ärsyttävin lastenvaateblogi
noh, arvon av mammat, mikä blogi, siis lastenvaateaiheinen, on teidän mielestä ärsyttävin?
Kommentit (352)
eli jos bloggaaja vaikka ottaa valokuvia lapsestaan ja saa siitä luotua uraa maailmalla, ei saisi tehdä niin? Vai että jos bloggaaja saa ilmaisen haalarin lapselleen blogin välityksellä, niin ei saisi tehdä niin?
Anteeksi MITÄ URAA MAAILMALLA??
takia voi vaikka vahingossa päästä eteenpäin elämässä.
Kannattaa seurata välillä muutakin mediaa kuin av-palstaa.
Ai niin kuin että pääsisi lapsikuviensa kautta blogijulkkikseksi? kuka hullu sellaista edes haluaisi!!!
kun kuvasi lastaan nukkumassa...ainiin, mut niitä ei lasketa.
"En jaksa ymmärtää tämän viestiketjun sanomaa? Helpottuisiko elämäsi, jos lastenvaateblogeja ei olisi? " Joillekin helpottaisi, että kiusaisivat jonkun lopettamaan. Ja sitten uusi uhri.
että lopetettaisiin lapsien käyttäminen oman bloginsa välineenä siten,, että heidän koko elämänsä asetetaan tarjottimelle ja itse seurataan ja ohjataan sitä vain taustalta. Kyllä blogeja saa mun puolesta pitää ja luenkin niitä mutta kaikki samat käyttäytymissäännöt niitäkin koskee kuin muutakin elämää..
että miten se helpottaisi sun elämää?
Sitten sulla ei olisi mihin verrata omaa elämääsi ja valintojasi, kun sulla ei olisi pahaa blogia ja pahaa blogistia, johon verrattuna valintasi tuntuvat oikeilta. Mitä jos olisit rohkeasti ja muita paheksumatta oman elämäsi sankari ja antaisit jonkun muun tehdä saman omassa elämässään. Kun sulla ei ole mitään muuta perusteeksi kuin että mun mielestä.
on se nyt kumma että täällä heti vaahdotaan että kun huomaa jotain vääryyttää että siihen pitää puuttua niin tähän asiaan sitten ei saa mitään sanoa! Tuollaisesta kun ei voi ilmoitustakaan minnekään tehdä niin vedetaan edes näiden hyväksikäyttäjiin ja piittaamattomiin blogisteihin! Hekö sitten saavat mielivaltaisesti repostella kaikki lapsensa asiat maailmalle, vessakäyntejä myöten ?!! Mikä SINUN perustelusi on, MIKSI pitäisi olla ok, minullekin???
Älkää oikeasti viitsikö, kohta yhtäkään blogia ei pääse lukemaan ilman tunnuksia. Sitäkö te haluatte? Mä ainakin tykkään lukea noita blogeja, vaikken aina ihan samoilla linjoilla ole. Ei nämä blogit multa mitenkään pois ole. Itse asiassa kuvittelen, että tämänkin keskustelun taustalla on hyvin pitkälti kateus.
Olenko akteellinen jos olen erimieltä.
Ja tuohon kunniannalouukaukseen ja tietojen jäämiseen. Jos pitää julkista blogia ja esittelee siinä perheenjäsenet, ja jok/jotkut niitä netissä arvostelee niin luuletko että se riittää kunnianloukkaussyytteeseen.Sehän on vaan mielipide.
Kyllähän idolsin nettisivuilla arvostellaan jotain alulajaa huonoksi tai missien sivustolla jotain lihavaksi jne.
Eihän tässäkään ketjussa ole tuotu mitään uusia asioita esille vaan arvosteltu niitä asioita joita blogien pitäjät ovat itse halunneet koko kansalle jakaa.
Minun puolestani lapselle saa ostaa vaikka 100 paria kenkiä, ei se minulta ole pois. Enkä kyllä myönnä olevani tästä kateellinenkaan.
Mutta minusta on ihan oikein että joku kyseenalaistaa nämä lasten kuvien käyttö blogeissa. Poliisit ja lastensuojeluviranomaiset ovat niistä jo vuosia varoittaneet, kun ne nettiin on kerran alitettu niitä ei saa sieltä koskaan pois. Eli ne voivat tulla eteen vaikka kymmenien vuosien päästä, jossain ihan väärässä ympäristössä jolloin se ei ehkä olekaan enää niin suloista.
En ymmärrä, että miksi ei saisi kritioida/keskustella jostain ilmiöstä, kuten nyt esim. lastenvaateblogeista. Aina samanlaisia vastauksia. Ollaan muka kateellisia ja halutaan vaan panetella. Mielestäni tässä ketjussa on ollut paljon asiallisiakin kommentteja. Toisten lasten haukkuminen ei ole asiallista :(.
On kummallista, että oletetaan ihmisten olevan kateellisia vain siitä, että joku pitää blogia lapsistaan. Usein se ei vaadi minkäänlaista lahjakkuutta. Kuka tahansa voisi pitää blogia. Pointti on siinä, että monet näkevät lapsien kuvien laittamisen nettiin epäeettisenä. Samoin epäekologisen, maanisen ostelun.
On monia hyvällä maulla tehtyjä, laadukkaita blogeja, joita lukiessa voi tuntea myös kateuden piston, vaikka kauniista asunnosta. Se ei saisi olla syy panettelulle.
Ja tuohon kunniannalouukaukseen ja tietojen jäämiseen. Jos pitää julkista blogia ja esittelee siinä perheenjäsenet, ja jok/jotkut niitä netissä arvostelee niin luuletko että se riittää kunnianloukkaussyytteeseen.Sehän on vaan mielipide.
Kyllähän idolsin nettisivuilla arvostellaan jotain alulajaa huonoksi tai missien sivustolla jotain lihavaksi jne.
Eihän tässäkään ketjussa ole tuotu mitään uusia asioita esille vaan arvosteltu niitä asioita joita blogien pitäjät ovat itse halunneet koko kansalle jakaa.
Minun puolestani lapselle saa ostaa vaikka 100 paria kenkiä, ei se minulta ole pois. Enkä kyllä myönnä olevani tästä kateellinenkaan.
Mutta minusta on ihan oikein että joku kyseenalaistaa nämä lasten kuvien käyttö blogeissa. Poliisit ja lastensuojeluviranomaiset ovat niistä jo vuosia varoittaneet, kun ne nettiin on kerran alitettu niitä ei saa sieltä koskaan pois. Eli ne voivat tulla eteen vaikka kymmenien vuosien päästä, jossain ihan väärässä ympäristössä jolloin se ei ehkä olekaan enää niin suloista.
blogien ulkopuolella, julkisuudessa esiintyvät lapset? Oletko vauhkonnut niistä?
Otitko yhteyttä MTV3, kun salkkareissa on ollut lapsinäyttelijöitä, esim vauvana aloittanut Sofia? Laitoitko asiasta isoa haloot tänne av palstalle?
Entä muut lapsinättelijät, vaikka amerikkalaiset? Entä se ihana suloinen poika...ööö santeriko on, joka näytteli Koti Kadussa?
Et kai katellut kyseisiä ohjelmia? Kai laitat aina tv:n kiinni, kun ruudussa näkyy lapsia?
kilometrin pituisella viestillä! Suomalaiset lastenvaateblogistit ovat kuin hollywood-staroja, jotka hakkaavat paparazzeja-kun eivät kestä sitä "julkisuutta",johon ovat itsensä laittaneet!!hah hah!! t.edellinen
t.tuo edellinen
p.s. Blogistit ottakaa mallia hollywood-staroista; ei ne puolustele itseään jossain paikallisessa seiska-lehdessä.
Olenko akteellinen jos olen erimieltä. Ja tuohon kunniannalouukaukseen ja tietojen jäämiseen. Jos pitää julkista blogia ja esittelee siinä perheenjäsenet, ja jok/jotkut niitä netissä arvostelee niin luuletko että se riittää kunnianloukkaussyytteeseen.Sehän on vaan mielipide. Kyllähän idolsin nettisivuilla arvostellaan jotain alulajaa huonoksi tai missien sivustolla jotain lihavaksi jne. Eihän tässäkään ketjussa ole tuotu mitään uusia asioita esille vaan arvosteltu niitä asioita joita blogien pitäjät ovat itse halunneet koko kansalle jakaa. Minun puolestani lapselle saa ostaa vaikka 100 paria kenkiä, ei se minulta ole pois. Enkä kyllä myönnä olevani tästä kateellinenkaan. Mutta minusta on ihan oikein että joku kyseenalaistaa nämä lasten kuvien käyttö blogeissa. Poliisit ja lastensuojeluviranomaiset ovat niistä jo vuosia varoittaneet, kun ne nettiin on kerran alitettu niitä ei saa sieltä koskaan pois. Eli ne voivat tulla eteen vaikka kymmenien vuosien päästä, jossain ihan väärässä ympäristössä jolloin se ei ehkä olekaan enää niin suloista.
blogien ulkopuolella, julkisuudessa esiintyvät lapset? Oletko vauhkonnut niistä? Otitko yhteyttä MTV3, kun salkkareissa on ollut lapsinäyttelijöitä, esim vauvana aloittanut Sofia? Laitoitko asiasta isoa haloot tänne av palstalle? Entä muut lapsinättelijät, vaikka amerikkalaiset? Entä se ihana suloinen poika...ööö santeriko on, joka näytteli Koti Kadussa? Et kai katellut kyseisiä ohjelmia? Kai laitat aina tv:n kiinni, kun ruudussa näkyy lapsia?
päätynyt narkkariksi, on ihan faktaa, katsoin juuri dokumentin siitä! Että en yhtään ihannoisi että lapsitähteys olisi hyvä juttu!
Olenko akteellinen jos olen erimieltä. Ja tuohon kunniannalouukaukseen ja tietojen jäämiseen. Jos pitää julkista blogia ja esittelee siinä perheenjäsenet, ja jok/jotkut niitä netissä arvostelee niin luuletko että se riittää kunnianloukkaussyytteeseen.Sehän on vaan mielipide. Kyllähän idolsin nettisivuilla arvostellaan jotain alulajaa huonoksi tai missien sivustolla jotain lihavaksi jne. Eihän tässäkään ketjussa ole tuotu mitään uusia asioita esille vaan arvosteltu niitä asioita joita blogien pitäjät ovat itse halunneet koko kansalle jakaa. Minun puolestani lapselle saa ostaa vaikka 100 paria kenkiä, ei se minulta ole pois. Enkä kyllä myönnä olevani tästä kateellinenkaan. Mutta minusta on ihan oikein että joku kyseenalaistaa nämä lasten kuvien käyttö blogeissa. Poliisit ja lastensuojeluviranomaiset ovat niistä jo vuosia varoittaneet, kun ne nettiin on kerran alitettu niitä ei saa sieltä koskaan pois. Eli ne voivat tulla eteen vaikka kymmenien vuosien päästä, jossain ihan väärässä ympäristössä jolloin se ei ehkä olekaan enää niin suloista.
blogien ulkopuolella, julkisuudessa esiintyvät lapset? Oletko vauhkonnut niistä? Otitko yhteyttä MTV3, kun salkkareissa on ollut lapsinäyttelijöitä, esim vauvana aloittanut Sofia? Laitoitko asiasta isoa haloot tänne av palstalle? Entä muut lapsinättelijät, vaikka amerikkalaiset? Entä se ihana suloinen poika...ööö santeriko on, joka näytteli Koti Kadussa? Et kai katellut kyseisiä ohjelmia? Kai laitat aina tv:n kiinni, kun ruudussa näkyy lapsia?
päätynyt narkkariksi, on ihan faktaa, katsoin juuri dokumentin siitä! Että en yhtään ihannoisi että lapsitähteys olisi hyvä juttu!
myönteisesti?
Teiltä ei siis pitäisi kaapeista löytyä vaikka risto räppääjää tai heinähattua ja vilttitossua? Tai mitään muuta lapsinäyttelijäelokuvaa?
Elokuvia katsoo paljon suurempi yleisö, kuin mitä blogeja lukee. Suurimmassa osassa blogeja ei käytetä lasten oikeita nimiä, eikä sukunimiä, joten olisi kenenkään todella vaikea "löytää" kyseiset ihmiset.
suurin osa kuvista on varmasti täysin harmittomia, eikä niitä kukaan koskaan mistään kaiva.
Mutta sitten voi olla se yksi joka pääsee vaikka idolsissa pinnalle ja samaan aikaan juorulehdet kilvan kaivavat vanhoja kuvia.
Siinä on sitten kiva kun sinusta löytyy 13-v otettu alushoususillaan oltu kuva ja se julkaistaan lehdessä.
Pointti on vaan se että tässä vanhemmat tekevät lastensa puolesta sellaisia valintoja joihin heillä ei mielestäni ole oikeutta.
Noista lapsinäyttelijöistäkin voi olla montaa mieltä.
Minä en vaan ymmärrä mikä näissä blogeissa on että niistä ei saa keskustella, niitä ei saa arvostella vaan koko ilmiö pitää vaan hyväksyä.
suurin osa kuvista on varmasti täysin harmittomia, eikä niitä kukaan koskaan mistään kaiva.
Mutta sitten voi olla se yksi joka pääsee vaikka idolsissa pinnalle ja samaan aikaan juorulehdet kilvan kaivavat vanhoja kuvia.
Siinä on sitten kiva kun sinusta löytyy 13-v otettu alushoususillaan oltu kuva ja se julkaistaan lehdessä.
Pointti on vaan se että tässä vanhemmat tekevät lastensa puolesta sellaisia valintoja joihin heillä ei mielestäni ole oikeutta.
Noista lapsinäyttelijöistäkin voi olla montaa mieltä.
Minä en vaan ymmärrä mikä näissä blogeissa on että niistä ei saa keskustella, niitä ei saa arvostella vaan koko ilmiö pitää vaan hyväksyä.
myönteisesti? Teiltä ei siis pitäisi kaapeista löytyä vaikka risto räppääjää tai heinähattua ja vilttitossua? Tai mitään muuta lapsinäyttelijäelokuvaa? Elokuvia katsoo paljon suurempi yleisö, kuin mitä blogeja lukee. Suurimmassa osassa blogeja ei käytetä lasten oikeita nimiä, eikä sukunimiä, joten olisi kenenkään todella vaikea "löytää" kyseiset ihmiset.
Mutta puhut vähän ohi aiheen. Lapsitähdet ovat itse jollain tavalla SUOSTUNEET tähteyteen ja näyttelemiseen. Blogistien lapset EI. Ainakin selvästi ne kuvaussessiot ovat usein epämieluisia lapsille, kun kerrotaan että pitää lahjoa suklaalla tai muulla.
Mutta tyhmä olet, jos luulet ettei blogeista lapsia voi tunnistaa. Hyvin helposti kun laskee yhteen 1+1. En jaksa jauhaa enempää. Kysy poliisilta mielipidettä kannattaako kuvata lapsia nettiin.
Tuossa blogissa vain mennään kauppaan ja ostetaan ne 2 kaupan kalleista istuinta ja thats it. Teini saa kevarin kun se sitä tahtoo.
Hehän eivät ole enää mitään parikymppisiä vanhempia enää, vaan bloggaaja on 40 ja miehensä yli 50 (tietääkseni). Pitäisikö tuossa iässä oikeasti elää kädestä suuhun ja laskea rahoja pystyykö ostamaan lapselle vaatteita? Hehän ovat olleet töissä vuosia, vuosikymmeniä jopa.
En minäkään ole vielä ostanut lapselle kevätvaatteita. En ole ehtinyt, ostan sitten kun tarvitaan (vk-vaatteita on vielä kaupassa vaikka siitäkin varmaan joku pelottelee ;)).
Minä en kuvaa lapsiani nettiin, enkä nyt takerru siihen. Mutta jos ihmisellä on rahaa ostaa, niin antakaa ostaa. Eivät he niitä vaatteita suoraan roskiin heitä joten maailma ei tuhoudu.
blogien ulkopuolella, julkisuudessa esiintyvät lapset? Oletko vauhkonnut niistä?
Otitko yhteyttä MTV3, kun salkkareissa on ollut lapsinäyttelijöitä, esim vauvana aloittanut Sofia? Laitoitko asiasta isoa haloot tänne av palstalle?Entä muut lapsinättelijät, vaikka amerikkalaiset? Entä se ihana suloinen poika...ööö santeriko on, joka näytteli Koti Kadussa?
Et kai katellut kyseisiä ohjelmia? Kai laitat aina tv:n kiinni, kun ruudussa näkyy lapsia?
EI SE OLE OLLENKAAN SAMA ASIA! Sielläkin toki saattaa olla sellaista, että lapsi ei niin haluaisikaan näytellä, eihän sitä tiedä..
MUTTA näyttelemässä ei esitellä omaa elämää päiväkirjamaisesti. Siinä näytellään jotain muuta hahmoa. Näissä blogeissä mennään ihmisten OIKEAAN elämään, kerrotaan lapsien elämässä oikeita asioita (tai ainakin niin, että lukija olettaa asian olevan totta) ja paljastetaan aivan liian intiimejä asioita. Ei näyttelijä kerro salkkareissa omasta lääkärikäynnistään, koti-illasta elokuvaa katsellen (kuvituksella) ruikkutaudistaan jnejne. Mikäli olet itse äiti, joka tälläisiä kertoo, eikö sinusta tunnu pahalta että kuka vaan voi lapsistasi näitä asioita lukea/tietää??
kun niiden näyttelijöiden KOKO NIMET ovat kaiken kansan esillä ja esim se salkkareiden sofia ovat sukunimiltään VON SYBEL, joita ei suomessa taida olla muita, niin kyllähän se nyt helvetti tyhmää laittaa vauvansa telkkariin esiinyttn omalla, harvinaisella nimellä.
Kyllä siinä saa perheestä tietoja jos niitä haluaa!!
Mielestäni on ihan eri asia kuvata pientä vauvaa kuin jotain teini-ikäistä. Toisekseen tämä Adele Enersen piti blogia ihan omalla nimellään ja kasvoillaan, toisin kuin esim Tyylisuuntauksien Jarna, joka ei omaa naamaansa vahingossakaan vilauta ja nimikin on keksitty. Minusta on tosi tyhmää laittaa lapsensa kaikkien nähtäville, mutta ei itseään =(
Jotenkin tuo Tyylisuuntauksia on muutenkin tosi nolo blogi! Sitä ollaan niin ekologisia ja tiedostavia ja sitten esim hääblogin puolella suunnitellaan pidettäväksi turkiskeeppejä jne. Ei ihan mee yhteen =)Kaikista suurin häpeä on nuo rappukuvaukset, joita en toisaalta ihmettele yhtään kun on nähnyt pilkahduksia heidän omasta kodistaan...
...Ja siltikin luen joka postauksen ja sitten hehkun raivosta kun blogisti ärsyttää niin lujaa! Kukahan nyt on nolo =)
Ystäväni kertoi "hiekkalaatikolla" tästä ketjusta! (Niin tiedän, nyt minäkin kirjoitan tänne, moi ****, pääsitkö jo koneelle? =)
Tyylisuuntauksia-blogin yksi lapsista on oman esiteinin kanssa samassa sanotaanko nyt vaikka sosiaalisessa yhteisössä ettei heti pysty tunnistamaan ja tunnemme sitä kautta tietenkin myös blogin kirjoittajan. Meillä on NIIIIIN hauskaa, kun luemme blogia! Aina kun tavataan niin tiedämme jo, mitä heillä on tehty, mitä vaatteita ostettu ja toki puimme näitä keskenämme, myönnetään, se on kivaa. Oma lapseni tietää myös blogista ja kuulemma kaveripiirissä lueskellaan myös. "Kaikki" kaverit eivät kuulemma blogista tiedä, hekin löysivät sen mutkien kautta..
Voitte päätellä seurauksista.
kun tämä ketju on kasvanut näin pitkäksi. On tämän illan aikana yksi tai useampi tullut tänne puolustelemaan tekojaan, huom ihan samanlailla anonyymina itsekin...