Mieheni on akateeminen, joten enkös minäkin sitten ole?
Ystäväni mielestä en ole ,mutta minun mielestäni ollaan akateeminen perhe ja kyllähän tulotkin ratkaisee.
Kommentit (157)
Hän on omaksunut hyvin miehensä akateemisuuden. On pieni askel uhrata muutama vuosikymmen yliopistossa. Hän ei kuitenkaan tee sitä. Joten on akateeminen, mikäli todella on oppinut mieheltään sen kaiken.
Eli ap on akateeminen. Varjoisesti akateeminen. Onneksi olkoon olet ylittänyt rajat. Mikäli miehesi kutsuu perhettänne akateemiseksi on se täydellisesti täytetty akateemisuuden sokerein.
jos miehes olis duunari, ja sä hammaslääkäri, niin olisko miehes akateeminenduunari?
eli siis mäkin oon lääkäri! jeeee. daa? hei haloo. akateeminen on ihminen, joka on kouluttautunut! ei toisen siivellä elänyt.....
...niin kysymyksen kysyjä paljastaa jo kysymyksen asettelulla ja sanavalinnoilla olevansa ei-akateeminen...
et todellakaan ole ellet ole yliopistoa käynyt.
Olen nimittäin opiskellut yliopistossa.
Avoimessa yliopistossa kasvatustieteen abbropaturin.
minä olen! olen ekonomi :D avoimessa voi opiskella kuka tahansa ja mitä tahansa eli se ei tee ihmisestä akateemista...........
Onko mieheni tohtorinna, kun minä olen tohtori ja hän vain maisteri?
Sillä ei ole mitään väli, koska tuollainen suhde ei kestä. ei mies voi olla huonommin koulutettu kuin vaimonsa. Eroatte, kun mies löytää sairaanhoitajan tai iskee teidän pph:n.
(ja joo, tämä oli mustaa huuumoria, itsellä täysin sama asetelma. Mies ei kyllä kutsu itseään tohtorinnaksi.)
Tuli jo selväksi teidän mielipiteet, ei tarvitse vitsailla kustannuksellani. Ihmettelen vaan sitä, kun aian korostetaan että lapset on yhteisiä, tulot yhteisiä, koti yhteinen, niin miksi hemmetissä se akateemisuss ei voi olla?? Ymmärrän sen, että siihen vaaditaan se tutkintotodistus noin käytännössä. Mutta voihan sitä akateemisuussanaa käyttää kuvaamaan sitä, minkälainen perhe on kyseessä. Me asutaan hyvällä alueella, luetaan paljon lapsille, harrastetaan kulttuuria jne. On vaikeaa muuten selittää tuota tiivistetysti.
Mutta kiitos mielipiteistänne. Oma mieheni kyllä "antoi luvan" käyttää akateeminen perhe sanaa ja aion jatkossakin niin tehdä ;)
ap
Sai ainakin paljon vastauksia.
Tosin mun entisen terapeutin tytär oli sitä mieltä että hänkin on valmis terapeutti ja auttaja, kun hänen äitinsäkin on. Hänen ei tarvitse opiskella kun äitinsä on sen jo tehnyt, kaikki osaaminen on siirtynyt häneen jo äidinmaidossa.
Että tällaisia tästä maailmasta löytyy... ei voi kuin ihmetellä järjenjuoksua, tai sen puutetta...
Lapset, lemmikit, auto, asunto, sukunimi ja pannkitili voivat tietenkin olla yhteisiä, kuten monella perheellä onkin.
Teillä ei voi kuitenkaan olla yhteistä koulutusta, koska se on jokaisen itse ansaita. Tiedät, ettei kukaan voi toisen puolesta suorittaa mitään koulua. Koulutus on kuin ruumiinjäsen, sitä ei voi jakaa (siamilaiset kaksoset ovat ainoa poikkeus).
Akateemisessa perheessä molemmat vanhemmista ovat hankkineet virallisen akateemisen koulutuksen.
Mikäli luette paljon ja harrastatte kulttuuri, niin olette varmasti sivistynyt perhe. Sivistys ja akatemisuus eivät kuitenkaan ole toistensa synonyymeja.
"Tavallista" perhettä ei tarvitse, eikä saa hävetä missään nimessä. Maisterin paperi(t) ei tee kenestäkään toista ihmistä parempaa tai arvokkaampaa.
Jos on pienet tulot niin ootte taatusti akateemisia...
T. Tohtori-äiti jolla maisterimies
niin nuori kuin tuntee olevansa, miksi hän ei ole niin akateeminen kuin tuntee olevansa?
Lapset, lemmikit, auto, asunto, sukunimi ja pannkitili voivat tietenkin olla yhteisiä, kuten monella perheellä onkin.
Teillä ei voi kuitenkaan olla yhteistä koulutusta, koska se on jokaisen itse ansaita. Tiedät, ettei kukaan voi toisen puolesta suorittaa mitään koulua. Koulutus on kuin ruumiinjäsen, sitä ei voi jakaa (siamilaiset kaksoset ovat ainoa poikkeus).
Akateemisessa perheessä molemmat vanhemmista ovat hankkineet virallisen akateemisen koulutuksen.
Mikäli luette paljon ja harrastatte kulttuuri, niin olette varmasti sivistynyt perhe. Sivistys ja akatemisuus eivät kuitenkaan ole toistensa synonyymeja.
"Tavallista" perhettä ei tarvitse, eikä saa hävetä missään nimessä. Maisterin paperi(t) ei tee kenestäkään toista ihmistä parempaa tai arvokkaampaa.
Ei pelkkä lukeminen ja kulttuurin harrastaminen tuo sivistystä. On paljon paskaa (ei sivistävää) kirjallisuutta ja kulttuuria. Vasta monipuolisuus kaikilla kulttuurin kentillä sivistää.
Joku voi sanoa harrastavansa teatteria, ja sit se käy katsomassa jonkun junttiesityksen "Vuonna 85". Sen jälkeen se harrastaa vähän elokuvataidetta ja käy katsoamassa Vareksen tai Veijarit. Ja pitäähän kulttuurinnälkäisen akateemikon käydä vielä taidenäyttelyssäkin, jonne se osaa mennä vaan siksi, että sitä on markkinoitu suurilla katumainoksilla. Kirjat se ostaa sillä perusteella, mitkä on voittanut Finlandiapalkinnon.
Kirjoitusten perusteella ap ei ole edes sivistynyt. Eikä myöskään akateeminen. Uskallan epäillä myös miehen akateemisuutta, kun "antoi luvan" käyttää ko. termiä. Junttiperheeksi voisitte itseänne kutsua kirjoitustesi perusteella. Eikä junttiudessa mitään vikaa ole, mutta teeskentelyssä ja itsepetoksessa on. Eikä ap:n itsetuntokaan näytä olevan järin korkealla, kun täytyy esittää jotain muuta mitä todellisuudessa on.
Tuli jo selväksi teidän mielipiteet, ei tarvitse vitsailla kustannuksellani. Ihmettelen vaan sitä, kun aian korostetaan että lapset on yhteisiä, tulot yhteisiä, koti yhteinen, niin miksi hemmetissä se akateemisuss ei voi olla?? Ymmärrän sen, että siihen vaaditaan se tutkintotodistus noin käytännössä. Mutta voihan sitä akateemisuussanaa käyttää kuvaamaan sitä, minkälainen perhe on kyseessä. Me asutaan hyvällä alueella, luetaan paljon lapsille, harrastetaan kulttuuria jne. On vaikeaa muuten selittää tuota tiivistetysti. Mutta kiitos mielipiteistänne. Oma mieheni kyllä "antoi luvan" käyttää akateeminen perhe sanaa ja aion jatkossakin niin tehdä ;) ap
Älä lannistu Ap, olette iliman muuta akadeeminen perhe. Minun mielestän voi sanoa akateemiseksi, vaikkei olisikaan Åbo Akademissa ikinä käynyt. Ei se ole ainoa oppipaikka, ja oikeesti ei voi kaikilta vaatia ruotsin kielen osaamista. En muutenkaan tajua missä tuo Åbo on, joten vähän vaikea olisi siellä käydä! En ymmärrä näitä ihmisiä, joille ei käy se että muutkin olisivat akadeemisia. Mitä se on pois muilta, vaikka mä kutsuisin itseäni tohtoriksi, oikeesti! Mitä se pois muilta?
Tuli jo selväksi teidän mielipiteet, ei tarvitse vitsailla kustannuksellani. Ihmettelen vaan sitä, kun aian korostetaan että lapset on yhteisiä, tulot yhteisiä, koti yhteinen, niin miksi hemmetissä se akateemisuss ei voi olla?? Ymmärrän sen, että siihen vaaditaan se tutkintotodistus noin käytännössä. Mutta voihan sitä akateemisuussanaa käyttää kuvaamaan sitä, minkälainen perhe on kyseessä. Me asutaan hyvällä alueella, luetaan paljon lapsille, harrastetaan kulttuuria jne. On vaikeaa muuten selittää tuota tiivistetysti. Mutta kiitos mielipiteistänne. Oma mieheni kyllä "antoi luvan" käyttää akateeminen perhe sanaa ja aion jatkossakin niin tehdä ;) ap
Missä tilanteessa pitäisi käyttää termiä "akateeminen perhe"? Asiaan muuten puuttumatta. Olen kuullut sanottavat että jollakin on "akateeminen perhetausta" tai on "akateemisestä perheestä", jolloin viitataan siihen etä ko. henkilön kummatkin vanhemmat ovat akateemisesti koulutettuja, mutta eihän se lapsia koske.
Eli Ap: Milloin siis viljelisit ko. termiä?
Ja hyvä provo tosiaan, pitkästä aikaa:)
joten eikös peruskoulun käynyt miehenikin sitten ole?!
Mies tienaakin varmaan kymmenen kertaa omat tuloni...
Aamun yllättävä kriisi. Olen akateeminen, mies duunari ilman kunnollista tutkintoa. Emmekö siis olekaan akateeminen perhe? Ei kai me nyt duunariperhekään olla? Miten selitän tän perheen teineille, jotka hengaavat akateemisten perheiden vesojen kanssa? Tulevat vielä kiusatuiksi. Voi tätä häpeää!