Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomasta kysymys

Vierailija
10.02.2011 |

Saadaan olla 3pv omalla ilmoituksella pois töistä. Miten pitäisi toimia kun sairasloman lääkärinmääräämä pätkä osuu viikonloppuun?

Omalla ilmoituksella olen ke-pe, mutta vointi ei ole kohentunut vielä. Pitäisikö huomenna hakea lisää saikkua lääkäristä vai riittääkö se että menen maanantaina vasta lääkäriin? (silloin saikkuun tulee tavallaan viikonlopun tauko)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan parantua työajan ulkopuolella, pääsee pian se työnantajan roisto hyötymään.

Sovitaan, ettet toivu viikonlupun aikana ollenkaan, vaan toipuminen alkaa taas maanantaina klo 8:15.

Vierailija
2/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on viikonloppuna työvuoro niin menet lääkäriin perjantaina. Ja jos vkl on vapaa ja maanantaiaamuna tunnet olosi vielä sairaaksi niin menet lääkäriin maanantaina.

Ei tää nyt voi olla niin vaikea asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

39, niin ei ajatus kulje. Työaikani ma-pe 8-16.

Ja sairaslomaanhan ei saisi tulla katkoksia käsittääkseni?

Vierailija
4/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos viikonloppuna ei ole töitä. Haet sairasloman jatkoa joko sunnuntaina tai sitten otat ma-aamuna yhteyttä työterveyshuoltoon tai terveyskeskukseen.

Vierailija
5/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomenna vointi tämä, niin tuskin huomennakaan jaksan lähteä lääkäriin. Nyt makaan 2 peiton alla ihan horkassa.

jos viikonloppuna ei ole töitä. Haet sairasloman jatkoa joko sunnuntaina tai sitten otat ma-aamuna yhteyttä työterveyshuoltoon tai terveyskeskukseen.

Vierailija
6/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalle sairauslomasi tulee kalliinmaksi jos se katkeaa välillä. Jos taas itse joudut kärsimään karenssipäivät, niin ne alkavat uudestaan loman katkettua. Karenssi päiviä oli muistaakseni 9 ennen kuin kela alkaa maksaa sairauspäivärahaa

Vierailija
7/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan pirauttaa työterveyslääkärille. Hän voinee kirjoittaa maanantaina saikkua takautuvasti jos oon silloin vielä kipeä.

Vierailija
8/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän oletkin keksinyt tuollaisen ettei sairaslomassa saa olla katkoksia???? Menet lääkäriin maanatai-aamuna, jos olosi ei ole viikonlopun aikana parantunut.

Vierailija
9/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla katkoksia, eli maanantaina menet lääkäriin, jos olet vielä sairaana.

Vierailija
10/11 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes kande hakea viikonlopuksi; silloin ne lasketaan sairauspäiviksi. Ja sillä taas on merkitystä jos teillä on sama kuin meillä, että vuodessa saa max. 60 pv sairastaa täydellä palkalla, sit tippuu 2/3 palkalle. Eli jos joudut vaikkapa onnettomuuteen ja tuo 60 pv menee rikki niin tiput 2/3 palkalle; silloin pari viikonlopuksi kirjoitettua saikkupäivää voi just rikkoa sen rajan.

OMAA NAPAA:

-Entäs, jos on maanantaina ollut lääkärintutkimuksissa, ja saanut siihen pomolta luvan (palkallisena, koska tutkimus tehdään julkisessa sairaalassa, eli ts. ei sovitettavissa työajan ulkopuolelle) ja nyt onkin sairaana (flunssassa) to ja pe.

Pitääkö hakea saikku näille kahdelle päivälle, vai riittääkkö oma ilmoitus? Pomo ei tiennyt!!!

Vierailija
11/11 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri saman asian suhteen ongelma. Olen ollut ke-pe terveydenhoitajan todistuksella sairaana ja työnantaja sanoi, että jos yhtään epäilyttää vielä la että pääseekö ma töihin, on mentävä la hakemaan lääkärintodistus. No, olen edelleen nyt la kipeä ja soitin terveyskeskukseen. Sanoivat, etteivät kirjoita todistuksia, jos viikonloppuna ei ole työvuoroja! Ihmettelivät muutenkin, että olisi parempi lepäillä kotona eikä lähteä päivystykseen, kun ei ole mitään akuuttia vaivaa. Itse olen toki samaa mieltä enkä voi käsittää, miksi työnantaja näin kehotti toimimaan. Nyt sitten menen ma lääkäriin jos tauti edelleen jatkuu. Osaako kukaan sanoa, mistä työnantajan ohjeistuksessa on kyse? Olen kunnallisella alalla töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän