Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on huvittavia nämä jutut, kuinka köyhemmät osaavat

Vierailija
15.03.2011 |

arvostaa elämän pieniä asioita. Ja ajatellaan, että jos on rahaa enemmän, niin on heti kauhea tuhlari ja öykkäri ja elämä menee vain materian perässä juoksemiseen. Toisaalta, ehkä on hyväkin köyhempien näin luulevan, eivätpä joudu entistä enemmän kadehtimaan ihmisiä joilla on niin raha-asiat kuin muutkin asiat hyvin.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain Keravalla kuin Argentiinassa? No voi morjens näitä juttuja. Kannattaisiko oikeasti joskus ottaa ja käydä vaikka siinä 200km pääsä Pihitputaalta? Voisi maailmankuva hiukan avartua...

Saan seikkailun ihmisistä en paikkakunnista. Kyllä Keravallakin on hienoja ihmisiä. Tutustuminen ihmiseen voi olla melkoinen matka. Suosittelen tutustumaan ihmisiin lähemmin, kuin pintapuolisesti. Ihmiset tuntuvat myös sisältä erilaiselta, kuin päältä. Otetaan nyt esimerkiksi se Kerava ja Buenos aires. Kuusi vaihtuu chlorophora tinctoriaksi. Vaikka maisemat ja kasvillisuus vaihtuu niin jäljelle jää ihmiset. Tietenkin, mikäli pelkäät ihmisiin tutustumista niin voit seikkailla eksiittisessa luonnossa. Saman voit tehdä myös Tuusulanjärvellä. <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuusulanj%C3%A4rvi" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuusulanj%C3%A4rvi">http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuusulanj%C3%A4rvi</a&gt;

linkkiä siihen. Luuletko etteivät ihmiset tutustu toisiin ihmisiin ulkomailla, että mennään vain jotain nähtävyyttä pällistelemään? Sulla on vielä paljon opittavaa.

Vierailija
42/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain Keravalla kuin Argentiinassa? No voi morjens näitä juttuja. Kannattaisiko oikeasti joskus ottaa ja käydä vaikka siinä 200km pääsä Pihitputaalta? Voisi maailmankuva hiukan avartua...

Melkoisen provon lau'oit. Minusta tuon ihmisen maailmankuva on hänelle ja monelle muulle mainio. En matkustelleena ihmisenä voi ymmärtää miten se maailmankuva matkustelusta mitenkään avartuisi.

Maailmankuvaa voi avartaa myös lukemalla. Otan esimerkiksi Mika Waltarin, joka ei ollut käynyt Egyptissä kertaakaan. Jos tuo perustelu meni sinulta ohi, on se vain sivistymättömyyttäsi.

Minulla on sattumoisin sukua Argentiinassa ja Keravalla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen provon lau'oit. Minusta tuon ihmisen maailmankuva on hänelle ja monelle muulle mainio. En matkustelleena ihmisenä voi ymmärtää miten se maailmankuva matkustelusta mitenkään avartuisi.

Maailmankuvaa voi avartaa myös lukemalla. Otan esimerkiksi Mika Waltarin, joka ei ollut käynyt Egyptissä kertaakaan. Jos tuo perustelu meni sinulta ohi, on se vain sivistymättömyyttäsi.

Minulla on sattumoisin sukua Argentiinassa ja Keravalla :D

Vierailija
44/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkkiä siihen. Luuletko etteivät ihmiset tutustu toisiin ihmisiin ulkomailla, että mennään vain jotain nähtävyyttä pällistelemään? Sulla on vielä paljon opittavaa.

Sinulla on paljon opittavaa matkailusta ja elämästä ylipäätään.

Vierailija
45/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan esimerkiksi Mika Waltarin, joka ei ollut käynyt Egyptissä kertaakaan.

Minusta tämä oli olennaisin pointti. Mikan ei tarvinnut matkata Egyptiin. Meillä monilla olisi opittavaa Waltarilta.

Mika kortin käyttäjä voitti väittelyn matkailusta.

Vierailija
46/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vain, ihan tyytyväinen olen ollut aina elämääni. Kirjoitin jo aiemmin, että sitä voi valita kadehtimisen ja surkuttelun tai etsiä elämästään ne hyvät asiat. On vain yksi elämä ja se on juuri sitä, mitä tekee.

Toki ottaisin lottovoiton, mutta ei elämää voi rakentaa tuulentupien varaan.

Vai toivooko rikkaat tosiaan, että köyhemmän pitäisi koko ajan surkutella ja olla nöyrä ja masentunut ja kadehtia koko ajan rikkaampaa. Anteeksi vain, mutta sellaiseen en tuhlaa energiaani. Elän tässä ja nyt omaa elämääni.

Vai onko joku muka köyhä siksi, ettei päässyt ilmaisiin jatko-opintoihin tai joutui maksamaan isävainaansa velkoja, häh?? :) No eipä ole, niin..!

Juuri tuo ruikutus tyylillä "minä mitään suurta koskaan voi tavoitella, voi itku" on se, joka estää tekemästä elämästään edes vähän siedettävämpää. Joo en yritä väittää että jokainen köyhä voisi olla lääkäri tai kansanedustaja, mutta ihan varmasti JOTAIN voi tehdä oman hyvinvointinsa eteen!! Minä sen tiedän, kun olen pohjalta noussut ja pikkuhiljaa tehnyt päätöksiä, joilla on vaikutusta hyvinvointiini. Esim. lähdin työkkärin kurssille, jotten vaan nyhjäisi masentuneena kotona. Hain aktiivisesti apua sairauteeni vaikka kuinka itketti ja teki mieli lopettaa leikki kesken. Jne.

Olin elämästäni 7 vuotta vaikeasti masentunut, yksin JA köyhä, silti sain itseni vielä nousemaan! Miettikääpä "köyhät" sitä!! Teillä on usein perhe/ystäviä, joku taito jossa olette hyviä jne. Minulla on häiriö, joka tekee sen etten varmaan koskaan tule olemaan tavallinen työntekijä, sellainen peruskansalainen. Silti uskallan hymyillä nyt, vihdoinkin.

Lopettakaa se valitus ja kuvitteellisten seinien kasaaminen menestyksenne tielle.

Vierailija
47/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta ei voi verrata keskenään Keravalla ja Argentiinassa lomailua, vaikka kuinka yrität asian muuksi muuttaa.

Vierailija
48/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmänsä ja eläisi tässä ja nyt. Jokainen päivä on huomenna mennyttä ja kuka haluaa tuhlata tämän päivän suremalla sitä, mitä ei ole.

Minulla on paljon varakkaita tuttuja ja en kyllä koe, että he olisivat öykkäreitä yms. He nauttivat aivan samalla tavalla lämpimästä auringonpaisteesta ja metsälenkistä raikkaan sateen sataessa kasvoille.

Ei ole raha ollut esteenä ystävyydellemme. On asioita, joihin en voi lähteä matkaan, mutta se ei ole estänyt mitään.

En jaksa tuhlata aikaani edes alemmuudentunteeseen, sekin on niin turhaa.

nro 21

ja niiden riittävyyttä. Ei lapsena, ei opiskelijana, ei työssäkäyvänä.

Koen olevani onnellinen näin. Osaan nauttia pienistä asioista, kävelyretkistä, metsästä, aurinkoisista kevätpäivistä. Mutta myös kalliista asioista, matkustelusta, taiteesta, arkkitehtuurista.

Näkisin että usein onni lähtee siitä että on osaansa tyytyväinen. Ei kaipaa lisää. En tunne yhtään köyhää. Onnettomin ystäväni on se, joka on hyvintoimeentuleva keskituloinen, mutta haluaisi olla rikas.

Vierailija
49/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmankuvaa avartava, myös vaihto-oppilasvuosi Brasiliassa opetti vaikka mitä, mitä en olisi oppinut kirjoista lukemalla.

Vierailija
50/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa kaappiin ostaa ruokaa ja makkaraa leivän päälle.

Varakkaampi nauttii sitten toisista jutuista.

Mulla on tuttavapiirissä vähävaraisia ja varakkaita ja kyllä ne varakkaat on selkeesti iloisempia ja aikaansaavempia kuin ne joilla on rahahuolia ja/tai rahat tiukilla.

Mä jopa väittäisin että ne on välillä masentavaa seuraa kun niitä kuuntelee.

Vierailija
51/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmankuvaa avartava, myös vaihto-oppilasvuosi Brasiliassa opetti vaikka mitä, mitä en olisi oppinut kirjoista lukemalla.

opettanut sulle vaikka mitä. Kokemuksia löytää vaikka mistä, kunhan se eroaa omasta arjesta

Vierailija
52/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta ei voi verrata keskenään Keravalla ja Argentiinassa lomailua, vaikka kuinka yrität asian muuksi muuttaa.

Kuten sinusta Las Palmas tai Phuket. Kyse on ihmisistä, emme ole kovinkaan erilaisia. yuutuudentunteen. Fiksu ihminen tietää mistä se johtuu. Puolisoni, joka muuten on lentäjä. Matkustelee viikon aikana kymmenissä maissa. Hän ei koe enää uutuudenviehätystä. Siihenkin tottuu. Jäljelle jää ihmiset. Ihmisiin voi tutustua myös fb:ssä. Maihin ja kulttuureihin voi tutustua kirjallisuuden parissa. Kirjallisuuden parissa voi matkustaa myös ajassa.

Tässä vaiheessa sinun pitäisi myöntää häviösi. Hävisit tämän väittelyn.

Vierailija
53/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettanut sulle vaikka mitä. Kokemuksia löytää vaikka mistä, kunhan se eroaa omasta arjesta

joku haluaa nähdä maailmaa niin paljon kuin mahdollista? Minun puolestani saat etsiä sitä ylevämpää elämäntuntemustasi vaika kannonjuuresta, jos siltä tuntuu.

Vierailija
54/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sinusta Las Palmas tai Phuket. Kyse on ihmisistä, emme ole kovinkaan erilaisia. yuutuudentunteen. Fiksu ihminen tietää mistä se johtuu. Puolisoni, joka muuten on lentäjä. Matkustelee viikon aikana kymmenissä maissa. Hän ei koe enää uutuudenviehätystä. Siihenkin tottuu. Jäljelle jää ihmiset. Ihmisiin voi tutustua myös fb:ssä. Maihin ja kulttuureihin voi tutustua kirjallisuuden parissa. Kirjallisuuden parissa voi matkustaa myös ajassa.

Tässä vaiheessa sinun pitäisi myöntää häviösi. Hävisit tämän väittelyn.

tilanne/paikka. Kirjallisuutta en halua lytätä, mutta kyllä mä ennemmin elän elämäni itse, kuin luen jonkun muun eletystä elämästä. Ehkä se sitten riittää sulle, kirjan lukeminen ja FB:ssa roikkuminen, mulle ei.

Vierailija
55/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku haluaa nähdä maailmaa niin paljon kuin mahdollista? Minun puolestani saat etsiä sitä ylevämpää elämäntuntemustasi vaika kannonjuuresta, jos siltä tuntuu.

varmaan joksikin toiseksi kommentoijaksi. Ihan oli eka kannanottoni sinulle. Ja kuten sanoin, kokemuksia löytää vaikka mistä, kunhan se eroaa omasta arjesta. Ei mulla ollut mitään ylevämpää elämäntuntemusta tarkoitus etsiä tai esittää.

Vierailija
56/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukisin toisten tekemistä matkoista. No onneksi joku jaksaa repiä iloa jostain FB:stakin...

Vierailija
57/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti saman voi teoriassa kehittää kirjoista ja fb:n kautta.

En oikeasti keksi hyviä perusteluja matkustukselle, paitsi työssäkäynti. Ja jos oikeasti saa kicksit siitä että koivu vaihtuu palmuksi :D

Vierailija
58/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne/paikka. Kirjallisuutta en halua lytätä, mutta kyllä mä ennemmin elän elämäni itse, kuin luen jonkun muun eletystä elämästä. Ehkä se sitten riittää sulle, kirjan lukeminen ja FB:ssa roikkuminen, mulle ei.

En lue kirjoja enkä myöskään roiku fb:ssä. En myöskään matkustele. Yritin vain laajentaa näkemystäsi. Et oikein ajattele selvästi. Ehkä se johtuu Tuusulanjärvestä?

Vierailija
59/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti saman voi teoriassa kehittää kirjoista ja fb:n kautta.

En oikeasti keksi hyviä perusteluja matkustukselle, paitsi työssäkäynti. Ja jos oikeasti saa kicksit siitä että koivu vaihtuu palmuksi :D

paikan historia, ruokakulttuuri, kulttuuri yleensäkin jne. Siis maapallohan on pullollaan mitä mielenkiintoisempia paikkoja, ihmisiä, tapahtumia! Voi kun voisikin vain matkustella!

Vierailija
60/103 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemaan rikkaita, mutta rikkailla taas on yhtä pieni todennäköisyys päästä taivaaseen kuin kamelilla silmänneulan läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi