Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on suomalainen köyhä?

Vierailija
17.02.2011 |

Kuinka köyhä voi suomalainen olla?

En tunne yhtään.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava väite, että opintolaina olis jotenkin pakollinen. Ymmärrän lainan oton, jos opiskelee vaikka lääkäriksi ja työnsaanti valmistumisen jälkeen on varmaa, mutta jos opiskelee jotain, missä työllistyminen saattaa olla kiven alla, on opintolainan ottaminen aika riskaabelia. Itse olen tradenomi ja tiesin jo opiskellessa, ettei oman alan töitä välttämättä heti löydy. En siis ottanut opintolainaa ollenkaan, ja sinnnittelin pienellä opintotuella. Asuin halvasti ja söin paljon puuroa. Näin pärjäsin.

Vierailija
22/121 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superköyhät sitten vielä erikseen, ja sossua tarvitsevat sekä sossupummit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan pihalla, oikeasti suomessa on köyhiä, joilla ei ole varaa ostaa niitä pyöriä edes käytettynä. Ja ei ole ruokaa kaapissa, saati sitten varaa tehdä mitään herkkuruokaa. Onneksi suomessa on vähemmän köyhiä kuin afrikassa ja olosuhteet ei ole niin kurjat kuin siellä.

Vierailija
24/121 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen on henkisesti köyhä. Käydään töissä kieli pitkällä jotta päästään leuhkimaan etelänlomilla. Lapset saavat kasvaa kasvattamatta kyynärpäätaktiikkaa vaan.

Vierailija
25/121 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhyydestä, hei.

Minä ja perheeni olimme vuosien ajan tosi pienituloisia ja siksi myös toimeentulotuen piirissä - mutta emme mielestäni olleet köyhiä. Tietenkään emme matkustelleet muuten, mutta kahden vuoden välein sai hakea tuettua lomaa, ja olen 4 kertaa sellaisella ollut:-)! Muistattehan muutkin pienituloiset tämän asian? Guuglatkaa "tuetut lomat".

Lapsia oli kolme, olin heidän kanssaan kotona, kaikki erityislapsia. Mies hyvin pienipalkkaisessa mutta raskaassa työssä. Usein pyöräili työmatkat, jos bensaan ei ollut varaa (myös talvella, matka yhteen suuntaan 25 km, ei pyöräteitä). ERosimme, sain töitä, samalla sain opinnot valmiiksi, tapasin nykyisen mieheni..kaikki on nyt ok, vaikka itse rakennetusta talosta on lainaa. Nyt olen jopa hyvätuloinen. Ikävä todeta, mutta lasten isä on entistäkin pahemmassa jamassa, vaikka sai lopulta vuosien jälkeen töitäkin.

Näen joka päivä oikeastikin köyhiä ihmisiä. Toisinaan olen etsinyt kanavia, joiden kautta joitakin perheitä auttaa henk.koht. Se on ihmeen vaikeaa:-(! Ellei joku laita suoraa ilmoitusta esim. nettiin, voi olla mahdotonta löytää avuntarvitsijoita. Meiltä, kuten muistakin perheistä, jää jatkuvasti lasten vaatteita pieneksi, samoin harrastusvälineitä, kenkiä, leluja, kirjoja..harmittaa, kun tietää, että monella on niille tarvetta - vaan mistä heidät löydät?!

Vierailija
26/121 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3-vuotiaan lapsen yh-äiti. Asun lapseni kanssa vuokralla pienessä kaksiossa. Minulla ei ole autoa, vaan kuljen kaikki matkat bussilla, pyörällä tai kävellen.

Minulla on korkeakoulututkinto, mutta työpaikat tällä seudulla (Oulu) ovat kiven alla. Siksi teen osa-aikatyötä kahdessa eri paikassa. Lisäksi saan soviteltua päivärahaa tilanteen mukaan.

Miksi ihmeessä roikut siellä Oulussa, jos ei ole töitä?Muuta työn perässä paremmalle alueelle.

Vierailija
27/121 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhyydestä, hei.

Näen joka päivä oikeastikin köyhiä ihmisiä. Toisinaan olen etsinyt kanavia, joiden kautta joitakin perheitä auttaa henk.koht. Se on ihmeen vaikeaa:-(! Ellei joku laita suoraa ilmoitusta esim. nettiin, voi olla mahdotonta löytää avuntarvitsijoita. Meiltä, kuten muistakin perheistä, jää jatkuvasti lasten vaatteita pieneksi, samoin harrastusvälineitä, kenkiä, leluja, kirjoja..harmittaa, kun tietää, että monella on niille tarvetta - vaan mistä heidät löydät?!

Vierailija
28/121 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä seiska nouset vieä :) Viestini ei koskenut sinua, koska olet valmis laittamaan tikkusi ristiin :)

42

Vierailija
29/121 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 3 kk kokopäivätyön, vieläpä koulutusta vastaava!!!

Nro 7!!! =) =) =)

Olen 3-vuotiaan lapsen yh-äiti. Asun lapseni kanssa vuokralla pienessä kaksiossa. Minulla ei ole autoa, vaan kuljen kaikki matkat bussilla, pyörällä tai kävellen.

Minulla on korkeakoulututkinto, mutta työpaikat tällä seudulla (Oulu) ovat kiven alla. Siksi teen osa-aikatyötä kahdessa eri paikassa. Lisäksi saan soviteltua päivärahaa tilanteen mukaan.

Miksi ihmeessä roikut siellä Oulussa, jos ei ole töitä?Muuta työn perässä paremmalle alueelle.

Oulu on sen verran iso kaupunki, että jossain vaiheessa niitä mahdollisuuksia tulee. Jos asuisin jossain syrjäisellä pikkupaikkakunnalla, olisin lähtenyt aikoja sitten.

Vierailija
30/121 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! :)

Ap

Vierailija
31/121 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot 2500 netto 4hlö ja yksi palkkatyössä.

Eletään ihan ok:sti muttei pystytä vielä säästämään rahaa esim.omaan asuntoon.

Onkohan köyhä se joka joutuu tosissaan miettimään mitä ja minkähintaista ruokaa kaupasta ostaa...

Vierailija
32/121 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ottanut lääkkeesi tänään

Vierailija
33/121 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme seurakunnalta ruoka-apua, muuten kuolisimme nälkään. Haemme vaatteet myös ilmaiseksi seurakunnan vaatevarastosta, kirpputorikin on meille liian kallis. Emme matkusta. Emme harrasta.Lehtiä ei tule. Myymme tavaroita pois saadaksemme rahaa laskuihin.Lapset on päiväkodissa jotta saavat ilmaista ruokaa, vaikka voisivat olla miehen kanssa kotona.

Vierailija
34/121 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ottanut lääkkeesi tänään

Kiitos kysymästä. En ole ottanut lääkkeitä tänään(kään). Minä imetän, en oikein saa syödä lääkkeitä. Muuten kyllä himottaisi jo sormet syyhyten mennä raottamaan lääkekaapin ovea. Armoton migreeni.

Ap

Vierailija
35/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tosiaan usko, että suomessa on ihmisiä, jotka joutuvat sovittelemaan laskujaan milloin maksaa ja mitäkin? Ihmisiä, jotka joutuvat tosissaan miettimään, mistä ylipäätään rahaa saisi laskuihin? Jotka joutuvat esim. myymään tavaroitaan, jotta loppukuuksi riittää rahaa ruokaan?

Vierailija
36/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnossa asuva ei voi olla köyhä? Jos sen on ennen köyhyyttä onnistunut hankkimaan, pitäisikö sitten myydä, ja muuttaa kalliiseen vuokra-asuntoon elämään "veronmaksajien siivellä"?

Tai vaikka olisi lainaakin, maalla taloja saa muutamalla kymppitonnilla, ja lainaerä voi olla parisataa kuussa. (niin, ja niitä maalla ei sitten välttämättä saa myytyä pois, jos sellainen sattuu olemaan). Vaikka siihen laskee muitakin kuluja päälle, vuokra-asuntoja, varsinkaan pieniä ei edes ole saatavilla ja niidenkin vuokrat alkavat 500sta. Vuokralla asuva EI ole niin köyhä, koska saa asumistukea paremmin, ja sossukin laskee kaikki asumiskulut menoiksi, kun taas asuntolainoja ei lasketa.

Vierailija
37/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sossussa en ole koskaan käynyt. Ilman niitä pitää yrittää mahdollisimman pitkälle.

-nro 7

Vierailija
38/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme seurakunnalta ruoka-apua, muuten kuolisimme nälkään. Haemme vaatteet myös ilmaiseksi seurakunnan vaatevarastosta, kirpputorikin on meille liian kallis. Emme matkusta. Emme harrasta.Lehtiä ei tule. Myymme tavaroita pois saadaksemme rahaa laskuihin.Lapset on päiväkodissa jotta saavat ilmaista ruokaa, vaikka voisivat olla miehen kanssa kotona.

Vierailija
39/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai monessako maassa on kaikille täysin ilmainen koulutus yliopistotasolle saakka? Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot hyvätuloisilta ja keskiluokalta heikompituloisille (veroprogressio, opintotuet, sossun tuet yms), ilmainen julkinen terveydehoito jne jne.

Oletteko "köyhät" koskaan miettineet miten ihmeessä pärjäisitte missään muussa maassa kuin Suomessa?

Vierailija
40/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talous menee kuralle, jos hammas alkaa särkeä. Toimeentulotukea ei saa mutta rahaa ei käytännössä ole, koska pakollisia menoja on ollut liikaa. Sossu ei kuitenkaan hyväksy niitä menoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi