Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on suomalainen köyhä?

Vierailija
17.02.2011 |

Kuinka köyhä voi suomalainen olla?

En tunne yhtään.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai monessako maassa on kaikille täysin ilmainen koulutus yliopistotasolle saakka? Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot hyvätuloisilta ja keskiluokalta heikompituloisille (veroprogressio, opintotuet, sossun tuet yms), ilmainen julkinen terveydehoito jne jne.

Oletteko "köyhät" koskaan miettineet miten ihmeessä pärjäisitte missään muussa maassa kuin Suomessa?

köyhyys olisi joku oma valinta. No ehkä jossakin tapauksessa se onkin, mutta ei tosiaankaan kaikilla. Ja ei täällä työnteollakaan rikastu. Suomalaiset rikkaat ovat lähes aina perineet omaisuutta, päässeet jatkamaan vanhempiensa firmaa tai muuta sellaista. Jokainen lapsi syntyy maailmaan ilman mitään mutta erilaisiin olosuhteisiin. Jotkut saa syntymälahjakseen kaiken, toiset kuolee nälkään. Ajattele sinä rikas, jos olisitkin syntynyt rutiköyhään perheeseen.

Vierailija
42/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella kiinnostunut miten Suomessa voi ilman omaa vaikutustaan joutua tuohon tilanteeseen? Miten tuo on mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa minimityökyvyttömyyseläkettä muutaman satasen kuussa ja asumislisän. Kaksion vuokra pk-seudulla on niin kova, että melkein kaikki menee siihen. Rahaa jää ruokaan ja kaikkeen muuhun alle kaksi sataa kuussa. Kaikkiin hankintoihin (esim. kengät, silmälasit) pitää anoa rahaa sossusta.

Kyllä niitä köyhiä on kunhan vain avaa silmänsä.

Vierailija
44/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu yksin kaksiossa pääkaupunkiseudulla kalliissa vuokra-asunnossa..? Etkä näe, että tämä hänen köyhyytensä riippuisi mitenkään hänen omista valinnoistaan?

Saa minimityökyvyttömyyseläkettä muutaman satasen kuussa ja asumislisän. Kaksion vuokra pk-seudulla on niin kova, että melkein kaikki menee siihen. Rahaa jää ruokaan ja kaikkeen muuhun alle kaksi sataa kuussa. Kaikkiin hankintoihin (esim. kengät, silmälasit) pitää anoa rahaa sossusta.

Vierailija
45/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saan lapsilisän ja opintotuen, mies kuntoutustuen, kaikki mikä tulee menee asumiseen, sähköön, veteen ja matkakuluihin.

Vierailija
46/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki siis kunnossa. Viestisi vaikuttaa siltä, että odotat äitisi saavan vielä jotakin eli mitä se olisi? Mitä yhteiskunta on mielestäsi velkaa äidillesi jos rahoittaa jo ruuan ja silmälasihankintoja?

Miksi et itse auta äitiäsi? Se minua ihmetyttää eniten.

Vierailija
47/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saan lapsilisän ja opintotuen, mies kuntoutustuen, kaikki mikä tulee menee asumiseen, sähköön, veteen ja matkakuluihin.

Teillä on katto pään päällä ja lämpöä ja ruokaa. Kaikki yhteiskunnan kustantamana. Mitä tästä mielestänne puuttuu, mitä muuta yhteiskunta on mielestänne teille velkaa?

Vierailija
48/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Tunisiassa

Yhdysvaltoja täällä aina kauhistellaan että siellä koulutus maksaa ja samalla kuitenkin unohdetaan se, että siellä usein palkat on suuremmat, asuminen, ruoka, autoilu halvempaa yms.

Suomea korkeampia tukia mm. opiskelijoille, työttömille yms. maksetaan useassakin Euroopan maassa.

Vai monessako maassa on kaikille täysin ilmainen koulutus yliopistotasolle saakka? Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot hyvätuloisilta ja keskiluokalta heikompituloisille (veroprogressio, opintotuet, sossun tuet yms), ilmainen julkinen terveydehoito jne jne.

Oletteko "köyhät" koskaan miettineet miten ihmeessä pärjäisitte missään muussa maassa kuin Suomessa?

Vierailija
49/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ihmiset oikein odottavat yhteiskunnalta??? Mitä kaikkea teille pitäisi kustantaa, että ette olisi mielestänne köyhiä? Mihin yhteiskunnan tukien pitäisi tuon lisäksi riittää? Matkusteluun? Shoppailuun? Herkutteluun? Harrastuksiin?

No minä saan lapsilisän ja opintotuen, mies kuntoutustuen, kaikki mikä tulee menee asumiseen, sähköön, veteen ja matkakuluihin.

Vierailija
50/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta olisi jotakin "velkaa" - keksit sen ihan itse. Kyse on kai siitä, että joku yllättävä meno kuten sairastuminen, voi olla taloudellinen katastrofi, jos normaalisti kaikki mitä tulee, menee peruselämiseen.

Eli rahaa kuluu ihan normaaleiin asioihin.

Teillä on katto pään päällä ja lämpöä ja ruokaa. Kaikki yhteiskunnan kustantamana. Mitä tästä mielestänne puuttuu, mitä muuta yhteiskunta on mielestänne teille velkaa?

Vierailija
51/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijan, tulotaso jne.

Vierailija
52/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nyt puhutaan SUOMALAISISTA köyhistä. Pysytään asiassa.

Vierailija
53/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jäätkö sinä omistusasuntoon ja kuolet nälkään kun et kehtaa/voi/halua myydä omistusasuntoasi?

Omistusasunnossa asuva ei voi olla köyhä? Jos sen on ennen köyhyyttä onnistunut hankkimaan, pitäisikö sitten myydä, ja muuttaa kalliiseen vuokra-asuntoon elämään "veronmaksajien siivellä"?

Tai vaikka olisi lainaakin, maalla taloja saa muutamalla kymppitonnilla, ja lainaerä voi olla parisataa kuussa. (niin, ja niitä maalla ei sitten välttämättä saa myytyä pois, jos sellainen sattuu olemaan). Vaikka siihen laskee muitakin kuluja päälle, vuokra-asuntoja, varsinkaan pieniä ei edes ole saatavilla ja niidenkin vuokrat alkavat 500sta. Vuokralla asuva EI ole niin köyhä, koska saa asumistukea paremmin, ja sossukin laskee kaikki asumiskulut menoiksi, kun taas asuntolainoja ei lasketa.

Vierailija
54/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta olisi jotakin "velkaa" - keksit sen ihan itse. Kyse on kai siitä, että joku yllättävä meno kuten sairastuminen, voi olla taloudellinen katastrofi, jos normaalisti kaikki mitä tulee, menee peruselämiseen.

Onko siinä jotakin paheksuttavaa jos tulot menevät peruselämiseen? Käsittääkseni juuri sellaiseen kai tulojen kuuluukin mennä.

Vierailija
55/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lääkäri-, lääke- ja hoitokuluja kokonaisuudessaan, rikkoutuvia kodinkoneita ym. yllättäviä menoja. Niitäkin joskus tulee kaikille eteen, ja vähävaraiselle parin sadan euron yllättävä kulukin on iso.

Mihin muuhun normaalin tulon pitäisi mennä kuin peruselämiseen?

Onko siinä jotakin paheksuttavaa jos tulot menevät peruselämiseen? Käsittääkseni juuri sellaiseen kai tulojen kuuluukin mennä.

Vierailija
56/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lääkäri-, lääke- ja hoitokuluja kokonaisuudessaan, rikkoutuvia kodinkoneita ym. yllättäviä menoja. Niitäkin joskus tulee kaikille eteen, ja vähävaraiselle parin sadan euron yllättävä kulukin on iso.

Mihin muuhun normaalin tulon pitäisi mennä kuin peruselämiseen?

ravinto, lämpö ja katto pään päällä ovat perusjuttuja ja muistathan että tarveharkintaista tukea on myös

Vierailija
57/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusruokaan, mutta kun ei ole. Siis KAIKKI menee asumiseen, sähköön ja veteen.

Vierailija
58/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei itse auta omaa köyhää äitiään....

Vierailija
59/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusruokaan, mutta kun ei ole. Siis KAIKKI menee asumiseen, sähköön ja veteen.

muuttaa halvempaan asuntoon. Tämähän on itse asiassa valintakysymys.

Vierailija
60/121 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olis ihan kiva jos olisi rahaa kirpputorivaatteisiin ja perusruokaan, mutta kun ei ole. Siis KAIKKI menee asumiseen, sähköön ja veteen.

tai käytät liikaa sähköä tai vettä. Ihan yksinkertaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän