Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on huvittavia nämä jutut, kuinka köyhemmät osaavat

Vierailija
15.03.2011 |

arvostaa elämän pieniä asioita. Ja ajatellaan, että jos on rahaa enemmän, niin on heti kauhea tuhlari ja öykkäri ja elämä menee vain materian perässä juoksemiseen. Toisaalta, ehkä on hyväkin köyhempien näin luulevan, eivätpä joudu entistä enemmän kadehtimaan ihmisiä joilla on niin raha-asiat kuin muutkin asiat hyvin.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikan historia, ruokakulttuuri, kulttuuri yleensäkin jne. Siis maapallohan on pullollaan mitä mielenkiintoisempia paikkoja, ihmisiä, tapahtumia! Voi kun voisikin vain matkustella!

Mika Waltari sai kaiken ja enemmänkin Sinuheen pelkästään tutkimalla Egyptiä ja sen historiaa.

Hänen ei tarvinnut matkustaa Egyptiin. Hän tarjosi monille lukuelämyksen, jota ei voi kokea matkaamalla Egyptiin. Varsin todentuntuisen ja viihteellisen, ripulittoman vaihtoehdon.

- viihteellisen, ripulittoman matkailun kannattaja

Vierailija
62/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikan historia, ruokakulttuuri, kulttuuri yleensäkin jne. Siis maapallohan on pullollaan mitä mielenkiintoisempia paikkoja, ihmisiä, tapahtumia! Voi kun voisikin vain matkustella!

Mika Waltari sai kaiken ja enemmänkin Sinuheen pelkästään tutkimalla Egyptiä ja sen historiaa.

Hänen ei tarvinnut matkustaa Egyptiin. Hän tarjosi monille lukuelämyksen, jota ei voi kokea matkaamalla Egyptiin. Varsin todentuntuisen ja viihteellisen, ripulittoman vaihtoehdon.

- viihteellisen, ripulittoman matkailun kannattaja

egyptistä kirjan niin sinne ei sitten kannata enää matkustaa? Ihanaa av-logiikkaa.

Terveisin, 5 kertaa Egyptissä ilman ripulia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitaustasta, köyhästä opiskelijaelämästä että hyvän koulutuksen ja hyvinkoulutetun puolison myötä tulleista hyvistä ansiotuloista.

Ei se, että on hyvä taloudellinen tilanne estä ihmistä mitenkään näkemästä elämän pieniä asioita tai nauttimaan oleellisista asioista kuten terveydestä, rakkaudesta, lasten hyvinvoinnista.

Eihän rahalla edes ole merkitystä sen jälkeen, kun asuu niin kuin haluaa ja voi tehdä normaalit elämässä tarvittavat hankinnat ilman erityisiä suunnitelmia.

Vierailija
64/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolimatta ehdottomasti tärkeimmät asiat elämässäni ovat perhe, terveys ja luonnonläheinen asuminen. Raha tuo toki tiettyä turvallisuutta ja valinnanvapautta elämään (esim. lapset saavat harrastaa kykyjensä ja halujensa mukaan, voimme halutessamme matkailla, on rahaa ostaa ruoka lihaa myöten luomuna jne.), mutta tärkeimpiä asioita ei toki rahalla saa.

Minulla on kokemusta sekä vaatimattomasta kotitaustasta, köyhästä opiskelijaelämästä että hyvän koulutuksen ja hyvinkoulutetun puolison myötä tulleista hyvistä ansiotuloista.

Ei se, että on hyvä taloudellinen tilanne estä ihmistä mitenkään näkemästä elämän pieniä asioita tai nauttimaan oleellisista asioista kuten terveydestä, rakkaudesta, lasten hyvinvoinnista.

Eihän rahalla edes ole merkitystä sen jälkeen, kun asuu niin kuin haluaa ja voi tehdä normaalit elämässä tarvittavat hankinnat ilman erityisiä suunnitelmia.

Vierailija
65/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sitä, että usein rikkaille ei kelpaa Jeesuksen Sanoma. Pelastuminen YKSIN ARMOSTA ilman ansiota. Ja rikkaalla lisäksi monta murhetta omaisuudestaan..riippuu tietty mitä omistaa ja missä. Mutta siis rikkaus itsessään ei ole synti :)

Ketjun aiheesta..Matkailu avartaa, kyllä :) Itse haluan matkustaa enemmän tulevaisuudessa, kun lapset ovat isompia ja itsekin ole töissä :) Haluan nähdä Luojan luomia IHANIA paikkoja, joita maapallolla on paljon :)

Vierailija
66/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jeesus ei puhunut köyhien maallisesta rikkaudesta, vaan hengellisestä rikkaudesta :) Tämä taas liittyy vaan uskoviin. Ei uskosta osaton voi tulla hengellisesti rikkaaksi :)

T.no90

Vierailija
67/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on tarve kuvitella, että sinua kadehditaan?

Vierailija
68/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole materialistinen enkä voi sietää tavarapaljoutta, turhaa krääsää tai shoppailua ajankuluksi. Kannatamme ekologisia arvoja ja raha antaa osittain myös parempia mahdollisuuksia siihen. Voimme ostaa esim luomu-ruokaa ja ekologisesti tuotettuja laadukkaista vaatteita ilman huolta hinnoista.

Arvostamme lasten kanssa vietettyä aikaa ja esim siivoojan palkkaaminen antaa taas vähän aikaa lisää olla lasten kanssa.

Aikoinaan olen matkustellut niin paljon eri maissa, että tällä hetkellä nautimme eniten kotonaolosta ja lasten kanssa puuhailusta, metsäretkistä jne. Kotiin on panostettu ja siellä viihdytään.

Teen lyhyempää työpäivää kuin monet "köyhemmät" ja pidän työstäni. Eli moniin muihin työssäkäyviin verrattuna vietämme enemmän aikaa lasten kanssa eikä tarvitse tuoda kotiin huonoa mieltä ja uupumusta työstä. Eli ei hyvätuloisetkaan kaikki juokse kilpaa kellon kanssa, vaan elämä voi olla rentoa ja mukavaa.

On ihan huijausta tuo, että vain köyhät osaisivat nauttia elämän pikkuiloista :). Me ainakin osaamme nauttia sekä pienistä että vähän isommista iloista ja on kivaa, että periaatteessa ainakin on mahdollista valita ja tehdä kaikenlaista jos haluaa. Mutta pidämme tällaisestä simppelistä elämästä eikä vapaa-ajan suorittamisesta ja kuluttamisesta.

Vierailija
69/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sitä, että usein rikkaille ei kelpaa Jeesuksen Sanoma. Pelastuminen YKSIN ARMOSTA ilman ansiota. Ja rikkaalla lisäksi monta murhetta omaisuudestaan..riippuu tietty mitä omistaa ja missä. Mutta siis rikkaus itsessään ei ole synti :)

Ai että tässä asiassa raamatun sanasta on oikeus tehdä itselleen parhaiten sopivia tulkintoja, mutta esim. homoasiassa raamatun sana tulee lukea kirjaimellisesti?

Eiköhän vain olisi sinunkin jumalallesi otollisinta, kun luovuttaisit raamatun sanan mukaisesti kaiken omaisuutesi köyhille, jotta voit aidosti seurata vapahtajaasi? Vai tulisiko liian ikävä saksalaista laatuautoa?

Vierailija
70/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää, eli kun joku on kirjoittanut

egyptistä kirjan niin sinne ei sitten kannata enää matkustaa? Ihanaa av-logiikkaa.

Terveisin, 5 kertaa Egyptissä ilman ripulia

Egyptiä kannattaa muutenkin vältellä ihmisoikeuksien takia.

Aina kun matkustatte Egyptiin tuette naisten alistamista ja silpomista.

Vierailija
71/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmaan monella mittapuulla hyvä toimeentulo, mutta minä kotiäitinä, en ole kiinnostunut kulutuksesta. Vaatteet tarjouksista ja osa kierrätyksestäkin. Huonekalut vanhoja, vanha auton rauska eikä edes matkustella minnekään. Varmasti näytän kaupassa alemman tuloluokan tädiltä vain, eikä haittaa pätkääkään. Sellainen olen varmaan sisälläni aina, maalaisen oloinen. Samaa sakkia meidän suvut, joten sellaisiksi kasvoimme omissa kodeissamme mieheni kanssa. Ainut mistä hyvän toimeentulon omaavana pidän, voin valita kaupassa ruuan vapaasti, ei ole pakko ostaa halvinta. Tosin moni hyvin halpa asia voi olla tosi hyvääkin, esim. juurekset.

Vierailija
72/103 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ole rikas. Mutta vaikka olisinkin, niin hällä väliä. Miten se tähän liittyy mitenkään.. Mersuja ei meille tule ;)

Raamatussa sanotaan selkeästi asioista ja esim. homous on syntiä. Se on selvää. Kun Jeesukselta tuli eräs rikas mies kysymään miten voi pelastua, niin Jeesus vastasi, että mene ja myy kaikki mitä sinulla on ja jaa köyhille. Mutta miehelle se oli liikaa ja hän lähti Jeesuksen luota pois. Jos lukisit/te Raamattua tiedät/tietäisitte, että syy miksi Jeesus sanoi noin, oli se, että Hän näki miten tärkeä omaisuus oli miehelle. Liian tärkeä. Mutta jos omaisuuden tärkeys ei olisi ollut liian tärkeä, uskon, että Jeesus olisi vastannut toisella tavalla. Siksikin sanon, että rikkaus ei ole syntiä..oma asenne ratkaisee :) Mutta hyvä on silti auttaa muita jne. Mutta ei se hyväntekeväisyys pelasta :) Näin sanoo Raamattu. Pelastuminen kun on vain yksin Armosta :)

T.90 ja 91

Tehkää kaikki kansat opetuslapsikseni.

Opetuslapset elivät kuin Herramme Jeesus. Rukoilkaamme Jeesusta tähän väliin.

Jeesus ei omistanut asuntoja tai edes vaatteita. Vaatteet hän omisti. Kristinusko on paimentolaisUsko. Paimontolaiskultuuriin kuuluu ettei asetuta aloilleen vaan annetaan maan uusiutua ja siirrytään seuraavalle alueelle. Paimentolaiset ovat hyvin vaatimatonta kansaa he eivät ostele turhaa romua autotalliinsa. Heillä on vain karja ja teltat.

Tätä Jeesus yritti tolkuttaa teille hamstraajille. Rukoillaan tähän väliin Herramme Jeesusta.

On väärin omistaa, kun toisella puolella maailmaa nääntyy ihmisiä nälkään. Voitte tsekata tässä väliin rasvarinkulanne vyötäröltä ja leuan alta.

Te olette syyllisiä tuhansien nääntymisiin.

Jumala ei ole koskaan rikkaiden puolella. Voitte tehdä sen testin, jonka Jeesus pyysi rikkaalta. Lahjoittakaa kaikki omaisuutenne köyhille.

Eihän sillä omaisuudella ole väliä, kun nerokkuudessanne saatte haalittua pian saman omaisuuden käsiinne hamsterit. Tähän väliin rukoillaan Herraa Jeesusta.

Rikkaus on synti, mikäli siitä ei aina välillä luovu pois.

Tehkää testi ja luopukaa.

Vierailija
73/103 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta miten oikein määrittelette "köyhän"? Ihminenhän voi olla köyhä niin monella tavalla.

Itse olen lähtöisin varakkaasta perheestä, mutta nyt aikuisena olen köyhä - johtuen ammatinvalinnastani, olen nimittäin taiteilija. Luin vähän ihmeissäni joitain kommentteja, joissa köyhyys liitetään heti alkoholismiin ja siihen, ettei "saa" jotain "kivaa", kuten vaikka lomamökkiä.

Elämänlaatuun vaikuttaa aika paljon se, onko köyhyys oma valinta vai pakkotilanne, ja myös se, millaisesta köyhyydestä puhutaan. Tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat itse valinneet elämäntavan, jossa on vähemmän rahaa, mutta esim. enemmän aikaa. Itse olen mieluummin tässä ammatissa, teen työtä jota olen tehnyt omaksi nautinnokseni ja itseilmaisuni keinona jo lapsesta asti - olen mieluummin köyhä taiteilija, kuin keskituloinen tai rikas tehden jotain muuta työtä. Ja olen mieluummin köyhä taiteilija, jolla ei ole varaa ostaa aina kaikkea mitä huvittaa, kuin keskituloinen kahdeksasta neljään työssä ja tilillä aina paljon rahaa. Nimittäin rakastamani elämäntavan lisäksi minulla on myös oma vapaus: ei työaikoja, ei pomoa, ei velvollisuuksia. Minä nautin tästä elämästä, ja ihan oikeasti ei haittaa, etten voi ostaa spontaanisti mitä vaan.

Tuli mieleen myös noista kesämökki-kirjoituksista... vanhemmillani on kesämökki nätillä paikalla järven rannalla, mutta itse tuskin koskaan haluan sitä itselleni. Annan sisarusteni mielellään pitää sen, koska en halua tuonlaatuista omaisuutta, eikä kesämökki tuo minulle mitään iloa, en edes viihdy siellä. Ja tuskinpa olen ainoa - mahdollisesti moni, jolla ei olisi edes mahdollisuutta mökkiin, on ihan rehellinen sanoessaan, ettei haluaisikaan.

Ihmetyttää myös, jos matkustaminen käsitetään jonain RIKKAIDEN juttuna. Itse olen matkustellut aika paljon aika pienellä budjetilla. Jonkun mielestä voi olla ankeaa matkustaa junalla ja yöpyä halvoissa pienissä majataloissa, mutta minusta juuri se on mukavaa. Toki ihan nollabudjetilla ei tuollaista voi harrastaa, mutta vielä pienemmälläkin budjetilla pääsee, esim. rahtilaivoissa - jonkun mielestä sekin on tietysti taas ankeaa, mutta jotkut tykkäävät sellaisesta kulkurinelämästä ihan oikeasti.

Itse en tosin pysty samastumaan tällaiseen "köyhänä arvostan pieniä asioita", koska mielestäni juuri nämä minun arvostamani asiat, kuten oma tapa elää, vapaus ja taide, eivät suinkaan ole pieniä, vaan minulle ne ovat hyvinkin suuria ja tärkeitä. Minulle sitten ehkä joku auto olisi ihan yhdentekevä - eihän minulla ole korttiakaan, kun ei ole koskaan kiinnostanut...

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdsnuwQV-O8YMw8zUjPKaImiiXeHQs…

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWRwe438w3qs9qymeEqTUklgvaqnXu…

Vierailija
74/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se oikeasti on?

Kyllä se vaan niin on, että köyhä arvostaa pieniä asioita, mutta rikkaalle ei riitä välillä mikään.

Vierailija
75/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostaa elämän pieniä asioita. Ja ajatellaan, että jos on rahaa enemmän, niin on heti kauhea tuhlari ja öykkäri ja elämä menee vain materian perässä juoksemiseen. Toisaalta, ehkä on hyväkin köyhempien näin luulevan, eivätpä joudu entistä enemmän kadehtimaan ihmisiä joilla on niin raha-asiat kuin muutkin asiat hyvin.

jotenkin minun aiempaan avaukseeni jossa ihmettelin mihin ihmiset työntää rahansa? Miksi ihmeessä olisin kateellinen? Meillä oli hetken aikaa isommat tulot ja ne rahat meni säästöön, vaikka sinun logiikalla minun olisi pitänyt ilmeisesti juosta tuhlaamassa nekin, vai? Minä en ymmärrä jatkuvaa ostamista ja ostamista ja itkemistä kun ei rahat riitä. Silti meiltä ei puutu mitään.

Vierailija
76/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että huvittaa.. Taidat olla köyhä kun noin iloitset pienistä asioista.

Minä olen rikas enkä ole nauranut vuosikausiin.

Vierailija
77/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että köyhä arvostaa pieniä asioita, mutta rikkaalle ei riitä välillä mikään.

Se on nähty niin monta kertaa.

Vierailija
78/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me olemme aikalailla köyhiä kuin kirkonrotat. Lapseni sai kaveri luona käydessään ison karkkipussin ikiomaksi, jakamattomana omaksi ilokseen. Oli vilpittömän onnelliknen ja iloinen siitä. Eipä meillä kauheasti karkkipusseja ostella. Itse olin onnellinen siitä, että sain postin kautta yhtäkkiä ilmaisen kynäsalkun lapsille ja askartelukirjan...liittyivät lasten kirjakerhoon....

Vierailija
79/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei rahaa tarvita, en minä, eikä kukaan muukaan.

Mulla on kaunis koti järven rannalla, aso kylläkin.

Mies jonka kanssa olen ollut 16 vuotta.

Kaksi ihanaa poikaa ja harrastan puutarhanhoitoa, joka on mulle tosi rakas harrastus eli mulla on upea pihakin.

En kaipaa matkoja, koska turistirysät ei kiinnosta, en kaipaa upeaa autoa, kun bussi kulkee.

Vaatteet ei merkitse minulle mitään ja en oikein ymmärrä mistä jään paitsi.

Kesähuvitukset meillä tyyliin särkänniemi, kylpylän uimaosasto ja korkeasaari.

Mennään noihin menoihin paljon mielummin, kuin jonnekkkin kalliille matkalle.

Rahalla ei onnea saa.

Vierailija
80/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei rahaa tarvita, en minä, eikä kukaan muukaan. Mulla on kaunis koti järven rannalla, aso kylläkin. Mies jonka kanssa olen ollut 16 vuotta. Kaksi ihanaa poikaa ja harrastan puutarhanhoitoa, joka on mulle tosi rakas harrastus eli mulla on upea pihakin. En kaipaa matkoja, koska turistirysät ei kiinnosta, en kaipaa upeaa autoa, kun bussi kulkee. Vaatteet ei merkitse minulle mitään ja en oikein ymmärrä mistä jään paitsi. Kesähuvitukset meillä tyyliin särkänniemi, kylpylän uimaosasto ja korkeasaari. Mennään noihin menoihin paljon mielummin, kuin jonnekkkin kalliille matkalle. Rahalla ei onnea saa.

Paljonko teidän tulot on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän