Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURI PAPA-KETJU! Nyt kaikki naiset mukaan!!

Vierailija
01.03.2011 |

Milloin olet viimeksi käynyt papassa?

Aloittaja 2006. Sen jälkeen saanut 2 lasta. Varasin juuri ajan papaan.

Eli omalla kohdalla viimesimmästä käynnistä liian kauan aikaa. Sinulla?

Toivon että saadaan pieni liike, että mennään kaikki näytille -ja toki suotavaa että löydetään naisia, jotka ovat esimerkkejä meille laiskimuksille!! Onko teitä?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkee asia

Vierailija
62/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! Nostit aihetta!

Nyt odotellaan työstä palaavien vastauksia! :)

Kaikki mukaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää naiset huolta itsestänne ja käykää papassa, kaikki jotka eivät ole käyneet viimeisen 2:n vuoden aikana, menkää naistenpäivän kunniaksi papaan, 8.3 :)

Vierailija
64/92 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä 30-vuotiaitten suurseulassa eli pian 5v sitten. Kai tänä vuonna tulee taas uusi vastaava kutsu?

Vierailija
65/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta voisi taas mennä...olen sairastanut kondylooman.

Vierailija
66/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt 30-vuotias ja kolmisen vuotta sitten multa löydettiin solumuutoksia (=HPV), jotka poistettiin sähkösilmukalla. Sitä ennen ja sen jälkeen olen todellakin huolehtinut, että käyn joka vuosi, vaikka 2 v. väleinkin riittäisi.

En pysty ymmärtämään, miten joku voi olla vaikka 10 v. käymättä papassa. Minusta se on parasta itsestään huolehtimista. Mulla on tosi kiva vakkarigyne, jonka kanssa tulee sitten muutenkin keskusteltua ehkäisy- ja lapsenhankinta-asiat. Viimeksi kerroin, että yritämme lasta, nyt olen raskaana ja luultavasti menen sitten taas syksyllä jälkitarkastukseen hänen luokseen, kunhan olen lapsen saanut tuupattua tähän maailmaan. Olen ollut erittäin tyytyväinen häneltä saamaani hoitoon, ja se mitä se yksityinen maksaa, on pieni hinta terveydestä ja hyvästä mielestä.

Vierailija
67/92 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpä löytyi joskus ja nyt huolehdin tosi tarkasti näistä asioista.

Ennen kävin vuoden-kahden välein ja silti sain syövän. syöpä tuli räjähdysmäisen nopeasti, oli sellasta solutyyppiä.

Vierailija
68/92 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten harvinaisen kivulias kerta. Ovulaatio päällä, ja joutui raappailemaan ihan urakalla että sai kaikki 3 näytettä otetuksi.

Vierailija
69/92 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko 8 vuotta sitten.

Eikä mun kohdallani ole laiskuudesta kyse vaan siitä, ettei ole rahaa. Gynellä käynti maksa akuitenkin aika paljon, joten ei sinne turhaan tule mentyä. Minusta vuosittainen papakoe on ihan turha jos ei harrasta riskiseksiä eikä ennestään ole mitään ollut.

Eikö perhesuunnitteluneuvoloissa ole imaista käydä gynellä? Mistäs lähtien se on tullut maksulliseksi?

Tänään kävin itse eikä hinnasta ole puhuttu ennenkään, vaikka olen jo 15 vuoden ajan käynyt.

Vierailija
70/92 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin voi käydä ihan terveyskeskuksessa.

Vähän nauratti kun joku mainitsi tuolla, että ahdistaa ajatuskin gynelle menosta... ei varmaan kande lapsia ajatella tekevänsä ihan heti :) Montahan kertaa sitä saikaan olla jalat levällään raskausaikana ja synnytyksessä ja vielä synnytyksen jälkeenkin :) Onko kukaan laskenut keskiarvoa ;)

Vierailija
71/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihohankauksestakin voi saada ja seksissä voi helposti tulla huomaamattomia nirhaumia ihoon. Kannattaa lisäksi huomioida peräaukon alue. Tartunnan voi saada suuseksistäkin ja ainakin briteissä kurkkusyövän aiheuttajana hpv on nykyään tavallinen.

Vierailija
72/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vuoden välein papassa ja maksan mielelläni sen n. 100e gynekäynnistä vuosittain. Viimeksi kävin syyskuussa 2010.

Vierailija
73/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koko ikäluokka kutsuttiin joukkotarkastukseen. Sitä ennen en muista koska käynyt, en ole varma otettiinko jälkitarkastuksessa papa vuonna 2008.

Vierailija
74/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aina kunnossa, ikää 29vuotta! =)

Vierailija
75/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin 2 vuotta sitten. Lapsettomuustutkimusten yhteydessä. Ei ollut mitään epäilyttävää. Hoidoissa olen edelleen, että kyllä lääkäri sinne on vähän väliä kurkkinut. Oletan että ottavat uuden PAPAn joku kerta jos kokevat sen tarpeelliseksi.

Vierailija
76/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kierukka poistettiin. Sitä ennen papa on otettu viisi vuotta sitten toukokuussa, siis silloin kun tuo kierukka on asennettu... Ihan hävetti oma saamattomuus.

Vierailija
77/92 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut HPV kerran nuorena teininä silloiselta poikaystävältä. Ollut myös ASCUS näytevastaus muutamia kertoja nyt aikuisena. Viimeksi oli lk 2. Ahdistavaa :(

Vierailija
78/92 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tämän vuoden tammikuussa. Edellisestä kerrasta oli luvattoman kauan, v. 2004 oli otettu! Sen kun hoksasin, sain kauhean paniikin ja varasin ajan! :) Vastaus oli onneksi lk I.

Meidän kunnassa ei kunnallisella puolella oteta enää papa-kokeita, jos ei ole solumuutoksia tai muita ongelmia (olin kyllä vähän närkästynyt tästä). Menin sitten yksityiselle (samalle jolla kävin aikanaankin monesti), ja siellä maksoi päälle 100€. Eli ei todellakaan kamalan halpaa, mutta kyllä sen voin terveydentilani takia maksaa!

Ikää 27v. ja yksi lapsi.

Vierailija
79/92 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menen taas syksyllä, eli vuoden välein käy ja näin olen tehnyt 18 vuotiaasta asti. Kiitos valistuneen äidin :)

Vierailija
80/92 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja olen siis 35vuotias ja kaksi lasta.

Nuorena on ollut kerran jotain tulehduksellista muutosta josta sitten oli kontrollikynti 3kk päähän. Muutokset olivat parantuneet itsestään. Sen jälkeen ollut aina puhdas.