Mieheni on akateeminen, joten enkös minäkin sitten ole?
Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.
Kommentit (157)
kun miehensä oli tutkija. Sitten kun vaihtoi duunariin niin ei puhunut piireistä mitään! Miksi ei voi sanoa vastaavasti että liikuu duunaripiireissä, oliko siinä kenties jotain hävettävää?
No ei oo mitään hävettävää, mutta kun ei muista mitään, ni mitä voi puhua? Pelkkää dokausta siellä duunaripiireissä.
Ja akateemiset juo vain sivistyneesti pullon viiniä päivässä, lukien samalla Tolstoita ja nautiskellen klassisesta jazzista.
No niin joo. Itse tunnen enemmän alkoholisoituneita akateemisesti kouluttautuneita kuin alkoholisoituneita duunareita. Itseasiassa melkein kaikki akateemiset jotka tunnen, polttavat tupakkaa/sikareita (siis pikkusikareita, ei niitä paksuja) ja duunareista tiedän kahden ihmisen polttavan. Tämä siis minun tuttavapiirissäni.
Ja ap, ei. Se ei tee sinusta akateemista jos miehesi on sellainen. En minäkään ole TaM vaikka mieheni on, eikä mieheni ole MuM vaikka minä olen sellainen.
Olethan kasvanut akateemisessa perheessä, eli varmasti olet akateeminen itsekin. Toista se on minulla, kun vanhemmat olivat duunareita ja mies ei taida saada tutkintoaan valmiiksi. Turhaan olen tässä kouluttautunut, kun en koskaan pääse nauttimaan akateemiseen perheeseen kuulumisen huikeasta statuksesta. ;)
Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.
Jos edes ajattelet kuten asian ilmaisit, etkä edes käsitä sanan merkitystä, tuskin olet akateeminen.
Tohtori määrää sinulle nytten häpeänurkkaa tai koulunpenkkiä
...Joista jälkimmäinen tuskin tapauksessasi auttaa.
Minkä takia yrität kutsua itseäsi nimityksellä, jota selvästi arvostat, mutta et käsitä mitä se pitää sisällään? Tuloilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Yöllä ja päivällä on vähemmän eroa toistensa kanssa, kuin mitä sinulla ja sanalla 'akateeminen', kaikissa sen merkityksissä.
Mieheni on akateeminen, joten enkös minäkin sitten ole?
Jos koulutuksella on ollut edes minimitaso, et kysyisi tuota, jos olisit akateeminen.
Mun mies on ylioppilas ja horoskoopilta rapu. Minä olen Ylioppilastar-rapurinna!
Miehellä on harrikka ja olen ollut sen kyydissä monasti, nahkapuku on viimesen päälle ja kerran pääsin miehen mukaan johonkin tapahtumaan jossa juotiin älyttömästi viinaa.
Olen siis motoristi.
Rovastin vaimo on tosiaan ruustinna.
Vaimon titteli säilyy, vaikka mies vihittäisiin piispaksi. Hyvä niin, sillä muuten titteli olisi piispaska.
ja olemme hyviä ystäviä. Olemme monesti keskustelleet opettajan ammattiin liittyvistä kysymyksistä ja minulla on niistä hyviä mielipiteitä. Mitä mieltä, voisinko ilmoittaa työkkäriin ammatikseni "opettaja"? Mullahan on tavallaan pätevyys. Voisin alkaa tekemään sijaisuuksia tässä keväällä.
Ole onnellinen, että ET ole! Niitä snobeja nynneröitä on ihan tarpeeksi!
Miksi sitä akateemisuutta, pätö asiaa, pitää niin hinkua, että pitää oikein keksimällä löytää joku syy, että voitaisiin sellaiseksi kutsua?
lukenut a-ruotsin. Eikö me olla sitten muka
suomenruotsalaisia? Eihän niillä muuta eroa ole kuin se ett' puhuvat ruotsia. No puhun minäkin pari sanaa. Esittelen meidät aina suomenruotsalaisina. Perheen siis. Miestä vähän nolotttaa, mutta parin olusen jälkeen ei enää.
Mun mielestä akateemisten vanhempien lasten ei tarte mennä kouluun enää ollenkaan, koska titteli , oppiarvo, viisaus, läy ja voima periytyy luonnollisesti myös heille. Periytyykö myös valtiuon virat, en ole ihan varma mutta aion ottaa selvää.
Mun miehellä on uimamaisterin paperit, voinko siis käyttää maisterska nimitystä? Oikeuttaako ruotsalaisperäinen sukunimi myös aateluuteen ja parempiin piireihin?
'Minun mieheni on sähkömies. Voin tulla tekemään teidän talon sähköt, sopiiko? Laskutan vaan 80%'
Mun miehellä on uimamaisterin paperit, voinko siis käyttää maisterska nimitystä? Oikeuttaako ruotsalaisperäinen sukunimi myös aateluuteen ja parempiin piireihin?
Nyt vaan tunkemaan niihin
Mun mielestä akateemisten vanhempien lasten ei tarte mennä kouluun enää ollenkaan, koska titteli , oppiarvo, viisaus, läy ja voima periytyy luonnollisesti myös heille. Periytyykö myös valtiuon virat, en ole ihan varma mutta aion ottaa selvää.
Ilmoitathan täällä selvittelyn tuloksen.
Nim. Oma lehmä ojassa
""Me asutaan hyvällä alueella, luetaan paljon lapsille, harrastetaan kulttuuria jne.""
Noita kaikkia asioita voi tehdä myös ei-akateemiset ihmiset, joten MIKSI IHMEESSÄ noihin pohjaat ilmauksen "akateeminen perhe"?!
Kyllä noita ihan samalla tavalla harrastetaan ja tehdään meidän metsuri - myyjä -perheessämme. Voisin jopa väittää, että ehkä enemmänkin kuin teidän "akateemisessa" komppaniassanne!
Ja meitä ei missään tapaulksessa saa alkaa kutsumaan niiden perusteella akateemisiksi!!!!!!! EI EI EI!!!
Juu, se menee kuulemma niin että jos ukki on ollut yliopiston professori, niin sitä titteliä voi kyllä käyttää mutta ikälisät ei kerry enää samalla tavalla ja voi olla että akateemikon arvoa pitää hake erikseen.
Mun mies on kova sekakäyttäjä, voinko siis alkaa käyttämään proviisorin tai farmaseutin titteliä koska minä ne kaljat ja pilleri sille kannan. Ite se on aina siinä kunnossa että sille ei myydä.
Juu, se menee kuulemma niin että jos ukki on ollut yliopiston professori, niin sitä titteliä voi kyllä käyttää mutta ikälisät ei kerry enää samalla tavalla ja voi olla että akateemikon arvoa pitää hake erikseen. Mun mies on kova sekakäyttäjä, voinko siis alkaa käyttämään proviisorin tai farmaseutin titteliä koska minä ne kaljat ja pilleri sille kannan. Ite se on aina siinä kunnossa että sille ei myydä.
Eli olette lääkkeisiin erikoistunut proviisoriperhe. Off koors.
Mut eikö tän nyt vois jo lopettaa :DDDDDDDD
akateemisella pöntöllään, tietenkin!