Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on akateeminen, joten enkös minäkin sitten ole?

Vierailija
22.02.2011 |

Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nykyäänkin voi miehen ammatti siirtyä naiselle, musta paras on se halutuin ammatti eli julkkius. Ei tartte kun pari kuukautta vaikka heilastella jonkun julkkiksen kans tai ruveta salarakkaaks ni sit jo itekin on julkkis vaikka tulis ero! Eikä tartte ite välttämättä päästä mihinkään tositeeveeohjelmaan! Tosi kätsyä. Tää on se nykymallin rovastinna tai prinsessa (vai onkse sit kunigatar suoraan?).

Vierailija
102/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on harrikka ja olen ollut sen kyydissä monasti, nahkapuku on viimesen päälle ja kerran pääsin miehen mukaan johonkin tapahtumaan jossa juotiin älyttömästi viinaa.

Olen siis motoristi.

Olette motoristiperhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänkö naimisiin? Mä oon Tarja Kaarina, niin olisin sitte vielä enemmän presidentti entä sä, ku olis kaikki samat nimet :D

Hyvää viihdettä täällä... :)

Vierailija
104/157 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukunimeni on Halonen, olen siis presidentti!"

En osaa käyttää tätä oikein, mut siinäpä ei oo mitään uutta ;)

Vierailija
105/157 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä oli akateemikko. Olenko hankkinut maisterin paperini turhaan?

Vierailija
106/157 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pidät väitettäsi totena on seuraavakin yhtä totta. Jos miehesi on tyhmä, sinäkin olet.

Vierailija
107/157 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D:D:D:D Nyt kyllä repesin! Kaikenlaista löytyy tästäkin maasta.

Vierailija
108/157 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lentokoneissa on ekonomeille oma luokkansa. 60-luvun ekonomit eivät kaikki ole akateemisia vaan erilaisia sihteereitä ja assistentteja.

Vierailija
109/157 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et minun mielestäni, jos sinulla ei ole akateemista koulutusta.

Vierailija
110/157 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai minäkin.

Esittelen itseni aina esimerkiksi kauppaan mennessäni kovalla äänellä paikalla oleville asiakkaille, että "täältä tulee homo, antakaa tietä".

Vierailija
111/157 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai minäkin. Esittelen itseni aina esimerkiksi kauppaan mennessäni kovalla äänellä paikalla oleville asiakkaille, että "täältä tulee homo, antakaa tietä".

tää on kyllä huippu ketju! :D

Vierailija
112/157 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monelle näyttää olevan kova pala tunnustaa, että Suomi ON luokkayhteiskunta. Yhteiskuntaluokan perinteisesti määrää miehen koulutustaso ja ammatti. Mutta tätä ei tietenkään saa sanoa ääneen. Ajat toki muuttuu, mutta ajatelkaapa vaikkapa kuusikymppistä sivistynyttä, 'yläluokkaista' lääkäri-sairaanhoitaja-pariskuntaa. Kumpi osapuoli on lääkäri, mies vai nainen?

Eroja on Suomessa niin paljon, koska ihmiset naivat ristiin eri yhteiskuntaluokista, mikä pidemmän päälle aiheuttaa joissakin suhteissa skismaa.

Vierailija
113/157 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kummastelin muinoin, että miten on mahdollista olla Englantilainen henkilö "Kentin prinsessa Michael". Sittemmin minulle selvisi, että siellä Mies on Perheen Pää, ja hänen mukaansa menee jopa vaimon puhuttelu.

Suomi on vähän erilainen tapaus. Jos sinä, vaimo, olisit akateeminen, niin tarkoittaisiko se sitä, että perhe ei olisi, jos mies ei olisi?

Kyllä minulle on esittäytynyt aivan näinä vuosina omassa ammatissaan tunnettu nainen "johtajan rouvana", joten älkääs av-mammat naureskelko.

Jos kyseinen nainen olisi kertonut oman ammattinsa, olisin heti tiennyt kenestä on kyse, mutta tein äärettömän suuren etikettivirheen kun menin siinä kaikkien kuullen kysymään hänen OMAA nimeään.

Vierailija
114/157 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 11:33"]

Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.

[/quote]

Miehen koulutus sen ratkaisee - kyllä, olette akateeminen perhe.

Vierailija
115/157 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
116/157 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2011 klo 15:46"]

Oli näillä joskus merkitystä. Esim. Kätilöopistolla 1967 kun menin synnyttämään esikoistani, minut määriteltiin ekonomin vmo:ksi! Minun mahdollista ammattiani ei kysytty.

Nyt näin 2011 on kysytty pelkästään minun ammattiani kun neuvolassa halusivat tietoja. Nainen kun ei ole enää miehensä symbioosi, vaan ihan oma yksilönsä.

Mä kuule missään yksiössä asu! Eikä ikinä erota.

Jos sattuisitte kuitenkin eroamaan, niin muista vaatia jaossa vähintään puolet miehesi tutkinnosta, jotta säilyt akateemisena.

Vierailija
117/157 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä puolison ammatti tai koulutus on?. Menkää sillä nimikkeellä, niin on helpompi tajuta.

Jollakin ihmisellä on tietty koulutus ja toisella ei. Ei se tee sinulle koulutusta, että tuet ja keskustelut asiasta.

Kannustan sinua itseäsi kouluttautumaan, niin ymmärrät sen eron. Arvostan koulutusta. Arvostan niin paljon, että se joka koulutuksen on tehnyt on opiskellut, niin hänen on se nimike myös. Ei sen joka vieressä kulkee.

Olen akateeminen. Olen yliopistossa tehnyt tutkinnon valmiiksi asti.olen valmistunut ...en "gradua vaille maisteri".  Ja arvostan sitä lapseni eivät ole akateemisia. He eivät ole vielä kouluttautuneet, kun ovat pieniä. Jos mieheni on akateeminen, niin olemme ilmeisesti silloin akateeminen perhe...tai olemmeko perhe, jossa on akateemiset vanhemmat?

Ei toinen voi ottaa itselleen koulutusta sillä, että juttelee sen koulutetun kanssa.

Käsite akateeminen perhe varmaan löytyy jostain vanhasta Suomen historiasta...mitä sillä aikoinaan tarkoitettiin.

Vierailija
118/157 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2011 klo 11:33"]Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.
[/quote]

Oot vosu!

Vierailija
119/157 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä keskustelunaloitus provo? Ei kai kukaan voi olla noin tyhmä.

Vierailija
120/157 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 07:23"]

Onko tämä keskustelunaloitus provo? Ei kai kukaan voi olla noin tyhmä.

[/quote]

Ennen nettiä olin onnellisempi, kun en tiennyt, miten vähän huumorintajua maailmassa on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi