntisen harhatieltä, pelastaa hänet kuolemasta ja peittää paljotkin synnit." Moni on sitä mieltä, ettei toiselle saisi sanoa mitään tämän elämästä tai tekemisistä. Se on sitten rakkautta ja suvaitsevaisuutta. (?) Minusta tuo on aivan nurinkurinen ajatustapa, jos oikeasti rakastaa jotakuta lähimmäistään, eikö hänelle halua kaikkea hyvää? Jos näet jonkun ihmisen kulkevan kohti rotkoa, etkö mene sanomaan siitä hänelle, jos haluat hänelle hyvää? Vai väitätkö tahtovasi hänelle hyvää varoittamatta häntä ja vain katsomalla, kuinka hän lähestyy rotkoa ja lopulta putoaa? TIETYSTI, on eri asia miten asian toiselle esittää. Ensinnäkin täytyy muistaa, että kukaan meistä ei ole synnitön. Itse toivoisin, että jos jossakin uskonasiassa olen väärässä enkä huomaa tekeväni väärin, niin olkaa niin rakkaat ja kertokaa minulle missä kohtaa teen väärin, jotta minulla olisi mahdollisuus ottaa opikseni ja tehdä kuten Herra haluaa! Herraltakin tätä usein rukoilen, että johdattaa minua, antaa minulle viisautta ja ymmärrystä, ja näyttäisi minulle ne kohdat elämässäni, jossa teen väärin tai ajattelen väärin. Jotta voisin tehdä parannuksen. Koska rakastan ja kunnioitan Vapahtajaani ja haluan tehdä Hänen tahtonsa mukaan. Hänen tahtonsa koituu joko välittömästi tai ainakin loppuviimeinen minunkin parhaakseni, ja kaikkien muidenkin. Siksi minulla ei ole mitään syytä kyseenalaistaa Hänen Sanojaan (esimerkiksi siis Raamattua). ap

tulee pian kertomaan sinulle, että olet väärässä tässä uskonasiassa ja ohjaa sinut oikealle polulle. Jumala ei kirjoittanut sitä raamatun kohtaa homoista, vaan oikeasti se oli yksi mies, jonka mielestä homot olivat tosi ällöttäviä. Hän halusi lisätä sen kohdan raamattuun, että hänen inhonsa olisi oikeutettua ja hän saisi tuomita kaikki homot kadotukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän asianomaistenkin näkökulmaa. Mitä mieltä olet muuten noista eheytymisterapioista? Mitä lesbojen yhteisössö ollaan niistä mieltä?

En ota kantaa minkään yhteisön puolesta, mutta ihan samalta se minusta tuntuu, kuin sinusta tuntuisi, jos kuuluisit vähemmistöön ja sinua vaadittaisiin muuttumaan homoksi.

Kun ei mulla ole mitään tarvetta/halua muuttua muuksi.

Lähinnä ajttelen niistä, että ymmärtämättömät säpisköön asiasta keskenään. Ensinnäkin, en ymmärrä yhtään mitä hyötyä tuosta on. Ajantuhlausta: eivät homot halua muuttua. Piste.

Vaikka joku muuttaisikin seksuaalista suuntautumistaan puoleen tai toiseen, en ymmärrä sitä tarvetta mikä kristillisillä on saada toiset muuttumaan.

Eikö sen halun pitäisi tulla sisältäpäin eikä ulkoa jonkun sanoa, että "kun sinä haluat muuttua, mutta et vain tiedä sitä".

Vierailija
24/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan et tule mulle turputtamaan ohjenuorastasi.

Vierailija
25/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua enää, itsekään en lukenut läheskään kaikkia vastauksia. Mutta mielestäni voit miettiä sitä, miltä sinusta tuntuu, jos sinulle sanotaan, että Raamattuun uskominen on väärin ja kristityt huonoja ihmisiä. Eihän se kivalta tunnu sinustakaan, juuri siksi taisit tämän kyseisen ketjun aloittaa. Samalla tavalla kurjalta taitaa tuntua homoista, jotka kuulevat, että mielestäsi heidän elämänsä ja identiteettinsä on väärä tai ei-hyväksyttävä.

Ei tietysti minusta tunnu kivalta, jos ja kun minulle on sanottu esimerkiksi että olen "hölmö kun uskon satuolentoon" tms.

Toisaalta mielestäni ei voi verrata tuota asiaa homouden hyväksymättömyyteen, koska mihin joku perustaisi väitteensä siitä, että esim. Raamattuun uskominen on väärin?

(jonkun toisen uskonnon pyhiin kirjoihin?)

Sen sijaan Raamatussa, joka on minulle Jumalan Sanaa, minun mielestäni selkeästi kerrotaan homouden olevan vastoin sitä, mitä Jumala on tarkoittanut.

Eikä tälläkään ketään yritetä tehdä huonommaksi ihmiseksi (homoja huonommmaksi kuin heteroita), meillä kaikillahan on "omat ristimme" eli esim. taipumuksemme johonkin syntiin, jota vastaan meidän tulisi taistella ja jota olla toteuttamatta.

Tiedän kyllä, että aina on osa ihmisistä vääristellyt tiettyjä Raamatun osia omiin tarkoitusperiinsä.

Ei se silti tee Raamatusta väärää.

Itse luen Raamattua päivittäin ja rukoilen että saisin hengellistä viisautta ja ymmärrystä, jotta voisin ymmärtää Jumalan Sanan niin kuin Jumala on sen tarkoittanut ymmärrettäväksi.

Homous on kuitenkin vain pieni osa Raamatussa. On tärkeimpiäkin asioita, eikä homous ole edes mitenkään keskeinen asia. Tärkeintä on Jumalan rakkaus ja Jeesuksen sovintotyö meidän jokaisen edestä. Mahdollisuus iankaikkiseen elämään, jos haluamme sen ottaa vastaan.

Jumala odottaa meiltä uskoa, ja sitten synnin hylkäämistä. Itse en uskalla omia syntejäni puolustella enkä koittaa selittää syntejäni "oikeiksi teoiksi", jos havaitsen ne Raamatun vastaisiksi. Ja rukoilen, jotta havaitsisin kaikki syntini.

Toisaalta homoasiasta(kin) lienee ei-uskovaisten/tapakristittyjen/tms. kanssa ihan turhaa keskustella, koska näkökulma on aivan eri. Se, jolle Raamattu on Jumalan Sanaa ja joka oikeasti haluaa pitää sitä ohjenuoranaan, löytää sieltä selkeitä ohjeita ja myös selkeästi kerrottuna synneistä.

Se, joka ei Raamattua Jumalan Sanana pidä, tai ottaa sen ns. kevyesti tai ajattelee että sitä voi tulkita siltä osin kuin haluaa ja siten kun haluaa, ei tietenkään löydä samanlaisia perusteita tietyille asioille kuin sellainen uskovainen, joka luottaa siihen että Jumalan Sana on muuttumaton, kuten Raamatussa sanotaan.

Monesti kuulee myös väännettävän Raamatun jakeita joita on irroteltu asiayhteydestään, ja näillä sitten "perustellaan" miksi Raamattua ei voisi pitää loogisena tai uskottavana.

(Raamattua pitäisi tuntea, joku viisaampi sanoi että Raamattu pitäisi olla luettuna 5-6 kertaa täysin läpi, jotta voisi sanoa siitä jotain/analysoida sitä. Raamattu ei aina aukene helposti, ja oikeanlaiseen aukenemiseen tarvitaan Jumalalta saatu Pyhä Henki.)

Täysin oma lukunsa ovat sitten ei-uskovaiset, jotka pitävät Jumalaa, ja Raamattua hölynpölynä.

Ehkä on hölmöä ylipäätään keskustella uskonasioista ja Raamatusta palstalla, jossa suurin osa on ei-uskovaisia.

Tarkoitukseni ei ole kuitenkaan ollut haastaa riitaa, tai väittää ketään huonommaksi ihmiseksi kuin itse olen tms.

ap

Vierailija
26/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittää ketään huonommaksi ihmiseksi kuin itse olen tms.

ap

Minusta on erityisen irvokasta verrata homoutta joka on synnynnäinen ominaisuus johonkin "synteihin" kuten pettämiseen tai varastamiseen tms. Yksikään vauva ei synny pettäjänä eikä kukaan menetä mitään jos lopettaa pettämisen tai varastamisen, päinvastoin.

Vierailija
27/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittää ketään huonommaksi ihmiseksi kuin itse olen tms.

ap

Minusta on erityisen irvokasta verrata homoutta joka on synnynnäinen ominaisuus johonkin "synteihin" kuten pettämiseen tai varastamiseen tms. Yksikään vauva ei synny pettäjänä eikä kukaan menetä mitään jos lopettaa pettämisen tai varastamisen, päinvastoin.

Itse en usko homouden olevan synnynnäistä tai Jumalan luomaa.

Ja siis Raamatussa homouden harjoittaminen on mielestäni selvästi sanottu vääräksi.

Ja näitä tieteellisiä tutkimuksia siitä, onko homous synnynnäistä vai ei, on puolesta ja vastaan.

Osa _homomyönteisissä yhteyksissä_ esiintyneistä tutkijoistakin on sitä mieltä, ettei ole pitävää tieteellistä näyttöä siitä, että homous olisi synnynnäistä. (googlella löytyy, jos haluaa etsiä)

Pointti siis kuitenkin on, että me kaikki olemme syntisiä (niin homot kuin heterotkin) ja Jumalan armoa vailla, ja myös sitä saamme ja syntimme anteeksi, jos haluamme.

ap

Vierailija
28/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet raamattua lukeneet ja kirkon piirissä toimivat eivät ole sitä mieltä, että homous olisi Jumalan sanan vastaista. Itsekin kirjoitat monessa yhteydessä, että "mielestäni". Kyseessä on siis oma mielipiteesi, jonka olet muodostanut muun muassa raamattua tulkitsemalla, mutta mielipiteeseesi vaikuttavat myös monet muut asiat tiedostettuna tai tiedostamatta.

Ristiriitaista on, että tunnet sääliä homoja kohtaan, jotka eläisivät ihan onnellisina homoutensa kanssa, elleivät kaltaisesi tuomitsisi heitä synnintekijöiksi ja jumalansa hylänneiksi.

Vierailija
29/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en usko homouden olevan synnynnäistä tai Jumalan luomaa.

ap

se että sormet korvissa hoet lalalalalalalla aina kun joku yrittää sitä sulle kertoa. Haastan sinut laittamaan tänne edes yhden tutkimuksen joka todistaa toista. Sitä ennen väitteesi on täyttä soopaa ja kuulopuhetta jonka joku vastaavalla tavalla harhautunut ihminen on sulle syöttänyt.

Vierailija
30/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia siitä poimitaan vain homovastaisuus. Vanha testamentti on täynnä surmaamista ja polttouhreja.

Vastaisitko sitten seuraaviin kysymyksiin rehellisesti, ihan vaan kyllä tai ei on OK:

- Onko OK myydä oma tytär orjaksi hyvää korvausta vastaan?

- Onko OK omistaa orjia, kunhan ne ovat naapurikansoista. Onko venäläinen orja OK?

- Sapattina työskentelevät tulee surmata. Koskeeko tämä myös virkamiehiä?

-Simpukoiden syäöminen on iljetys. Onko se yhtä iljettävää kun homous?

- Pappi ei saa lähestyä jumalan alttaria jos papilla on näössä vikaa. Onko silmälaseja käyttävä pappi OK surmata?

- Sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Onko OK kuitenkin käyttää nahkakenkiä?

Saanko mielestänne Raamattua lukiessani uskoa sen, mitä sinne on kirjoitettu, ja pitää sitä ohjenuoranani elämässäni?

Vierailija
31/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia siitä poimitaan vain homovastaisuus. Vanha testamentti on täynnä surmaamista ja polttouhreja.

Vastaisitko sitten seuraaviin kysymyksiin rehellisesti, ihan vaan kyllä tai ei on OK:

- Onko OK omistaa orjia, kunhan ne ovat naapurikansoista. Onko venäläinen orja OK?

- Pappi ei saa lähestyä jumalan alttaria jos papilla on näössä vikaa. Onko silmälaseja käyttävä pappi OK surmata?

- Sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Onko OK kuitenkin käyttää nahkakenkiä?

Vierailija
32/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka mielestä Mein Kampf on totta sanasta sanaan, ja joka haluaa elää tämän opuksen oppien mukaan?

Vierailija
33/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Same-sex sexual attractions, behavior, and orientations per se are normal and positive variants of human sexuality; in other words, they are not indicators of mental or developmental disorders.

There are no empirical studies or peer-reviewed research that support theories attributing same-sex sexual orientation to family dysfunction or trauma.

Jos aiot väittää jotain muuta saat luvan todistaa sen edes jotenkin. Tai sitten lopetat väärän tiedon levittämisen, se on moraalisesti väärin!

Vierailija
34/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jätetään esimerkiksi nämä huomiotta. Eikö se ole tekopyhää. Opiskele sitä raamattua:

Vierailija
35/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sexual orientation probably is not determined by any one factor but by a combination of genetic, hormonal, and environmental influences. In recent decades, biologically based theories have been favored by experts. Although there continues to be controversy and uncertainty as to the genesis of the variety of human sexual orientations, there is no scientific evidence that abnormal parenting, sexual abuse, or other adverse life events influence sexual orientation. Current knowledge suggests that sexual orientation is usually established during early childhood.

Vierailija
36/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garcia-Falgueras and Swaab state in the abstract of their 2010 study, "The fetal brain develops during the intrauterine period in the male direction through a direct action of testosterone on the developing nerve cells, or in the female direction through the absence of this hormone surge. In this way, our gender identity (the conviction of belonging to the male or female gender) and sexual orientation are programmed or organized into our brain structures when we are still in the womb. There is no indication that social environment after birth has an effect on gender identity or sexual orientation.

Vierailija
37/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut raamattuni puhki uskovaisaikana. Tiedätkö, mihin uskoni kaatui?

Siihen, että raamatullisina itseään pitävät ihmiset noukkivat raamatusta vain ne kohdat, jotka heille sopivat. Miehet kulkevat pitkähiuksisina (esim. Räsäsen poika), naiset eivät vaikene seurakunnassa, naiset eivät pidä pitkiä hiuksia, vaimot eivät peitä päitään. Kristityt lausuvat kadotustuomioita, vaikka Jeesus kieltää sen jyrkästi. Kristityt pitävät suurta omaisuutta, vaikka se on UT:n mukaan vääryyttä.

On surkuhupaisaa nähdä tila-autolla ajava nuori kristitty perhe menossa kokoukseensa. Isillä on pitkä tukka, koska hän on nuorisotyössä/ylistyksenjohtaja. Äidin hiukset ovat lyhyet. Hiilijalanjälki on sellainen, että Jeesustakin hirvittänee.

Mutta silti pitää usokin saada puhua homouden synnistä. Ja vieläpä kehutaan, että me koetamme elää raamatun mukaan. Mikä helvetillinen valhe! Yksikään ihminen ei elä raamatun mukaan. Kaikkien suut tukitaan raamatun laeilla, ettei yksikään ihminen voi sanoa olevansa jotenkin synnittömämpi kuin toinen.

Ap:n lailla ajattelevat ovat raamatun mukaan fariseuksia. Jännä juttu muuten, että Jeesus puhuu raamatussa kovasti farisealaisuutta vastaan. Minä juoksin 30 vuotta elämästäni seurakunnan kokouksissa enkä kuullut kertaakaan saarnaa farisealaisuuden synnistä.

Kun uskovainen tuomitsee, hän joutuu raamatun mukaan viimeisellä tuomiolla tilille tuomitsemisestaan. "Sillä tuomiolla, jolla te tuomitsette, teidät itsenne tullaan tuomitsemaan. Sillä vaa'alla, jolla te mittaatte, teidät itsenne mitataan."

Vierailija
38/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut raamattuni puhki uskovaisaikana. Tiedätkö, mihin uskoni kaatui?

Siihen, että raamatullisina itseään pitävät ihmiset noukkivat raamatusta vain ne kohdat, jotka heille sopivat. Miehet kulkevat pitkähiuksisina (esim. Räsäsen poika), naiset eivät vaikene seurakunnassa, naiset eivät pidä pitkiä hiuksia, vaimot eivät peitä päitään. Kristityt lausuvat kadotustuomioita, vaikka Jeesus kieltää sen jyrkästi. Kristityt pitävät suurta omaisuutta, vaikka se on UT:n mukaan vääryyttä.

On surkuhupaisaa nähdä tila-autolla ajava nuori kristitty perhe menossa kokoukseensa. Isillä on pitkä tukka, koska hän on nuorisotyössä/ylistyksenjohtaja. Äidin hiukset ovat lyhyet. Hiilijalanjälki on sellainen, että Jeesustakin hirvittänee.

Mutta silti pitää usokin saada puhua homouden synnistä. Ja vieläpä kehutaan, että me koetamme elää raamatun mukaan. Mikä helvetillinen valhe! Yksikään ihminen ei elä raamatun mukaan. Kaikkien suut tukitaan raamatun laeilla, ettei yksikään ihminen voi sanoa olevansa jotenkin synnittömämpi kuin toinen.

Ap:n lailla ajattelevat ovat raamatun mukaan fariseuksia. Jännä juttu muuten, että Jeesus puhuu raamatussa kovasti farisealaisuutta vastaan. Minä juoksin 30 vuotta elämästäni seurakunnan kokouksissa enkä kuullut kertaakaan saarnaa farisealaisuuden synnistä.

Kun uskovainen tuomitsee, hän joutuu raamatun mukaan viimeisellä tuomiolla tilille tuomitsemisestaan. "Sillä tuomiolla, jolla te tuomitsette, teidät itsenne tullaan tuomitsemaan. Sillä vaa'alla, jolla te mittaatte, teidät itsenne mitataan."

Vierailija
39/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. "Sillä tuomiolla, jolla te tuomitsette, teidät itsenne tullaan tuomitsemaan. Sillä vaa'alla, jolla te mittaatte, teidät itsenne mitataan."

Tämä oli hyvä.

Välillä tuntuu, että kristityt käyttävät uskoaan ja raamattuaan vain kiusaamiseen

Vierailija
40/149 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei ole kuollut ristillä minun takiani. Enkä tarvitse pyhän hengen apua ymmärtääkseni kohdella muita ihmisiä tasapuolisesti.

Alkuperäinen kysymys on erikoinen. Toki sinulla on oikeus tuoda julki mielipiteesi, jos sitä vartavasten sinulta kysytään.

Meillä suurella joukolla ei-uskovaisia on myös oikeus elää tasa-arvoisina ihmisinä, homoina, ateisteina, heteroina, tapauskovaisina.

Itse ainakin koitan elää loukkaamatta sanoillani toisia. Kaikisa ihmisissä on vikoja, ei tarvitse olla kristitty...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi