Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on akateeminen, joten enkös minäkin sitten ole?

Vierailija
22.02.2011 |

Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maalarinna. Olisi kyllä mukavampaa olla vaikkapa tutkijarska tai papitar.

Papin puoliso on pastorska tai hyvällä tsäkällä ruustinna. Luulin ennen tätä ketjua, että minun mieheni olisi pastorska mutta nythän se onkin niin että minä olen muusa! Kylläpä kävi tuuri, taitelijamiehen vaimo saa niin kivan nimen, paljon nätimmän kuin tuollasen miltei p*ska loppuisen!

(En lukenut ketjua loppuun ennen kuin vastasin, sori jos nyt en ollut uusimpien tietojen mukana ;) )

Vierailija
142/157 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta on tullut muutamassa päivässä jo ihan klassikko: Ansaitsee paikan AV Hall of Fame:ssa.

PS. Anteeksi akateemikot ja akadeemiset, jos tuli oikeakielisyysvirheitä. Mähän oon vain ylioppillllas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nuori kuin tuntee olevansa, miksi hän ei ole niin akateeminen kuin tuntee olevansa?

kaikki vanhemmat ihmiset ovat olleet nuoria mutta kaikki eivät ole olleet akateemisia. Että se ikä voi "jäädä päälle" kun sen on kokenut, mutta koulutus ei voi tulla tupsahtaa :)

Vierailija
144/157 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että minä olen muusa! Kylläpä kävi tuuri, taitelijamiehen vaimo saa niin kivan nimen, paljon nätimmän kuin tuollasen miltei p*ska loppuisen!)

Kade :D

Mutta tehän olette taiteilijaperhe sitten, pikkaisen antaa epämääräisen kuvan kyllä. Varmaan perhekerhossa supisevat että haiset vanhalta viinalta!

Vierailija
145/157 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan veikata, että aika monen mielestä olet ap ihan rupusakkia ja moukka kun edes mietit tuollaisia asioita?

Ei kai teillä lapsia ole? Jos on, heistä varmaan kasvaa ihania, toisia ihmisiä arvostavia, eivätkö heyhtään kuvittele olevansa muita parempia...

Sääliksi kyllä käy sun kaltaisia, hoi hoijaa...

Mitä väliä miksi teitä kutsut tai muut kutsuvat?!?!?!

Jos mies on johtaja, se ei tee minusta johtajaa härre guud!

Vierailija
146/157 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisteriperhe, itse olen tätä nykyä myös ulkomaalainen! Mieheni on nimittäin ulkomaalainen ja nostaa sosiaalitukea, itselläni on uimamaisterintutkinto jo 70-luvulta!

Vierailija
147/157 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

intellektuellii läppää

Vierailija
148/157 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Akateeminen" = yliopistotutkinnon suorittanut ihminen.

Akateeminen perhe = molemmat vanhemmat ovat suorittaneet yliopistotutkinnon.

Jos vain toinen pariskunnasta on suorittanut korkeakoulututkinnon ei kyse ymmärrettävästi ole silloin akateemisesta _pariskunnasta_.

Tulot eivät määritä akateemisuutta, sosiaaliluokkaa kyllä. Perinteinen jako sosiaaliluokkiin Suomessa on ollut yläluokka, ylempi keskiluokka, alempi keskiluokka, työläiset ja köyhälistö.

Mihin sosiaaliluokkaan kuulut määrittyy koulutuksen, tulojen, varallisuuden ja suvun aseman ja vallisuuden perusteella.

Mihin sosiaaliluokkaan kuulut voi miettiä vaikka tämän lukemalla:

http://www.laakarilehti.fi/index.html?opcode=show/news_id=4540/type=7

Vierailija
149/157 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimitusjohtajatar. Minusta on niin hauskaa että minun laskupäällä olen kohonnut tuohon arvoon, että se oma akateeminen arvo tuntuu ihan toissiaiselta. Maisteri minusta aina pitikin tulla, mutta että ihan insinööriskä!

Vierailija
150/157 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eron jälkeen eli tavallaan se on siirtynyt naiselle. Miksei siis koulutuskin, tajuaako kukaan nyt pointtiani? ap

miehesi on ilmeisesti akateeminen. jos sinäkin olisit, olisi perheenne akateeminen. roskakuski+opettaja ei ole akateeminen perhe, vain opettaja on akateeminen. vaikka miehesi tulot tekisivät sinustakin rikkaan, miehesi läskit eivät tee sinusta ylipainoista eikä hänen kouluttatuneisuutensa tee sinusta akateemista.

Nimeä ei ole saatu omilla ansioilla, kuten akateemista koulutusta tai tuloja.

Nimi tulee ikään kuin perintönä, tai avioliitossa. Etkä tiedä, että perheen yhteiseksi nimeksi voidaan ottaa myös naisen sukunimi? Silloin se muuttuu perheen yhteiseksi nimeksi, ja mies voi pitää sen eron jälkeen. Niin kuin se eräskin Fouganthine, vai mikä se olikaan.

Koulutus ei kuitenkaan ole samalla tavalla yhteinen ja jaettavissa niin kuin tulot.

Et sinä voi työpaikkaa hakiessasi kirjoittaa omaan ansioluetteloosi "tohtori", jos sinä et itse ole sitä tutkintoa suorittanut. Siinä on vissi ero sukunimeen verrattuna.

Entä sitten , jos sinä olisit akateeminen, esim. pienituloinen opettaja, ja miehesi olisi hyvätuloinen, mutta kouluttamaton paperikoneen hoitaja paperitehtaalla? Perhe olisi akateeminen ja hyvätuloinen - mutta kun ei se hyvätuloinen mies olisikaan akateeminen?

Vierailija
151/157 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Akateeminen voi tarkoittaa:

- yliopistollista, korkeakouluun liittyvää tai sille ominaista, tai jotakin teoreettista

- käsitteellistä, muodollista, käytännölle vierasta

- kielteisessä sävyssä jotain vanhoillista, paikalleen jähmettynyttä, sovinnaista tai kaavamaista

- yliopistotutkinnon suorittanutta henkilöä"

Älä snobbaile, ole tyytyväinen omista saavutuksistasi, olet ainutlaatuinen omana itsenäsi. Tulot eivät ratkaise yhtään mitään paitsi eräpäivänä laskuja maksaessa.

Vierailija
152/157 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin tutkimuksessa voitaisiin hyvinkin luokitella perheitä niin, että luokkaan "akateeminen perhe" luettaisiin perheet miehen akateemisen koulutuksen mukaan. Jostakin tällaisesta tutkimuksesta tai sen uutisoinnista lienet ideasi perheenne akateemisuudesta saanutkin. Se ei silti ole mikään yleisesti käytössä oleva nimitys.

Tutkitusti kuitenkin äidin koulutus vaikuttaa enemmän lasten myöhempään kouluttautumisintoon.

Akateeminen noin muuten on termi, jota viljellään lähinnä av:lla. En ole akateemisuudestani keskustellut edes työhaastattelussa, siellä kun ollaan kiinnostuneempia koulutuksen sisällöstä tarkemmin ja ansioista työelämässä.

Vierailija
153/157 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylempi korkeakoulututkinto, enkä koskaan mainitse sitä esimerkiksi perhekerhossa. Sanon vaan olevani IT-alalla, ettei heti leimata tärkeilijäksi:))

Vierailija
154/157 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä "akateeminen" ap...

Mietin että olemmekohan me akateeminen perhe kun itse olen Kauppatieteiden maisteri ja mies opistotasoinen?

Ei tosin asuta tällä hetkellä millään erityisen hyvällä alueella, ei lueta lapsille kuin vähän, eikä todellakaan harrasteta kulttuuria...

Vierailija
155/157 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin tutkimuksessa voitaisiin hyvinkin luokitella perheitä niin, että luokkaan "akateeminen perhe" luettaisiin perheet miehen akateemisen koulutuksen mukaan. Jostakin tällaisesta tutkimuksesta tai sen uutisoinnista lienet ideasi perheenne akateemisuudesta saanutkin. Se ei silti ole mikään yleisesti käytössä oleva nimitys.

Vierailija
156/157 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinani Sveitsissä au-pairina ja perheen äidille tuli aika usein kirjeitä tittelillä Frau Doktor XX.

Vierailija
157/157 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet akateemisen rouva. Voit perustaa yhdistyksenkin muiden akateemisten rouvien kanssa vrt. professorien rouvat r.y.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi