ärsyttävin lastenvaateblogi
noh, arvon av mammat, mikä blogi, siis lastenvaateaiheinen, on teidän mielestä ärsyttävin?
Kommentit (352)
että kritiikkiä ei kestetä. Saatte lukea blogeissanne niitä ylistäviä kommentteja. Voihan tämän ketjunkin jättää lukematta jos ärsyttää=)
Tiedän monta juristia joiden meilestä vanhemmalla ei ole oikeutta laittaa lapsensa kuvia nettiin. Tai mihinkään muuhunkaan julkiseen elvitykseen. lapsi on alaikäinen eli hän ei voi antaa lupaa, mutta vanhemmat eivät omista lapsiaan eli tarvitsevat luvan heidän kuvien käyttöön. Ja lain mukaan vanhempi ei voi tällaista lupaa antaa.
Minä en vaan tajua miksi ne laspet pitää esitellä ventovieraille jatkuvasti. Jos haluaa pitää päiväkirjaa voi sen tehdä suljetusti, kuten onneksi moni on jo tajunnut tehdä.
Jos pitää julkista blogia täytyy olla valmis eriäviin mielipiteisiin aj kyet niitäkin kommenotimaan asiallisesti.
on olemassa paljon hyviä lifestyle blogeja joissa lasten kasvoja ei näytetä tunnistettavasti.
Silti ko.blogit "menestyvät"
Ihmetyttää mitä nää lapsiaan elävinä nukkeina tai vaatehenkareina pitävät äidit miettii. Varsinkin ne jotka eivät omalla naamallaan kehtaa blogejaan kirjoittaa
MoloKidskö otti häneen yhteyttä ja tarjosi vaatteita hänelle? Ihan noin vaan löysivät suomalaisen blogin, lukivat sen sujuvasti suomeksi ja tarjosivat hänelle sitten omia tuotteitaan ihan tosta vaan?
ensin katseltuaan sanakirjasta mitä molo eri kielillä tarkoittaa
http://lastenvaateralli.blogspot.com/2010/08/amazing-molo-kids.html
en ole annika, mutta löysin tuon.
Olen työssä ihan tavis terveyskeskuksessa. Nykyään ihmiset siellä jonoissa/potilashuoneissa/palvelutiskillä kyllä pitävät kiinni oikeuksistaan mm. yksityisyydensuojan suhteen. Aika helposti ollaan valittamassa ja jopa uhkailemassa oikeustoimilla, jos tuntuu, että jonossa seuraavana oleva hiukankin kuulee omasta vaivasta jotain. Usein myös äidit lapsineen on siinä valittajan roolissa...
No mutta mua siis hämää, että sitten osa näistä samoista valittajista kotiin palattuaan päivittää samat vaivansa joko facebookiin tai julkiseen blogiin, josta ne voi kuka tahansa käydä vapaasti lukemassa! FB:ssä vedotaan kaverilistoihin mutta esim. pienessä kylässä ne fb-juorut kyllä leviää ilman sitä kaveruuttakin.
Olen melkein 100% varma, että kukaan näistä bloggaajaäideistä ei suostuisi kertomaan lastensa sairauksista siinä sairaalan tai tk:n odotusaulassa. Blogissa sitten voidaan ihan epikriiseistä lähtien näyttää kaikki!
Kaksinaismoraalia pahimmillaan sanon ma! Sitä paitsi esim. Tyylisuuntausten nainen ei bloggaa edes omalla nimellään mutta lapsista laittaa toisten reposteltavaksi melkein kaiken mahdollisen... :(
tykkäävät äitinsä blogista? Eikö heitä yhtään häiritse se?
meidän samanikäiset lapset eivät kyllä ruohon suostuisi
eri mieltä oleminen kritiikkinä, ts. eivät suostu ymmärtämään että asiasta voi olla eri mieltä, ilman että kumpikaan on ns. oikeassa tai väärässä.
Se mikä mua eniten ärsyttää on se että monien paljon (lue=liikaa) ostavien lammaslauma antaa jokaiseen ostoon synninpäästön.
jollei kaikkea kamaa ole ihan saatanallisesti. Musta se jos mikä kertoo taidon ja sävysilmän puutteesta jos pipoja pitää olla 40 ja kenkiä 30. Että olis sävysävyyn:D
Jokohan Suomessakin voitaisiin ymmärtää, että blogeja pitämällä voi ansaita hyvänkin elannon, ja firmat (näköjään) ihan mielellään sponsoroivat mainoksia "ruohonjuuritasolla", eli blogeissa.
Jos jollakulla löytyy sekä hieman bisnesvaistoa että aikaa, jaksamista ja lahjakkuutta pitää yllä suosittua blogia, niin onhan se vaan kohtuullista ja oikein, että hän saa sponsoreilta rahaa/tuotteita vastineeksi.
Minä nostan hattua blogisteille, jotka lähestyvät yrityksiä rohkeasti ja tarjoavat omaa blogiaan mainosalustaksi firmoille eri tavoin. Miksi sitä täällä kutsutaan "kerjäämiseksi"?
Kyllähän naistenlehdetkin pullistelevat mainoksia, joita sinne itse markkinoivat ja tuotteita lähetellään testattavaksi alalla kuin alalla. Miksi siis bloginpitäjän pitäisi tehdä "työtään" ilmaiseksi? Minusta blogi pitää siis nähdä myös bisnesmielessä. (Tästä loistaa esimerkkinä "Pieni kaunis elämä".)
Katselkaapa hieman vaikkapa amerikkalaisia blogeja, joita pitävät ihan tavalliset kotiäidit. He taatusti tienaavatkin ihan kivasti niitä pitämällä. Siellä osa postauksista on ihan puhtaasti otsikoitukin "Sponsoripostauksiksi" ja sehän on ihan luonnollista. Ilmiöllä on nimikin ("Internet 2.0") ja Suomessa sillä olisi varmasti mainiot rahanteko mahdollisuudet; tarvitaan lisää taitavia blogimammoja pitämään suosittuja blogeja ja "kerjäämään" sponsoreita.
Suomessa helposti aina valitetaan ja nyrpistellään nokkaa, jos joku keksii keinon tehdä vähän rahaa itselleen. Ja jos se on vielä kotiäiti tms. niin voi sitä panettelun määrää.
En ole bloginpitäjä.
Jokohan Suomessakin voitaisiin ymmärtää, että blogeja pitämällä voi ansaita hyvänkin elannon, ja firmat (näköjään) ihan mielellään sponsoroivat mainoksia "ruohonjuuritasolla", eli blogeissa.
Jos jollakulla löytyy sekä hieman bisnesvaistoa että aikaa, jaksamista ja lahjakkuutta pitää yllä suosittua blogia, niin onhan se vaan kohtuullista ja oikein, että hän saa sponsoreilta rahaa/tuotteita vastineeksi.Minä nostan hattua blogisteille, jotka lähestyvät yrityksiä rohkeasti ja tarjoavat omaa blogiaan mainosalustaksi firmoille eri tavoin. Miksi sitä täällä kutsutaan "kerjäämiseksi"?
Kyllähän naistenlehdetkin pullistelevat mainoksia, joita sinne itse markkinoivat ja tuotteita lähetellään testattavaksi alalla kuin alalla. Miksi siis bloginpitäjän pitäisi tehdä "työtään" ilmaiseksi? Minusta blogi pitää siis nähdä myös bisnesmielessä. (Tästä loistaa esimerkkinä "Pieni kaunis elämä".)Katselkaapa hieman vaikkapa amerikkalaisia blogeja, joita pitävät ihan tavalliset kotiäidit. He taatusti tienaavatkin ihan kivasti niitä pitämällä. Siellä osa postauksista on ihan puhtaasti otsikoitukin "Sponsoripostauksiksi" ja sehän on ihan luonnollista. Ilmiöllä on nimikin ("Internet 2.0") ja Suomessa sillä olisi varmasti mainiot rahanteko mahdollisuudet; tarvitaan lisää taitavia blogimammoja pitämään suosittuja blogeja ja "kerjäämään" sponsoreita.
Suomessa helposti aina valitetaan ja nyrpistellään nokkaa, jos joku keksii keinon tehdä vähän rahaa itselleen. Ja jos se on vielä kotiäiti tms. niin voi sitä panettelun määrää.
En ole bloginpitäjä.
mahtava kirjoitus, olen täysin samaa mieltä!
Riippuvuudesta jonka takia perheen rahoja tuhlautuu johonkin täysin turhaan? "Harrastuksesta" jolla he haaskaavat ainoan maapallomme luonnonvaroja? Tavasta jolla vanhemmat (joiden pitäisi suojella omia lapsiaan) hyväksikäyttävät ja riepottelevat julkisuudessa puolustuskyvytöntä jälkikasvuaan? Vai jostain muusta?
Lastenvaaterallista tykkään itse, vaikka se melko "mainospainotteinen" onkin. Ja Poikien tyyliin on ihan mahtava.
On ihan ok
- "Kerjätä" mainostajia blogiinsa
- Että on vaikka viisikin haalaria samalle kaudelle
- Ja vaikka 3 pipoa jokaiseen haalariin sopivana ja siitä tulisi 15 yhteensä
- Että on paritkin vaihtokengät (kyllähän nyt mustat sopii vaikka ihan kaikkiin eikös niin)
- Että laittaa lapsensa epikriisejä nettiin jos laittaa myös omansa
- Että laittaa lapsestaan kuvia nettiin jos laittaa itsestäänkin
Mutta ei ole ok
- 32 paria kenkiä yhdelle kaudelle
- 30 pipoa yhdelle kaudelle
- se, että täällä puhutaan paskaa muiden vaatemääristä
- se ettei osata laskea jos kerran niin kiinnostaa muiden vaatemäärät
- tienata viattoman lapsen kustannuksella jos/kun itsellä ei rahkeet riitä
Lisäksi huomauttaisin itse tasan kaikkia täällä mainittuja blogeja ahkerasti lukevana, että huomaattehan ostospostauksista myös sen, että ne kaikki vaatteet eivät aina ole samaa kokoa. Joo, ne kengät olivat, siellähän niin mainittiin, että ne on samalle kaudelle. Mutta tosi monella on ostospostauksissa paljon vaatetta, mutta niissä on kolmeakin tulevaa kokoa varastoon. Eli hieman luetunymmärtämistä kehiin kiitos
T: Vain lukija
Mutta siis rajansa kaikella. Ja jokaisella meistä on varmasti omat rajansa. Selviä haukkuja esitettäessä kannattaa aina pitää mielessä, että täällä jää talteen tiedot, josta teidät voidaan tarvittaessa jäljittää, kun täällä haukutut vetävät riittävästi herneitä nenään. Eli jotain rajaa, kiitos :).
T: Vain lukija
mainostuloja 20 e/vuosi tietyllä vuosikävijämäärällä. Kaverini blogissa käy päivittäin sama määrä kuin minulla vuodessa lukijoita.
Ei haittaa, vaikka joku inhoaisi blogia, pääasia että käy:-) Kaikki näkyy kävijätilastoissa ja nää bloginpitäjät nauraa matkalla pankkiin...
joista ärsyyntyvät niin kovasti, tai ne ei kiinnosta yhtään. Mä en ainakaan viitsi lukea blogeja, jotka eivät mua kiinnosta, kun tuolla blogien ihmeellisessä maailmassa on niin paljon tosi kivojakin blogeja.
mainostuloja 20 e/vuosi tietyllä vuosikävijämäärällä. Kaverini blogissa käy päivittäin sama määrä kuin minulla vuodessa lukijoita. Ei haittaa, vaikka joku inhoaisi blogia, pääasia että käy:-) Kaikki näkyy kävijätilastoissa ja nää bloginpitäjät nauraa matkalla pankkiin...
olen ihan tyytyväinen etten revittele lasteni elämää julkisesti niin että voisin sitä myöhemmin vielä katua, tai ainakin lapseni harmitella.
Tuo kateellisuuskortti ei muutenkaan nyt osu, korkeintaan olen (ihan terveellä tavalla) kateellinen esim. kalastajan vaimo -bloggarille, siinä on kaunis ja ihan fiksunkin oloinen nainen. Tajuaa, ettei blogia voi perustaa lapsen puolesta vaan kertoo pääasiassa omasta elämästään